Samovolná změna hesla obrazovky
Dobrý den,
přes noc se mi samovolně změnilo heslo k přístupu do telefonu. A momentálně se tak nemůžu skrze toto „nové“ heslo dostat do telefonu. Co mám dělat? Jak si mohu změnit heslo, když se nemohu do telefonu dostat?
Děkuji Vám za Vaši odpověď
Dobrý den. Na začátek trochu ujištění.
– Nejedná se ve vašem případě o PIN kód d SIM kartě?
-Pokud se nejedná o PIN kód k SIM kartě, tak mluvíte o Zámku displeje (Zámku obrazovky)?
-Pokud se vám jedná o Zámek displeje, to znamená, že power tlačítkem zapnete vypnutý mobil a chce to po vás vámi zmíněné heslo, abyste mohla dál pohybovat a pracovat s telefonem?
– Pokud ano, tak: U zcela nového telefonu rozbaleného z krabičky a prvně zapnutého si mobil při jeho nastavování řekne o zabezpečení telefonu=Zámek telefonu=Zámek displeje (obrazovky). Zámek telefonu mohl být v podobě 4. místného číselného PINu, nebo Gesta ( klikyhák prstem po displeji spojujicí vámi vybrané body) nepo Hesla (písmena malá, velká, číslice znaky). Jedno z těchto tří možností zabezpečení jste si musela vybrat.
A dále. Pokud je váš mobil vybaven čtečkou otisků prstu a vy jste si otisk prstu aktivovala, tak mobil si nejprve řekl o vámi vybrané zabezpečení z těch tří možností výše (PIN, Gesto, Heslo) Po jeho správném zadání, vám to teprve dovolilo vytvořit otisk prstu.
V případě, že otisk prstu nefunguje, nefunkční čtečka, poraněný, špinavý prst, tak si mobil jako náhradu řekne o zástupné zapezpečení v podobě jednoho z těch tří výše zmíněných (PIN, Gesto, Heslo), které jste si při prvém nastavování mobilu po jeho koupi zvolila. A pak vám „jinak“ dovolí odemknout mobil, než otiskem prstu.
V posledních verzích nadstavby MIUI 10 přišel výrobce Xiaomi s tím, že pokud odemykáte mobil často otiskem prstu, tak si mobil sem tam řekne místo o otisk prstu, o to jeho zástupné zabezpečení PINem, Gestem, Heslem. (to, které máte z těch tří zvoleno). Je to proto, aby si výrobce ověřil, zda jste skutečným majitelem toho telefonu. A ještě poznámka. Máte-li aktivní odemykání otiskem prstu, tak při každém zapnutí vypnutého telefonu si mobil řekne o (PIN, Gesto, Heslo) a až při dalších odemykáních mobilu v zaplém stavu funguje otisk prstu.
A nyní k vašemu problému. Je to zvláštni situace. Sám vlastnim Xiaomi Redmi Note 4 a Redmi Note 7. Jako Zamek telefonu používám čtyřmístný PIN. Záměrně jsem si nezvolil Gesto, protože už mnoho lidí psalo, že jim odemčení telefonu Gestem zničehonic přestalo fungovat. Už se mi i stalo u RN7, když jsem jej chtěl nedávno továrně zresetovat, že si mobil řekl o zadání Hesla před resetem. A já žádné heslo jako zabezpečení nemám. Mám čtyřmístný PIN. Nakonec se pod tím „tajemným Heslem“ skrývalo prosté zadání mnou zvoleného PINu. Apropo do té doby po mě před resem mobil žadné takové „tajemné heslo“ nevyžadoval. Reset mi byl pokaždé povolen udělat po výplnění spravného hesla k mému Xiaomi účtu.
Pokud se do mobilu skutečně nemůžete opakovaně dostat po zadání původního (PINu, Gesta, Hesla), tak vám nezbude nic jiného, než na telefonu udělat „tvrdý tovární reset“. Daní za to, že se pak znovu dostanete do telefonu bude to, že přijdete o všechna data v telefonu, pokud jste do té doby neměla zapnutou Automatické zálohování (Synchronizaci) telefonu. Pokud jste zálohování neměla zapnuté, tak reset celý mobil vymaževa vy příjdete o uložené kontakty v něm, o fotky atd. Tovarní reset mobil uvede do stavu, jakoby jste jej nový vytáhla z rozbalené krabičky a prvně jej zapla. Začnete s mobilem zkrátka odznova, s čistým štítem. Tovární reset zaroveň smaže původní zabezpečení telefonu, jeho odemknutí PINem, Gestem, Heslem. Při znovuzprovozňování, nastavování mobilu si můžete jako Zámek telefonu zvolit ten původní a nebobzcela jiný. A teďvdůležitá věc. Ujistěte se, že dobře znáte přihlašovací údaje ke svému Google účtu, případně Xiaomi účtu (pokud jste si jej kdysi v novém mobilu vytvořila a aktivovala). Po továrním resetu telefonu a jeho novém znovuzprovozňování bude mobil tvrdošíjně přihlašovací údaje k vašemu Google účtu vyžadovat (případně i Xiaomi účtu). Pokud nebudete své přihlašovací údaje ke Google účtu znát, tsk se mobil zablokuje a budete v situaci jako na začátku. Nepustí vás dál v nastavovaní a nepůjde používat.
