Hodinky Xiaomi Watch 2 a Watch 2 Pro dostávají Wear OS 4
Pokud patříte mezi majitele chytrých hodinek Xiaomi Watch 2 nebo Watch 2 Pro, pak máte důvod k radosti. Xiaomi totiž začalo v Evropě distribuovat aktualizaci na nový systém Wear OS 4, což je velký update, který přináší spoustu novinek. Výrobce sice tuto aktualizaci zatím oficiálně nepotvrdil, ale její dostupnost už hlásí uživatelé z Česka, Velké Británie a Španělska.

Wear OS je operační systém pro chytré hodinky vyvinutý Googlem. Můžete ho propojit s chytrým telefonem a využívat různé aplikace a funkce. Nová verze Wear OS 4 přináší vylepšení, která usnadňují ovládání a zvyšují efektivitu hodinek. Ale není to jen o funkcích – nová verze také zlepšuje stabilitu systému a přináší nový design některých ikon a písma.
Mezi hlavní novinky patří nové ciferníky a vylepšené uživatelské rozhraní. Můžete si vybrat z několika nových designů pro zobrazení času a dalších informací na displeji, a díky modernizovanému uživatelskému rozhraní budou hodinky přehlednější a příjemnější na ovládání. Aktualizace také opravuje několik nepříjemných chyb, například problémy se synchronizací režimu „Nerušit“ s telefonem, což mnohé uživatele trápilo už od verze 3.5.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Hodinky Xiaomi dostávají Wear OS 4
Jednou z nejčastějších otázek u chytrých hodinek je výdrž baterie. Prakticky každá nová verze operačního systému slibuje, že prodlouží výdrž na jedno nabití a Wear OS 4 není výjimkou. I když se spekuluje o tom, že bude šetrnější k baterii, reálné zkušenosti uživatelů zatím nejsou jednoznačné. Na diskuzních platformách, jako Reddit, někteří zmiňují, že zlepšení pozorují, ale zatím to není stoprocentně potvrzeno.

Aktualizace je uvolňována postupně v několika vlnách. Dostupné zprávy naznačují, že celý proces může trvat několik týdnů. Pokud jste tedy zatím aktualizaci nedostali, buďte trpěliví! A až vám přijde, připravte se na to, že její stažení a instalace mohou trvat i několik hodin. Jeden uživatel z Velké Británie například hlásil, že celý proces trval přes tři hodiny!
I když nová aktualizace přináší mnoho vylepšení, ne vše v tuto chvíli funguje bez chyby. Například na modelu Xiaomi Watch 2 Pro údajně nefunguje snímač teploty pokožky. To je pro mnoho uživatelů velkým zklamáním, protože tato funkce byla jednou z hlavních novinek, které měly odlišovat Watch 2 Pro verzi od klasických Watch 2.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Krok vpřed, přesto trochu pozadu
Ačkoliv Wear OS 4 je pro hodinky Xiaomi velkým krokem kupředu, je třeba zmínit, že Google již mezitím uvedl na trh Wear OS 5. Tento systém najdete na nových Pixel Watch 3, které slibují ještě plynulejší chod a lepší integraci s ekosystémem Google. Pokud jste tedy technologičtí nadšenci a chcete pro sebe to nejlepší, pak se vám určitě vyplatí sledovat další novinky v tomto segmentu.

Chcete-li zjistit, zda je aktualizace pro vaše hodinky dostupná, přejděte do nastavení, zvolte Systém a poté Aktualizace firmwaru. Ujistěte se, že máte hodinky připojené k Wi-Fi a že jsou plně nabité, protože tato aktualizace je poměrně velká a bude trvat citelně déle než běžné menší updaty.
Aktualizace na Wear OS 4 je jednoznačně krok správným směrem. Přináší řadu vylepšení, opravuje chyby a zlepšuje celkový dojem z používání hodinek. I přes některé menší problémy, jako je nefunkční snímač teploty pokožky, se rozhodně vyplatí – a kdo ví, možná se v budoucnu dočkáme ještě dalších vylepšení.
Potěšila vás aktualizace Xiaomi Watch 2 a Watch 2 Pro na Wear OS 4?
Zdroj: notebookcheck.net.
Jé to hodne velka aktualizace i me zabralo stazeni nekolik hodin prisla mi v 18 hod a do 22 hod jsem nebil ani v pulce,tak to jelo pres noc rano jsem ji mel celou,chce to trpelivost,trva to
Dobrý den,
moc děkuji za sdílení užitečných informací, které se určitě budou hodit i dalším uživatelům.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Zdravím, mne sa sťahovala aktualizácia asi 2,5hod. Stále mi ale nejde odosielať správy na messenger, zasvieti zelené ale správa sa neodošle ale už si myslím že to je problém messengeru…ďalšia chýba je že aplikácia mi za predošlé kroky ukazuje úplne iný počet-myslim že mobil a hodinky si to počítajú samostatne a potom sa to sčíta…neviete o nejakom nastavení kde to vypnúť aby to počítali len hodinky? A máte to tak tiež? Takto mám proste skoro dvojnásobný počet krokov za predošlé dní vždy…
Dobrý den,
těch problémů je u Vás tolik, že bych doporučil:
