Xiaomi Redmi Note 9 PRO – problém, mobil stále využívá datové připojení

Xiaomi poradnaKategorie dotazu: Redmi NoteXiaomi Redmi Note 9 PRO – problém, mobil stále využívá datové připojení
Jiří Kříž zeptal se před 5 měsíci

Ačkoliv jsem se snažil kde jsem na to přišel, vypnout využívání dat. Tak mobil je stále využívá.
Zkrátka, chci aby mobil využíval jen Wi-Fi připojení. A na datové připojení aby absolutně zapomněl.
Nemám paušal, nabíjím si kredit do mobilu stále a ačkoliv jsem minulý týden nastavil vše na co jsem přišel pouze na Wi-Fi tak dnes mi přišla SMS, když jsem spal že se mobil připojil na data a že mi bylo strhnuto 29 Kč. Už se mi to stalo 3x, kredit jsem si nabíjel před 14 dny a už to pomalu bude dělat 100 Kč jen za to že si nesmyslně mobil využil data a byl mi za to strhnut kredit.
 
Potřebuji velmi ráznou pomoc v tom, aby se můj mobil absolutně vyprdnul na datové připojení (jakoby neexistovalo), a aby využíval pouze a jen Wi-Fi.

12 Odpovědi
Karel Kilián Personál odpověděl před 5 měsíci

Dobrý den,
pokud je telefon připojen k Wi-Fi, tak by rozhodně neměl využívat mobilní data. Pokud tomu tak je, pak je něco špatně. Mělo by stačit vypnout mobilní data v Nastavení-SIM karty a mobilní sítě-Mobilní data.
Jestliže i s vypnutými daty dochází k připojování, pak v takovém případě bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
Pokud nezmizí a bude se projevovat i po továrním resetu, lze celkem spolehlivě předpokládat, že se jedná o hardwarovou závadu. S tou doporučuji obrátit se na servis, respektive (je-li telefon v záruční době) uplatnit záruku u prodejce.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

Jiří Kříž odpověděl před 5 měsíci

To jste mě s tímhle tím moc nepotěšil. Otázka je, jestli to může blbnout jen mě a více lidí o tom neví jelikož mají paušál. A nebo jestli tento problém může mít i více lidí. A je to spíš softwarová chyba kterou vyřeší nějaká aktualizace.
Problém je ten, že jsem zkusil restartovat mobil a po restartu mi ihned přišla sms že mi bylo strženo dalších 29 Kč. Takže mobil musí mít něco v systému co se potřebuje připojit k datům a má je jedno jestli je Wi-Fi nebo ne, zkrátka nějaká systémová věc, pokud není připojena na Wi-Fi se tak jako tak připojí na mobilní data i když jsou vypnutá.

Jiří Kříž odpověděl před 5 měsíci

V Nastavení>Aplikace>Nastavení systémových aplikací jsem pod položkou Optimalizace objevil položku využití dat a ta aplikace měla povolené Využití dat a Odeslat informace o využití dat, obě jsem vypnul.
Dle mého to nebude nic v HW, to bude problém právě v MIUI. Xiaomi musí zapracovat nejspíš na tom systému jelikož hlavní spínač na využívání dat vypne jen nějaký hlavní přístup ale přístup aplikací k mobilním datům nevypne.
Ze starších zařízení jsem zvyklí na to, že v Nastavení je položka o využívání dat a tam se dá zvolit Mobilní data, Wi-Fi a nebo obojí. Toto Xiaomi Redmi Note 9 PRO nemá. Za to má XXX vypínačů pro vypnutí mobilních dat, to jsou systémové aplikace, nainstalované aplikace, další vypínač je pro jistotu ještě v nastavení.

Milan odpověděl před 5 měsíci

Dobrý deň, neviem, ale je to u Vás akési zvláštne. My máme v rodine 3 tieto isté telefóny (RN 9 Pro) a ani v jednom nie je v zložke „Nastavenia systémových aplikácií“ položka „Optimalizácia“ – sú tam iba systémové aplikácie (viď obrázok):
 

A mobilné dáta mám vypnuté iba tu:

Som pripojený k internetu cez Wi-Fi a za celú dobu používania sa nikdy samé od seba nespustili mobilné dáta. Neviem, či to nejako nesúvisí s operátorom?

