"Upravit" číslo SIM karty

Xiaomi poradnaKategorie dotazu: Redmi"Upravit" číslo SIM karty
nemohouci zeptal se před 4 roky

Ta čtyři slova z titulku existují v Nastavení MT Redmi a jsou uvedena v části „UPRAVIT INFORMACE O SIM“, konkrétně v „Nastavení SIM karty“. Dávám dohromady manuál, který pojednává o zálohách dat MT Redmi a to o zálohách místních, v cloud Xiaomi i v „hlubinách“ Google. Popis bude značně podrobný, bude provedeno srovnání metod, poukázáno na nedostatky, vady i úskalí, vše bude „v kupě“ a dostupné pro každého.
Při této práci se setkávám s různými výklady, poznámkami a někdy pro mne nepochopitelnými skutečnostmi (dost často plynoucí z mizerných překladů). Zmíněná informace z titulku je jedna z těch, o kterých nevím, co si o ní mám myslet. Je zde chytrá hlava, která ví nebo odkáže či vysvětlí, o jaké, které, prapodivné „číslo“ SIM karty se jedná (o TLF číslo nejspíš nepůjde – není vázané na SIM,viz přechody mezi operátory. Jde o CCID nebo nějaké speciální výrobní číslo šarže apod.), jaký má vliv na nastavení chodu MT nebo zda jde o „blbinku“, se kterou nemý velký smysl se párat?
Prosím o pomoc a už teď díky.

19 Odpovědi
Karel Kilián Personál odpověděl před 4 roky

Dobrý den,
Upravit číslo SIM karty – sem si MIUI většinou samo natáhne telefonní číslo dané SIM karty. Někdy si ho nenatáhne, tak je možné ho zadat ručně. Lze ho také kdykoli změnit.
Jde pouze o číslo, zobrazované v rámci systému. Například v aplikaci Zprávy, když chcete odeslat SMS z jiné karty, vidíte, z jakého čísla bude odeslána. Stejně tak pří výběru SIM, ze které bude veden odchozí hovor, se pro lepší přehlednost zobrazuje toto číslo.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

bobasso odpověděl před 4 roky

Dobrý den. 
V RN10Pro je Nastavení > SIMKARTY a mobilní sítě > rozkliknout SIM1/SIM2 > Upravit  číslo SIM karty. Běžně je u této položky defaultně přednastaveno „Nenasaveno“.
Ve svém případě bych já tuto funkci „Upravit číslo SIMkarty“ na svém RN10Pro použil, využil k tomuto: Dám příklad. Ve svém founu používám dvě SIMkarty. Jednu (tel.číslo) pamatuje ještě název Paegas. Tedy moje prioritní tel.číslo, které znám nazpaměť. Druhou SIM využívám pouze pro data (přeplacenka, jednou měsíčně mi z ní strhnou prachy za datový balíček) , nikdo mi na ni nevolá, takže si na ní tel.číslo nepamatuji, neřeším ho.A právě proto, abych nějak v povědomí měl tel. číslo této simkarty, tak ona funkce „Upravit číslo SIM karty“ mi k tomu pomůže, že si tam to tel. číslo vypíšu.
Jinak pokud musím řešit (rychle vědět), znát číslo této *datové“ SIM, tak musím zadat zůstatek předplacenky, kde krom výšeczůstatku vidím i ono telefonní, čísli, které si běžně nepamatuji.
Také si mohu čísla svých SIM karet zadat do Kontaktů, což je třetí možnost, jak si tel. čísla svých simkaret pamatovat. 

Karel Kilián Personál odpověděl před 4 roky

Dobrý den,
ano, asi i k tomuto to může být užitečné, díky za připomínku, Bobasso!
Přeji hezký den.
Karel Kilián

nemohouci odpověděl před 4 roky

Tak si trochu připadám jako „neukojený“. Přesto oběma děkuji.

Karel Kilián Personál odpověděl před 4 roky

Dobrý den,
to mě mrzí, že jsme neukojili Vaší zvědavost, nicméně více k tomuto tématu asi nemáme.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

