Xiaomi 10t pro problém

Xiaomi poradnaKategorie dotazu: TelefonyXiaomi 10t pro problém
Jozef zeptal se před 7 měsíci

Dobrý deň, mám Xiaomi 10t pro. A chcel by som sa poradiť ohľadne samozapnutia reproduktora počas hovoru alebo samovypnutia mikrofónu taktiež počas hovoru. Obrazovka automaticky pri začatí hovoru zhasne a potom sa počas hovoru rozsvieti a následne buď začne hucučať reprák alebo má nikto nepočuje lebo sa mi vypne mikrofon.Dosť to obmedzuje funkciu takto dobrého mobilu.
 
Dá sa to nejako odstrániť v nastaveniach ?
 
Ďakujem za radu

29 Odpovědi
bobasso odpověděl před 7 měsíci

Dobrý den. 
To že vám displej zhasne při přiložení mobilu k uchu při příjmutí hovoru je v pořádku. Zafunguje Senzor přiblížení (Proximity Sensor), který v tu chvíli, když máte telefon „přilepen“ na uchu deaktivuje dotyk, abyste si uchem nemohl nic pomačkat ( samovolně potvrzovat funkce v nabídce možností u  přijatého hovoru). Pokud mobil při hovoru oddálíte od ucha, tak se rožne, což je taky správně. Senzor přiblížení aktivuje funkci dotyku,  a tak se stane dostupná nabídka možností u přijatého hovoru, ve které se můžete pohybovat a zvolit si potřebné. Funkci Senzoru přiblížení v Nastavení telefonu nenajdete. Senzor přiblížení je defautně, trvale zapnut. Zarážející je to, že z vašeho popisu je zřejmě, že Senzor přiblížení „plní“ (u ucha zhasnutí/oddálení od ucha rožnutí) svoji funkci, ale proč na přiloženém telefonu k uchu při probíhajícím hovoru se vám vypíná mikrofon nebo zapíná hlasitý odposlech je otázkou. Našel jsem ale tu na poradně obdobný dotaz. .Zřejmě máte zapnutou funkci „TalkBack“ pro handicapované. (funkce zjednodušeného přístupu). Při aktivaci TalkBack je v jejím nastavení defautně zapnuta funkce „Atomaticky přepnuté na reproduktor“ (Zařízení se přepne na reproduktor, když během hovoru dáte telefon dále od ucha. Tato funkce je aktivní pouze v případě, je-li zapnutý TakBack). Přepnu si svůj mobil do Slovenštiny. Nepochybuji, že neumíte česky, ale je to kvůli rozdílným popiskům položek v Nastavení telefonu. Tak si tedy zkontrolujte zda tu funkci TalkBack nemáte náhodou aktivovanou.
Nastavenia (telefónu) > Rozšírené nastavenia > Dostupnosť > v horní liště kliknout na „Zrakové“ > TalkBack (Hovoriť položky na obrazovke). Pokud TalkBack máte aktivný (zmodralý přepínač), pak o pár položek níže v tomto nastavení > EXPERIMENTÁLNE“ (napísané šedo) > Automaticky prepnuté na reprod…. > tato položka má volbu defautně nastavenu na Zapnuto ( zmodralý přepínač). Pokud je aktivován TalkBack, pak tato funkce zapnutého reproduktoru, hlasitého odpočúvania počas hovoru vám způsobuje vámi popsaný problém.

Karel Kilián Personál odpověděl před 7 měsíci

Dobrý den,
no, podle toho popisu předpokládám, že během hovoru dojde ke vzdálení telefonu od ucha/hlavy. Následně se aktivují tlačítka na obrazovce a dojde k jejich stisku.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

Peter odpověděl před 6 měsíci

Zdravim. Podarilo sa to prosim niekomu doriesit? Tiez mam z toho nervy ze telefon za 600€ a hocikedy pocas hovoru sa mi rozsvieti display a potom sa mi stava ze uchom vypinam mikrofon alebo prepinam na hlasity odposluch a nie nedal som ho mimo ucha. Potom pomoze dat ho mimo ucha a prilozit spat. 

