Redmi Note 8 Pro – downgrade z Android 10 na Android 9
Dobrý den,
je nějaká oficiální možnost (bez zrušení záruky) vrátit se po aktualizaci na Android 10, zpět k původní verzi Android 9?
Jedná se o verzi MIUI Global 11.0.3.0 (QGGEUXM). Musím se přiznat, že po aktualizaci na verzi Android 10, mám spíše negativní zkušenosti oproti předchozí verzi. Telefon má mnohem pomalejší Wi-Fi, načítání webových stránek je taktéž pomalejší, nefunguje korektně VPN síť, respektive nedá se připojit v rámci VPN na lokální síť, telefon se zdá být celkově pomalejší. U předchozí verze MIUI Global 11.0.3.0 (PGGEUXM) jsem žádný z výše uvedených problému neměl, telefon fungoval parádně. Nefunguje ani restart do továrního nastavení, výše zmíněné problémy přetrvávají a továrním restartu je zaveden již nový systém Android 10.
Právě z těchto důvodů bych byl velmi rád, pokud by se dal telefon vrátit do původního sestavení, tzn. Android 9, MIUI Global 11.0.3.0 (PGGEUXM).
Děkuji a s pozdravem
Martin Růžička
Dobrý den,
bohužel žádná cesta, kterou by bylo možné se vrátit na předchozí verzi Androidu bez ztráty záruky, není. Má to ryze praktické a bezpečnostní důvody – provozoval byste systém, který není zabezpečený.
S ohledem na Vámi uváděné problémy bych doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarové závady, měly by problémy zmizet.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
to samozřejmě chápu, bohužel to neřeší ty problémy, které mám. Obnovu do továrního nastavení jsem provedl několikrát, nicméně výše uvedené potíže přetrvávají. Obnovou do továrního nastavení se již zavede aktualizovaný systém, nikoli ten původní. Jsem přesvědčen, že se nejedná o HW problém, ale o čistě SW záležitost. Samozřejmě se nemusí jednat primárně o neodladěný Android 10, ale třeba může být i chyba na straně aplikací (nemám, jak vyzkoušet). Každopádně při použití stejných aplikací tento problém ve verzi Android 9 nebyl. Nezbývá než počkat na další update, jestli se problémy nevyřeší.
Děkuji za info a s pozdravem
Martin Růžička
Dobrý den,
ano, přesně tak – obnova do továrního nastavení nevrací zpět starou verzi systému. Má to ryze bezpečnostní důvod – na telefonu by v takovém případě běžela nezabezpečená verze.
Co každopádně můžete zkusit, je nahlášení zaznamenaných problémů vývojářům. Stačí poslat zpětnou vazbu přímo do Xiaomi – možná se tam na problém podívají a vyřeší ho.
Mělo by to fungovat takto:
- Otevřete Nastavení.
- Sjeďte úplně dolů a tam je položka Služby a zpětná vazba – klepněte na ni.
- Pomocí přepínače označte věc jako Problém.
- Popište (asi nejlépe anglicky), v čem je problém.
- V sekci Vyberte položky zvolte štítky, které definují podstatu problému.
- Zadejte své telefonní číslo nebo (raději) e-mail.
- Klepněte na tlačítko Odeslat.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
hodně obdobný problém řeším také. V sobotu dne 2ž.9.2020 jsem zakoupil Redmi Note 8 Pro, ve kterém již byl Android 10. Mám problém s nefunčními witgety, u aplikace chomSMS nefunguje zvukové upozornění na došlou zprávu. Na androidu 9 vše šlape notmálně, proto jsem také začal uvažovata o přechoduz 10 na 9. Vypada to, že je opravdu problém s andoidem 10.
Dobrý den,
pokud jste po aktualizaci neprováděl obnovení do továrního nastavení, pak to rozhodně doporučím. Myslím, že se tím vyřeší problém s widgety.
Ohledně zvukového oznámení by mělo stačit nastavit ho v Nastavení-Aplikace-Správa aplikací-ChompSMS-Oznámení, kde povolíte všechny volby a vyberete tón
Jinak co se týká návratu na předchozí verzi, to není uživatelsky možné z důvodu bezpečnosti.
Přeji hezký den.
Karel Kilián