nemohouci odpověděl před 4 roky

Díky za přání a hned to zkusím jinak. Práce na manuálu o zálohování/obnovách zdárně pokračují i přesto, že narážím přímo „skvosty“. V rámci manuálu jsem navrhl jistou metodu na „vyfešákování“ kontaktů, co pokládám za značně stěžejní. Metoda je funkční a životaschopná přesto, že jsem prakticky zakázal (doporučil) používání místní zálohy kontaktů stejně jako zálohy kontaktů do cloud Xiaomi. Vše vyzkoušel, prověřil a „aparátek“ funguje. Nakonec, když už jsem měl nejen vyseparované,vyčištěné a „nančančané“ kontakty uložené jako „.vcf“ tak, aby byly perfekltně chráněny a k dispozici, mě napadlo, že bych přece jen mohl prověřit, jak se bude chovat synchro mezi MT, Google a cloud dohromady a tady jsem tvrdě narazil.
Žádným způsobem nedokážu dopravit kontakty do cloud (vyjma idiotského způsobu „po jednom“ pomocí jistého „plus“). Situace je dokonce tak komická, že tvrdím o autorech SW pro ovládání funkcí cloud Xiaomi, že ho psali úplně „vožr….“, protože pokud použiji prostředek „Import kontaktů“ na dopravení kontaktů do cloud (podotýkám, že kontakty jsem prověřil dvojího typu, vyexportované jak z gmail tak z MT (Redmi 4X i Note 4)), takjsem vždy obdržel nádherný a elegantní majestát typu: „Import nelze provést. Bylo importováno 76 kontaktů“ (v angličtině to znělo ještě pochmurněji, ale překlad je přesný – kontakty přirozeně do cloud přemístěnynebyly).
Dámy a pánové, jste zde chytré jezevčice a chytří jezevčíci. Můžete prosím pomoci, poradit jak dostat kontakty hromadně do Xiaomi cloud.? Díky

nemohouci odpověděl před 4 roky

Teď jsem, asi už ze zoufalství, klepl na „Import na Xiaomi účet“ v ikona „telefonování“ >Kontakty > tři „tečičky nad sebou“ > Importovat/exportovat kontakty. Otevřelo se „prťavé“ okénko se jménem mého gmail účtu – prostě mi ho nabídlo – jestli „jako“ chci „Importovat kontakty. Chtěl jsem a zafungovalo to.
Nic to ovšem nemění na přístupu hovádek z údolí Mekongu k seriozní práci na SW pro jejich MT. Děkuji všem. 

Karel Kilián Personál odpověděl před 4 roky

Dobrý den,
já kontakty importoval přes webové rozhraní, tj. https://contacts.google.com/ . A fungovalo to vždy bez problémů. Asi to jde i z telefonu, ale nezkoušel jsem.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

nemohouci odpověděl před 4 roky

Děkuji. „Pevně“ jsem věřil tomu, že když už vlezu do seriozního úložiště firmy „jako kráva“ a tam najdu – přímo se tam nabízí možnost – právě do toho úložiště importovat kontakty, na které je kladen pouze jeden požadavek, a to tvar „.vcf“, a já si ty kontakty vytvořím (dají se snadno zašifrovat, zazipovat, prostě je radost s nimi pracovat jako se souborem – jsou pohromadě), uplatním ten postup importu (je opravdu pro „blbý“ v tom smyslu, že neposkytuje nejistotu o tom, co člověk právě dělá a naopak ho to ubezpečuje, že je to smysluplné a nedá se „z cesty“ uhnout), a ten SW mi nakonec oznámí to, co oznámil, tak jde o paskvil. V OS Android nacházím i jiné „perly“. Jednou dám dohromady a zveřejním, aby nedocházelo ke zbytečnému pachtění a nadávání a možným ztrátám.Už jsem nalezl, v souvislosti s tímto manuálem, který dávám dohromady, doslova hnusný podraz související se změnou hesla gmail-u v MT Redmi 4X/Note 4. V manuálu bude důkladně popsán. Zatím děkuji za ochotu a ať se daří.
 

Karel Kilián Personál odpověděl před 4 roky

Dobrý den,
nic není dokonalé – ani Android, ani jeho implementace v MIUI. A už vůbec ne některé překlady. Docela se na ten Váš dokument těším, a pokud bude k dispozici, určitě se na něj rád podívám.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

nemohouci odpověděl před 4 roky

Zbývají poslední testy, hledání „obezliček“, nedostatků jak u mne, tak na straně tvůrců SW. Prošel jsem celou řadu webů, týkajících se „backup i recovery“. Obsahují v míře nebývalé, a to hlavně chaos, redundanci, nadčasové přístupy i naprosté hlouposti. Tak bych chtěl přispět, přičemž vycházím z požadavků běžného uživatele (bloudícího na chat), který začne poplakávat, když už je někdy – opravdu – pozdě. Na jednu stranu se nedivím – možnosti zálohování jsou na můj vkus předimenzované (diktované nadvládou Google a neochvějným postojem Xiaomi), takže možnost (víceméně pofidérní) místní zálohy a gmail a cloud a k tomu synchro, dokáže občas vytvořit zcela nepřehledný stav uložených dat, která uživatel málem není schopen dát do ažurity a navíc se diví, jak se data vesle množí a dokonce sama mění (najít najednou dvojí totéž TLF číslo u kontaktu je zcela běžné !slučování je dost zrádná funkce). A to, že musí pátrat na několika téměř nesouvisejících místech „Nastavení“, aby vybral, initioval, povoloval, nastavoval, spouštěl automatiku nebo zálohoval manuálně 3 (slovy tři) zálohovací systémy, které navíc kontroluje přes PC, může být i pro poměrně zdatného jedince, který se nějak orientuje na PC i v MT, docela nepřehledné a vyčerpávající.
Manuál bude obsahovat jistý – chci jednoduchý – přehled všech tří typů zálohování, s jejich klíčovými místy nastavení, ovládání (připojování/odpojování), spouštění manuálním i automatikou, synchronizací. Pokusím se, aby z toho nevylezlo monstrum, ale jednoduchý přehled pro každého.
Ať se daří. Předpokládám ještě asi 7-10 dní práce. Pokud to bude dříve, tím lépe

