Chytrá domácnost

Co dělat, když robotický vysavač nejde připojit k Wi-Fi?

Robotické vysavače jsou oblíbenými pomocníky v domácnostech, ale někdy se mohou vyskytnout problémy s jejich připojením k Wi-Fi. Tento problém může nastat například po změně routeru, výměně telefonu, nebo aktualizaci aplikace. Pokud váš robotický vysavač odmítá spolupracovat s bezdrátovou sítí, nemusíte hned panikařit – poradíme vám, co dělat, když robotický vysavač nejde připojit k Wi-Fi.

V tomto článku se podíváme na nejčastější příčiny potíží s připojením a nabídneme řešení, která už mnoha uživatelům pomohla obnovit funkčnost jejich zařízení. Od základního restartování zařízení a routeru až po podrobnější nastavení sítě či resetování vysavače do továrního nastavení. Díky těmto postupům by měl být váš vysavač opět připraven k úklidu.

Robotické vysavače Xiaomi
Robotické vysavače Xiaomi

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!

Proč robotický vysavač nejde připojit k Wi-Fi?

Pojďme si hned v úvodu projít nejčastější možné příčiny, proč robotický vysavač nejde připojit k Wi-Fi.

  1. Nesprávné heslo k Wi-Fi síti: Zkontrolujte, zda jste zadali správné heslo pro připojení vysavače k Wi-Fi síti. I malá chyba v zadání může připojení zablokovat.
  2. Wi-Fi používá nesprávné pásmo: Mnoho robotických vysavačů podporuje pouze 2,4 GHz sítě, zatímco novější routery často vysílají i na 5 GHz. Pokud se pokoušíte připojit k 5 GHz síti, vysavač ji nemusí rozpoznat.
  3. Slabý signál Wi-Fi: Vysavač může mít problém s připojením, pokud je příliš daleko od routeru nebo pokud je signál slabý kvůli překážkám (stěny, nábytek).
  4. Problémy s bezpečnostním nastavením routeru: Pokud router používá starší nebo nevhodné metody zabezpečení (např. WEP nebo kombinaci WEP/WPA), vysavač se nemusí připojit. Doporučuje se nastavení WPA2-PSK.
  5. Blokování MAC adres: Některé routery mohou blokovat neznámá zařízení podle jejich MAC adresy. Pokud máte v routeru aktivní filtrování MAC adres, zkontrolujte, zda je vysavač na seznamu povolených zařízení.
  6. Konflikt v nastavení kanálů Wi-Fi: Router může být nastaven tak, že přiděluje kanály automaticky, což někdy způsobí konflikty. Ruční nastavení kanálu může pomoci.
  7. Wi-Fi síť je skrytá: Pokud je vaše Wi-Fi síť skrytá (tj. její SSID není viditelné), může mít vysavač problém ji najít a připojit se k ní.
  8. Chyba v aplikaci Mi Home nebo jiné aplikaci: Pokud používáte k ovládání vysavače aplikaci, může být problém na její straně – zastaralá verze, nesprávné nastavení nebo potřeba odinstalace a nové instalace.
  9. Problém v routeru: Někdy je problém přímo v routeru, který může mít potíže s připojením nových zařízení. Restartování routeru nebo jeho resetování do továrního nastavení může tento problém vyřešit.
  10. Chyba ve vysavači: V případě hardwarového problému s vysavačem (např. poškozený Wi-Fi modul nebo anténa) se nepodaří připojení navázat ani po správném nastavení. V takovém případě může být nutné vysavač reklamovat nebo opravit.
  11. Aktualizace softwaru nebo firmwaru: Po nedávné aktualizaci vysavače, routeru nebo aplikace může dojít k problémům, které zabrání připojení. Kontrola aktualizací a jejich správná instalace může problém vyřešit.
  12. Přetížená síť nebo problémy se servery: Vysavač může mít potíže s připojením, pokud je síť přetížená nebo servery aplikace (např. Mi Home) dočasně nefungují.

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!

Jak vyřešit problémy s připojením k Wi-Fi?

Prvním krokem je ujistit se, že zadáváte správné heslo pro Wi-Fi. Při připojování vysavače je nutné zadat heslo přesně, včetně velkých a malých písmen, čísel a symbolů. Doporučujeme heslo zkopírovat z jiné aplikace (například z nějakého správce hesel), kde je uloženo správně, abyste vyloučili chybu v zadání.

Co dělat, když robotický vysavač nejde připojit k Wi-Fi?
Co dělat, když robotický vysavač nejde připojit k Wi-Fi?

