Mi A3, aktualizace na Android 10

Xiaomi poradnaKategorie dotazu: MiMi A3, aktualizace na Android 10
Vojtěch zeptal se před 5 roky

Dobrý den,
zaujal mě model Xiaomi Mi A3, který splňuje většinu mých požadavků.
Jediné, s čím mám problém, je aktualizace na Android 10 a problémy, které ho doprovázely (doprovází?), viz nespočet článků a diskuzí, kde se toto téma rozebírá.
Zajímají mě dvě věci – je již uvolněná nějaká aktualizace na Android 10, která
by byla spolehlivá a stabilní? Aby nedocházelo k nadměrnému vybíjení baterie,
zásekům, restartům, nefunkčnosti čtečky otisku prstů, atd. Prostě, aby to po
aktuaizaci fungovalo k radosti a ne k vzteku.
Případně, pokud by se aktualizace provedla a zjistilo se, že s ní jsou nějaké
problémy (nebo zkrátka cokoli nevyhovuje), lze udělat downgrade zpátky na
Android 9? Myslím nějak elegantně, oficiálně, bez nějakých
hurá akcí v podobě úpravy ROM atd. Zkrátka snadno a uživatelsky přívětivě.
Díky,
vojtěch

21 Odpovědi
Karel Kilián Personál odpověděl před 5 roky

Dobrý den,
osobně nemám s Mi A3 zkušenost, ale na základě této Poradny, kde jsem dnes a denně, mohu konstatovat, že problémy po poslední aktualizaci zjevně ustaly. Předtím jsme tu nějaké řešili prakticky pořád, nyní je v tomto směru celkem klid.
Ostatně pokud telefon objednáte přes internet a on nebude fungovat dle Vašich představ, můžete ho do 14 dnů vrátit a odstoupit od smlouvy – a to i bez udání důvodu.
Jinak downgrade na Android 9 uživatelsky přívětivou cestou udělat. Má to své (hlavně bezpečnostní) důvody. Pokud použijete postup, který se dá najít na webu, mohou to pak někteří prodejci považovat za důvod k neuznání záruky.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

Vojtěch odpověděl před 5 roky

Díky moc za cenné info, Karle.
 
Pokud by měl ještě někdo další osobní zkušenost, uvítám jakékoli postřehy, za které předem děkuju.
 
vojtěch

Karel Kilián Personál odpověděl před 5 roky

Dobrý den,
také budu rád, když se někdo přidá s aktuálními zkušenostmi 🙂
Přeji hezký den.
Karel Kilián

RomanGC odpověděl před 5 roky

Záleží na tom, kde byl (bude) telefon zakoupen. Existují dvě distribuce. Globální (číslo sestavení obsahuje písmena ,,Mi,) a EU (číslo sestavení obsahuje písmena ,,EU,,). Je pravdou, že aktualizace na Android 10 pro globální distribuci se ,,povedla,, až na čtvrtý pokus. Nedávno byla vypuštěna květnová aktualizace a i přes to uživatelé hlásí různé problémy. Já vlastním telefon z EU distribuce. Aktualizace na A10 se povedla na první dobrou, až na poněkud větší ikony na ploše (divné DPI). Pár dní zpátky přišla květnová záplata, která vyřešila problém s velikostí ikon. Telefon nešetřím a nezdá se mi, že by byl někde zásadní problém. Možná to bude taky tím, že jsem hned po aktualizaci na A10 provedl Factory reset (který se doporučuje vždy po větší aktualizaci) bez obnovy ze zálohy (teda kromě kontaktů, kalendáře, hesel…..) Rád zodpovím další dotazy.
Roman

Karel Kilián Personál odpověděl před 5 roky

Dobrý den,
děkuji Romanovi, že se podělil o své zkušenosti 🙂
Přeji hezký den.
Karel Kilián

Verča odpověděl před 5 roky

Zdravím,
mne sa pred pár dňami aktualizoval môj Mi A3 a vyzeralo to tak, že všetko prebehlo v poriadku. Nabootoval sa, baterka drží, ale rozdiel vo výdrži tam pociťujem. U A9 som nabíjala raz za týždeň, teraz je to čo 3-4 dni bez zmeny v používaní. 

