nefunkční odblokování zablokovaného mobilního čísla MIUI 13 (rRedmi 9)
Dobrý den,
vůbec netuším, nač se chcete zeptat. Pokud potřebujete s něčím poradit, zkuste zformulovat svou otázku přesněji.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
2 =. Gedi: pokud se přepneš do Kontakty v MT, pak po klepnutí na „tečiičky“ a Nastavení se dostaneš ke všem příkazům. Je mezi nimi i „Blokovaná čísla“. Co ti nefunguje?
Dobrý den,
no, já spíš dle vyjadřovacích schopností tipuji, že jde o odcizený telefon, který by tazatel rád odblokoval.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Já spíš podle vyjadřovacích schopností soudím, že by bylo lepší, kdyby se tazatel vyspal, vystřízlivěl a dotaz napsal znovu 🙂
Dobrý den,
no, pokud tazatel zadal svou e-mailovu adresu, měly by mu chodit naše odpovědi. Pokud na ně nereaguje, je to už jen jeho problém. Ochota pomoci z naší strany byla.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den pane Kiliáne.
Omlouvám se s opožděním, můj dotaz jsem sice formuloval, ale jelikož jsem tady poprvé, tak se mi stalo, že můj dotaz odešel bez mé formulace. Takže znovu.Jedná se o to, že se mi nějak včera stalo, že jsem měl najednou jedno mobilní číslo ze seznamu zablokované (nevím, jak se to stalo nebo jak se mi to
nevědomky podařilo). Zda to bylo tím, že šlo o číslo mé tchýně? Poté, co jsem se o tom dozvěděl, že se mi tchýně nemůže dovolat (obsazovací tón), tak jsem v telefonu v kontaktech v nastavení jejího kontaktu odblokoval. Výsledek byl ten, že byl sice kontakt vizuálně odblokován (nabídka: ⦸ Zablokovat čísla), tchýně se mi nemohla přesto všechno dovolat, nadále měla obsazovací tón.
Na webové stránce „https://xm.cz/blog/miui-14-tipy-a-triky-jak-resit-ze-se-nejde-dovolat-na-jedno-cislo/“ jsem pak pod „Důvodem č. 4: záhada mezi nebem a zemí“ si přečetl, že „pokud nezafungovala žádná z výše uvedených možností, pak možná zabere postup spočívající v odstranění příslušného kontaktu z adresáře. Nedokážeme sice vysvětlit, proč to funguje, ale už několik uživatelů nám potvrdilo, že právě tento postup vedl k úspěšnému výsledku.“
Totéž mohu i já potvrdit, což se mi ze „zoufalství“ podařilo na vlastní pokus před nalezením a přečtením tohoto tipu a této rady „zablokovaný“ kontakt smazat a znovu jako nový kontakt uložit s tím, že potřebný kontakt nesmím ani omylem zablokovat. A když se to i stane, tak už vím, jak to napravit. To tu bylo ale opomenuto zmínit, že se tento jistě potřebný kontakt musí logicky znovu založit.
Ideální by ale bylo, kdyby se příslušní systémoví programátoři tohoto problému ujali a v příští aktualizaci systému tuto „záhadu mezi nebem a zemí“ dali do pořádku. Ještě omluva za obšírný popis. Doufám, že jsem se tím nikoho neúmyslně nedotknul. Přeji příjemný zbytek dne.
Gerd Candra
Počítej s tím, že systémoví programátoři to zaručeně neudělají, když je to taková prkotina a navíc jednoduše odstranitelná totálním odmazáním, takže samopomocí uživatele, jak je u Androidů velmi často zvykem a málem úzusem (hodnota se výmazen nejspíš odstranila z jakýchsi cache dat (odkud zlobila), takže po ní zůstalo pouze „prázdno“ a problém se nebude opakovat). A tak vlastně ani nepočítej s tím, že se ti omluví (myslím „samozřejmě“ programátory). Neomluví – tady se ti nikdo neomluví.
Dobrý den,
já si osobně nemyslím, že by šlo o chybu, kterou by měli opravovat programátoři v Xiaomi. Ve všech případech, které jsem dosud viděl na vlastní oči, bylo zablokování jednoho telefonního čísla způsobené uživatelem. Prakticky vždy šlo o to, že uživatel „něco pomačkal“ a výsledkem bylo zablokování kontaktu.
Pokud jste přesvědčen o tom, že jde o systémovou chybu, pak zkuste poslat zpětnou vazbu přímo do Xiaomi – možná se tam na problém podívají a vyřeší ho.
Mělo by to fungovat takto:
- Otevřete Nastavení.
- Sjeďte úplně dolů a tam je položka Služby a zpětná vazba – klepněte na ni.
- Pomocí přepínače označte věc jako Problém.
- Popište (asi nejlépe anglicky), v čem je problém.
