Chybové hlášky robotických vysavačů Xiaomi a jak je řešit
Robotické vysavače bývají často vybavené reproduktorem, přes který oznamují zahájení a ukončení úklidu, ale mohou také ohlásit případný problém. V tomto článku se podíváme na chybové hlášky robotických vysavačů Xiaomi a vysvětlíme vám, co znamenají i jak je možné je případně řešit.
Pro konkrétní seznam chybových hlášek jsme zvolili robotický vysavač Xiaomi Mi Robot Vacuum Mop Pro. Je možné, že některé modely mají jednotlivé chyby očíslované jinak, nicméně u většiny současných robotických vysavačů by měly být stejné.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Chybové hlášky robotických vysavačů
Error 1: Make sure that the laser distance sensor is not obstructed
(Ujistěte se, že laserový snímač vzdálenosti není zakrytý)
Když váš robotický vysavač hlásí tuto chybu, znamená to, že narazil na překážku, která mu brání „vidět“ své okolí pomocí laseru. Představte si to jako když máte zavřené oči a snažíte se jít po pokoji. Aby vysavač mohl pokračovat v úklidu, potřebuje mít „oči“ otevřené, což v jeho případě zajišťuje laserový senzor vzdálenosti – LIDAR.
Prvním krokem je důkladná kontrola oblasti kolem tohoto senzoru. Najděte na svém vysavači „kapličku“, obvykle umístěnou na horní straně přístroje, a zkontrolujte, zda před ní nebo v ní není nějaká překážka. Může jít o drobné předměty, které zakrývají výhled. Tyto překážky odstraňte.
Pokud se v blízkosti senzoru nic nenachází, vysavač přesuňte na jiné místo a zkuste ho znovu spustit. Občas může být problém v tom, že vysavač zůstal „zaseknutý“ v nějakém složitějším prostoru, například mezi nábytkem, kde laser nemůže správně fungovat. Přemístěním vysavače do volnější oblasti mu pomůžete najít si cestu a pokračovat v čištění vašeho domova.
Error 2: Wipe the cliff sensor clean, move the vacuum-mop to a new location, and reactivate it
(Vyčistěte čidlo schodů, přesuňte vysavač na jiné místo a znovu jej aktivujte)
Pokud váš robotický vysavač Xiaomi nahlásí tuto chybovou hlášku, je to znamení, že pod sebou „necítí“ pevnou podlahu, což může být způsobeno znečištěnými senzory schodů. Tyto senzory pomáhají vysavači rozpoznat, kde končí podlaha a začíná například schod, aby se vyhnul pádu.
Prvním krokem je očistit tyto senzory, které najdete po obvodu přední části na spodní straně vysavače, od veškerého prachu a nečistot. Poté vysavač přeneste na místo, kde pod ním bude pevná podlaha, a znovu jej aktivujte. Tento postup by měl zajistit, že vysavač bude bezpečně pracovat a vy se tak vyhnete možným nehodám či poškození zařízení.

Error 3: Strong magnetic field detected. Reactivate the vacuum-mop away from any virtual wall
(Zjištěno silné magnetické pole. Opětovně aktivujte vysavač v dostatečné vzdálenosti od virtuálních stěn)
Když váš robotický vysavač Xiaomi oznámí hlášku o silném magnetickém poli, znamená to, že je příliš blízko něčemu, co emituje magnetické pole. Často to bývají virtuální zdi, které se používají k určení oblastí, do nichž by přístroj neměl za žádných okolností vjíždět (mimochodem v aplikaci Mi Home lze nastavit virtuální stěny bez nutnosti používat magnetickou pásku).
Pokud vysavač detekuje silné magnetické pole, nemůže se pohybovat správně. V takovém případě je potřeba ho přenést na místo, kde tyto virtuální stěny nebo jiné zdroje silných magnetických polí nejsou. Až vysavač umístíte do bezpečnější lokality, kde nebude rušen, znovu jej aktivujte. Tím zajistíte, že bude moci efektivně pracovat v celém prostoru, který mu byl přidělen.
Error 4: Clear the collision sensor of any foreign objects
(Vyčistěte kolizní senzory od cizích předmětů)
Pokud váš robotický vysavač hlásí upozornění o nutnosti vyčistit kolizní senzor, znamená to, že senzor, který mu pomáhá detekovat překážky a zabraňuje mu v nárazu do nich, má nějaký problém. Může být zablokovaný nebo zakrytý cizím předmětem, jako jsou prach, vlasy, nebo drobný odpad.