1. Odpárovat hodinky.
2. Odinstalovat aplikaci Mi Fitness.
3. Uvést hodinky do továrního nastavení.
4. Znovu nainstalovat aplikaci Mi Fitness a povolit všechna oprávnění, která bude požadovat.
5. Spárovat hodinky s aplikací.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
S tím messengerem je to přesně,jak píšete. Odpověď je jakoby odeslaná,objeví se zelená fajfka,ale odpověď se neodešle.Mám sice jinou značku hodinek,ale ani tam to nefungovalo na Wear OS 3.5 a ani na 4.0
Dobrý den,
pak je otázkou, zda to není nekompatibilitou mezi Messengerem a Wear OS 4. Případně mezi Messengerem a implementací toho systému od Xiaomi. Doporučil bych nahlásit to přes zpětnou vazbu jak tvůrcům Messengeru, tak přes Mi Fitness i vývojářům systému pro hodinky.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, koupil jsem si Xiaomi watch S2 pro a přišla mi aktualizace dva dny zpět a mám pocit, že to může být wearOS 4, nechal jsem to na nabíječce jelikož předpokládám, že to bude dlouho trvat, jenže přes noc jsme měli výpadek proudu a hodinky se vybily. Po opětovném zapnutí žádná aktualizace tudíž neproběhla. Myslíte, že naběhne znovu, nebo ji mohu nějak vyvolat?Hodinky mi hlásí že je verze aktuální z Června 2024.
Dobrý den,
pokud se aktualizace nestáhla a nenainstalovala, pak lze předpokládat, že bude nabídnuta ke stažení později.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Zdravím, našel jsem způsob jak to vyvolat, ale nemusí to každému fungovat. Na obrázku jak tady máte vidět, tak zkuste několikrát poklepat na ikonku hodinek (asi 10x). K tomu mějte zapnutou wifi a pak by se měla objevit aktualizace. Mně to vyšlo
Dobrý den,
velice děkuji za užitečný tip. To jsem netušil, že to lze takto vyvolat.
Moc děkuji!
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Ano lze. Také tak vyvoláno.
Dobrý den,
moc děkuji za potvrzení.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Tak bohužel. Zkoušel jsem i poklepání, daní to továrního nastavení, restart po nabití hodinek na nabíječce a nic. Někde jsem četl, že mám v obchodě play najít wearOS a odinstalovat a měla by se nainstaloval nová verze, ale to mám strach ať nejsem úplně bez wearOS.
Dobrý den,
je pravděpodobné, že jsou aktualizace uvolňovány postupně, případně mohla být aktualizace dočasně pozastavena.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Zdravím… Mě se povedlo aktualizaci vynutit výše uvedeným způsobem až v neděli 20.10…
Aktualizace se stáhla a proběhla cca během 15ti minut. Musíte ovšem na hodinkách, či telefonu, vypnout bluetooth a nechat je připojené pouze k wifi, jinak to stahují přes telefon…
Dobrý den,
jsem rád, že se povedlo a každopádně moc děkuji za Vaší zpětnou vazbu – jistě se bude hodit i ostatním uživatelům, kteří narazí na stejný či podobný problém.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Při prvním vynucení aktualizace jsem si právě všiml, že to stahuje nějak pomalu, i když byla WiFi zapnutá. Po stažení (dejme tomu) „systémové lišty“ jsem si všiml, že ikona WiFi je přeškrtlá a jede to přes bluetooth. Tak jsem bluetooth vypnul, připojily se k WiFi, aktualizaci jsem vyvolal znovu a za chvíli bylo hotovo.
Dobrý den,
vidíte, tohle by mě nenapadlo vyzkoušet. Každopádně je pravda, že Bluetooth bude výrazně pomalejší než Wi-Fi.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den já mám update cca týden aktualizace trvá celkem dlouho cca 3.h baterie určitě vydrží déle wear os 4 je velký posun A ten článek jste jen opsaly z internetu je úplně stejný
Dobrý den,
děkuji za sdílení zkušeností.
Co se týká článku: zdroj uvádím na jeho konci a rozhodně se nijak netajím tím, že se jedná o informaci převzatou z jiného webu.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Čo ma Samsung za verzi ? Xiaomi má asi celkové lepší ekosystém než korejci
Dobrý den,
v případě Samsungů je aktuální verze One UI Watch 6, která je postavená na systému Wear OS 4. Čili jsou na tom z hlediska aktualizací podobně jako Xiaomi.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Po aktualizaci na OS 4 mi hodinky hlásí „chybí SIM karta“ máte s tím někdo zkušenosti?
zkontroluj při vypnuté WiFi a BT, pokud zmizi hlaska a promodra ikona, tak OK.Samozrejme na signalu tveho operatora. Hodinky, pokud jsou pripojeny jinak, nez pres LTE, tak hlasi trosku nestastne, ze chybi eSIM… je pritom jen neaktivni, protoze preferuji WiFi a BT… kvuli spotrebe
Díky za info..
