Přidání věrnostní karty do Peněženky, když to „nejde“
Vysoké procento zákazníků obchodů má v MT nainstalovanou app „Peněženka“, která nejen, že pomocí systému NFC supluje bankovní karty, ale velmi dobře pracuje s věrnostními kartami i s jízdenkami (pestrá nabídka měst a dopravců jednoznačně ukazuje na „pachatele“ app, tedy Google), to vše „v jednom MT“. Bankovní kartu lze do app „propašovat“ jednoduše – stačí v části G pay provést její scann – o tom se zde jednat nebude. Dostat do app věrnostní kartu je složitější, když v nabídce karta chybí nebo dokonce když nechybí, ale karta fyzicky neexistuje (např. Albert) – pak není co scannovat.
Ale řešení přesto existuje.Když karta chybí v nabídce app, stačí pro scann např. karty Penny použít nabídku „HUDYsport“ nebo „Lékárna“ a pak si to už jen pamatovat. Když karta neexistuje fyzicky, je postup mírně složitější. Příslušné informace je nutné vyfotografovat např. druhým MT přímo z aplikace (Albert, Lidl) prvního MT a scann pak provést prvním MT z Galerie tohoto druhého MT.
Vždy po scann proveďte kontrolu zákaznického kódu, mohou se totiž vyskytnout „paznaky“ (uvedené postupy bez problémů pracují v řetězcích Lidl, Albert i Penny – tam pod hlavičkou např. „Teta Drogerie“).
Postupy byly kompletně prověřené na MT Redmi Note 11 NFC (typ 2201117TY, kód spesn). A nezapomeňte, vždy si prověřte komplexní funkčnost třeba při koupi jednoho rohlíku – ať ta „ostuda“, jak se pachtíte, stojí zato. Důležité: pokud dochází k problémům načtení, vždy u samoobslužného zařízení použijte ruční scanner.
Dobrý den,
moc děkuji za sdílení zkušeností. Osobně jsem si věrnostní karty do aplikace Peněženka zatím neukládal, ale nepochybuji o tom, že to mnozí čtenáři a návštěvníci této Poradny ocení.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
Existuje několik spolehlivých způsobů, jak tento problém vyřešit:
Přímé přidání karty:
- Otevřete aplikaci Google Peněženka
- Klepněte na „Přidat do Peněženky“
- Vyberte možnost „Věrnostní karta“
Pokud standardní postup nefunguje, můžete využít následující metody:
Když karta není v nabídce:
- Použijte jinou podobnou kategorii karty (například „Lékárna“ pro různé věrnostní programy)
- Naskenujte čárový kód karty pomocí fotoaparátu
- Vždy zkontrolujte správnost zákaznického kódu po naskenování
Když nemáte fyzickou kartu:
- Vyfoťte čárový/QR kód z digitální verze karty v původní aplikaci obchodníka
- Následně tento kód naskenujte do Google Peněženky
Před běžným používáním doporučuji otestovat funkčnost na menším nákupu. U samoobslužných pokladen preferujte ruční scanner.
S přátelským pozdravem,
Karel Kilián