Problém so sieťou
Dobrý deň, som čerstvou majiteľkou RedmiNote 7…telefón som kupovala na Slovensku na návšteve domova ale žijem v Čechách a keď som po nastavení a personalizácii som vložila cz som kartu a nechce mi to chytiť sieť…ani žiadnu náhradnú v roamingu…viete mi prosím nejak poradiť? Vyrážam na cestu a nemôžem ostať bez spojenia…
Ďakujem ?
Dobrý den.
Vlastním dva mobily, starší Xiaomi Redmi Note 4 a nový Redmi Note 7. Když se u obou telefonů zaměřím na tu bočnú zásuvku, šuplík, kam se vkládá SIM karta s paměťovkou, tak ve spojení s vašim problémem mě jako první napadá toto. U RN4 je v čele toho šuplíku dírka pro vsunuti té ihly, pomocí které to dovolí vysunout šuplík z telefonu. Tam ta jehla ale musi projit i krytem toho telefonu. Takže v připadě RN 4 musí být dírka proti dírce aby šla zasunout do telefonu ta ihla. Zároveň je tedy i dáno, v jaké poloze se ten šuplík se SIM karou musí zasunout zpět do mobilu. V případě Redmi Note 7 je to ale jinak. U něj v čele toho bočního šuplíku dírka pro vsunuti ihly není. Je vpravo vedle šuplíku, zcela mimo něj. Tím chci říci to, že u RN7 se nabízí teoretická možnost (POKUD JE TO VŮBEC MOŽNÉ) vsunout ten šuplik se SIM kartou do telefonu opačně, ve špatné poloze a v takovém případě mobil SIM kartu nebude detekovat, nenalezne ji a mobil bude bez signalu, nepřipoji se k mobilní síti.
Druhá věc je tato. Při vložení SIM karty do nového mobilu a po jeho prvém zapnutí jej začnete nastavovat. První, o co si mobil řekne je volba jazyka. Tu je v podstatě jedno jaký jazyk nastavíte. Na chod mobilu to nebude mít vliv. Samozřejmě ale zvolíte Slovenčinu, aby na vás mobil „mluvil slovensky“ Poté si mobil řekne o zvolení vaší Lokality > Slovensko (Česko) . Pak si mobil řekne o připojení k wi-fi síti, odsouhlasení podmínek používání a následuje důležité „Vyhledávání SIM karty“. Pokud ji telefon najde a je schopna se přihlasit, zaregistrovat do sítě mobilního operátora, tak vám mobil zahlásí že SIM karta byla nalezena a úspěšně přihlášena k síti = SIM karta je „Povolena“ . Pokud jste tuto hlášku při prvém nastavovaní telefonu neviděla, TAK JE NĚCO ŠPATNĚ. Nabízí se tou již zmíněné chybné zasunutí šuplíku se SIM kartou z boku telefonu. Může ale také být ušpiněn nebo poškozen čip té SIM karty.
Také jste mohla nechtíc SIM kartu v nastavení mobilu zakázat. Zda simkartu máte povolenou, či zakázanou si můžete zkontrolovat tu: Nastavenia > BEZDROTOVÉ A SIETE > Správa SIM karty > Informácie o SIM kartě > SIM 1/SIM 2 > rozkliknout > Povoliť > povolené (zelený přepínač) / nepovolené (zešedlý přepínač)
Další možnost, důvod, proč se s českou SIM kartou nepřipojíte do sítě může být tento. V ČR jste zakoupila předplacenou, dobijecí (dobíjení kreditu) simkartu, třeba speciálně vydanou pro určitou akční nabídku operátora a nebo zcela klasickou dobijecí předplacenou simkartu. Na tom nezáleží. Takové předplacené simkarty mají ale jedno společné. Expirační dobu, datum, nejzašší termín, do kdy se ta simkarta musí prvně vložit do telefonu a zaregistrovat ji v síti. Pokud takovou simkartu vložíte do mobilu po datumu expirace, tak bude simkarta nefunkční, nepřihlásíte se s ní do sítě. Prodavač v trafice, tabáku, či jiném prodejním místě vám prodal vědomě, či nevědomě prošlou „zhořelou“ simkartu.
