Odcizeni prihlasovacich udaju?
Dobry den,
jsou to dva dny, co jsem zaragistrovala, ze behem spani se mi IP kamera, kterou pouzivam jako chuvicku pro malou dcerku sama od sebe podiva jinam, presneji na manzelskou postel. Kdyz si toho vsimnu, obraz se vrati zpet. Prisla jsem na to nahodou. Stava se to pouze behem noci, v ruzne casy. Neprobiha zadna aktualizace. Pohybuje se to pouze smerem na postel, neni to nahodny smer jinam. Je mozne, ze unikly prihlasovaci udaje a nekdo se mi naboural do aplikace a pohybuje kamerou? Jde nejak zjistit z jakoho zarizeni dostala kamera pokyn v pohybu?
Hezky den, Veronika
Dobrý den Veroniko,
chápu, že taková situace může být velmi nepříjemná a znepokojivá. Pohyb IP kamery bez Vašeho zásahu může skutečně naznačovat možné narušení bezpečnosti.
Je možné, že došlo k úniku přihlašovacích údajů a někdo získal přístup k aplikaci, skrze kterou kameru ovládáte. Další možností je technická chyba – občas se kamery mohou samy „zkalibrovat“ nebo provést testovací pohyb, ale to bývá náhodné a v různých směrech.
Pokud máte podezření na neoprávněný přístup, zkuste kameru na noc odpojit od internetu a sledujte, zda se pohne i bez připojení.
Jak zabezpečit kameru a účet:
- Okamžitá změna hesla – Změňte heslo k účtu Xiaomi (použijte silné heslo s kombinací velkých/malých písmen, čísel a speciálních znaků).
- Reset kamery a nová konfigurace – Pro jistotu můžete kameru resetovat do továrního nastavení a znovu ji spárovat s aplikací.
Přeji hezký den a ať se situace brzy vyřeší!
Karel Kilián
Napadla mě jedna věc – mám několik kamer, i když ne Xiaomi. U jedné z nich byl slabý nebo vadný zdroj a kamera se občas, obvykle za horších světelných podmínek, restartovala a najela do „základní“ polohy, po té udělala otočku o téměř 360° a pak teprve najela do původní polohy. Nemůže to být něco podobného i u Vás?
Dobrý den,
možné to je. To by se dalo velmi snadno otestovat: otočte fyzicky kameru jinam a pak ji zaměřte přes aplikaci na postýlku. Pokud se opět sama otočí a bude se dívat jiným výchozím směrem, pak by to dost možná vysvětlilo celou situaci.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Vidím, že výsledek našeho snažení poradit se nedozvíme. Nechápu tady ty lidi, co se na něco zeptají, chtějí poradit a pak ani nepoděkují, natož, aby dali zpětnou vazbu…
Dobrý den Romane,
vnímám to podobně – takový přístup může být zklamáním, zvlášť když jste se snažil pomoci. Bohužel se to v online poradnách stává často – někdy uživatelé zapomenou reagovat, nebo považují problém za vyřešený a dál se o něj nezajímají.
Zpětná vazba je určitě cenná nejen pro poradce, ale i pro ostatní uživatele, kteří by mohli mít podobný problém. Proto bych chtěl poděkovat Vám i dalším přispěvatelům za to, že sdílíte své zkušenosti a nápady. I bez odezvy může Vaše rada někomu pomoci v budoucnu.
Přeji Vám hezký den!
Karel Kilián
Dobrý den,
omlouvám se, že jsem nezareagovala dřív, ale jak jsem psala, používám kameru jako chůvičku a malá je teď nemocná a neměla jsem čas se dostat k NTBku abych napsala odpověď a upřímně jsem neměla čas ani otestovat všechna řešení.
Zdroj by být vadný neměl, to jsem zkusila otestovat a hlavně ten pohyb kamery nebyl takový ten konfigurační, ale čistě jen směrem na postel a pak se vrátil zpátky na dětskou postýlku (směr pohledu na postýlku není přesně takový jako po konfiguraci kamery / restartu).
Zkontrolovala jsem aktualizace, tam nic nebylo, provedla jsem restart a zatím jsem začala na noc vypínat kameru. Ještě chci změnit heslo, ale k tomu jsem se nedostala a upřímně moje zvědavost to odkládá, protože samotnou by mě zajímalo, jestli někdo prolomil moje heslo. Avšak já kdybych byla nějaký lump, který se dostal takhle k údajům a všimla bych si, že o mě asi někdo ví, tak bych nějakou dobu počkala, než bych to zkusila znovu. Jelikož teď kameru vypínáme, což se dřív nedělo a vypla jsem ji z elektřiny hned po těch dvou pohybech, tak by to teoretický sledovatel poznal.
Přes den, co zapnutou kameru mám, se to zatím nestalo, ale to se nedělo ani před tím. Avšak to neznamená, že se někdo nedívá, jen to, že nehýbe kamerou.
Omlouvám se za pomalé reakce a vážím si každé rady.
Děkuji, Veronika
Dobrý den Veroniko,
děkuji za Vaši odpověď a vysvětlení. Chápu, že starost o nemocné dítě musí být prioritou, a jsem rád, že jste se nakonec podělila o své poznatky. Váš popis situace je velmi detailní, což může pomoci k lepšímu pochopení problému.
Na základě toho, co píšete, bych doporučil následující kroky:
-
Změna hesla k účtu a aplikaci
Určitě doporučuji změnit heslo k Vašemu účtu, a to co nejdříve. Jakmile heslo změníte, bude případný neoprávněný uživatel automaticky odhlášen ze všech zařízení. Nové heslo by mělo být dostatečně silné – například kombinace velkých a malých písmen, čísel a speciálních znaků. -
Testování pohybu kamery
I když jste již zmínila, že se nejedná o klasický konfigurační pohyb, bylo by zajímavé kameru sledovat i během dne, kdy je zapnutá, a analyzovat, zda pohyb vzniká pouze v určitých situacích (například při určitých změnách světla či jiných podmínkách).
Vaše poznámka o tom, že by si potenciální útočník mohl dát „pauzu“, je zcela na místě. Pokud se něco podobného stalo, je důležité jednat rychle, abyste se ochránila před dalším narušením soukromí.
Ještě jednou děkuji za zpětnou vazbu.
Přeji Vám i Vaší dceři brzké uzdravení a klidné dny!
S pozdravem,
Karel Kilián