Neustálé odpojování telefonu od mobilní sítě
Dobrý den, jsem z toho už trochu zoufalá. Často se mi odpojuje mobilní telefon od sítě. Telefon se tváří, že je v pohodě, ukazuje signál, ale nechodí mi SMS, nejde se mi dovolat, ani já nemůžu odesílat SMS a volat. Zjistím to vždy až náhodou, když mi někdo říká, že se mi nemůže dovolat. Pomůže, když telefon restartuju, to vše naběhne. Někdy se mi telefon odpojí brzy znova, někdy se odpojí a já na to přijdu až druhý den. Sám nenaskočí.
Kvůli tomu jsem vyměnila telefon Xiaomi Redmi Note 7 za nový telefon Xiaomi Poco X3. Mám ho sedm dní a děje se to pořád stejně.
Vyměnila jsem u operátora SIM kartu. Děje se to furt.
Operátor nezjistil problém, že by v oblasti (kraj Prahy) byl nějaký problém se signálem. Doporučil mi změnit preferenci sítě z LTE na 3G, pak i na 2G. Ale děje se to furt.
Fakt jsem zoufalá a myslím, že bude nějaká blbá aktualizace u Xiaomi. Nevíte, co bych ještě mohla zkusit?
Předem díky, Tereza
Dobrý den,
pokud se to děje na dvou různých telefonech, pak to logicky nebude problém telefonu, tím spíše, když se jedná o dva různé modely. Nebude ani problém nějaké aktualizace – to by stejné potíže hlásili desítky zákazníků se stejným typem telefonu.
Jestliže nepomohla ani výměna SIM, pak padá podezření na síť operátora. Může jít o nějaké rušení, ale to bohužel takto na dálku nezjistíme.
Ještě mě napadá, zda se nejedná o nějaký šedý dovoz telefonů, které nejsou určené pro náš trh. Kde jste ty mobily kupovala?
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Děkuji za reakci.
První jsem kupovala 2019 na Mall, druhý teď na konci února na XM.cz
První začal zlobit nekde ke konci roku. Do té doby žádný problem. Nový zlobí od začátku. U nikoho v okolí jsem tento problém nezaznamenala (Dolní Počernice, operátor O2). Od rána mi to dneska vypadlo asi osmkrát.
Tereza H.
Dobrý den,
tak v obou případech mohu říci, že to verzí telefonu pro daný trh nebude. Každopádně myslím, že pokud stejný problém postihl dva telefony, tak to nebude telefonem. Bohužel ale takto na dálku příčinu patrně diagnostikovat nezvládneme. Asi jedině reklamovat telefon a doufat, že se závada projeví i v servisu.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobý den, před půl rokem jsem si pořídila Xiaomi POCO X3 Pro a stejný problém, vždy mi přijde pouze SMS o tom, že se mi někdo nedovolal, na telefonu to znát není, navíc tedy začal telefon sám projiždět z aplikace na aplikaci, musím ho hned vypnout jinak s ním nejde nic dělat. Bohužel v poslední době vídávám víc těchto reakcí.
Dobrý den,
v takovém případě bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalila z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
Pokud nezmizí a bude se projevovat i po továrním resetu, lze celkem spolehlivě předpokládat, že se jedná o hardwarovou závadu. S tou doporučuji obrátit se na servis, respektive (je-li telefon v záruční době) uplatnit záruku u prodejce.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
mám 2x SIM od O2 (jedna firemní a jedna moje) a ta moje se samovolně odpojuje od sítě cca poslední rok. Po přechodu na Note 10 Pro aspoň nahlásí, že není signál, takže to poznám na první pohled. Ale předchozí Samsung A50 to ani nepoznal.
Taky si myslím, že to bude problém u operátora a ne u telefonu.
