Formát uložených fotografií

Xiaomi poradnaKategorie dotazu: OstatníFormát uložených fotografií
Vláďa zeptal se před 7 měsíců

Před pár dny mi začal Xiaomi 13 ukládat fotografie ve formátu HEIC, do té doby se ukládaly jako jpg.
HEIC je pro mě nepoužitelný formát, potřebuju se vrátit k jpg. Nedokázal jsem najít, kde se to nastavení mění. Dokážete mi poradit?
Děkuji

5 Odpovědi
Karel Kilián Personál odpověděl před 7 měsíců

Dobrý den,
otevřete aplikaci Fotoaparát. Rozbalte nabídku z levé hrany obrazovky (v režimu na šířku) a klepněte na ikonu se šestihrannou matkou (Nastavení). Zde deaktivujte přepínač Formato HEIF.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

Ondřej odpověděl před 5 měsíců

Dobrý den, už jsem celkem zoufalý. Mám tlf 13T. Fotky nejsou stáhnout přes kabel. Bluetooth také nefunguje, tak to teď stahují přes FTP. To jakž takž funguje, i když to trvá neuvěřitelně dlouho. Zároveň stejně jako kolega je každá třetí fotka přípona HEIC. Čím to je? Dá se to nějak vypnout?? Díky.

Karel Kilián Personál odpověděl před 5 měsíců

Dobrý den, Ondřeji,
chápu, že potíže s formátem fotografií a přenosem souborů mohou být velmi frustrující. Rád bych Vám pomohl s oběma problémy.
1. Změna formátu uložených fotografií (z HEIC/HEIF na JPG)
Formát HEIC (nebo HEIF) je výchozí u některých novějších modelů kvůli úspoře místa, ale pokud preferujete JPG, lze toto nastavení obvykle změnit následujícím způsobem:

  1. Otevřete aplikaci Fotoaparát.
  2. Vstupte do Nastavení.
  3. Hledejte volbu Formát HEIF a deaktivujte přepínač, čímž by se měly fotografie začít ukládat ve formátu JPG.

2. Problémy s přenosem fotografií přes kabel a Bluetooth
Pokud nelze fotografie stáhnout přes kabel nebo Bluetooth, může to být způsobeno různými faktory. Zkuste následující kroky:

  • Připojení USB: Ujistěte se, že máte správně nastavený režim připojení. Po připojení kabelu otevřete na telefonu panel oznámení a vyberte možnost Přenos souborů (MTP).
  • Vyzkoušejte jiný kabel nebo USB port: Někdy může být problém způsoben samotným kabelem nebo portem, takže doporučuji zkusit jiný kabel nebo port v počítači.
  • Aktualizace ovladačů: Pokud používáte počítač s Windows, zkontrolujte, zda jsou ovladače USB aktuální.

3. Alternativní způsob přenosu: Wi-Fi/FTP
Pokud máte problémy se standardními metodami, přenos přes FTP nebo cloudové úložiště (např. Google Drive) může být spolehlivější, ačkoli rozumím, že je časově náročnější. Pokud přenos přes FTP funguje, doporučuji zůstat u této metody, nebo případně zvážit přenos fotek pomocí Google Photos, kde je možné nastavit automatické zálohování.
Doufám, že Vám tyto rady pomohou.
Přeji hodně úspěchů a brzké vyřešení!
S pozdravem,
Karel Kilián

Ondřej odpověděl před 5 měsíců

Díky moc za rychlou odpověď. Přepínač Heif je vypnutý. Některé foto jsou jpeg a některé heic  Co se týká kabelu, používám pouze originál. Dokonce jsem vyzkoušel i ladění portů USB v režimu vývojář. To mi ale pomohlo jen k tomu, že jsem se dostal k výběru pouze nabíjení/přenos souborů/pro. Vybral jsem ty soubory, ale telefon pořad nebyl pro počítač viditelný. No teď jsem to po 6hodinové snaze stáhl přes WiFi a FTP. Máte nějakou radu, jak se vypořádat s tou konverzí z heic do jpg? Není moc dobré, že fotím a nemůžu si to vlastně nikde prohlídnout (kromě telefonu).  Navíc mám obavu o kvalitu těch foto, chci je dávat do velké fotoknihy😑

Karel Kilián Personál odpověděl před 5 měsíců

Dobrý den,
tak to je něco špatně. Pokud je ten přepínač vypnutý, měly by se fotky ukládat jako JPG. Zatím nikdo podobný problém nehlásil. Čili bych doporučil zkusit: Fotoaparát – Nastavení – Obnovit tovární nastavení. To obnoví aplikaci Fotoaparát do výchozího stavu.
Pokud by to nepomohlo, tak i s ohledem na další problémy, které Váš telefon má a kterých zjevně není úplně málo, bych v takovém případě jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení (správný postup najdete ve článku HyperOS tipy a triky: jak obnovit telefon do továrního nastavení?), čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Během úvodní konfigurace ho nastavte jako nový, tj. neobnovujte ho ze zálohy, aby nedošlo k zavlečení starých problémů a chyb. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měly by problémy zmizet.
Pokud nezmizí a budou se projevovat i po továrním resetu, lze celkem spolehlivě předpokládat, že se jedná o hardwarovou závadu. S tou doporučuji obrátit se na servis, respektive (je-li telefon v záruční době) uplatnit záruku u prodejce.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

Vaše odpověď

7 + 5 =

Přidejte se k naší komunitě na Facebooku!

Zaujal Vás tento text a chcete vědět o nových článcích hned, jak vyjdou? Sledujte nás prostřednictvím komunikační aplikace Telegram na https://t.me/xm_cz a skupinu na Facebooku!