Nejprve na senzor opatrně poklepejte. Tím byste měli uvolnit a odstranit všechny cizí předměty, které by mohly způsobit chybu. Pamatujte, že byste měli klepat jemně, abyste senzor nepoškodili. Pokud se zdá, že klepání nepomáhá, je možné, že přístroj potřebuje změnit svou polohu.
V takovém případě přemístěte vysavač na jiné místo, kde nebude senzor nijak blokován nebo rušen, a poté jej znovu aktivujte. Tato opatření by měla zajistit, že kolizní senzor bude opět fungovat správně a váš robotický vysavač bude moci pokračovat v účinném čištění domácnosti bez zbytečných nárazů do překážek.
Error 5: Vacuum-mop is operating at an abnormal temperature
(Vysavač pracuje při neobvyklé teplotě)
Pokud váš vysavač hlásí tuto chybu, že může to znamenat, že se přehřívá, nebo naopak pracuje v prostředí, které je pro jeho chod příliš chladné. Takové podmínky mohou narušit normální fungování vysavače a v krajních případech dokonce zkrátit jeho životnost.
V takovém případě je nejlepší vysavač vypnout a nechat ho chvíli odpočinout, aby se teplota zařízení mohla sama vrátit do normálního rozsahu. Pokud je přístroj přehřátý, umístěte ho do prostoru s pokojovou teplotou, kde není přímé sluneční světlo ani jiné zdroje tepla.
Pokud je vysavač naopak příliš chladný, přesuňte ho do teplejšího prostředí. Počkejte, až se teplota přístroje stabilizuje, a poté jej znovu zapněte. Tímto způsobem zajistíte, že vysavač bude opět pracovat efektivně a bezpečně.
Chybové hlášky robotických vysavačů Xiaomi
Error 6: Charging error. Try cleaning the charging contacts
(Chyba nabíjení. Zkuste vyčistit nabíjecí kontakty)
Jestliže váš vysavač oznamuje tuto chybu, pak pravděpodobně dochází k problému s kontaktem mezi vysavačem a jeho nabíjecí stanicí. Tento problém může být způsoben nečistotami nebo prachem, který se usadil na nabíjecích kontaktech, nebo jinými nečistotami.
Pro řešení tohoto problému nejprve vypněte vysavač i nabíjecí stanici od elektrické zásuvky. Poté pečlivě otřete nabíjecí kontakty na obou zařízeních suchým hadříkem. Důležité je, aby hadřík nebyl mokrý nebo vlhký, abyste předešli možnému poškození zařízení vodou.
Po dokončení čištění znovu zapojte nabíjecí stanici do elektrické sítě a přiložte vysavač tak, aby se jeho kontakty dotýkaly odpovídajících kontaktních bodů na stanici. Tento jednoduchý úkon pomůže obnovit správné nabíjení vašeho vysavače a zajistí, že bude připraven k dalšímu použití.
Error 7: Place the vacuum-mop on level ground and reactivate it
(Umístěte vysavač na rovnou plochu a znovu jej aktivujte)
V případě, že váš robotický vysavač hlásí tuto chybovou hlášku, pak tím upozorňuje, že není umístěn na vodorovné ploše, tedy je patrně při spuštění nějakým způsobem nakloněný. Tato situace může zabránit správnému spuštění a funkci vysavače.
Pro vyřešení tohoto problému vysavač přeneste na rovný a stabilní povrch. Může to být například tvrdá podlaha nebo rovná kobercová plocha, kde vysavač může bezpečně stát a spustit se. Po přemístění vysavače na vhodnou plochu jej znovu aktivujte.
Pokud máte vysavač propojený s mobilní aplikací, můžete v ní také najít funkci pro resetování náklonu přístroje. Po resetování náklonu v aplikaci vysavač opět aktivujte. Tento postup zajišťuje, že vysavač bude správně fungovat a nebude mít problémy, které by mohly ovlivnit jeho výkon nebo spolehlivost.

Error 8: Reinstall the dust compartment and filter
(Znovu nainstalujte nádobku na prach a filtr)
Pokud váš robotický vysavač Xiaomi trápí chyba spojená s nádobkou na prach nebo filtrem, znamená to, že tyto komponenty nejsou správně instalovány nebo potřebují kontrolu. Pro vyřešení tohoto problému nejdříve vypněte vysavač a vyjměte nádobku na prach.