Problém mám aj s bluetooth. Mám na ňom stále pripojené hodinky Mi Band 4, ktoré som k telefónu dostala a ktoré mám pripojené 24/7. Na A9 bez problémov, teraz bluetooth vypadáva a často sa stáva, že hodinky nie sú synchronizované.
Čo ma ďalej sklamalo bol tmavý režim. Skúsila som ho a notifikačné ikony sa zbláznili. Boli cez celú obrazovku, nešli minimalizovať a podobne. Takže som ho radšej vypla a telefón reštartovala.

Mobil používam ako dual sim a všimla som si, že po aktualizácii nie som schopná zmeniť SIM kartu, z ktorej volám, pri začatí hovoru (čo predtým fungovalo – zmeniť sa to dalo ešte aj pri pri vytáčaní), ten samý problém je aj u SMS. Volbu SIM karty musíte urobiť pred začatím písania smsky. Ako náhle sa začne písať sms, ikona zmizne a vy už nie ste schopní zmeniť SIM, z ktorej ju ododšlete. Musíte si správu skopírovať, vymazať, vybrať SIM, vložiť ju spátky a poslať. Kto toto testoval???
Myslíte si, že tieto problémy zmiznú po factory reset alebo musím čakať na červnový fix (ktorý má údajne prísť)? Má niekto podobné problémy?
Vďaka za odpoveď.

Karel Kilián Personál odpověděl před 5 roky

Dobrý den,
zatím nikdo další podobné potíže nehlásil, takže bych řekl, že se během aktualizace asi vše nepovedlo tak, jak by mělo.
V takovém případě bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalila z krabičky. Pokud se jednalo o následky aktualizace, měly by problémy zmizet.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

Verča odpověděl před 5 roky

Dobré ráno,
rada by som informovala o stave po obnovení továrneho nastavenia:

  • Po reštarte sa telefon zapol normálne a svižne reaguje. S nastaveniami nebol problém, ani s opätovnou inštaláciou aplikácii.
  • Vyriešenie problému s batériou a bluetooth (ak to reset opravil) sa prejaví až časom, to teraz zhodnotiť nedokážem. Ale so spárovaním náramku nebol problém.
  • Problém s voľbou SIM karty pretrval. Ikona sa tam po rozpísaní správy nezobrazuje. Prišla som však na to, že keď sa dlhšie podrží ikona „SMS“, ktorá funguje ako send button, tak sa tam voľba objaví. Bohužiaľ pribudne aj checkbox „Urgent“ a pole „Subject“. Je to hrozne nepraktické a šanca, že sa to opraví ďalším updatom je pomerne malá. Som z toho sklamaná, pretože aktívne využívam dual sim. 
  • Ikona zmeniť SIM kartu pri hovore sa našťastie po obnovení továrneho nastavenia vrátila, a tak aspoň táto funkcia zostala zachovaná z A9.

Je smutné, že tak spoľahlivý telefón pokazil jeden jediný update, ktorý som ani nechcela spustiť. Update pár dní čakal a potom sa nainštaloval sám, bez možnosti voľby. Zaujímalo by ma, či je možné automatické updaty zakázať. Na rozhraniach ako je EMUI a MIUI to vždy išlo, prečo táto možnosť nie je aj u Android One? Alebo tam niekde predsa len skrytá je?
Ďakujem za rady a pomoc.

RomanGC odpověděl před 5 roky

Tady se nabízí dotaz. Telefon je z jaké distribuce? Globální nebo EU? S androidem 10 v globální distribuci jsou stále nějaké problémy. Aspoň to tak uvádí na zahraničních fórech. Já mám telefon z EU distribuce a nemám problém. Zkusil bych tovární nastavení bez obnovy dat ze zálohy, čili nastavit telefon úplně od začátku včetně instalace aplikací. Náramek máte spárovaný s telefonem nebo jen s aplikací?  