Většina robotických vysavačů podporuje pouze připojení k 2,4 GHz Wi-Fi, ale nikoli k novějšímu 5 GHz pásmu. Ověřte v nastavení routeru, že máte aktivní 2,4 GHz síť. Pokud router vysílá v obou pásmech pod stejným názvem sítě, zkuste dočasně vypnout 5 GHz síť nebo jí přiřadit jiný název, aby se vysavač pokusil připojit k 2,4 GHz síti.

Robotické vysavače neumí pracovat s Wi-Fi v pásmu 5 GHz
Robotické vysavače neumí pracovat s Wi-Fi v pásmu 5 GHz

Zkontrolujte, zda vysavač není příliš daleko od routeru. Slabý signál může být důvodem, proč se zařízení nedokáže připojit. Přesuňte vysavač blíže k routeru a zkuste znovu navázat připojení. Pokud to bude fungovat, zvažte umístění Wi-Fi zesilovače, změnu umístění routeru nebo pořízení výkonnějšího routeru.

Co byste měli zkontrolovat v routeru?

Pamatujte, že zabezpečení Wi-Fi by mělo být nastaveno na WPA2-PSK. Starší typy zabezpečení, jako je WEP, mohou vysavači bránit v připojení. Přihlaste se do nastavení routeru a ověřte, že je nastaveno správné zabezpečení. Pokud je nastavena kombinace více typů, přepněte na výhradně WPA2-PSK.

Některé routery mají bezpečnostní funkci, která blokuje nová zařízení podle jejich MAC adresy. Zkontrolujte nastavení routeru a ujistěte se, že není zapnuté filtrování MAC adres. Pokud je tato funkce aktivní, vypněte ji, nebo přidejte MAC adresu vysavače do seznamu povolených zařízení.

Zkontrolujte, zda není aktivní filtrování MAC adres
Zkontrolujte, zda není aktivní filtrování MAC adres

Routery většinou automaticky přidělují kanály, což může způsobit konflikt při připojování vysavače. V nastavení routeru můžete manuálně změnit kanál, na kterém router vysílá (ideálně na méně vytížený kanál, např. 6 nebo 11). Poté zkuste připojení opakovat.

Někdy může pomoci jednoduchý restart obou zařízení. Vypněte na několik minut router i vysavač. Poté je znovu zapněte a zkuste znovu připojit vysavač k bezdrátové síti. Tento krok často vyřeší dočasné problémy s připojením.

Redmi 13

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!

Další možná řešení

Pokud předchozí kroky nepomohly, zkuste obnovit vysavač do továrního nastavení. Přesný postup najdete v návodu k vysavači, případně ho můžete vyhledat pomocí Googlu, do kterého zadáte přesný model a slova „factory reset“. Obnovení do továrního nastavení odstraní jakékoliv předchozí nastavení a umožní vám začít s čistým štítem.

Proč robotický vysavač nejde připojit k Wi-Fi
Proč robotický vysavač nejde připojit k Wi-Fi

Pokud vysavač používáte přes aplikaci Mi Home, ujistěte se, že máte nejnovější verzi aplikace. Případně ji zkuste odinstalovat a znovu nainstalovat. V některých případech pomůže také změna regionu v aplikaci na oblast, která odpovídá skutečnému místu, kde se nacházíte.

Zkontrolujte, zda máte nejnovější firmware jak na routeru, tak ve vysavači. Aktualizace mohou obsahovat opravy pro chyby spojené s připojením. Firmware můžete aktualizovat v nastavení routeru nebo v aplikaci vysavače.

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!

Hledání příčiny, proč robotický vysavač nejde připojit k Wi-Fi

Pokud váš robotický vysavač nejde připojit k domácí Wi-Fi, pak jedním z účinných způsobů, jak odhalit, zda je problém ve vysavači nebo v routeru, je otestovat připojení pomocí mobilního hotspotu. Tento postup vám pomůže zjistit, zda je na vině váš domácí router, nebo samotný vysavač.

