firmware-update

Marcel zeptal se před 3 roky

Pozdravujem, neviem čo sa stalo, ale nemôžem telefón Mi 11 Lite 5G 8/128 nijakým spôsobom aktualizovať. Napíše že aktualizácia je dostupná, ale to je všetko. Nejde ani manuálne, kedy stiahnem firmware do Downloaded_ROM a idem cez manuálnu aktualizáciu. V čom môže byť problém? Každý pokus skončí akoby pádom obrazovky. Nevypol som niečo omylom nejakú systémovú službu? Pripadne čo resetujem akú službu? Ďakujem

17 Odpovědi
bobasso odpověděl před 3 roky

Dobrý den. 
Těžko radit. Osobně být na vašem místě, tak bych si zazalohoval telefon na účet Google (co je možné) , zbytek do PC (fotky) a na telefonu zrobil tovární reset (Obnova továrních dat), s tím, že tovární reset uvede mobil do stavu, jakoby jste jej zcela nový vyndal z rozbalené krabičky a poprvé jej zapnul. Po resetu jej zprovozníte, jak zcela nový telefon. Tedy od nastavování Jazyka (Slovenština) > Oblasti (Slovensko) >připojení k internetu (vyhledávání Wi-fi sítí) > atd……  Aby tovární reset splnil zcela svoji funkci, je třeba při dotazu systému (během zlrovozňování telefonu) „JAK CHCETE MOBIL NASTAVIT“, zvolit ze dvou nabízených možností volbu „NASTAVIT JAKO NOVÉ ZAŘÍZENÍ“, to jest zrobit čistou instalaci systému, aby nebyl nijak zatížen neduhy, kterými mobil trpěl před továrním resetem (například váš problém s aktualizací). Pokud byste totit tu druhou možnost “ Obnovit nastavení ze zálohy cloudu), tak do mobilu navrátíte jeho stav před továrním resetem i se všemi chybami, kterými oplýval.
Aktualizace MIUI stahujte do telefonu jeho prohlížečem. Nejlépe předinstalovaným Chrome. Pokud nemáte telefon zakoupen na značkové prodejně mobilního operátora (Orange.sk; O2.sk), kde aktualizace tefonu dodává samotný mobilní operátor ( nikoli výrobce Xiaomi (Redmi, Poco), pak je třeba také dodržet, řídit se tím, zda máte Globální verzi MIUI (RKIMIXM) nebo Europe verzi MIUI [EEA]  (RKIEUXM). A také vědět zda máte Stabilní verzi ROM nebo týdenni (developer) verzi ROM. Neznám vás, proto vám tyto informace píši. V žádném případě z vás nechci dělám toho, kdo nerozumí telefonům. 😉 

Karel Kilián Personál odpověděl před 3 roky

Dobrý den,
naprosto souhlasím s Bobassem, kterému děkuji za rychlou reakci, v tom, že bych doporučil začít obnovením do továrního nastavení. Očividně je se systémem toho telefonu něco špatně.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

Marcel odpověděl před 3 roky

Ďakujem za odpoveď, tomu som sa chcel vyhnúť, ale počkám ešte na MIUI 13 a spravím to tento kvartál, už vydržím a potom to dám resetnuť a vymazať z RECOVERY menu.

Karel Kilián Personál odpověděl před 3 roky

Dobrý den,
to si nejsem jistý, zda to čekání k něčemu bude. Pokud telefon odmítá instalovat stávající aktualizace, pak vypadá poměrně nepravděpodobně, že by nainstaloval aktualizaci na MIUI 13.
Jakou máte přesně verzi MIUI včetně písmenek?
Přeji hezký den.
Karel Kilián