Zkontrolujte, jestli je filtr správně umístěný a jestli nevykazuje známky poškození nebo nadměrného znečištění. Pokud je filtr v pořádku, obě části pečlivě nainstalujte zpět do vysavače, a ujistěte se, že jsou správně a bezpečně usazeny na svém místě.
Pokud chyba přetrvává i po opětovné instalaci, může to znamenat, že je čas vyměnit filtr za nový. Po výměně nebo řádné reinstalaci nádobky na prach a filtru vysavač znovu zapněte. Tento krok zajišťuje, že vysavač bude správně fungovat a efektivně čistit vaši domácnost bez dalších komplikací.
Error 9: Move the vacuum-mop to a new location and reactivate it
(Přesuňte vysavač na nové místo a znovu jej aktivujte)
V situaci, kdy robotický vysavač hlásí tuto chybu, může to znamenat, že jedno z jeho koleček není v plném kontaktu se zemí. Tento problém může vzniknout, pokud stojí na nerovném povrchu nebo je nějakým způsobem zablokován.
Pro vyřešení této situace vysavač opatrně přemístěte na jiné, rovné místo, kde může bezpečně stát a všechna jeho kolečka se budou dotýkat podlahy. Po přesunutí vysavače na vhodnější povrch jej znovu aktivujte.
Tento postup pomáhá zajistit, že vysavač bude schopen se správně pohybovat a efektivně čistit prostor, aniž by došlo k přerušení jeho činnosti kvůli technické chybě spojené s nedostatečným kontaktem s podlahou.
Error 10: Clear any obstacles around the vacuum-mop
(Odstraňte všechny překážky v okolí vysavače)
Na tuto chybovou hlášku narazíte v okamžiku, kdy se vysavač pravděpodobně zachytil nebo zasekl kvůli překážkám ve svém okolí. Překážky mohou zahrnovat drobné předměty na podlaze, jako jsou hračky, šňůry, drobný nábytek nebo jiné objekty, které brání plynulému pohybu vysavače.
Abyste vyřešili tento problém, pečlivě prozkoumejte prostor kolem vysavače a odstraňte jakékoli objekty, které by mohly způsobovat obtíže. Zkuste také přístroj nadzvednou, abyste zjistili, zda v něm něco neuvízlo – například kus oblečení. Po uvolnění prostoru vysavač znovu aktivujte.
Tento krok zajistí, že vysavač bude moci pokračovat v čištění vaší domácnosti efektivně a bez dalších zdržení, což zabraňuje potenciálním poškozením přístroje nebo předmětů ve vaší domácnosti.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Další chybové hlášky robotických vysavačů
Error 11: Make sure the water reservoir is installed properly
(Ujistěte se, že je nádržka na vodu správně nainstalována)
Při zaznění této chyby související s nádržkou na vodu, znamená to, že pravděpodobně není nádržka na vodu, nebo kombinovaná nádobka na prach se zásobníkem na vodu, v přístroji správně usazena. To se může stát překvapivě snadno a není to žádný zásadní problém. Správná instalace nádržky je klíčová pro funkčnost mopovacího režimu vysavače.
Pro vyřešení této chyby nejprve vypněte vysavač a poté zkontrolujte, zda je nádržka na vodu řádně umístěn a pevně zapadá na své místo. Při instalaci nádržky se ujistěte, že všechny spojovací body a západky správně zapadají do předurčených míst.
Po správné instalaci nádržky vysavač opět zapněte. Tento postup zajišťuje, že vysavač bude moci efektivně používat vodu z nádržky pro mopování podlah, což přispěje k dokonalejší čistotě vaší domácnosti.
Error 12: Make sure the mop is installed properly
(Ujistěte se, že je mop správně nainstalován)
Když váš robotický vysavač Xiaomi hlásí, že mop není správně nainstalován, měli byste zkontrolovat, zda je mopovací příslušenství řádně připevněno. Správná instalace mopu a jeho držáku je nezbytná pro efektivní čištění podlah mopováním.
Vypněte tedy vysavač a otočte ho tak, abyste měli přístup k spodní straně, kde se mop nachází. Zkontrolujte, jestli je držák mopu pevně a správně umístěn v příslušných západkách nebo vodících lištách. Poté se ujistěte, že je mopovací hadřík rovně a pevně přichycen k držáku mopu, aby při čištění nedocházelo k jeho sklouznutí nebo neefektivnímu kontaktu s podlahou.
Po pečlivé kontrole a případné korekci mopu a jeho držáku vysavač znovu aktivujte. Tento postup zaručuje, že mop bude správně fungovat a vysavač tak bude moci účinně čistit vaše podlahy, což přispěje k udržení čistoty a hygieny v domácnosti.

