Nelze zadat číslo střediska sms zpráv u O2
Dobrý den,
potřeboval bych poradit, jak udělat, aby se mi uložilo středisko sms zpráv (SMSC) pro O2. Používám Xiaomi Redmi Note 4 (MIUI Global 11.0.2, Android 7.0 NRD90M) necelé tři roky, duální, první simka Vodafone, druhá O2. Posledních 14 dní mi nejdu odeslat sms z druhé simky, přijímat můžu. Napřed jsem zaktivoval a vypnul službu VoLTE, což nepomohlo a pak jsem přišel na to, že vypadlo středisko sms zpráv pro druhou simku (O2). Problém je v tom, že když ho zadám (+420602909909), napíše mi, že „nastavení čísla se nezdařilo“ a pořád tam zůstává nějaké předčíslí „+7“. Resetování telefonu nepomáhá.
Děkuji za radu.
Pepa
Dobrý den,
tento problém dosud nikdo další nehlásil, předpokládal bych, že jde tedy o nějakou chybu v konkrétním kusu telefonu. v takovém případě bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
děkuju za radu, až dnes jsem telefon zresetoval do továrního nastavení, ale chyba nezmizela. U druhé sim karty je středisko zpráv pro O2 stále nastaveno na číslo „+7“ a nejde to přepsat, pořád to píše, že „nastavení čísla se nezdařilo“. Teď už mě vůbec nenapadá, co s tím.
Další nápady rád uvítám. Díky
Pepa
Dobrý den,
napadá mě zkusit tu SIM kartu dát do jiného telefonu a nastavit středisko zpráv na něm. Ale nejsem si úplně jistý, zda to zůstane nastavení i po přenesení SIM do původního telefonu.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
rada mi pomohla s odstraněním problému. Sehnal jsem jiný telefon, vložil sim kartu a při kliknutí na psaní zpráv telefon hlásil, že je nedostatečná paměť, takže se potvrdila domněnka, že chyba bude na sim kartě.
To samé jsem zopakoval na prodejně O2 a uznali, že chyba byla v sim kartě, nikoliv v telefonu. Během chvilky se aktivovala nová sim karta a telefon už sms z této druhé karty odesílal opět v pohodě, ani se nemuselo nastavovat středisko zpráv.
Tohle by mě opravdu nenapadlo.
Ještě jednou díky.
Pepa
Dobrý den,
vidíte, tak tohle mě, přiznám se, nenapadlo! Každopádně moc děkuji za Vaší zpětnou vazbu – jistě se bude hodit i ostatním uživatelům, kteří narazí na stejný či podobný problém.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Zrovna jsem mel tentyz problem. Po aktualizaci meho xiaomi 11T na Hyper OS bylo SMSC nastaveno na +6 a neslo mi tudiz odesilat zpravy. Jednoduche reseni : Vlozil jsem simkartu do starsiho tabletu kde byla moznost nastavit cislo SMSC a tam to cislo prepsal na +420 606 909 909. Pote sim vlozil zpet do meho xiaomi a je po problemu:-)
Dobrý den, Petře,
děkuji za sdílení řešení! Zdá se, že po aktualizaci na HyperOS může dojít k nesprávnému nastavení SMSC (čísla střediska zpráv), což pak brání odesílání SMS.
Vaše metoda – vložit SIM kartu do jiného zařízení, kde lze SMSC ručně změnit, a pak ji vrátit do Xiaomi – je skvělý a jednoduchý postup, jak problém obejít. U některých modelů Xiaomi totiž není možné SMSC upravit přímo v nastavení telefonu, což může být nepříjemné.
Pokud by měl někdo stejný problém a neměl k dispozici jiné zařízení, doporučil bych ještě vyzkoušet: Kontaktovat operátora (např. O2, Vodafone, T-Mobile) – mohou SMSC číslo vzdáleně nastavit nebo poslat konfigurační SMS.
Použít kód v dialeru – někdy funguje kód
*#*#4636#*#*
→ „Informace o telefonu“ → nastavit SMSC ručně (ale ne vždy je to v HyperOS dostupné).
Díky za užitečný tip a přeji hezký den!
Karel Kilián