Jak řešit problém s bezkontaktními platbami po updatu na MIUI 14?
Počátkem tohoto roku, spolu s uvolňováním aktualizací na MIUI 14, začali někteří uživatelé hlásit problém s bezkontaktními platbami. Postupem času se nám podařilo vypátrat souvislost s funkcí Duální aplikace. Stačilo ji vypnout a bezkontaktní platby (většinou) začaly zase fungovat. Nicméně neplatilo to vždy – potíže totiž občas hlásili i uživatelé, kteří Duální aplikace nikdy nepoužívali.
Poprvé jsme se tomuto tématu věnovali v únoru, kdy jsme vydali článek Po aktualizaci na MIUI 14 nefungují bezkontaktní platby přes NFC, ve kterém jsme popsali, jak vypnout Duální aplikace. V dubnu jsme pak přišli s dalším článkem na toto téma – MIUI 14 – tipy a triky: jak řešit problémy s bezkontaktním placením? V něm jsme navíc přihodili tipy pro správné nastavení bezkontaktních plateb.

V komentářích pod prvním článkem nás čtenář, vystupující pod přezdívkou Andy, odkázal na postup, který mu pomohl při řešení problémů s bezkontaktním placením na telefonu Xiaomi Mi 11 Lite 5G. Patrně nejzásadnější výhodou je skutečnost, že se uživatel nemusí vzdávat Duálních aplikací.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Jak řešit problém s bezkontaktními platbami?
Autor odkazovaného článku v úvodu konstatuje nám dobře známý fakt, že se problém s bezkontaktními platbami projevuje na některých telefonech Xiaomi, Redmi a Poco po aktualizaci na MIUI 14. Potíže se přitom týkají nejen placení, ale i některých dalších funkcí realizovaných přes NFC – například bezdrátového sdílení.
Jak řešit problém s bezkontaktními platbami?
- Otevřete systémové Nastavení.
- Přejděte do sekce Připojení a sdílení.
- Ověřte, zda je přepínač NFC aktivní (tj. modrý). Pokud ne, zapněte ho.
Otevřete systémové Nastavení Přejděte do sekce Připojení a sdílení Ověřte, zda je přepínač NFC aktivní - Vraťte se v nastavení o krok zpět.
- Otevřete sekci Aplikace.
- Pokračujte do Správa aplikací.
Vraťte se o krok zpět Otevřete sekci Aplikace Pokračujte do Správa aplikací - Klepněte na tři tečky v pravém horním rohu.
- Pokud zde vidíte možnost Skrýt systémové služby, vraťte se zpět.
- Jestliže zde vidíte možnost Zobrazit všechny aplikace, klepněte na ni.
Klepněte na tři tečky v pravém horním rohu 2 Pokud zde vidíte možnost Skrýt systémové služby, vraťte se zpět Jestliže zde vidíte možnost Zobrazit všechny aplikace, klepněte na ni - Do vyhledávacího pole v horní části zadejte NFC.
- Ve výsledcích vyhledávání by se měla objevit položka Služba Nfc – klepněte na ni.
- Stiskněte tlačítko Vymazat data.
Do vyhledávacího pole zadejte NFC Klepněte na Služba Nfc Stiskněte tlačítko Vymazat data - Zvolte možnost Vymazat všechna data.
- Potvrďte svůj záměr stiskem tlačítka OK.
- Vraťte se o jeden krok zpět.
Zvolte možnost Vymazat všechna data Potvrďte svůj záměr stiskem tlačítka OK Vraťte se o jeden krok zpět - Do vyhledávacího pole zadejte Google Play.
- Ve výsledcích by se měla objevit položka Služby Google Play – klepněte na ni.
- Stiskněte tlačítko Vynutit ukončení.
Do vyhledávacího pole zadejte Google Play Klepněte na Služby Google Play Stiskněte tlačítko Vynutit ukončení - Potvrďte svůj záměr stiskem tlačítka OK.
- Opět přejděte do Nastavení-Aplikace-Správa aplikací.
- Do vyhledávacího pole znovu zadejte Google Play.
- Ve výsledcích by se měla objevit položka Služby Google Play – klepněte na ni.