Error 13: Unable to return to the charging dock
(Nelze se vrátit na nabíjecí stanici)
Tato chyba znamená, že vysavač má problém s návratem do své nabíjecí stanice. To se může stát z několika důvodů, například kvůli překážkám na cestě nebo kvůli špatné viditelnosti nabíjecí stanice. Pro vyřešení tohoto problému nejprve zajistěte, že mezi vysavačem a jeho nabíjecí stanicí nejsou žádné překážky, jako jsou kusy nábytku, hračky nebo roztroušené předměty, které by mohly vysavači bránit v pohybu.
Dále zkontrolujte, zda je nabíjecí stanice umístěna na dobře přístupném místě a na rovném podkladu. Pokud problém přetrvává, ručně umístěte vysavač do nabíjecí stanice. Tím zjistíte, zda je schopen správně nabíjet. Pokud tomu tak není, zkontrolujte, zda je nabíjecí stanice připojená k elektrické síti.
Pokud ano, pak může být problém v navigaci vysavače, a může být potřeba resetovat jeho nastavení nebo kontaktovat servis. Tento postup pomůže zajistit, že vysavač bude mít možnost se vždy po úklidu vrátit do své stanice a dobít potřebnou energii pro další použití.
Error 14: Low battery. Please recharge
(Nízká úroveň baterie. Prosím, dobijte baterii)
Tato chybová hláška se zpravidla vyskytne v situaci, kdy se vybije baterie dřív, než se vysavač zvládne vrátit na nabíjecí základnu. Je to jasný signál, že je čas vysavač dobít. K tomu je potřeba, aby byl správně umístěn v nabíjecí stanici.
Nejprve se ujistěte, že nabíjecí stanice je přístupná a není blokována překážkami, které by mohly bránit vysavači v bezproblémovém návratu. Pak vysavač ručně umístěte do stanice tak, aby kontakty na vysavači a na stanici správně zapadly do sebe a umožnily tak nabíjení.
Po úspěšném umístění do nabíjecí stanice by měl vysavač začít nabíjet, což lze obvykle poznat podle indikačních světel nebo zvukového signálu. Až bude baterie plně nabitá, můžete vysavač znovu aktivovat a pokračovat v jeho používání.
Error 15: Remove the mop
(Odstraňte mop)
Poslední chybová hláška znamená to, že je nutné odstranit mop a jeho držák, aby mohl vysavač pracovat v režimu pouze pro vysávání nebo z jiného důvodu, který vyžaduje odstranění mopu.
Pro odstranění mopu nejprve vysavač vypněte a otočte tak, abyste měli přístup ke spodní straně, kde je mop připevněn. Opatrně odstraňte mop i držák mopu podle pokynů výrobce. Může to zahrnovat odjištění nebo stisknutí určitých uvolňovacích tlačítek nebo pák, které držák mopu udržují na místě.
Po úspěšném odstranění těchto částí vysavač znovu aktivujte. Tímto způsobem zajistíte, že vysavač bude moci pokračovat v dalším čištění bez použití mopovací funkce, což je ideální pro čištění koberců nebo jiných povrchů, kde mopování není žádoucí nebo možné.
Na jaké chybové hlášky robotických vysavačů jste narazili?
Stále dokola a nevím co s tím
Dobrý den,
chybová hláška „Vacuum Mop wheels are suspended“ u robotického vysavače Xiaomi znamená, že kola stroje se nedotýkají země, nebo jsou zablokovaná, což brání normálnímu pohybu zařízení. Tato chyba může být způsobena několika faktory:
Prvním krokem by mělo být pečlivé prohlédnutí kol a okolí mopu. Odstraňte všechny cizí předměty, které by mohly způsobovat zablokování. Pokud je robot na nějakém překážce nebo nerovném místě, jemně ho přemístěte na rovný povrch a znovu spusťte. Někdy může pomoci jednoduché restartování zařízení. Vypněte robota, počkejte několik minut a znovu ho zapněte.
