nefunkční čtečka otisku prstu

Xiaomi poradnaKategorie dotazu: Redminefunkční čtečka otisku prstu
Kuba zeptal se před 7 roky

Dobrý den, po cca 3dnech mi přestala fungovat čtečka na otisky prstů. mam Redmi 4x

16 Odpovědi
Jan Dolejš odpověděl před 7 roky

Dobrý den, znamená to, že ji systém vůbec nedetekuje (chybí nastavení pro čtečku otisků), nebo při přilození prstu se nic neděje? Můžete vyzkoušet tovární restart (pozor, smaže VEŠKERÁ DATA v telefonu, zálohujte nejprve). Pokud nepomůže, asi se jedná o HW závadu a bude nutné telefon reklamovat.

Michal Miesbauer odpověděl před 7 roky

Dobrý den,  Aktualizoval jsem si novou na verzi 9.6.2.0 a přestala mi fungovat čtečka otisku prstu. Nevím co s tím dělat. Nejde mi ani přenastavit na jiný prst. Nevím jestli může být chyba v nové verzi,  nebo mám ošoupané otisky. Mám xiaomi redmi note 4 special edition. 

Karel Kilián Personál odpověděl před 7 roky

Dobrý den,
tady může být chyba v softwaru, nebo v hardwaru čtečky. Tu první vyloučíte resetem do továrního nastavení. Pokud ani poté nebude čtečka fungovat, je patrně chyba v hardwaru, což by znamenalo servis respektive reklamaci.
Karel Kilián

Jaromír Vaněk odpověděl před 6 roky

Dobrý den.  Mám Redmi Note 5A Prime Global stabilní a po aktualizaci na MIUI 10.2 se mi ztratila čtečka otisku prstů. Když jsem to zjistil, tak jsem udělal reset telefonu a čtečka se mi chvilku ukázala a fungovala. Po pár minutách však přestala fungovat znovu a po restartu se ztratila. Dříve fungovala dobře. Zřejmě se jedná o chybu aktualizace a nevím, jak udělat aby opět fungovala. Telefon má stále Android 7.1.2 i když vím, že má mít již Android Oreo. Jak to do telefonu dostat a jak udělat, aby vše fungovalo jako dříve? Díky za odpověď. Jaromír. 

bobasso odpověděl před 6 roky

Dobrý den. Zálohujte telefon a proveďte na něm celkový tovární reset (Obnova továrních dat). To by mělo problém vyřešit. 

Karel Kilián Personál odpověděl před 6 roky

Dobrý den,
rozhodně souhlasím s Bobassem – také v takovém případě jako první doporučuji provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
Pokud nezmizí a bude se projevovat i po továrním resetu, lze celkem spolehlivě předpokládat, že se jedná o hardwarovou závadu. S tou doporučuji obrátit se na servis.
Karel Kilián

Radek odpověděl před 6 roky

Dobrý den, asi před třemi měsíci jsem si u Vás nechal spravit display na mi9, display slape bez problémů ale nejde mi od té doby čtečka prstu, zajímavý ale je, že když dám v nastavení přidat otisk tak se mi otisk naskenuje ale na otevření telefonu nebo v aplikacích už prst neprecte. Nevíte co s tím můžu mít ? 

Karel Kilián Personál odpověděl před 6 roky

Dobrý den,
to je skutečně nestandardní chování, nicméně pokud se to děje po výměně obrazovky, rozhodně bych doporučil opravu reklamovat.
Karel Kilián

Helena Molčíková odpověděl před 5 roky

Dobrý den.
Koupila jsem si Redmi 7 a po 4 měsících mi blbne otisk prstu, můžu se zeptat co je za problém, už si vůbec nevím rady.