Dobrý den,
děkuji za užitečné a praktické tipy.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
po nedávné aktualizaci na Wear OS 4 se u některých uživatelů hodinek Xiaomi Watch 2 a Watch 2 Pro objevuje chybové hlášení „chybí SIM karta.“ Tento problém může souviset se změnami v systému.
Proveďte restart hodinek a telefonu. Občas tato jednoduchá akce pomůže odstranit drobné chyby způsobené aktualizací. Pokud chyba přetrvává, můžete vyzkoušet obnovu továrního nastavení hodinek. Pokud ani to nepomůže, pak doporučuji poslat zpětnou vazbu prostřednictvím aplikace Mi Fitness.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Zdravim vsechny, ta hlaska je v podstate kosmetika, prepinani LTE funguje nastesti zcela korektne. Vic mi vadi po upgradu na 4.0 pri placeni pres Google Penezenku pomerne otravne vyzadovani gesta/PINu, vyzaduje to bez ohledu na uplynuly cas od posledniho zadani-schvalne jsem hodinky zamkl a odemkl a sel platit, gesto system žádal stejne) verze 3,5 to nedelala, stacilo zadat 1x po nasazeni na ruku (čidla samozrejme vyčištěna)… Navic je gesto vyzadovano az pote, co pipnu na terminalu, coz nekdy koliduje s time outem terminalu…
Dobrý den,
chápu Vaše výhrady ohledně nového požadavku na zadání PINu nebo gesta při platbách přes Google Peněženku na Wear OS 4.0. Po aktualizaci na Wear OS 4.0 se u některých uživatelů objevuje zvýšený počet výzev k ověření gesta či PINu při bezkontaktních platbách. Tento problém se vyskytuje častěji, i když byl PIN již jednou zadán po nasazení hodinek. Výzva k ověření se někdy objevuje až po přiložení hodinek k terminálu, což může vést k časové prodlevě a způsobit potíže, například když dojde k vypršení časového limitu terminálu.
Google však údajně potvrdil, že tento jev je s největší pravděpodobností způsobený chybou a aktivně pracuje na opravě. Řešení by mohlo přijít v následujících aktualizacích aplikace Google Peněženka nebo přímo Wear OS, takže doporučuji pravidelně kontrolovat aktualizace systému i aplikace.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den nevy se zda se vůbec ještě plánuje něj update hodinek watch 2 pro novější wear os prostor tady je pro zlepšení
Dobrý den,
Xiaomi bohužel oficiálně nepublikuje informace o plánovaných aktualizacích či jejich termínech. Nezbývá tedy než čekat, zda a kdy aktualizace přijde. Každopádně budete-li sledovat náš blog, kde bychom o případné aktualizaci měli informovat, určitě se o aktualizaci pro tento model včas dozvíte.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Hodinky mám již druhé mám ve verzi PRo s e-sim. První mi fungovaly super do doby aktualizace. Pak byla SIM načtena přihlášena a bohužel hodinky pri zapnutí mobilních dat psaly že není SIM.
Reklamace došla tak daleko, že mi dali nové.
Ty jsem spároval a dal do nich e-sim a bylo to OK. A světe div se až do aktualizace která se sama rozjela v noci na nabíječce. Bohužel.
Od té doby stejný problém.
Tak jsem je resetoval s odebráním SIM a znovu navedl veškeré karty do play a novou e-sim. A zase to běželo, ale jen chvíli. Teď to opět hlásí že chybí SIM.
Před aktualizací to fungovalo vše ok.
Podotýkám že je to e-sim z Vodafonu, ale to asi není důležité.
Dobrý den,
zatím nikdo podobný problém nehlásil. Podle toho, co popisujete, se problém pravděpodobně týká softwaru hodinek, případně jejich kompatibility s konkrétní verzí systému nebo eSIM operátora.
Je možné, že nová verze softwaru obsahuje chybu, která ovlivňuje funkci eSIM. V tomto případě doporučuji kontaktovat zákaznickou podporu výrobce hodinek a nahlásit problém. Mnoho výrobců pravidelně vydává opravy, pokud zjistí chyby v aktualizacích.
Některé chyby mohou být způsobeny nekompatibilitou mezi verzí softwaru hodinek a eSIM profilem od operátora. Zkuste kontaktovat zákaznickou podporu Vodafonu, zda nemají informace o podobných problémech a případně, zda mohou eSIM profil resetovat na jejich straně.
Resetování hodinek, jak jste již vyzkoušel, je dobrý krok. Doporučuji však také zkontrolovat, zda eSIM funguje správně i na straně operátora (například v jiném zařízení, pokud je to možné). Při znovuzavádění eSIM doporučuji postupovat přesně podle pokynů výrobce hodinek a operátora.
Přeji hezký den!
Karel Kilián