Xiaomi Mu A3 Android 11 – ani druhá aktualizace nefunguje
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak je možné, že zaměstnanci Xiaomi jsou tak neschopní? Vy dáte za mobil svoje vydělané peníze, ale nedostanete to, co jste chtěli… Už s Androidem 10 byly problémy, a android 11 tomu nasadil korunu… Stáhl jsem ho a po aktualizaci se neustále zasekává, nefungují aplikace jako Google, google Chrome, google fotky, rozklikavat odkazy na internetu a nevím co všechno… Přibyly nové věci, které ale nefungují… Pokud chcete něco odinstalovat, nejde to, a nainstalovat taky ne, to spadne obchod play, takže nemůžete nic dělat… Nejde nic odinstalovat ani přes aplikace třetích stran a opravdu nevím co s tím sráčem pod názvem Mi A3 mám dělat… Má někdo nějaké rady? Podotýkám že jsem zmínil jen pár věcí, protože než bych vypsal všechno, mobil by se zase sám restartoval a musel bych to psát znova… Předem děkuji za odpovědi…
Dobrý den,
ano, o problémech s Androidem 10 na Xiaomi Mi A3 jsme na našem blogu opakovaně psali. V případě Androidu 11 došlo k tomu, že některé telefony po updatu už nenastartovaly – psali jsme ve článku Aktualizace Xiaomi Mi A3 na Android 11 udělala z telefonů těžítka. Výrobce aktualizaci pozastavil, opravil a vydal znovu.
To bude patrně verze, kterou nyní máte Vy. Bohužel – a toto zdaleka není problém jen Xiaomi, ale v podstatě se to může stát při jakékoli větší aktualizaci – ne vždy vše proběhne úplně ideálně. I proto je doporučeno po těchto velkých aktualizacích provést obnovení do továrního nastavení a „začít s čistým štítem“.
To bych – s ohledem na skutečnost, že dosud nikdo další takové problémy po aktualizaci na Android 11 u tohoto modelu nehlásil – doporučil i Vám. Myslím, že je takřka jisté, že po obnovení do továrního nastavení telefon poběží jako nový.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Mám tři rady.
- Udělat tovární reset bez automatické obnovy aplikací – vše pracně ručně. To by s největší pravděpodobností mělo pomoci – tedy za předpokladu, že Ti čínští huliči upgrade opět nepomršili. Zprávy jsou ale takové, že opravená verze by již měla fungovat.
Dobrý den,
přesně to jsem napsal – že s opravenou verzí nejsou problémy. Telefony se reklamují u prodejce. Pokud např, koupíte telefon v Alze, Datartu nebo někde jinde, je na nich, aby vyřešili reklamace.
Zbytek příspěvku jsem odstranil – jsme na Poradně, ne na pavlači.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Děkuji za odpověď, stále mi v notifikaci liště svítí dokončování aktualizace systému a nefungují mi Google aplikace, takže nemohu ani nic zálohovat, takže zítra vše přehraju do počítače, dám tovární nastavení a vrátím zpět do telefonu, děkuji moc za odpověď. Jelikož nemá nikdo jiný problém, tak se to pokusím vyřešit takto a uvidím.
Pane Kiliáne, děkuji za reakci. Doufám, že jste si ale ten nelichotivý zbytek textu dobře přečetl. Korespondence se k Vám nejspíš nedostala, ale za mne jste prostě nesolidní prodejci a naše firma již u Vás nenakoupí ani šroubek. V pondělí 4.1. jsem k Vám odeslal Mi A3 se zpackanou aktualizací. V poledne o den později jste balík převzali. Dle Vašeho sdělení jste mě měli informovat o převzetí reklamace a doposud jste to neudělali (!!!!). V pátek mi bylo řečeno, že jste po čtyřech dnech zásilku ani neotevřeli. Je moc hezké, že jste mi asi tak 3x vzkázali, že na to máte 30 dní, ale jestli toto považujete za pozitivní a vstřícný přístup k řešení reklamace, tak já nikoliv. Jsem z Vašeho přístupu absolutně znechucen. Od Silvestra chodím v práci se starým tlačítkovým telefonem a přináší mi to neskutečné komplikace a problémy. Očekával jsem, že jako náš prodejce, budete v této situaci, kdy se výrobce dopustil další z mnoha nekončících ostud, přistupovat k řešení reklamace trochu zodpovědněji. V tuto chvíli vůbec nevím, jestli jste již balík vůbec rozbalili, kdy asi tak mohu očekávat dokončení opravy. Nevím nic, jsem v libovůli Vašeho těžkopádného režimu. Chápu, že to zase smažete, ale doufám, že jste si to alespoň přečetl. Přeji klidný den.