- V sekci Vyberte položky zvolte štítky, které definují podstatu problému.
- Zadejte své telefonní číslo nebo (raději) e-mail.
- Klepněte na tlačítko Odeslat.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
díky za odpověď. Apropo při testu zablokování a odblokování telefonního čísla pevné linky, tak toto fungovalo tak jak má. Jsem už mnoho let v důchodu, před tím jsem pracoval posledních 10 let jako programátor aplikací řízení firem. Podle mého názoru se jedná o programovou chybu v systémové aplikace Telefon. Jak jsem napsal, mobilní číslo mé tchýně jsem nechtěně (nevím ale, jak se to mohlo stát, to je ale nepodstatné), zablokoval. Co není v pořádku je to,že když se omylem zablokované číslo odblokuje, tak je v nastavení kontaktu zdánlivě odblokováno na pohled tím, že je nabídnuta možnost zablokování: „nabídka: ⦸ Zablokovat čísla“. Ve skutečnosti je ale číslo nadále zablokováno.
Za návod k poslání zpětné vazby děkuji, bohužel nejsou moje znalosti angličtiny pro popis problému dostačující. Musel bych sáhnout po nějakém překladači (třeba jako Language Translator). Jelikož nejsem jediný, který se touto „záhadou mezi nebem a zemí” setkal, bylo by možná dobré, poslat zpětnou vazbu a doufat, že to nějaký šikovný programátor opraví. Ještě si dovolím jednu poznámku. Při aktualizaci aplikací je k ní uvedena poznámka ve smyslu: odstranili jsme zjištěné chyby. Z vlastní zkušenosti vím, že se sice zmíněné chyby opraví, ale čas od času se stane, že se někdy do takových oprav nechtěně vloudí nějaká nová chyba.
Přeji hezký den.
Gerd Candra
Dobrý den,
tak to pak opravdu bude nejlepší poslat zpětnou vazbu. Já sám jsem si s blokováním kontaktů hrál, když jsem psal ten návod, a chovalo se to správně, tj. po odblokování se mi kontakt dovolal, po zablokování nebo přesměrování do hlasové schránky nikoli.
Co se týká angličtiny – také při posílání zpětné vazby používám Deepl. Není se zač stydět – oni ho často Číňané na druhé straně používají také 🙂
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
že se to blokování a následné odblokování chovalo při vašem „hraní“ správně je dobré, ale proč to nefunguje v mém případě? Souvisí to s mojí „prokletou“ osobou, nebo s mým „prokletým“ mobilem anebo s jiným „prokletým“ důvodem? Je to u těch dalších uživatelů ze stejných důvodů jako u mne? Při vašem zkoušení jste používal který mobil a měl které MIUI? Ptám se proto, že jsem až tehdy spokojený, když se dovím (vypátrám sám nebo s něčí pomocí) příčinu problému a když se podaří ji odstranit. Ještě bych se chtěl omluvit za to, že jsem prve napsal, že v návodě v důvodě č. 4 není napsáno, že se smazaný kontakt musí znovu uložit. Nečetl jsem váš návod (že to je váš návod jsem zjistil až nyní, když jste se o tom zmínil) až dokonce, skončil jsem u bodu 4 = smazat. Smazaný kontakt jsem si ale znovu uložil sám, bez nutného zavolání dotyčného. Děkuji vám, pane Kilián, za vaši podporu a ochotu.
Přeji vám hezký a příjemný den.
Gerd Candra
Dobrý den,
já jsem na pokusy použil Xiaomi 12. Nejprve s MIUI 14, kdy jsem takto blokoval jednu otravnou osobu, kterou jsem později odblokoval a fungovalo to. Následně jsem pro účely článku dělal pokusy s tímtéž telefonem, ovšem už s HyperOS.
Co se týká toho bodu 4 – můj názor je ten, že se může jednat o nějakou chybu, kdy k tomu kontaktu kdesi zůstane uložená informace, že má být blokovaný, ačkoli uživatel nastavil opak. A ta informace se smaže až se smazáním kontaktu. Ale je to jen moje nepodložená domněnka a patrně se to děje jen za nějakých specifických okolností.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, bude to už s jistotou tak, jak píšete. Jen ty neznámé \\\“specifické okolnosti\\\“ narušují pohodu. Váš návod je super a kdybych sám \\\“ze zoufalství\\\“ nevyzkoušel smazání a nové uložení, což fungovalo, tak by mi pomohl tip v důvodu č. 4 ve vašem návodu. Takže ještě jednou dík za váš návod a podporu. Přeji na závěr příjemný zbytel svátečního dne. Gerd Candra
Dobrý den,
no, jsem rád, že náš návod pomohl s řešením problému. Soudě ze statistik přečtení toho článku není úplně výjimečný – potýkají se s tím desítky lidí denně.
Přeji hezký den.
Karel Kilián