Karel Kilián Personál odpověděl před 4 roky

Dobrý den,
tak to se budu opravdu těšit! Osobně mám samozřejmě vše v cloudu Google, fotky si navíc přes Dropbox synchronizuji s NASem. S duplicitními kontakty jsem naštěstí za ty roky problémy neměl.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

nemohouci odpověděl před 4 roky

Pracuji na problematice zcela intenzivně (dnes celý den apokalypsa deště, takže žádný silniční speciál šlapací, ale tvrdá práce, teď už  více než 12 hodin. MT prošel kompletním „kolečkem“, tedy synchronizací (do gmail i cloud), tvrdým výmazem a obnovou.
Data typu „poznámka“, „kontakt“ v cajku, nastavení systému – KATASTROFA. Vše bude podrobně popsáno v manuálu. Vlastní nastavování ve fázi rozhodování, zda MT „jako nový“ nebo to tam nastrkáme z cloud apod., bylo docela zábavné. JInak určitě udělám těch „koleček“ více, takže bude dostatek materiálu pro elaborát. Např. z té špatné stránky, už nikde jsem nenašel „screenshots“. Přeju dobrou noc.

Karel Kilián Personál odpověděl před 4 roky

Dobrý den,
no, jak jsem psal – jsem na ty Vaše manuály zvědavý. Osobně jsem se k něčemu takovému nedokopal, protože bych musel následně promítat všechny změny z novějších verzí Androidu. A to je v podstatě běh na nekonečnou trať.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

nemohouci odpověděl před 4 roky

Měl bych tady snad zajímavý dotaz. Na MT Redmi Note 4 (mimochodem zcela bezchybně fungujícím stroji) s nastaveným startováním nikoli Power tlačítkem, ale dvojím poklepáním na display, se vyskytuje sporadicky (náhodně – to je vždy „nejlepší„) tato vada. Při zadávání hesla přístupu k MT (tedy nikoliv při zadávání pin k SIM) občas dojde k „jakési“ ztrátě orientace v tom smyslu, jakoby se ve vstupním bufferu posunuly vstupující znaky hesla. Pak prostě „potvrzení“ hesla přijde v nevhodnou dobu, občas se píší tečky hesla, ale posunují se špatně (třeba i vůbec a je potřeba vstup opakovat, ale ten začíná – vizuálně – na jiné pozici v rámečku na display, než je počáteční, takže heslo není přijato ani po celé řadě pokusů) a opakují se marné pokusy. „Bum-bác do kouta“ nenásledoval, úplné vypnutí/zapnutí patovou situaci řeší a vše šlape. Problém se vyskytuje – odpozorováno – snad tehdy, pokud heslo píšu extrémně rychle (ale krk na to nedám).
Setkal se někdo? Ví někdo bližší, podrobnější informace? Problém mě velmi zajímá.
Děkuji

nemohouci odpověděl před 4 roky

Ještě jedna věc. Pane Kiliáne, já vlastně neumím zadat dotaz na vhodném místě – moc tento web a chat neznám. Co dělám špatně? Díky

Karel Kilián Personál odpověděl před 4 roky

Dobrý den,
nikdo zatím podobný problém se zadáním hesla/PINu k odemknutí telefonu nehlásil. A to nejen u tohoto modelu, ale ani u žádného jiného. Obávám se, že zde bude problém v konkrétním kusu telefonu.
Jinak dotazy zadáváte dobře. Já si jich všimnu, i když je zadáte do již existujícího vlákna.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

nemohouci odpověděl před 4 roky

Dík.

Karel Kilián Personál odpověděl před 4 roky

Dobrý den,
není zač, rádo se stalo.
Přeji hezký den!
Karel Kilián

Vaše odpověď

16 + 17 =

Sledujte nás na Telegramu

Zaujal Vás tento text a chcete vědět o nových článcích hned, jak vyjdou? Sledujte nás prostřednictvím komunikační aplikace Telegram na https://t.me/xm_cz a skupinu na Facebooku!