Potvrďte svůj záměr stiskem tlačítka OK Do vyhledávacího pole znovu zadejte Google Play Klepněte na Služby Google Play - Zvolte možnost Vymazat data.
- Přejděte do Spravovat místo.
- Zvolte možnost Vymazat všechna data.
Zvolte možnost Vymazat data Přejděte do Spravovat místo Zvolte možnost Vymazat všechna data - Potvrďte svůj záměr stiskem tlačítka OK.
- Vraťte se na úvodní stránku systémového nastavení.
- Přejděte do sekce Připojení a sdílení.
- Klepněte na položku Obnovení funkce NFC.
Potvrďte svůj záměr stiskem tlačítka OK Přejděte do sekce Připojení a sdílení Klepněte na položku Obnovení funkce NFC - Stiskněte tlačítko Ano.
- V následujícím dialogovém okně klepněte na Obnovit.
- Poté dojde k obnovení nastavení NFC a budete vyzváni k restartování zařízení – stiskněte tlačítko OK.
Stiskněte tlačítko Ano V následujícím dialogovém okně klepněte na Obnovit
Bohužel nemůžeme ověřit, zda uvedený postup skutečně funguje – na telefonu Xiaomi 12 jsme po aktualizaci na MIUI 14 problém s bezkontaktním placením vyřešili vypnutím duálních aplikací. Budeme tedy rádi, když se o své zkušenosti podělíte v komentářích pod článkem.
Pomohl vám výše uvedený postup vyřešit problém s bezkontaktními platbami po updatu na MIUI 14?
Zdroj: skafary.com.
Dobrý den můžu se zeptat, mám telefon Redmi Note 11 a pořád jsem MIUI 14 nezískal. Je to normální a mám ještě čekat nebo je chyba u mě?
Dobrý den,
to záleží, jakou verzi Redmi Note 11 přesně máte. Když se podíváte do Nastavení-O telefonu, jaká písmenka jsou uvedena u Verze MIUI za číslem verze?
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Čekej, ale nejásej až to přijde, bude problém s bezkontaktní platbou.
Dobrý den,
to si nemyslím, že by každý, kdo dostane aktualizaci, měl problémy s bezkontaktním placením. Určitě jsem nic takového nezaznamenal.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Také se mi stalo. Jen nevím, zda už na MIUI 14 nebo ještě na 13. Tehdy mi stačilo obnovení funkce NFC (viz bod 29). Nic okolo jsem nedělal. Od té doby to funguje bez problémů.
Dobrý den,
děkuji za reakci. Ano, někomu pomohlo i pouhé obnovení NFC. Někomu zabralo až vypnutí Duálních aplikací, ale byly případy, kdy nezabralo nic. A právě proto jsme vydali tento článek, který by měl fungovat na ty zbývající případy.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Opět posílám aktualizaci týkající se bezkontaktniho placeni. Již více než měsíc dle návodu vše funkční. Do Google peněženky vložena další karta a vše 100% funkční. Otestováno i v zahraničí bez WiFi. Funkční i po aktualizaci na novou verzi MIUI (bezp. záplaty)
Dobrý den,
moc děkuji za informaci! Tak to je dobře, že vše funguje i po další aktualizaci. Tak snad to tak zůstane i nadále.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Zdravím,
článek jak na problém s bezkontaktními platbami mě velice pomohl. MI 11s zakoupen v prosinci 2022 a platby bez problému až…. 31.8. ukoncěna platnost master card a přechod na visa u ČS.Od té doby problém, instalace george asi 100x to samé klíč, restart telefonu, hodiny a hodiny strávené v bance, volání do banky, googlu, operátorovi, vystavení nové karty. zkouška jiné banky, v neposlední řadě 17.10. koupě nového telefonu mi 12s a světe div se stejný problém. A večer hledání v PC a narizl jsem na návod. Vyzkoušel a SLÁVA funguje to. Přidal jsem kartu a google pay je aktivní. Moooooc děkuji.
Dobrý den,
jsem moc rád, že náš návod pomohl vyřešit Váš problém. A moc děkuji za pozitivní zpětnou vazbu. Je to pro nás velká motivace pro vydávání dalších článků s řešením nejrůznějších problémů.
Přeji hezký den.
Karel Kilián