Chytrá domácnost

Jak spárovat chytrý spotřebič Xiaomi s aplikací Mi Home?

Pokud si pořídíte některý z mnoha chytrých spotřebičů značky Xiaomi, budete k jeho zprovoznění, nastavení a ovládání potřebovat aplikaci. V tomto článku vám názorně ukážeme, jak spárovat chytré zařízení Xiaomi s mobilní aplikací Mi Home a jak řešit případné problémy.

Jak spárovat chytrý spotřebič Xiaomi s aplikací Mi Home?
Jak spárovat chytrý spotřebič Xiaomi s aplikací Mi Home?

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!

Aplikace Mi Home

Aplikace Mi Home je k dispozici pro telefony a tablety s operačními systémy Android a iOS. Je dostupná zdarma a můžete si ji stáhnout a nainstalovat prostřednictvím následujících widgetů. V případě verze pro Android je instalační balíček velký asi 128 MB a nainstalovat ho můžete na zařízení s Androidem 6.0 a novějším.

Dobrou zprávou je, že samotná aplikace je z větší části lokalizována do češtiny, nicméně u většiny zařízení se bohužel stále budete muset smířit s angličtinou. Základní rozhraní se skládá ze čtyř sekcí, mezi kterými lze přepínat tlačítky v dolní části okna.

První sekce Xiaomi Home zobrazuje všechny spotřebiče chytré domácnosti. V sekci Chytré můžete nastavovat různé automatizace typu „když se stane toto, udělej tamto“ (např. „když klesne teplota pod 18 °C, zapni elektrickou zásuvku, do které je zapojené topení“). Podrobně jsme se tomuto tématu věnovali ve článku Chytrá domácnost Xiaomi: možnosti automatizace.

Třetí sekce Obchod se nás bohužel netýká. Zobrazuje totiž informace o produktech, které jsou dostupné na domácím čínském trhu. Konečně v sekci Profil lze nastavovat napojení na hlasové asistenty Asistent Google (viz článek Chytrá domácnost Xiaomi: ovládání hlasem přes Asistenta Google), Amazon Alexa a NAVER Clova, připojovat a spravovat centra a brány, jakož i provádět další nastavení.

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!

Co s novým chytrým spotřebičem?

Jako první nový spotřebič rozbalte, ověřte, zda není nějakým způsobem poškozený, a zkontrolujte, zda je v balení všechno, co v něm má být. Jestliže jste balíček přinesli z chladu do tepla, pak nespěchejte a dejte přístroji přibližně hodinku na to, aby se aklimatizoval.

Pokud jde o zařízení na vyměnitelné baterie, pak je nainstalujte, v případě přístrojů napájených z elektrické sítě je připojte do zásuvky. Následně spotřebič zapněte k tomu určeným tlačítkem. Většina zařízení na to reaguje jak vizuálně (rozsvícením jedné nebo více kontrolek), tak i akusticky (zvukem nebo hláškou).

Jak spárovat přístroj s Mi Home
Jak spárovat přístroj s Mi Home

Nyní je zásadní otázkou, zda bude nutné spárovat chytré zařízení s aplikací Mi Home. V případě „hloupých“ spotřebičů, jako je obyčejná rychlovarná konvice či mikrovlnná trouba, to nejen není potřeba, ale ani to není možné. U chytrých spotřebičů mohou být bez spárování dostupné některé základní funkce, avšak plný potenciál budete moci využívat až po dokončení párování.

U některých zařízení, jako jsou například elektrické koloběžky Xiaomi, je spárování s aplikací naprosto nezbytné, jinak je nebudete moci vůbec využívat. U zmíněných koloběžek je navíc po spárování nejprve nutné zhlédnout instruktážní video s bezpečnostními pokyny, v jehož závěru musíte potvrdit, že jste ho pochopili.

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!

Jak spárovat chytré zařízení Xiaomi s aplikací Mi Home?

Dostáváme se k hlavní části tohoto článku, ve které vám ukážeme, jak spárovat chytré zařízení Xiaomi s aplikací Mi Home. V tomto případě se bude jednat o chytrý elektrický ventilátor Xiaomi Mi Smart Standing Fan 2 Lite, nicméně postup je prakticky stejný v případě jakéhokoli chytrého spotřebiče.

Redmi A3

Jak spárovat chytré zařízení Xiaomi s aplikací Mi Home?