Pokud problém přetrvává po provedení všech výše uvedených kroků, je možné, že jde o projev nějaké hardwarové závady (např. čidla na kole), kterou by měl diagnostikovat a opravit servis. V takovém případě by bylo dobré kontaktovat servis, nebo pokud je vysavač v záruce reklamovat ho u prodejce.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
vyjede ze zakladny a hned vypne
Dobrý den,
pravděpodobně závada na baterii. Ale s jistotou Vám to řeknou až po diagnostice v servisu.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
vyjede ze základny vysaje část místnosti a vypne. Bez jakékoli nahlášené chyby. Když ho vrátím na základnu zazní znělka jako když se instaluje. Baterie dobíjí bez problému, už jsem ho restartovala a dokonce znovu instalovala. Nic nepomohlo. Mám ho už pět let a doteď bez problému. Jedná se o typ Xiaomi Roborock S5.
Děkuji za možnou radu.
Dobrý den,
nejčastěji se takto projevuje baterie na konci své životnosti. Odpovídá tomu i model – Xiaomi Roborock S5 už je model, který se několik let nevyrábí, čili je velmi pravděpodobné, že akumulátory v něm už nejsou v ideální kondici. Zcela přesně Vám to ale poví pouze v servisu na základě podrobné diagnostiky.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobry den. Vysavac hlasi chybu s filtrem, ktery je ale ve skutecnosti cisty a dobre nasazeny (Please check and clean my filter). Nemate reseni? Dekuji.
Dobrý den,
pokud vysavač indikuje ucpaný filtr, přestože je tento čistý a správně osazený, pak důvodem může být skutečnost, že se nějaké nečistoty dostaly hlouběji do ústroji nebo jde o poruchu senzoru. Pokud máte tu možnost, zkuste filtr vyměnit za jiný. Jestliže problém přetrvá, pak bude nutné řešit to servisem, respektive reklamací, pokud je vysavač ještě v záruční době.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Vybita batéria.
Dobrý deň. Vysávač Xiaomi x20+som po dlhšej dobe zapla a hlási výboru batériu. Aj keď mu zadám že sa ma vrátiť na stanicu nabiť, chodí do dome ako bludna ovca a nevie sa vrátiť na stanicu. Aj keď ho dám ručne na stanicu, nezačne sa nabíjať. Čo s tým? Je to úplne nový vysávač . Áno raz nepoužity . Ďakujem
Dobrý den,
tady není moc co zkoušet. Očividně se jedná o souběh více závad, čili bych doporučil řešit to reklamací.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, vysavač neodsává vodu z prostoru valchy. Čerpadlo vrčí, ale voda zůstává pod mopy. V nádrži pro špinavou vodu nic není. Máme Robot Vacuum X20+ starý tři měsíce.
Dík za radu.
Dobrý den,
patrně se jedná o závadu čerpadla, nicméně s naprostou jistotou to může říci jen servis po provedení diagnostiky. Obávám se, že v tomto případě je opravdu nejjistějším řešením reklamace.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
X20max, pri mapovani okrajov miestnosti uz nechodi popri stene, ale stale sa snazi zatocit do prava az kym nenarazi, potom sa otoci prejde kusok rovno a zas sa snazi zatocit do prava. Predtym presiel popri stene – spravil si obvod, bez narazania.
Dobrý den,
pokud vysavač při úklidu nedrží okraje místností a stále se snaží zatáčet doprava, může jít o softwarový problém nebo o chybu senzorů. Doporučuji postupovat následovně:
Dejte mi vědět, zda některý z kroků pomohl!
Přeji hezký den,
Karel Kilián
Skusil som factory reset a uz opat funguje ako ma. Factory reset – podrzat tlacidlo zapnutia/vypnutia na cca 10 sekund.
Dobrý den,
to je skvělá zpráva! Jsem rád, že se Vám podařilo problém vyřešit pomocí resetu do továrního nastavení. Kdyby se v budoucnu vyskytly další potíže, neváhejte se na mě obrátit.
Přeji bezproblémový úklid!
Karel Kilián
Dobrý den,
Vyskakuje mi chybové oznámení: Isufficient water in the clean water tank.
– nedostatek čisté vody v nádrži, ikdyž je plná čisté vody.
Nevíte prosím, kde by mohl být problém?
Děkuji.
Dobrý den, Marťo,
pokud Vám vysavač nebo mop zobrazuje chybové hlášení „Insufficient water in the clean water tank“ (Nedostatek čisté vody v nádrži), i když je nádrž plná, může být problém způsoben několika faktory:
Pokud žádná z těchto možností problém nevyřeší, doporučuji obrátit se na autorizovaný servis Xiaomi, kde Vám mohou pomoci s opravou nebo výměnou vadné součástky v rámci záruky. Pokud máte zařízení v záruce, můžete zvážit reklamaci u prodejce.
Přeji, ať se problém brzy vyřeší!
Karel Kilián