  1. Vezměte si druhý telefon, který má aktivní mobilní data (např. telefon od jiného člena rodiny). Tento telefon použijete jako mobilní hotspot, který bude vysílat Wi-Fi signál, ke kterému následně zkusíte připojit vysavač.
  2. Otevřete na tomto telefonu Nastavení a přejděte do části Připojení (nebo Síť a internet, Osobní hotspot či Přenosný hotspot). Zde vyberte možnost Mobilní hotspot (nebo Sdílení internetu, Povolit připojení ostatním či Přenosný hotspot).
  3. Nastavte název sítě (SSID) a heslo stejné, jako máte na své domácí Wi-Fi. Je naprosto zásadní, aby název sítě a heslo byly naprosto identické a nelišily se ani v jediném znaku!
  4. Ujistěte se, že mobilní hotspot vysílá na frekvenci 2,4 GHz, protože většina robotických vysavačů nepodporuje připojení k 5 GHz sítím. Pokud váš telefon podporuje nastavení frekvence, nastavte jej na 2,4 GHz.
  5. Zapněte mobilní hotspot a nechte telefon připravený.
  6. Aby nedocházelo k rušení signálu a aby se vysavač pokusil připojit jen k nově vytvořenému hotspotu, vypněte svůj domácí Wi-Fi router. Najděte router a vypněte ho buď pomocí vypínače (pokud ho má), nebo jej jednoduše odpojte ze zásuvky.
  7. Počkejte několik sekund, aby se router zcela odpojil od sítě, a ujistěte se, že není dostupný signál z vaší domácí Wi-Fi.
  8. Otevřete aplikaci (např. Mi Home) na svém hlavním telefonu a pokuste se připojit vysavač k Wi-Fi síti vytvořené mobilním hotspotem. Aplikace vás krok za krokem provede celým procesem.
  9. Počkejte, až aplikace najde vysavač a pokusí se ho připojit k Wi-Fi hotspotu. Sledujte, zda se připojení úspěšně dokončí.
  10. Pokud se vysavač úspěšně připojí k Wi-Fi síti vytvořené mobilním hotspotem, pak hotspot vypněte a zapněte router. V opačném případě pokračujte bodem číslo 12.
  11. Jestliže se vysavač k Wi-Fi z routeru nepřipojí, pak je téměř jisté, že problém je v domácím routeru. To znamená, že router může mít nesprávně nastavené zabezpečení, vysílat na nevhodné frekvenci nebo mít problém s připojením nových zařízení. V takovém případě zkuste na routeru provést změny (např. nastavit správné zabezpečení, změnit frekvenci na 2,4 GHz, zkontrolovat filtrování MAC adres).
  12. Pokud se vysavač nepřipojí ani k hotspotu, pak problém bude pravděpodobně v něm samotném. V tomto případě zkuste vysavač resetovat do továrního nastavení. Pak opakujte postup od bodu číslo 1. Pokud ani poté vysavač nebude schopen připojit se k hotspotu, pak se jako nejpravděpodobnější vysvětlení jeví hardwarový problém s Wi-Fi modulem, anténou vysavače či jinou komponentou. V takovém případě doporučujeme obrátit se na servis, respektive (je-li vysavač v záruční době) uplatnit záruku u prodejce.

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!

Závěr

Závěrem lze konstatovat, že pokud robotický vysavač nejde připojit k Wi-Fi, není třeba hned zoufat. Existuje celá řada kroků, které můžete podniknout pro identifikaci a vyřešení problému. Od kontroly hesla k Wi-Fi, přes nastavení správného pásma až po přizpůsobení bezpečnostních parametrů routeru. V mnoha případech může problém spočívat v routeru, a proto je důležité postupně zkontrolovat všechna nastavení, která by mohla bránit vysavači v připojení.

Existuje celá řada kroků, které můžete podniknout pro identifikaci a vyřešení problému
Existuje celá řada kroků, které můžete podniknout pro identifikaci a vyřešení problému

Pokud nic z toho nepomůže, můžete otestovat vysavač pomocí mobilního hotspotu. Tento postup vám umožní zjistit, zda je problém skutečně v routeru, nebo v samotném vysavači. Pokud se vysavač připojí k hotspotu bez problémů, zaměřte se na router a jeho nastavení. Naopak jestliže se ani k hotspotu nepřipojí, je pravděpodobné, že se jedná o hardwarový problém vysavače.

Díky těmto krokům můžete ušetřit čas i peníze tím, že problém vyřešíte sami, a váš vysavač bude znovu připraven udržovat vaši domácnost čistou. Někdy ale může být chyba přímo ve vysavači – v takovém případě doporučujeme zkusit ho resetovat do továrního nastavení, a pokud to nepomůže, nechat vysavač diagnostikovat v servisu, případně uplatnit reklamaci.

Robotické vysavače Xiaomi
Robotické vysavače Xiaomi

Pomohl vám tento návod?

Servis XM.cz

Zaujal Vás tento text a chcete vědět o nových článcích hned, jak vyjdou? Sledujte nás prostřednictvím komunikační aplikace Telegram na https://t.me/xm_cz a skupinu na Facebooku!

Přihlásit odběr
Upozornit na
guest


0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
0
Napište nám svůj komentář!x