Marcel odpověděl před 3 roky

Ďakujem, viem, že neprejde ani na MIUI 13. Myslel som to tak, že až potom keď bude 13 tak spravím veľký reset, stiahnem plné MIUI 13, následné dám znova reset, aby sa resetoval s Android 12 do čistej rozbalenej verzie z krabičky s A12. A rozbehám ho nanovo bez zálohy. Zálohujem len fotky a súbory, ktoré stiahnem. Iné zálohy ani nepotrebujem. Verzia 12.5.6.0 RKIEUMX verzia je EEA Stable

Karel Kilián Personál odpověděl před 3 roky

Dobrý den,
aha, to s tím MIUI 13 jsem špatně pochopil – omlouvám se.
Pro Váš telefon by skutečně měla být jako poslední verze V12.5.7.0.RKIEUXM, čili Váš telefon indikuje dostupnost aktualizace správně.
U nás v Poradně ani na webu podobný problém nikdo nehlásil, a to má Mi 11 Lite 5G docela dost zákazníků. Zkoušel jsem hledat i na zahraničních fórech, zda někdo nehlásil problém s instalací této aktualizace, ale nikde ani ťuk.
Zkuste poslat zpětnou vazbu přímo do Xiaomi – možná se tam na problém podívají a vyřeší ho.
Mělo by to fungovat takto:

  1. Otevřete Nastavení.
  2. Sjeďte úplně dolů a tam je položka Služby a zpětná vazba – klepněte na ni.
  3. Pomocí přepínače označte věc jako Problém.
  4. Popište (asi nejlépe anglicky), v čem je problém.
  5. V sekci Vyberte položky zvolte štítky, které definují podstatu problému.
  6. Zadejte své telefonní číslo nebo (raději) e-mail.
  7. Klepněte na tlačítko Odeslat.

Přeji hezký den.
Karel Kilián

Filip odpověděl před 3 roky

Tak můj telefon Mi 11 Lite 5g verzi 12.5.7.0 (RKIEUXM) vůbec nedetekuje. Po prvním spuštění (včera tj. 13. 3. 2022) aktualizoval pouze na verzi 12.5.5.0 (RKIEUXM).

bobasso odpověděl před 3 roky

pro Filip 
a telefon máte z volné distribuce a nebo jste ho zakoupil u mobilního operátora? V případě koupě u mobilního operátora ,pak aktualizace pro tyto telefony vypouští samotný operátor a nikoli výrobce Xiaomi (Redmi ,Poco) . Aktualizace je třeba řešit s mobilním operátorem dotazem na jejich infolince ,mejlem. Pakliže máte mobil z volné distribuce, tak i v tomto případě se dá kápnout na neseriozního prodejce , který vám bude tvrdit, že telefon je určen pro prodej v ČR ve verzi Global nebo Europe (EEA) a on ty telefony nakoupil někde v akci v cizině a nastavil je tak , aby vypadaly „česky“ a prodává je. Tím nechci tvrdit, že tohle je zrovna váš případ. Dle (RKIEUXM) máte evropskou (EEA) verzi Mi Lite 5G (model renoir) . Tu vám dám  screenshot posloupnosti verzí MIUI 12.5.x.x.x. postavené na A11, jak je Xiaomi vypouštělo po sobě. A druhý screenshot je jak jdou po sobě MIUI 13.x.x.x. postavené na A12. Samozřejmě aktualizovat telefon (pokud jde o ruční aktualizaci) se musí postupně aktualizovat verzemi jak šli po sobě. Nelze z MIUI 12.5.5.0. (RKIEUXM) rovnou zaktualizovat mobil verzí MIUI 13.0.4.0 (SKIEUXM) a verze mezi tím vynechat ,přeskočit. 
Screenshot 1

 
Screenshot 2
 

 

Filip odpověděl před 3 roky

Díky za odpověď. Je to koupeno u T-Mobile. Zaslal jsem dotaz tak uvidím co mi odpoví.

