Xiaomi router ako Acces point (wired repeater) prístupový bod
Dobrý deň,
chcel by som Vás poprisť o radu pri vytvorení káblového prístupového bodu z routera Xiaomi.
Mám 1 hlavný router inej značky a na ďalších 2 poschodiach z routerov Xiaomi vytvorené káblové prístupové body. Napriek tomu že som oba Xiaomi routery uviedol do tohto režimu, reštartoval a skontroloval nastavenia (cez ich rozhranie) tak internet nejde plynulo. Skúšal som to viackrát. Je tam vždy latencia a niekedy aj poďla rýchlosti TX na mojom Macu sa zníži prenosová rýchlosť prístupoveho bodu na 0. IP adresy som nemenil nakoľko sa v tom nevyznam. Aplikácie musím častokrát refreshnúť aby a mi načítal obsah.
Xiaomi Routery som zapojil do LAN portov nakoľko tak je to štandard u všetkých ostatných značiek pri tvorpe AP. Iba hlavný router má kábel vo WAN porte z modemu.
Dobrý den Lukáši,
konfigurace routeru Xiaomi jako přístupového bodu (AP) přes kabel je obvykle spolehlivá, ale někdy se mohou vyskytnout problémy způsobené nastavením. Pokusím se Vám krok za krokem poradit, jak vše správně nastavit:
1. Zapojení routerů
- Hlavní router (jiné značky) by měl být připojen k modemu přes WAN port.
- Routery Xiaomi, které chcete použít jako přístupové body, připojte k hlavnímu routeru LAN porty (tedy LAN port hlavního routeru do LAN portů Xiaomi routerů).
2. Konfigurace Xiaomi routerů jako přístupových bodů
- Přístup do nastavení Xiaomi routeru:
- Připojte se k Xiaomi routeru přes Wi-Fi nebo kabel a v prohlížeči zadejte IP adresu routeru (standardně to bývá 192.168.31.1).
- Přihlaste se pomocí administrátorských údajů (výchozí je obvykle heslo „admin“ nebo heslo zespodu routeru).
- Deaktivace DHCP serveru:
- V rozhraní Xiaomi routeru přejděte do nastavení sítě (Network Settings).
- Vypněte funkci DHCP server (Dynamic Host Configuration Protocol), aby IP adresy přiděloval pouze hlavní router.
- Změna IP adresy Xiaomi routeru:
- Změňte IP adresu každého Xiaomi routeru tak, aby byla v rozsahu IP adres hlavního routeru, ale unikátní. Například:
- Hlavní router: 192.168.1.1
- Xiaomi AP 1: 192.168.1.2
- Xiaomi AP 2: 192.168.1.3
- Tím se vyhnete konfliktům IP adres.
- Změňte IP adresu každého Xiaomi routeru tak, aby byla v rozsahu IP adres hlavního routeru, ale unikátní. Například:
- Režim přístupového bodu (AP):
- Pokud má Xiaomi router přímo možnost přepnutí do režimu Access Point Mode, zapněte tuto funkci. V opačném případě ponechte router v běžném režimu s deaktivovaným DHCP a změněnou IP adresou.
- Spojení přes LAN port:
- Připojte Xiaomi routery k hlavnímu routeru výhradně přes LAN porty, jak jste to již správně udělal. WAN port Xiaomi routerů v tomto režimu nevyužívejte.
3. Další doporučení
- Kabelová připojení: Ujistěte se, že kabely jsou plně funkční a podporují rychlosti, které potřebujete (např. Cat5e nebo Cat6).
- Restart sítě: Po provedení změn restartujte všechny routery i připojená zařízení.
- Kontrola latence a rychlosti: Testujte rychlost připojení k hlavnímu routeru i přes Xiaomi AP pomocí nástroje jako speedtest.net.
4. Pokud problém přetrvává
Pokud problém přetrvává (např. latence nebo výpadky), zkuste:
- Aktualizovat firmware Xiaomi routerů:
- V nastavení Xiaomi routeru zkontrolujte aktualizace (Settings > Firmware Update).
- Reset routerů do továrního nastavení a nastavit je znovu podle výše uvedených kroků.
- Zkontrolovat síťové kanály Wi-Fi: Pokud používáte i Wi-Fi na Xiaomi routerech, ujistěte se, že nepoužívají stejné kanály jako hlavní router (to lze nastavit manuálně v rozhraní Xiaomi routeru).
Pokud by Vám něco nebylo jasné nebo by problém přetrvával, neváhejte se na mě znovu obrátit. Rád pomohu s dalšími detaily!
Přeji Vám, aby síť fungovala stabilně a bez výpadků.
S pozdravem,
Karel Kilián
Ďakujem za veľmi detailnu a odbornu odpoveď Karel.
Aby som upresnil. Všetky 3 routery tvoria vláčik, pričom prvy je hlavný router. Tie Xiaomi prístupové body nastavujem ako prístupové body hneď pri prvom prihlasení sa do ich rozhrania. Takže keď sú z nich prístupové body tak v rozhraní nie je žiadna možnosť vypnutia alebo zapnutia DHCP. To predpokladam že preto lebo Mód prístupového bodu automaticky vypne DHCP.