Dobrý den,
s ohledem na to, že se to, pokud Vás chápu správně, dělo na dvou telefonech, pak je buď chyba v SIM, nebo na straně operátora. Obojí doporučuji řešit s operátorem.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Zdravím. Stejný problém.. Dříve jsem měl Xiaomi Mi A3 a dělo se mi to. Během jednoho nebo dvou týdnů třeba 5 krát za den. Jindy byl měsíc klid. Po 3 a půl letech co jsem ten mobil měl, jsem se rozhodl si koupit nový – Xiaomi Redmi note 12. Dva dny od koupi byl klid, ale už zase blbne. Mám ho necelý týden a už jsem taky dost zoufalej Právě jsem mobil 4 krát restartoval a ne že by mi ta simka naskočila a po chvíli zase odpojila. Hned co se mobil restartoval tak se ani nenajela. Teď je to poprvé, co ani restart mobilu (popř. druhý v pořadí) nepomohl. SIM kartu mám od T-mobilu
Dobrý den. Dle vašeho popisu bych to viděl na to, že máte SIM staršího data, která neumí komunikovat se sítí 5G, kterou právě RN12 podporuje. Zkuste vlézt do Nastavení telefonu > SIMkarty a mobilní sítě > rozklikněte vámi používanou SIM (jedno s horních dvou oken SIM1 / SIM2). Dostanete se do Nastavení SIM karty > Preferované sítě > pokud tam máte nastaveno „pouze 5G“, tak to změňte a použíjte volbu „Pouze LTE“. Bude-li SIM karta bezpečně fungovat a nebude se odpojovovat od sítě, je jisté, že technologii LTE ještě umí, ale 5G nikoli. To že vám SIM karta nějaký čas funguje bude pravděpodobně tím, že mobil je v tom čase přihlášen v LTE sítí. Pokud je zrovna přítomna síť 5G, mobil ji hledá, ale SIM s ní neumí pracovat, takže mobil je odpojen od sítě operátora. Je to jen má teorie, tak to vidím.
Dobrý den,
vidím to podobně, jako Bobasso, kterému děkuji za rychlou reakci. Mohl by to být problém v SIM kartě, proto bych doporučil požádat operátora o její výměnu. Předpokládám, že by mohla být zdarma a velmi pravděpodobně vyřeší Vámi uváděné problémy.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
mám 3. xiomy a potřetí stejný problém.
Rozhodně není problém u operátora, potýká se s tím celá rodina. Jelikož nelze problém vyřešit, jedná se o mé poslední xiomy.
Dobrý den,
zvláštní. Já sám jsem testoval zhruba dvacet telefonů Xiaomi, od nejlevnějších modelů až po vlajkové lodě. A ani jeden neměl problém se stabilitou mobilní sítě. Ani jednou se mi žádný neodpojil. Pokud má problém celá rodina, pak za předpokladu, že žijete ve společné domácnost, je takřka jistě problém u operátora v daném místě.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Ano,mohu potvrdit že je to značkou xiaomi a dokonce i jejími dceřinými značkami (nebo jak to nazvat) měla jsem starou šunku samsung (A5 2017) (ted mam xiaomi redmi note 11), nikdy mi signal nevypadl, od doby co mám xiaomi, tak musím chodit před barák a par minut čekat než se telefon zpamatuje!
Je super že má telefon spoustu kravin kolem, ale na co máme telefony??? = Hlavně abychom se dovolali a napsali sms, což tato značka celkem znemožňuje!
Dobrý den,
prosím, neglobalizujte své vlastní zkušenosti tímto způsobem. Jak jsem uvedl výše – testoval jsem desítky telefonů Xiaomi, a nikdy jsem neměl problém se signálem mobilní sítě. Telefony značek Xiaomi, Redmi a Poco se prodávají po tisících kusů – kdyby měly tento problém, asi by v tomto vlákně byly více než čtyři příspěvky.
Může se jednat o problém konkrétního kusu (např. uvolněný konektor antény v telefonu), mobilní sítě v dané oblasti, atd.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobry den, Xiaomi 12T, cca pred rokem jsem měl stejný problém. Trvalo to cca měsíc co se telefon z ničeho nic odpojil od sítě, zůstala jen Wifi a pomohl jen restart, kdy vše znovu naběhlo. Nepovedlo se mi vypozorovat nic, co by to způsobovalo, dělo se tak naprosto nahodile. Někdy několikrát denně, někdy týden nic. Potom zničehonic probl ustal, rok klid a dnes už jsem provedl 4. restart. Samozřejmě je cca měsíc po záruce. Xiaomi nejspíš naposledy.