Karel Kilián Personál odpověděl před 5 roky

Dobrý den,
no, může jít o hardwarový problém ve čtečce, nebo nějaký softwarový…. Zjistit se to dá poměrně jednoduše – pokud obnovíte telefon do továrního nastavení, tak při nové konfiguraci budete požádána o nasnímání otisku. Jestliže to i poté bude zlobit, pak patrně bude problém ve snímači otisků.
Karel Kilián

735 544 613 odpověděl před 3 roky

Dobrý dne aktualizoval jsem sem Redmi 9T na MIUI 12.5.5 a na android 11 a v nastavení se mi vůbec nezobrazuje nastavení otisku prstu

Karel Kilián Personál odpověděl před 3 roky

Dobrý den,
tady může být chyba v softwaru, nebo v hardwaru čtečky. Tu první vyloučíte resetem do továrního nastavení. Pokud ani poté nebude čtečka fungovat, je patrně chyba v hardwaru, což by znamenalo servis respektive reklamaci.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

Anna odpověděl před 2 roky

Dobrý den , úplně se mi ztratila z telefonu čtečka otisků nikde ji nemohu najít . Do poslední aktualizace telefonu vše fungovalo normálně . Telefon Redmi 11 Lite.

Karel Kilián Personál odpověděl před 2 roky

Dobrý den,
pokud v nastavení chybí možnost nastavení odemykání otiskem prstu, bývá to nejčastěji hardwarovou závadou čtečky. Může se ale jednat i o softwarovou chybu, proto bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalila z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
Pokud nezmizí a bude se projevovat i po továrním resetu, lze celkem spolehlivě předpokládat, že se jedná o hardwarovou závadu – patrně vadnou čtečku otisků. S tou doporučuji obrátit se na servis, respektive (je-li telefon v záruční době) uplatnit záruku u prodejce.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

Melissa odpověděl před 1 měsíc

Dobrý den,
Přestal mi fungovat otisk prstu vždycky mi to fungovalo ale ted nedavno to přestalo reagovat a když jsem si to smazala a chtěla jsem si zkusit dát nový tak to nereagovalo ani na jeden prst. Mám xiaomi redmi note 10 pro. Co mám dělat

Karel Kilián Personál odpověděl před 1 měsíc

Dobrý den, Melisso,
díky za dotaz! Podle toho, co popisujete, může být problém buď softwarový, nebo hardwarový. Nejprve bych doporučil vyzkoušet několik kroků:
1️⃣ Restart telefonu
🔹 Zkuste telefon vypnout a znovu zapnout. Pokud se jedná o dočasnou chybu, mohlo by to pomoci.
2️⃣ Vymazání otisků a přidání nového
🔹 Otevřete Nastavení > Hesla a zabezpečení > Otisky prstů
🔹 Pokud tam jsou nějaké otisky uložené, smažte je všechny
🔹 Zkuste přidat nový otisk – pokud telefon nereaguje, přejděte k dalšímu kroku
3️⃣ Zkontrolujte aktualizace systému
🔹 Otevřete Nastavení > O telefonu > Verze MIUI
🔹 Pokud je k dispozici aktualizace systému, nainstalujte ji a zkuste otisk znovu přidat
4️⃣ Obnova do továrního nastavení (!!! POZOR – smaže všechna data, doporučuji zálohu!!!)
🔹 Pokud nic z výše uvedeného nepomohlo, zkuste tovární reset:
Nastavení > O telefonu > Zálohování a obnova > Obnovení továrních dat
🔹 Po resetu zkuste přidat otisk znovu
5️⃣ Pokud ani tovární reset nepomůže
🔹 Je velká pravděpodobnost, že se jedná o hardwarový problém se čtečkou
🔹 V takovém případě doporučuji telefon poslat do servisu
👉 Závěr: Pokud otisk nereaguje vůbec, je velká šance, že se jedná o vadný snímač – pokud je telefon v záruce, reklamoval bych ho. Pokud jen občas nefunguje, může pomoci restart nebo aktualizace.
Dejte vědět, jestli něco pomohlo! 😊
Přeji hezký den,
Karel Kilián

Vaše odpověď

4 + 4 =

Samsung Galaxy S25

Zaujal Vás tento text a chcete vědět o nových článcích hned, jak vyjdou? Sledujte nás prostřednictvím komunikační aplikace Telegram na https://t.me/xm_cz a skupinu na Facebooku!