Karel Kilián Personál odpověděl před 5 roky

Dobrý den,
pokud aplikace Zprávy nenabízí možnost změny SIM karty před odesláním SMS, doporučil bych místo ní používat program Textra. Sám ho používám na dualSIM telefonu a s tímto tam není sebemenší problém.
Ohledně možnosti zákazu automatických aktualizací si nejsem jistý, zda to na Mi A3 jde. Na telefonech s MIUI to jde, stejně jako na EMUI, nicméně je možné, že na čistém Androidu tato možnost není.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

Verča odpověděl před 5 roky

Build number obsahuje písmená EU, takže predpokladám, že je teda z EU distribuce. Je pravda, že možnosť updatovať som mala len raz, a to v květnu. Takže predchádzajúce updaty, ktoré boli totálnym fiaskom ma minuli.
Ako som hovorila, s updatom problém nebol, len až pri používaní vidím určité nedostatky.
Zistila som, že zmiznutie ikony pre zmenu SIM z Messages aplikácie je proste súčasť A10 a neni to vada nesprávnej inštalácie updatu. Buď si zvyknem alebo vyskúšam ten program Textra, o ktorom počujem prvýkrát. Ďakujem za tip 🙂
Čo ma ale pri opätovnom nastavovaní telefónu zarazilo je, že existuje možnosť nastaviť tón pre notifikácie a tón zvonenia. Nič viac. Nie je možnosť nastaviť tón prichádzajúcej sms, proste ju zahrnuli do notifikácii. Máte podobnú skúsenosť? Viem, že na A9 sa to nastavovalo priamo v Messages aplikácii a podľa fór pre A10 by sa tam malo toto nastavenie stále nachádzať, ja ho tam nevidím. A v nastaveniach to tiež nie je.
Factory reset, ktorý som urobila dnes ráno som urobila tak, ako popisuje RomanGC. Aplikácie som inštalovala od začiatku a žiadne zálohy neboli obnovované, dokonca nemám ani nič synchronizované na Drive. Takže moje opätovné nastavovanie telefónu bolo fakt od piky.
Náramok bol spárovaný len s aplikáciou. Po znovuinštalácii aplikácie mal problém sa synchronizovať, takže som ho musela odstrániť a spárovať znovu, a to už prebehlo bez problémov. Rovnako nebol problém ani pri párovaní s autom.
Každopádne musím povedať, že telefón je o svižnejší než bol po update samotnom a dark theme tentokrát funguje bez problémov s notifikáciami. S odtlačkami prstov problém taktiež nie je.

Karel Kilián Personál odpověděl před 5 roky

Dobrý den,
ano, v tom případě se jedná o evropskou distribuci telefonu.
Co se týká tónu oznámení SMS – to je další věc, kterou Textra umí. Dokonce v ní můžete nastavit tóny pro jednotlivé kontakty. Takže bych doporučil ji zkusit. Uvidíte sama, o kolik toho umí víc než aplikace od Googlu.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

Luděk odpověděl před 5 roky

Tak dnes aktualizace a celý telefon rozbitý stáhl se nějaká Španělska verze čeština funguje,ale operátor Telcel a nefunguje dual SIM tak dík od Xiaomi už nikdy nic..

Karel Kilián Personál odpověděl před 5 roky

Dobrý den,
to nebude telefonem ani značkou, ale tím, že se pravděpodobně jedná o šedý dovoz ze Španělska.
Doporučil bych řešit to s Vaším prodejcem.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

Luděk odpověděl před 5 roky

Telefon je global a celou dobu mám ho 8 měsíců byl ok aj po aktualizaci na 10 až dnes byl nějaký update a naráz je to Španělsko 

Luděk odpověděl před 5 roky

Pan Karel Kilián: Telefon je kupovaná zde u vás cm.cz

Luděk odpověděl před 5 roky

Oprava  e-shop xm.cz

Karel Kilián Personál odpověděl před 5 roky

Dobrý den,
tak to je divné, protože na xm.cz prodáváme oficiální globální verzi tohoto telefonu. Chápu to správně, že se nyní telefon chová, jako by byl brandovaný pro operátora Telcel?
Karel Kilián

Luděk odpověděl před 5 roky

Ano při spouštění je tam loko Telcel plus nějaké jejich aplikace a už není dual SIM byla dnes nějaká aktualizace 1.4 gb do té doby super aj s 10 androidem.

Karel Kilián Personál odpověděl před 5 roky

Dobrý den,
tak jde vážně o chybu! Viz Xiaomi warns Mi A3 users not to install July update due to serious bug; reports of forced app installation (Mi Telcel & Claro Musica) surface.
To jsem zvědav, jak budou tohle chtít vyřešit.
Budu informovat.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

Vaše odpověď

7 + 15 =

Redmi Watch 5

Zaujal Vás tento text a chcete vědět o nových článcích hned, jak vyjdou? Sledujte nás prostřednictvím komunikační aplikace Telegram na https://t.me/xm_cz a skupinu na Facebooku!