Dobrý den Adame,
děkuji za Váš příspěvek. Chápu, že opakované odpojování od mobilní sítě je velmi frustrující, zejména když se problém zdá být náhodný a bez zjevné příčiny. Rád bych Vám nabídl několik doporučení, která by mohla pomoci.
Možné příčiny a řešení:
-
Softwarová závada:
- Doporučuji provést zálohu dat a následně obnovit telefon do továrního nastavení. Obnovení může odstranit možné konflikty softwaru, které by mohly odpojování způsobovat.
- Po obnovení telefonu do továrního nastavení nejprve telefon testujte bez instalace aplikací třetích stran, abyste vyloučil, že problém způsobuje nějaká aplikace.
-
Aktualizace systému:
- Zkontrolujte, zda máte nainstalovanou nejnovější dostupnou verzi systému. Aktualizace často obsahují opravy chyb a problém může být vyřešen tímto způsobem.
-
Síť operátora:
- I když jste problém zažil dříve, doporučuji zkusit SIM kartu jiného operátora. Pokud SIM jiného operátora funguje bez problémů, problém by mohl být na straně současného poskytovatele služeb.
-
Hardwarový problém:
- U starších telefonů nebo telefonů po zárukách může jít o závadu hardwaru, například na anténě nebo konektoru. Tento problém bohužel nelze na dálku diagnostikovat a vyžaduje návštěvu servisu.
-
Omezení sítě:
- Pokud používáte 5G, zkuste v nastavení telefonu přepnout preferovaný režim sítě na „Pouze LTE“ (nebo dokonce na 3G), jak zmínil uživatel výše. Někdy může problém způsobit nesoulad mezi telefonem a sítí v oblasti.
-
Další možnosti:
- Restartovat telefon pravidelně, například jednou denně, může být dočasným řešením, pokud nelze problém ihned vyřešit.
- Zvažte instalaci aplikace pro sledování stavu signálu, která by mohla poskytnout více informací o výpadcích (např. OpenSignal).
Dlouhodobé řešení:
Pokud problémy přetrvávají i po těchto krocích a servis nenajde řešení, pak chápu, že byste mohl uvažovat o změně značky. Z vlastní zkušenosti však mohu potvrdit, že podobné problémy se neomezují pouze na Xiaomi a mohou se objevit i u jiných výrobců. Doporučuji vždy hledat recenze a zkušenosti uživatelů konkrétního modelu před jeho koupí.
Přeji hezký den.
S pozdravem,
Karel Kilián
Zdravím všechny kdo to tu čtou. Mám měsíc 14T Pro a poslední dva dny signál chvíli ok, chvíli vůbec, v budově úplná katastrofa a kdybych neměl zaplé od operátora WiFi volání, tak jsem furt offline. Mám eSIM.
Dobrý den Petře,
zkuste postupy uvedené v příspěvku nad Vaším dotazem. Pokud nic z toho nezabere, pak bych doporučil telefon reklamovat.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Situace se zlepšila když jsem přepnul preferovanou síť na 4G LTE. Přesto je signál v budově stále velmi slabý, jen mě to už neustále neodpojuje. A to na ten vysílač z okna vidím a nebo jsem v jeho okruhu max 2km.
Dobrý den,
no, a nemůže to být tou budovou? Tento problém měli například na ostravském centru 112ky, které je obehnané kovovou dekorací fasády. Signál se vůbec nemohl dostat dovnitř, nakonec to museli řešit pořízením opakovačů signálu mobilní sítě.
Pokud se to děje ve všech budovách, pak je možné, že se jedná o problém s anténou telefonu. To bych pak doporučil řešit reklamací.
Přeji hezký den.
Karel Kilián