Xiaomi Robot Vacuum X20+ neexistujici mistnosti na mape
Na mape se objevily neexistující mistnosti jako kopie pootoxenim jiných mistnosti.
V čem je problém? Chyba polohy GPS?
Děkuji.
Dobrý den Tomáši,
Váš popis situace odpovídá jevu, ke kterému může dojít, pokud se robotický vysavač „ztratí“ – typicky když se smekne, přemístí během úklidu nebo do něčeho narazí a dojde ke špatné orientaci v prostoru.
Vysavače Xiaomi nepoužívají GPS, ale spoléhají na kombinaci senzorů, jako jsou LiDAR (laserová navigace), gyroskopy, nárazníky a kamery (v závislosti na modelu). Pokud tedy dojde k nesrovnalosti v pohybu, může zařízení špatně vyhodnotit svou polohu a následně „zdvojit“ místnosti na mapě.
Jak problém vyřešit:
- Odstraňte současnou mapu – v aplikaci Mi Home nebo Xiaomi Home najděte nastavení mapy a zvolte možnost jejího smazání.
- Nechte vysavač vytvořit novou mapu – spusťte kompletní úklid, během kterého si robot vytvoří čerstvou a přesnou mapu.
- Dohlédněte na úklid – během mapování se ujistěte, že se vysavač nikam nezasekne ani ho nepřesunete.
Po vytvoření nové mapy by se problém s neexistujícími místnostmi neměl opakovat. Pokud ano, mohlo by se jednat o softwarovou chybu – v takovém případě doporučuji zkontrolovat, zda máte aktuální verzi firmware a aplikace.
Přeji, ať se vše brzy vyřeší a vysavač opět bezchybně slouží!
Karel Kilián
Dobrý den Tomáši,
děkuji za reakci – jsem rád, že Vám vysvětlení pomohlo Pokud by se problém s mapováním opakoval i po nové kalibraci, určitě dejte vědět. Rád pomohu s dalším řešením, ať už půjde o aktualizaci softwaru, nebo další možné příčiny.
Přeji bezproblémový úklid a hezký den!
Karel Kilián