Tvrdý tovární reset na svém mobilu uděláte podle tohoto návodu:
https://xm.cz/blog/miui-9-tipy-triky-provest-tvrdy-tovarni-reset-telefonu/
Dobrý den,
heslo se určitě samo nezměnilo, to je více než jisté. Buď se Vám telefon restartoval a nyní chce PIN k SIM kartě, nebo chce PIN, který máte nastavený od úvodní konfigurace telefonu.
Určitě doporučím začít tím, že telefon vypnete (stačí podržet cca 5 sekund tlačítko napájení) a zkusíte, jak se bude chovat po dalším zapnutí. Dále doporučují výše uvedený postup od Bobassa, kterému velice děkuji.
Karel Kilián
Tiež sa mi nikdy niečo také nestalo. Ale mobil po úplnom vybití a zapati si nepamätá môj pin pre odomknutie obrazovky. A ten pin používam na všetkých zariadeniach ktoré som kedy mal už najmenej 10 rokov takže niečo ako zabudnutie nie je možné. Xiaomi má zrejme nejakú chybu v mobiloch, ktorá sa zriedka vyskytne .
Dobrý den,
možné to je, ale pokud se něco takového stane, je to očividně velmi výjimečné.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
shrnu zde doporučený postup, který můžete vyzkoušet, abyste se do svého telefonu opět dostala.
-
Zkontrolujte, co přesně telefon vyžaduje:
- Pokud se jedná o PIN, zkontrolujte, zda jde o PIN k SIM kartě, nebo o PIN pro odemčení telefonu.
- Pokud telefon žádá heslo, ujistěte se, že nezaměňujete například heslo Xiaomi účtu, Google účtu nebo heslo zámku obrazovky.
-
Restart telefonu:
- Vypněte telefon (podržením tlačítka napájení na několik sekund) a zkuste jej zapnout znovu. Po restartu by se mohl chovat jinak.
-
Zkuste původní PIN/heslo:
- Heslo nebo PIN, které jste zadávala při prvním nastavení telefonu, by měly stále platit, pokud jste je nezměnila.
-
Čtečka otisků prstů:
- Pokud používáte čtečku otisků prstů, pamatujte, že po restartu telefonu čtečka vyžaduje zadání zástupného PINu, gesta nebo hesla.
-
Poslední možnost – tovární nastavení:
- Pokud jste vyčerpala všechny možnosti a stále se nemůžete do telefonu dostat, bude nutné provést tvrdý tovární reset. Upozorňuji, že tímto krokem dojde ke smazání všech dat, pokud nemáte aktivovanou synchronizaci nebo zálohování dat.
Návod na tvrdý tovární reset:
- Přesný postup pro Váš model telefonu najdete například zde.
-
Důležitá upozornění:
- Po resetu bude telefon požadovat přihlášení k Vašemu Google účtu (případně Xiaomi účtu). Ujistěte se, že znáte správné přihlašovací údaje, jinak se telefon zablokuje.
Pokud nic z výše uvedeného nepomůže, doporučuji navštívit autorizovaný servis Xiaomi, kde Vám mohou pomoci s řešením problému.
Přeji Vám hodně štěstí a doufám, že se vše brzy vyřeší! Pokud byste měla další dotazy, neváhejte se na mě obrátit.
Přeji hezký den!
Karel Kilián
Dobrý den,
koupil jsem si redmi pad pro a stalo se mi něco podobného a to již dvakrát. Když je delší dobu zamčený přestane fungovat Heslo
Dobrý den,
považuji to za prakticky vyloučené. Kdyby to byla chyba v systému, narazili by na ní všichni, nebo přinejmenším majitelé téhož modelu zařízení. Nic takového se ale neděje. Takže příčina bude někde jinde. Jediné, co mohu doporučit, jsou výše uvedené postupy. Jiné řešení mi není známo.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobry den,
Resetovat jsem zkoušel, ale po každé když je tablet delší dobu zamknut. Tak heslo přestane fungovat. Nefunguje ani restart zařízení se musí vypnout.
Hezky den
JLh
Dobrý den,
v takovém případě bych doporučil řešit to servisem, případně reklamací, pokud je tablet ještě v záruce.
Přeji hezký den.
Karel Kilián