Xiaomi + Vodafone VoWifi – je nezbytně nutné nakupovat u Vodafone tak jak mají ve své tabulce https://www.vodafone.cz/_sys_/FileStorage/download/3/2082/ims-sluzby.pdf/?nc=21 nebo mohu počítat stejně jako u svého stávajícího Samsungu s tím, že:
a) přestože deklarují nutnost zakoupení u nich VoWifi normálně jede, nebo
b) jako je u Samsungu sammobile.com ta i u Xiaomi si stáhnu “vodafouní” image který jednorázově přehraju do Xiaomi?
Dobrý den,
na toto by se bylo lepší zeptat přímo u Vodafonu, ať případně s tou odpovědí můžete operovat v případě, že služby VoWiFi nebude fungovat dle Vašich představ.
Osobně si myslím, že pokud telefon dle deklarace výrobce podporuje VoWiFi, měl by v rámci této služby od Vodafonu fungovat. Netuším ale, zda Vodafone této skutečnosti neklade nějaké (záměrné) technické překážky.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Tak mohu to s Vodafonem zkusit, na druhou stranu težko od nich čekat něco jiného než oficiální odpověď než že si mám telefon koupit v jejich eshopu.
Já si před pár lety omylem koupil Samsung také mimo jejich prodejní síť a pak jsem našel pohodlnou cestu jak najít a přehrát obecný firmware za ten “vodafouní”. Potom mi ale v diskusi někdo potvrdil že jsem nemusel že to funguje i obecně. Tak uvidíme…..
Dobrý den,
no, já sám mám v telefonu Xiaomi 12 z běžné distribuce SIM kartu Vodafone a mohu na ní zapnout Wi-Fi volání. Takže si myslím, že by to nemuselo být omezené jen na telefony od operátora.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Díky za info. On je to totiž nástroj mnou sice zřídka používaný, ale zato k nezaplacení. Vzácně se mi stane, že zkolabuje mobilní síť, většinou to použiju když jsem mimo kvalitní mobilní signál. Leckdo by to mohl použít s preferencí VoWifi celodenně – mohl bych vyprávět mám kámoše v paneláku a to armování dělá občas se signálem divy……
Nějvětší pecka to je ale při mimoEU dovolené: píchnu se na Wifi nebo hotspot a jsem doma a volám zadarmo, to vše bez jakýchkoli komplikací (krom občas horší kvality hovoru…..
Dobrý den,
nechci se mýlit (a možná se fakt pletu), ale podle mne je hovor přes Wi-Fi operátorem účtován jako běžný hovor. Ale neříkám to se stoprocentní jistotou.
Já jedinou výhodu VoWi-Fi spatřuji v tom, že se člověk dovolá i z míst, kde není pokrytí mobilním signálem – například v různých sklepních prostorách apod.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Ano je to účtováno jako běžný hovor, ale s tím, že sedíte doma na gauči. Neboli když jsem v Asii tak přez wifi volám po ČR běžným tarifem a lidem ve skupině zdarma….
Dobrý den,
aha, tak to jsem, přiznám se, vůbec netušil. Měl jsem za to, že v případě volání ze zahraničí je VoWi-Fi účtováno jako běžný zahraniční hovor. Děkuji za rozšíření mých obzorů!
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den Karle,
kde v té dvanáctce zapínáte wifi volání? Já pořídil Note 12 Pro a nemůžu nic najít 🙁
Dobrý den,
tuto možnost mám v Nastavení-SIM karty a mobilní sítě. Když klepnu na SIM 1 nebo SIM 2, mám na konci nabídky volbu Uskutečnit hovory pomocí Wi-Fi.
Pokud byste v dané sekci nastavení neměl položku Uskutečnit hovory pomocí Wi-Fi, pak otevřete aplikaci Telefon a na jejím číselníku vyťukejte kód *#*#869434#*#*. Poté by se mělo objevit hlášení VoWiFi carrier check was anebled a v dané sekci by měl být k dispozici přepínač Uskutečnit hovory pomocí Wi-Fi.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Díky moc Karle. Kód jsem nevyužil, neb jsem zjistil že jsem slepice a že se pod SIM kartou nastavení voWIFI skutečně nachází.
K dokonalosti (na rozdíl od předchozího Samsungu) chybí:
– nenašel jsem možnost, jak VoWIFI “ikonku” přidat do stahovacího menu, takže kdykoli ho budu chtít aktivovat, tak musím ručně do SIM karty
– pro mě neintuitivní zobrazení že mám funkci zapnutou (zřejmě se objeví ikonka nahoře v liště pouze tehdy kdy je VoWIFI nejen zapnuté ale také aktivní)
– nulová podpora vytáčení (na dvě zelená tlačítka volat přes GSM a volat přes WIFI můžu zapomenout – prostě jen vytočím)
– neintuitivní zobrazení že volám přes WIFI (objevil jsem pouze malou nevýraznou wifi ikonku po vytočení kontaktu + po ukončení problikne řádek že bylo použito VoWIFI.
VoWIFI používám sporadicky takže to nejspíš skousnutelné je, nejvíc asi zamrzí ta netransparentnost, protože jsou situace, kdy si musíte být jistí jak voláte – v exotické cizině to je rozdíl např. VoWIFI 0,- GSM 700,- za jeden hovor ……… Ale jak už jsem říkal je to sice méně intuitivní ale použitelné (ostatně Samsung mi v cizině taky blbnul a přednabízel GSM i když měl nabízet WIFI – ale tam jsem to viděl ještě před vytočením…)
Každopádně díky moc za radu.
Dobrý den,
určitě souhlasím s většinou Vašich připomínek. Já sám nemám zkušenost s tím, jak je VoWi-Fi řešené na telefonech jiných značek, ale z Vašeho popisu soudím, že to má Samsung skutečně zvládnuté o dost lépe. Můžete zkusit poslat zpětnou vazbu do Xiaomi – třeba dopadne na úrodnou půdu a alespoň některé připomínky zohlední.
Přeji hezký den.
Karel Kilián