Dobrý den,
zkuste si zapnout aplikaci pro nahrávání zvuku – v systému je předinstalovaná jako Záznamník – a zkuste, zda Vám bude fungovat nahrávání. Pokud ne, lze předpokládat, že jde o hardwarovou závadu mikrofonu.
Pak ještě můžete zkusit servisní menu, které můžete využít k otestování prakticky všech hardwarových komponent.
Jak spustit servisní menu telefonu?
- Otevřete Nastavení.
- Přejděte do sekce O telefonu.
- Klepněte na Všechny specifikace.
- Čtyřikrát rychle za sebou klepněte na položku Verze jádra.
Zde pod položkami Main MIC a Top MIC můžete otestovat spodní i horní mikrofon.
Pak bych doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
Pokud nezmizí a bude se projevovat i po továrním resetu, lze celkem spolehlivě předpokládat, že se jedná o hardwarovou závadu. S tou doporučuji obrátit se na servis, respektive (je-li telefon v záruční době) uplatnit záruku u prodejce.
Přeji hezký den.
Karel Kilián