Nefunkční datový roaming

Xiaomi poradnaKategorie dotazu: TelefonyNefunkční datový roaming
Marek Skočovský zeptal se před 10 měsíců

Na Xiaomi 12 5G MIUI 14 mi nefunguje datový roaming (Německo). Vše se zdá být u operátora aktivováno (proběhla i diagnostika nastavení telefonu na dálku) a v mobilu zapnuto. Telefon i vypadá, že se na data připojí, ale internet nefunguje. Za případnou reakci díky.

7 Odpovědi
Karel Kilián Personál odpověděl před 10 měsíců

Dobrý den,
toto je problém, který budeme na dálku řešit jen těžko. Začal bych tím, že bych zkusil dát tu SIM kartu do jiného telefonu. Pokud ani na něm data nepoběží, pak je jasné, že jde buď o problém SIM karty, nebo pravděpodobněji u operátora, kde patrně nejsou povolené datové přenosy v zahraničí.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

Marek Skočovský odpověděl před 10 měsíců

Díky. No, jezdit do zahraničí kvůli otestování SIM karty v jiném zařízení  nebudu. 😉 Spíš mi šlo o to, jestli nejsou známy nějaké problémy s tímto zařízením/značkou a případně tipy na jejich vyřešení.

nemohouci odpověděl před 10 měsíců

Prověřil jsi, Marku, jak to vypadá s připojením někoho jiného (předpokládám, když si takto stěžuješ, že jsi momentálně přihlášen v nějaké síti operátora v DE, a máš vedle sebe kamaráda nebo kamarádku. To za prvé.
A za druhé. Pokud jsi nastavoval s operátorem přístup, v jaké síti jsi v tom momentě byl? Měl jsem podobný problém. Po přejetí hranic jsem zjistil, že se s dalším účastníkem nejsem schopen domluvit (ten byl také v roamingu). Spojil jsem se přímo s operátorem (T-mobile a byl jsem v roamingu) a za několik momentů bylo vše povoleno, prověřeno a funkční. Chci tím naznačit, abys řešil svoje spojení s operátorem v ČR, když ale už jsi sám v roamingu. Pokud jsi to řešil tehdy, kdy jsi stále ještě byl v síti v ČR, nemuseli jste s operátorem vyřešit vůbec nic – pouze bylo konstatováno „…máte vše nastaveno, ale prověření se nedalo provést…“. Ať se daří 

Karel Kilián Personál odpověděl před 10 měsíců

Dobrý den,
tak já z dotazu vyrozuměl, že jste v zahraničí, kde Vám nefungují mobilní data.
V podstatě může být problém na dvou místech:

  • U operátora = z dané SIM se nepůjde připojit ze žádného telefonu, do kterého ji vložíte.
  • V telefonu = z dané SIM se lze připojit z jiného telefonu.

Bez možnosti toto otestovat v podstatě nemáme šanci na něco přijít.
Obecně spíš tipuji na problém u operátora. Nepamatuji si za posledních několik let, že by měl jakýkoli telefon Xiaomi problémy s připojením v roamingu.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

Marek Skočovský odpověděl před 9 měsíců

Dobrý den, 
děkuji za odpovědi. Pro „nemohouci“, jehož reakci jsem zaznamenal až nyní zde na webu, problém jsem řešil poprvé přímo z DE. Vedle sebe jsem měl dceru, která problém neměla.
Výsledek je takový, že po třetí urgenci podpora operátora došla k tomu, že roaming mám vypnutý, což je úsměvné vzhledem k tomu, že mi v předchozích kolech sami nastavení kontrolovali a tvrdili, že je vše nastaveno v pořádku. Navíc jsem si jist, že nastavení jsem na webu ve svém účtu kontroloval a roaming byl aktivní (proč by také nebyl po létech využívání služeb u tohoto operátora). Takže důvod nefunkčnosti neznám, ale o víkendu jsem byl v DE a ověřil, že datový roaming funguje.
Jediné, co mě napadá je nějaká souvislost mezi pravidly roamingu v EU a tím, že nemám neomezená data … .
Hezké dny

nemohouci odpověděl před 9 měsíců

Ahoj. Spolupráce a funkčnost roamingu je přirozeně dána technickým zabezpečením, smlouvou mezi operátory a v každém případě umožněním registrace „vniknuvšího“ do vlastních serverů provozovatele. Opravdu nevím, jak by vše mohlo souviset s typem/druhem poskytovaných dat. Zkušenosti s pohybem v Rakousku, DE, Swiss a Francie mám ty nejlepší, ale v příhraničí ČR-Oesterreich jsem problémy zaznamenal – byť vše potřebné v MT i u operátora bylo nastaveno. Pouze v příhraničí! Jinak jsem zde v nemilosti zdůvodněné jako „privátní názory“, které se nelíbí, takže je mi jen líto, že jsem nepomohl víc či vůbec a už to nejspíš nenapravím. Čauec 

Karel Kilián Personál odpověděl před 9 měsíců

Dobrý den,
tohle se bohužel občas stává a nejste první, od koho slyším/čtu, že měl aktivní roaming, ale ve skutečnosti mu v zahraničí data nefungovala. Pak se většinou ukázalo, že příčina byla někde u operátora. Že se prostě někde něco „nezaplo“.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

Vaše odpověď

10 + 8 =

Sledujte nás na Telegramu

Zaujal Vás tento text a chcete vědět o nových článcích hned, jak vyjdou? Sledujte nás prostřednictvím komunikační aplikace Telegram na https://t.me/xm_cz a skupinu na Facebooku!