Váš nespokojený zákazník z pavlače.
@David
Dobrý den,
u prvního příspěvku jsem smazal ty části, ve kterých jste bez jakéhokoli podkladu či argumentu hanil firmu. Toto jsou stránky Poradny, která – jak naznačuje název – slouží k tomu, abychom zde radili s nejrůznějšími problémy.
Já sám ani nemám přístup k tomu, co přijde na servis, čili Vám ani nemohu sdělit, v jaké fázi je Vaše zakázka, kolik oprav je před Vámi atd. Na úvodní stránce máme telefonický a e-mailový kontakt, tak se můžete zkusit poptat tam.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
asi si teď nejsem zcela jistý tím, nač reagujete? O jaký jde telefon a v jakém je stavu?
Přeji hezký den.
Karel Kilián
dobry den,
ja mam tentyz problem a telefon mam noby zakoupeny v datartu a je na nem jeste zaruka.. zkousela jsem tovarni nastaveni dvakrat a nic..
je sice pekne ze ne vzdy u aktualizace jdre vse tak jak by melo byt.. ale clovek da pres 5000 kc za mobil a nepochopim cliveka ktery udela aktualizaci a pusti ji do sveta driv nez by zjistil zda je plne funkcni..dovoluji si rict ze u Samsungu treba nebo Nokie by se tohle snad stat nemohlo.. ale Xiaomi tak pokazila celou svou reputaci sve znacky a plno lidi co tu znscku maji tak maji problem a nejde odstranit.. mohu ho reklamovat stale dokola,vzdyt to je smesne..
bych se nedivila kdyby to bylo umyslne, aby si lidi zakoupily dalsi nabulikivany mobil jako je treba dalsi znacka Realme.. taky jejich myskim ze? kdyz xiaomi tolik podrazily svou znacku..
takze po treti reklamaci pochybuji ze bude vysledeknzcela jiny .to znamena ze ten kram mohu hodit detem na hrani a koupit si novy mobil..?? ANI NE PO JEDNOM ROKU? a to ja mam na nem kryty a vsechno mozne je stale jak novy nepodreny..
A to jsem s jim byla tak spokojená nez prisla tahle aktualizace..
kyz neprojde treti reklamace.. nebo jeste hur mi po treti reklamaci nebude nikdo chtit dat jiny mobil, co jako mam delat? A CO A TIM SPIS BUDE DELAT xiaomi??
kdyz nas takovych bude stovky? ??
Dobrý den,
v první řadě Vás mohu ujistit, že se to děje i u telefonů jiných značek – mám s tím osobní zkušenost.
Bohužel z Vašeho dotazu neumím vyčíst, k jakému problému přesně došlo, ani o jaký telefon se jedná, takže nemám, co bych Vám poradil.
Každopádně kdyby se jednalo o plošný problém, byly by tady podobných dotazů tisíce, možná desetitisíce. Telefonů Xiaomi, Redmi a Poco se prodávají miliony po celém světě. Jak vidíte, jsou jich nízké jednotky.
Co s tím bude dělat Xiaomi netuším. My jsme jen prodejci, stejně jako Datart, Alza a mnozí další.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Pokud se jedná o Xiaomi Mi A3 (ten vlastním), subjektivně mohu říci, že telefon fungoval lépe pod Androidem 10. Když neberu v potaz prosincovou blamáž s aktualizací na Android 11, proběhly už tři ,,opravné,, aktualizace, které toho dle mého moc neodladily. Vzhledem k ukončení programu Android One ze strany výrobce jsou telefony s čistým Androidem odstaveny na druhou kolej a ve vývoji dávají přednost přístrojům s vlastní nadstavbou.
Jen otázka na závěr. Obnovení do továrního nastavení proběhlo bez obnovy dat ze zálohy?
Přesně tak Já bych řekl, že po průšvihu s Androidem 11 na Xiaomi Mi A3 by byla od výrobce hodně velká odvaha, kdyby vrhnul na trh další model z projektu Android One
Karel
Bohužel mne tíží podobný problém, který tady uživatelé zmiňují. Mám miA3, na kterém po poslední aktualizaci (údajně bezpečnostní) nefungují aktualizace. Vždy se sekne stahování, popř. oznámení o instalaci ale nic se nestane. Má někdo nějaký návrh co s tím? Díky
Dobrý den,
zkuste telefon restartovat. Pokud to nezabere, pak v takovém případě bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
Přeji hezký den.
Karel Kilián