Všetko mám nastavené správne aj aktualizované. 192.168.240.1 je IP hlavného routera ktorú vidím na mojom PC ako IP router pri pripojení na Xiaomi prístupový bod. To je správne. Ale IP aresa prístupového tretie bodu je 192.168.241.XXX. IP adresa sa nedá zmeniť v rozhraní pristupoveho bodu
Dobrý den, Lukáši,
děkuji za upřesnění Vaší situace a podrobný popis nastavení. Z toho, co píšete, to vypadá, že vše funguje v zásadě správně, ale problémem je odlišná IP adresa třetího přístupového bodu (192.168.241.xxx) vůči hlavní síti (192.168.240.xxx). Tato situace může způsobovat problémy s přístupem ke správě zařízení nebo jejich propojením v rámci sítě.
Řešení:
V režimu přístupového bodu by měl být každý přístupový bod (AP) součástí stejné IP sítě jako hlavní router. Pokud tomu tak není, může být příčinou následující:
1. Odlišný rozsah IP adres přidělovaný hlavním routerem
- Hlavní router přiděluje adresy v rozsahu 192.168.240.xxx, což je správné. Pokud třetí přístupový bod dostává IP z jiného rozsahu, může se jednat o problém s tím, jak zařízení komunikuje s hlavním routerem.
- Zkontrolujte nastavení hlavního routeru a ujistěte se, že jeho DHCP server přiděluje adresy pouze z rozsahu 192.168.240.xxx.
- Pokud rozsah DHCP je omezen (např. od 192.168.240.2 do 192.168.240.100), ujistěte se, že jsou v něm zahrnuty všechny přístupové body a připojená zařízení.
2. Automatické nastavení IP přístupového bodu Xiaomi
- Xiaomi routery v režimu přístupového bodu by měly automaticky přebírat IP adresu od hlavního routeru. Pokud k tomu nedochází:
- Připojte se k hlavnímu routeru a zkontrolujte, zda je třetí přístupový bod správně registrován v seznamu připojených zařízení.
- Pokud má třetí AP stále jinou IP adresu, může být potřeba jej resetovat a znovu nastavit jako přístupový bod.
3. Manuální přiřazení IP adresy třetímu AP
- Některé modely Xiaomi routerů v režimu přístupového bodu neumožňují měnit IP adresu přímo v jejich rozhraní. Pokud je to Váš případ:
- Připojte třetí AP přímo k hlavnímu routeru.
- V administraci hlavního routeru najděte připojené zařízení (mělo by být viditelné podle MAC adresy nebo názvu zařízení).
- Nastavte statickou IP adresu v rozsahu hlavní sítě (např. 192.168.240.200) pro tento přístupový bod.
- Restartujte třetí AP, aby IP adresu přijal.
4. Aktualizace firmwaru Xiaomi routerů
- Pokud problém přetrvává, zkontrolujte, zda mají všechny Xiaomi routery nejnovější verzi firmwaru. Výrobce často opravuje drobné chyby, které by mohly způsobovat podobné problémy.
Přeji hodně úspěchů při nastavování!
S přátelským pozdravem,
Karel Kilián
Ďakujem za detailnú odpoved. Medzi IP adresami ktoré patria pod hlavný router sú všetko 192.168.241.xxx pričom hlavný router je 192.168.240.1.
Obidva prístupové body sú 192.168.241.xxx ale ten v strede medzi Pristupovym bodom a hlavným routerom má IP adresu, ktorá nie je viditeľná v hlavnom routeri. Ale adresa posledného Pridtupoveho bodu tam je
Dobrý den,
rád bych pomohl nějak víc, ale bohužel bez možnosti to vidět a vyzkoušet na vlastní oči se dá těžko radit něco konkrétního.
Přiznám se, že mě nic víc, co by se ještě dalo zkusit, nenapadá. Bohužel ani nikde jinde podobný problém neřešili, takže těžko říci, kde může být chyba. Rád bych nějak pomohl, ale v tomto případě se obávám, že mé možnosti a znalosti jsou u konce.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Ďakujem Vám za cenné radi Karel.
Zmenil som LAN port stredného routera (Acces pointu) za WAN. Čiže z hlavného routera ide kábel do WAN portu stredného Acces pointu a ďalej do univerzálneho LAN/WAN portu tretieho accespointu (ako aj predtým).
a internet ide stabilne bez latencie.
Je to divne ale tak to je. A na čínskej stránke Xiaomi som našiel grafiku kde tiež je Acces point pripojený cez WAN hoci všetci výrobcovia to majú cez LAN.
Dobrý den Lukáši,
není vůbec zač, jsem rád, že se Vám to podařilo rozběhat! Moc děkuji za sdílení Vašeho postupu – může to být skutečně velmi užitečné i pro ostatní, kteří by se mohli potýkat s podobným problémem.
Je zajímavé, že Xiaomi doporučuje právě takovéto zapojení, i když většina výrobců volí jiný přístup. Hlavní je, že teď vše funguje stabilně a bez problémů. Ještě jednou díky za zpětnou vazbu i detailní vysvětlení!
Jsem rád, že se povedlo problém vyřešit a vlákno uzavírám.
Přeji krásný den!
Karel Kilián