Karel Kilián Personál odpověděl před 3 roky

Dobrý den,
v první řadě děkuji Bobassovi za reakci. Pokud byl telefon zakoupen u mobilního operátora, pak pro něj aktualizace vydává operátor. To v praxi znamená poměrně značné (často i několikaměsíční) zpoždění proti aktualizacím pro telefony z volného prodeje.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

Filip odpověděl před 3 roky

U předchozího telefonu Redmi Note 8T, rovněž od T-Mobile, problémy se zpožděním aktualizací žádné. Obojí MI 11 Lite 5G i Redmi Note 8T jsou EEA verze.

 

 

 
 

Marcel odpověděl před 3 roky

Skúste stiahnuť manuálne cez https://mirom.ezbox.idv.tw/en/phone/renoir/. Mne sa nakoniec môj problém podarilo vyriešiť. Skúste tieto kroky: vymažte kompletne aplikáciu, ktorá zabezpečuje aktualizácie:

  • com.android.updater (vymazať komplet, nič sa nestane, keď to z času na čas vymažete)
  • vymazať a odinštalovať komplet všetky update com.android.providers.downloads
  • a tiež odinštalovať komplet všetky update com.android.providers.donwloads.ui

Zobrazte si všetky aplikácie, hlavne systémove a tieto systémové aplikácie treba kompletne vymazať. Nedajú sa odinštalovať, tak sa netreba obávať.

Marcel odpověděl před 3 roky

Zabudol som dodať, treba tieto verzie  

Mi 11 Lite 5G – EEA Stable V13.0.4.0.SKIEUXM(History)
Netreba sa báť experimentovať. Dnes je to blbuvzdorné, iné verzie by ani nešli nahrať. Nemyslím si, že telefón dnes „brandujú“. Neviem ako v ČR, ale na SK ich to prestalo baviť, ako aj brandovanie tak i blokovanie na svoju sieť (dnes dokonca sa zbavujú aj predaja telefónov a riešia to cez tretie strany, aby sa zbavili zodpovednosti za nesenie záruky a problémov). Po vymazaní skúste ešte raz zvoliť najjednoduchšiu cestu automatickej aktualizácie (neprejde to na najnovšiu, ak to pôjde, pojdete po krokoch z nižšej na vyššiu a následne sa stiahne posledná s Android 12 a MIUI 13)

Filip odpověděl před 3 roky

Tak com.android.updater, com.android.providers.downloads ani com.android.providers.donwloads.ui v systémových aplikacích nemám.

Karel Kilián Personál odpověděl před 3 roky

Dobrý den,
děkuji Marcelovi za podrobný návod. Každopádně musím potvrdit, že uvedené aplikace jsem na Xiaomi Mi 9 s MIUI 12.5 a Androidem 11 také nenašel.
Filipe, pokud je telefon od operátora, pak jeho aktualizace zajišťuje a vydává operátor. Bohužel je často vypouští se zpožděním – leckdy i několika měsíců. Doporučil bych tedy počkat, případně se poptat u operátora, kdy plánuje vydání aktualizace.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

Marcel odpověděl před 3 roky

Hneď na úvod, pán Kilián, vykonávate super prácu, ja Vám takto ďakujem. A prikladám screens , som si neuvedomil, že lokálny preklad sa volá inak.
Nevedel som sem vložiť obrázky, prikladám vám link
https://ibb.co/9WFg276
https://ibb.co/Vx14cCw
https://ibb.co/d0tTsvQ
https://ibb.co/hyjj0y6
 
 

Karel Kilián Personál odpověděl před 3 roky

Dobrý den,
děkuji Vám, Marceli, za pochvalu i upřesnění návodu 🙂 
Přeji hezký den.
Karel Kilián

Vaše odpověď

12 + 10 =

Xiaomi Watch 2

Zaujal Vás tento text a chcete vědět o nových článcích hned, jak vyjdou? Sledujte nás prostřednictvím komunikační aplikace Telegram na https://t.me/xm_cz a skupinu na Facebooku!