Karel Kilián Personál odpověděl před 5 měsíci

Dobrý den,
ten hlavní vypínač by měl právě zablokovat přístup jakékoli aplikaci. Není to tak, že zakáže internet, ale aplikace se k němu mohou dál připojovat. Stejně tak není nutné vypínat přístup každé aplikaci zvlášť.
Pokud to nefunguje, pak je postup ten, co jsem doporučil – jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
 
Pokud nezmizí a bude se projevovat i po továrním resetu, lze celkem spolehlivě předpokládat, že se jedná o hardwarovou závadu. S tou doporučuji obrátit se na servis, respektive (je-li telefon v záruční době) uplatnit záruku u prodejce.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

Karel Kilián Personál odpověděl před 5 měsíci

@Milan
Dobrý den,
teď jsem se na to díval a ve slovenské mutaci je – nevím proč – aplikace Optimalizace přeložená jako Zabezpečenie. To v české verzi nemáme a má to stejnou ikonku. Takže to asi bude totéž.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

Roman B. odpověděl před 1 měsícem

Zdravím všechny, snad nebude vadit, když toto téma oživím. Narazil jsem na něj náhodou. Mohu se k tazateli přidat s tím, že já se s tím setkávám už asi 3 roky, vždy na mobilech Xiaomi a vždy u operátora O2 (ať už přímo nebo u virtuálu na O2). Aktuálně to řeším u dcery, které jsem nechal aktivovat balíček dat a denně se jí strhne několik MB. Data má sice u operátora Emtéčko aktivní, ale ještě je nepotřebuje, takže má v nastavení vypnutá Data. Přesto se jí jednou denně strhne několik kB a jednou denně cca 10 MB. Pokud vím z minulých případů, jediné, co pomůže, je zablokovat data u operátora nebo přejmenovat APN, což v tomto aktuálním případě není žádoucí. Už jsem měl snahu to řešit v jiných diskusích, vždycky jsem byl ukamenovám s tím, že to není možné, že kecám, a že si neumím vypnout data v mobilu. U operátora jsem nepochodil, ten mi nabídnul vypnutí dat na jejich straně.

Karel Kilián Personál odpověděl před 1 měsícem

Dobrý den,
zkuste poslat zpětnou vazbu přímo do Xiaomi – možná se tam na problém podívají a vyřeší ho.
Mělo by to fungovat takto:

  1. Otevřete Nastavení.
  2. Sjeďte úplně dolů a tam je položka Služby a zpětná vazba – klepněte na ni.
  3. Pomocí přepínače označte věc jako Problém.
  4. Popište (asi nejlépe anglicky), v čem je problém.
  5. V sekci Vyberte položky zvolte štítky, které definují podstatu problému.
  6. Zadejte své telefonní číslo nebo (raději) e-mail.
  7. Klepněte na tlačítko Odeslat.

Přeji hezký den.
Karel Kilián

Roman B. odpověděl před 1 měsícem

Ono to asi nebude jen u Xiaomi, to jsem špatně formuloval. Já mám kolem sebe samé Xiaomi. Ale na internetu jsem na stejný problém narazil několikrát a diskutující zmiňovali i jiné značky a různé operátory. Myslím, že to bude obecně problém Androidu, který nerespektuje vypnutí dat a občas si někam sáhne. 

Karel Kilián Personál odpověděl před 1 měsícem

Dobrý den,
já na tohle bohužel nikdy nenarazil, protože mám běžný tarif, čili telefon od sítě neodpojuji. Tím pádem ani nepřijdu na to, kdyby se – napříč mému rozhodnutí – připojil. Ale obecně vzato jsem o tomto problému slyšel i u jiných značek. Někdy pomohlo obnovení do továrního nastavení, leckdy bohužel ani to ne.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

Vaše odpověď

0 + 1 =

Poco X3 Pro