Dalším důvodem problému mohl vzniknout tady. Na Slovensku jste zakoupila Redmi Note 7, který nebyl Globální verze a nebo nebyl určen pro prodej v Evropě. V takovém případě telefonu bude chybět u technologie přenosu LTE mobilní frekvence 800MHz (B20). Pokud takový mobil budete náhodou vlastnit (neurčený pro prodej v SK, ČR) a budete se chtit s ním přihlásit do sítě přes nejbližší vysílač, který zrovna vysílá na frekvenci oněch 800MHz, tak se váš mobil v síti LTE nepřihlásí a bude bez signálu.
To, že máte telefon určený skutečně pro prodej v SK či ČR poznáte takto:
Buď bude v Globální verzi určený k prodeji ve všech státech světa ( krom Ruska, Indie a Číny) poznáte podle tohoto : Nastavenia > Informácie o telefóne > položka MIUI > zde musí být jasně napsáno, že se jedná o MIUI Global, s verzí nadstavby 10.3.12.0 a musí nést v závorce toto označení (PFGMIXM) a dále se musi jednat o Stabilní verzi.
Nebo druha možnost je , že RN7 je určen pro prodej v evropských státech. Takový mobil v Informácie o telefóne> položka MIUI> zde bude napsáno MIUI EEA s verzí nadstavby 10.3. 6.0 a v závorce musí nést toto označení (PFGEUXM) a těž musí být Stabilní verze.
Pokud váš mobil není ani jeden z nich, tak není určen pro prodej v SK, ČR. Pravděpodobně bude dovezen z Číny, určený pro čínský trh. Na Slovensku pak byl prodejcem tento činský telefon upraven, tak, aby měl „slovenské prostředí“, aby na vás “ hutoril po slovensky“ a ta chybějící frekvence 800MHz (B20) bude možným důvodem nepřipojení se se simkartou, že je mobil bez signálu.
Další věc, kterou bych vyskoušel. Jak se bude v obou slotech (SIM1/SIM2) budou chovat jiné SIMkarty, než ta vaše česká SIM. A dále vyzkoušejte, jak se ta česká SIM bude chovat v jiných telefonech.
Pokud vyčerpáte všechny možnosti prověření, vše budevv pořádku. Dobře zasunutý šuplík se SIM, simkarta v nastavení mobilu Povolena, SIM karta nebude „zhořelá“, po expirační době, bude normálně fungovat v jiných telefonech než vašem, váš RN 7 je určen pro prodej v SK, SR (verze Global, evropská EEA) a přesto vaše “ česká SIM“ se s vašim RN7 nepřipojí k síti, tak bych doporučil udělat na RN7 tovární reset. Telefon uvedete resetem do stavu, jakoby jste jej nový vyndala z rozbalené krabičky a prvně jej zapnula. Začnete s ním zkrátka odznova, s čistým štítem. Tuto chybu mohla způsobit proběhlá aktualizace nadstavby MIUI. Tovární reset ve většině případů podobné chyby telefonu odstraní. Pred resetem ale proveďte zálohu mobilu. Reset z něj vymaže vše vámi do mobilu nainstalované a uložené (kontakty, fotky……). Když po resetu budete mobil znovu zprovozňovat, nastavovat a mobil se vás bude ptát, jak jej nastavit, tak zvolte volbu „Nastaviť ako nové zariadenie“.
Pokud ani tovární reset nevyřeší problém s připojováním telefonu do mobilní sítě, tak je problém v samotném telefonu, nějaká větší závada, kterou vyřeší pouze servis nebo reklamace telefonu u prodejce.
Dobrý den,
souhlasím s Bobassem. Zkuste provést obnovení do továrního nastavení a telefon nastavit s vloženou SIM kartou.
Pokud nebude fungovat, tak může být problém v SIM – zkuste si ji nechat vyměnit u operátora.
Jestliže ani po výměně SIM fungovat nebude, pak patrně půjde o problém na straně telefonu, který bude nutné reklamovat.
Karel Kilián
Česká sim karta sa v iných telefónoch chová úplne normálne a telefón som nastavovala na slovenskej…skúsim všetko odznova keď sa vrátim do Čiech a uvidím…
Ďakujem za rady ?
Dobrý den,
tak zkuste provést znovu nastavení s vloženou SIM. Ale obávám se, že spíš bude problém ve slotu. To můžeme poměrně snadno vyloučit tím, že do telefonu vložíte jinou SIM. Pokud nebude fungovat ani s ní, tak je to jasně na reklamaci.
Karel Kilián