  1. Spusťte aplikaci Mi Home.
  2. V sekci Xiaomi Home klepněte na tlačítko plus v pravém horním rohu okna aplikace.
  3. Z nabídky zvolte možnost Přidat zařízení.
  4. Aplikace se pokusí vyhledat dostupné zařízení v okolí. Pokud se jí to podaří, zobrazí ho v horní části obrazovky. V takovém případě na něj klepněte a pokračujte bodem 8.
  5. Pokud se zařízení nezobrazí, vyhledejte ho v sekci Přidat zařízení ručně. Nejprve budete muset zvolit kategorii a následně konkrétní model.
  6. Aplikace vám následně popíše a ukáže na obrázku, jak zařízení resetovat, tedy uvést do továrního nastavení. Po splnění pokynů klepněte na tlačítko Reset zařízení.
  7. Následně proběhne skenování, během kterého se aplikace Mi Home pokusí vyhledat spotřebič, se kterým se má párovat. Pokud ho najde, klepněte na toto zařízení.
  8. Jako první budete muset zvolit Wi-Fi síť, ke které se má přístroj připojit. Přes tu pak bude komunikovat s cloudem a vy ho budete moci ovládat odkudkoli, kde je dostupné internetové připojení. Zvolte síť, zadejte heslo a stiskněte tlačítko Další. Pokud již máte připojená nějaká zařízení, nabídne vám aplikace Mi Home jako výchozí stejnou síť.
  9. Aplikace se následně připojí k zařízení a odešle do něj zadané informace o bezdrátové síti. Přístroj by se měl v další fázi připojit k Wi-Fi.
  10. V dalším kroku budete volit místnost, ve které je spotřebič umístěný. To se hodí například pro ovládání žárovek či svítidel, kdy snadno zhasnete všechna světla v místnosti. Zvolte místnost a stiskněte tlačítko Další.
  11. V posledním kroku můžete přístroj pojmenovat. Pod tímto názvem se následně bude zobrazovat v aplikaci Mi Home. Zadejte vlastní název, nebo ponechte původní a stiskněte tlačítko Další.
  12. Následně by se měla otevřít aplikace pro ovládání přístroje, ve které budete muset potvrdit souhlas se smluvními podmínkami a zásadami ochrany osobních údajů. Stiskněte tlačítko Souhlasím.
  13. Přístroj se poté objeví na úvodní obrazovce aplikace Mi Home ve formě nové dlaždice.

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!

Řešení možných problémů

Jedním z nejčastějších problémů, na které můžete narazit, je situace, kdy aplikace Mi Home nenajde nové zařízení ani po provedení obnovení do továrního nastavení. V takovém případě může být problém na dvou stranách: v telefonu, nebo v samotném spotřebiči.

Abyste vyloučili první možnost, zkuste zařízení spárovat s aplikací Mi Home z jiného telefonu. Pokud se to povede, je jasné, že problém byl v původním telefonu. Jestliže se to nepodaří, pak je patrně příčina v samotném přístroji.

Nejčastěji se to děje v případě, kdy jde o zařízení, které není určené pro evropský trh. V takovém případě ho bohužel nezprovozníte a nepomůže ani změna regionu aplikace Mi Home na Čínu. Důvodem může být i technická závada. V každém případě takovou situaci neprodleně řešte s prodejcem!

Zařízení pro čínský trh není jak spárovat s aplikací Mi Home
Zařízení pro čínský trh není jak spárovat s aplikací Mi Home

Další problém může nastat v okamžiku, kdy se spotřebič připojuje k Wi-Fi. Pokud se připojení k bezdrátové síti nezdaří, zkuste následující způsob: vypněte Wi-Fi router a na dalším mobilním telefonu s datovým připojením vytvořte hotspot se stejným názvem sítě a přístupovým heslem.

Pokud se v tomto případě přístroj k Wi-Fi připojí, zkuste vypnout hotspot a opětovně zapnout Wi-Fi router. Jestliže se k němu spotřebič nepřipojí, pak hledejte problém buď v nastavení routeru (např. blokování zařízení s neznámými MAC adresami) nebo u poskytovatele internetového připojení (např. mohou být zablokované nějaké porty, přes které spotřebič komunikuje).

Využijete náš návod, jak spárovat chytré zařízení Xiaomi s aplikací Mi Home?

Přidejte se k naší komunitě na Facebooku!

Zaujal Vás tento text a chcete vědět o nových článcích hned, jak vyjdou? Sledujte nás prostřednictvím komunikační aplikace Telegram na https://t.me/xm_cz a skupinu na Facebooku!

Přihlásit odběr
Upozornit na
guest


4 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Maxxx
Maxxx
9 měsíců před

Nemá někdo také problém s tím, že nechodí notifikace? Mám poslední verzi app z google, ale notifikace nechodí. Psal jsem i na podporu Xiaomi, ale bez odpovědi.

Mám region pevninská Čína.

Marek Týc
Marek Týc
Odpovědět  Karel Kilián
9 měsíců před

Dobrý den, pořídíl jsem si door and window sen.2 a smrt home hub2 s tím, že jsem chtěl dostávat notifikace na iphone, pokud by někdo otevřel dveře od garáže. A jestli něco takového jde, tak já rozhodně nepřišel na to jak to udělat.

4
0
Napište nám svůj komentář!x