Karel Kilián Personál odpověděl před 6 měsíci

Dobrý den,
netuším, každopádně bych doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
Pokud nezmizí a bude se projevovat i po továrním resetu, lze celkem spolehlivě předpokládat, že se jedná o hardwarovou závadu. S tou doporučuji obrátit se na servis, respektive (je-li telefon v záruční době) uplatnit záruku u prodejce.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

Radovan odpověděl před 6 měsíci

Ahoj, stejné chovámí mám i na svém MI 10T Pro. V průběhu hovoru se občas rozsvítí displej a je jen dílem náhody, jaké tlačítko „obličejem“ zmáčknu. Nyní jsem provedl factory reset, po pár dnech dám report, jak to (ne)pomoho.

Karel Kilián Personál odpověděl před 6 měsíci

Dobrý den,
budeme rádi, když dáte vědět, jak to dopadlo.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

Radovan odpověděl před 6 měsíci

Dobrý den,
facotory reset mi nepomohl, telefon se chová stejně. Osobně mi to přijde spíš na SW problém. Netušite někdo jak ověřit proximity sensor? Přes Android sensor box -> Proximity sensor se mi nedaří senzor aktivovat – v nicméně HW Info (v Android senzor boxu) je uveden „Xiaomi Proximity“.
Doměnka SW problému: Často telefonuju přes handsfree v autě, kde mám telefon položený na sedadle spolujezdce a kolikrát jsem si při hovoru všiml, že se displej z ničeho nic rozsvítí (odhadem po 2 minutách hovoru, ale je to spíš náhodné, nikioliv pravidelné). Napadá mě, zda dislej v průběhu hovoru „nerozsvítí“ nějaká aplikace mající notifikační oprávnění (v mém případě Aktualizace polohy, Viber, WhatsApp nebo Messenger), co jsem teď ověřoval, tak při navázaném hovoru je funkční i datový kanál.

Karel Kilián Personál odpověděl před 6 měsíci

Dobrý den,
senzor přiblížení můžete otestovat přes servisní menu. Zkuste to dle našeho článku Obrazovka během hovorů nezhasíná: jak otestovat senzor přiblížení? konkrétně kapitola Funguje senzor přiblížení?

  1. Otevřete Nastavení.
  2. Pokračujte do sekce O telefonu.
  3. Opakovaně klepejte na položku Verze jádra (v MIUI 12 ji najdete v sekci Všechny specifikace), dokud se nedostanete do nabídky CIT, což je servisní menu.
  4. Klepněte na položku Proximity sensor.
  5. Zakryjte oblast nad obrazovkou – hodnota by se měla změnit z 5 na 0.
  6. Pokud se změní, je senzor přiblížení v pořádku.
  7. Pakliže se nezmění, pak je pravděpodobně nějaký problém s tímto snímačem.
  8. Jestliže je hodnota od začátku 0, pak je senzor něčím zakrytý nebo znečištěný a doporučíme opět použít tip číslo 1.

Přeji hezký den.
Karel Kilián

Jozef odpověděl před 6 měsíci

Dobrý večer ďakujem za odpoveď hneď som to vyskúšal a z hodnoty 5 sa zmenila hodnota na 0. Takže senzor je v poriadku. Aj napriek tejto rade problém stále pretrváva.
 
Ďakujem
 
Budem len rád keď sa tohto problemu zbavím nakoľko denne telefonujem často a dlho.
 
S pozdravom
 
Jozef

Karel Kilián Personál odpověděl před 6 měsíci

Dobrý den,
v tom případě zkuste telefon držet při hovoru jinak – ideálně tak, aby jeho horní část byla co nejblíže hlavě.
Pokud ani to nepomůže, zkuste ho reklamovat.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

Vaše odpověď

15 + 8 =