Xiaomi Redmi 13 dotaz

Xiaomi poradnaKategorie dotazu: RedmiXiaomi Redmi 13 dotaz
Vojtěch zeptal se před 2 měsíce

Dobrý den
Mám nový telefon Xiaomi Redmi 13 6/128, verze HyperOS 1.0.2.0.UNTEUXM v telefonu předinstalovaná.
V obchodě Google Play jsem našel tuto hlášku zařízení není certifikováno.
 
Jak mám zařízení certifikovat?
Když mám telefon, který není certifikovaný, je to nějaký problém pro používání, mám na mysli internet, sms, volání atd?
Co se stane, když je telefon necertifikovaný? Je to nějaký problém na používání?
 
S pozdravem Vojtěch Dvořák 

6 Odpovědi
Vojtěch odpověděl před 2 měsíce

Telefon není od operátora, koupený u Alza 

Karel Kilián Personál odpověděl před 2 měsíce

Dobrý den, pane Dvořáku,
Google Play hlásí, že zařízení není certifikováno, pokud nesplňuje určité požadavky Googlu na bezpečnost a kompatibilitu. To se může stát z několika důvodů:

  • Telefon pochází z neoficiální distribuce (např. z šedého dovozu).
  • Na zařízení je nainstalována upravená verze systému, která nemá oficiální podporu Google.
  • Telefon nebyl zaregistrován u Google při výrobě.

S tím pak mohou souviset různé další problémy:

  • Některé aplikace z Obchodu Play nemusí být dostupné ke stažení.
  • Služby jako Google Pay (placení telefonem) nebo zálohování na Google Disk nemusí fungovat.
  • Bez certifikace mohou být omezeny některé aktualizace aplikací nebo zabezpečení.

V takovém případě bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení (správný postup najdete ve článku HyperOS tipy a triky: jak obnovit telefon do továrního nastavení?), čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Během úvodní konfigurace ho nastavte jako nový, tj. neobnovujte ho ze zálohy, aby nedošlo k zavlečení starých problémů a chyb. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
Pokud nezmizí a bude se projevovat i po továrním resetu, lze celkem spolehlivě předpokládat, že se jedná o hardwarovou závadu. S tou doporučuji obrátit se na servis, respektive (je-li telefon v záruční době) uplatnit záruku u prodejce.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

Vojtěch odpověděl před 2 měsíce

Dobrý den, děkuji za odpověď
 
Chci se zeptat, já jako běžný uživatel telefonu, mám tuto hlášku řešit nebo se nad touto hláškou nemusím stresovat a telefon mám používat bez problémů?
 
Prý se tyto hlášky objevovaly, když se začal do telefonů instalovat nový systém Xiaomi HyperOS, například tyto problémy byly u Xiaomi Redmi Note 12.

Karel Kilián Personál odpověděl před 2 měsíce

Dobrý den,
myslím, že vše podstatné najdete v mé odpovědi. Nejjednodušší bude udělat obnovení do továrního nastavení, a pokud se hláška bude vyskytovat dál, tak reklamovat.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

Vojtěch odpověděl před 2 měsíce

Dobrý večer
Včera jsem se odpoledne připojil na internet a spustil Google Play a zařízení je certifikované.
 
Mohla být chyba na straně Google? S touto hláškou jsem se nikdy nesetkal a proto mne to překvapilo.
 
S pozdravem Vojtěch Dvořák 

Karel Kilián Personál odpověděl před 2 měsíce

Dobrý den pane Dvořáku,

jsem rád, že se situace vyřešila! Skutečně je možné, že šlo o dočasnou chybu na straně Googlu. Tyto problémy se mohou občas objevit, zvláště v období, kdy se zavádí nový systém, jako je HyperOS 2, nebo když dochází ke změnám v infrastruktuře služeb Google.
Je dobře, že se certifikace obnovila sama od sebe po připojení k internetu. To potvrzuje, že nebyl problém ani s Vaším telefonem, ani s jeho konfigurací. Někdy může být certifikace zařízení zpožděna, například když systém ještě nebyl plně synchronizován s databázemi Googlu.
Přeji hezký den a ať telefon dobře slouží!
S pozdravem,
Karel Kilián

Vaše odpověď

13 + 6 =

Apple iPad Air 11

Zaujal Vás tento text a chcete vědět o nových článcích hned, jak vyjdou? Sledujte nás prostřednictvím komunikační aplikace Telegram na https://t.me/xm_cz a skupinu na Facebooku!