Nový elektromobil Xiaomi SU7 slibuje dojezd až 800 kilometrů
Čínská firma Xiaomi, která se proslavila jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, vstupuje do dalšího segmentu. Ve čtvrtek 28. prosince představila svůj úplně první elektromobil Xiaomi SU7. Zakladatel a generální ředitel Lei Jun má velkolepou vizi, podle níž by se elektromobily Xiaomi měly v příštích dvou desetiletích stát zdatným soupeřem zavedených automobilových gigantů, jako jsou Tesla a Porsche.

„Tvrdou prací se v příštích 15 až 20 letech staneme jedním z pěti největších výrobců automobilů na světě.“ uvedl Lei Jun nesporně ambiciózní plány. Na důkaz tohoto závazku firma vyčlenila do automobilového sektoru významnou investici ve výši 10 miliard dolarů.

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
První elektromobil Xiaomi SU7
Sedan třídy C se může pochlubit elegantním designem, působivým výkonem a špičkovými technologiemi. Lei Jun během slavnostního představení zdůraznil, že cílem bylo vytvořit vůz, který obstojí ve zkoušce času. Dle jeho představ bude SU7 vypadat dobře nejen dnes, ale i za deset či padesát let.
Vůz má pečlivě propracovanou siluetu s dlouhým rozvorem (3000 mm), krátkými převisy a na pohled působí jako sportovní kupé. Jeho přední světlomety ve tvaru kapky vody a zadní světla ve tvaru svatozáře mu dodávají futuristický nádech. Zákazníci budou moci volit ze tří barevných variant – na výběr bude modrá Aqua, zelená Verdant a šedá Mineral.
Elegantní zevnějšek vozu toho ale nabízí mnohem víc. Vyznačuje se chytrými designovými řešeními, jako jsou částečně skryté kliky dveří a stylové zpětné zrcátko ve tvaru oblázku. Podle výrobce je SU7 také neuvěřitelně aerodynamický – jeho součinitel odporu vzduchu činí pouze 0,195 Cd, což je nejnižší hodnota mezi sériově vyráběnými vozy.

Rozměry vozu jsou impozantní – na délku měří 4997 milimetrů, na výšku 1440 milimetrů a na šířku 1963 milimetrů. Lei Jun přirovnal jeho prostornost k BMW řady 5 a zdůraznil, že se jedná o vůz vyšší třídy, který se řadí nad populární Teslu Model 3. Vpředu má zavazadlový prostor o objemu 105 litrů, zatímco zadní kufr nabídne objem 517 litrů.

Po nástupu řidiče a posádku přivítá prostorná a luxusní kabina s panoramatickým výhledem díky rozsáhlé prosklené ploše 5,35 m2. O informace a zábavu se stará 16,1″ dotykový displej, 56″ HUD a 7,1″ sdružený digitální panel. Zvukový systém se 25 reproduktory a technologií Dolby Atmos je příslibem pohlcujícího zvukového požitku.

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Z nuly na 100 km/h pod 3 sekundy
Výkonnější verze Max bude schopna jezdit maximální rychlostí až 265 km/h. K tomu bude mít režim dočasného zvýšení výkonu („boost“) na dobu dvaceti sekund. Když už auto bude jezdit tak rychle, mělo by také umět bezpečně zastavit. S brzdami Brembo a elektronikou značky Bosch zvládne zabrzdit z rychlosti 100 km/h na 33,3 metrech.

Zmínit musíme pokročilé schopnosti vozidla v oblasti autonomního řízení. Tím se Xiaomi může dostat na špičku technologických inovací vedle Tesly. K dispozici bude samořídící režim Xiaomi Pilot, který je poháněn dvěma čipy Nvidia Orin-X s výpočetním výkonem 508 TOPs. Využívá jeden lidar, 3 radary, 11 HD kamer a 12 ultrazvukových senzorů. Autonomní režim lze využít pro jízdu po dálnici, samočinné parkování a funkci přivolání auta.

Elektromobil SU7 bude nabízen ve dvou variantách, přičemž obě se mohou pochlubit pozoruhodným dojezdem na jedno nabití. Základní verze poskytuje solidní dojezd až 668 kilometrů, zatímco vyšší varianta SU7 Max s pohonem všech kol díky baterii CATL Kirin s kapacitou 101 kWh prodlužuje dojezdovou vzdálenost na působivých až 800 kilometrů. Pro srovnání: Tesla Model S nabízí maximální dojezd „jen“ 650 kilometrů.

Srdcem SU7 je revoluční technologie „superelektrického motoru“, která slibuje zrychlení překonávající elektromobily Tesla i Porsche. Verze Max by měla z nuly na 100 km/h zrychlit za pouhé 2,78 sekundy. Na rychlost 200 km/h se pak dostane za 10,67 sekundy. Základní verze s pohonem zadních kol zrychlí z nuly na 100 km/h za 5,28 sekundy.

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Elektromobil Xiaomi SU7 se systémem HyperOS
SU7 je navržen tak, aby zvládal různé klimatické podmínky, takže nabízí například schopnost rychlého nabíjení i při nízkých teplotách. Kromě toho je vybaven pokročilou technologií pro rozpoznávání překážek, zejména v nepříznivých podmínkách, jako je hustý déšť či padající sníh.

Jednou ze zajímavostí elektromobilů Xiaomi SU7 je palubní operační systém. Jedná se o HyperOS, který výrobce již používá v některých chytrých telefonech a chystá jeho nasazení do chytrých hodinek a dalších zařízení. Tento systém by měl přinést jedinečnou možnost propojení auta s mobilem a dalšími periferiemi. Spolehlivý a svižný běh systému zajišťuje procesor Qualcomm Snapdragon 8295.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Xiaomi vstupuje na konkurenční trh
Na silně konkurenčním čínském trhu s elektromobily bude Xiaomi muset čelit silným soupeřům – zejména firmě BYD, která ovládá významný podíl na trhu, a Tesle s 9% podílem. Elektromobily Xiaomi budou sjíždět z výrobní linky v pekingské továrně s roční kapacitou 200 000 vozidel, kterou provozuje státní automobilka BAIC Group.
Vstup společnosti Xiaomi na trh elektromobilů s modelem SU7 znamená významný krok na cestě k jejímu odvážnému cíli stát se globální automobilovou velmocí. Díky špičkovým technickým specifikacím, působivému dojezdu a bezproblémové integraci s ekosystémem Xiaomi se SU7 pokusí vybojovat si na přeplněném trhu co nejlepší pozici.
Elektromobil Xiaomi SU7 se zatím stále testuje a oficiálně bude uveden na trh až průběhu první poloviny roku 2024. Výrobce během úvodní prezentace neuvedl ani nenaznačil žádné informace o cenové hladině, ve které by se měl SU7 pohybovat.
Líbí se vám nový elektromobil Xiaomi SU7?
Zdroje: interestingengineering.com, gizmochina.com.
Dobrý den, děkuji za příkladné info.
K té ceně jsem to již zde někde psal …
spekuluje se o ceně Speculation ranges from RMB 200,000 to RMB 300,000 (€26,100 to €39,100)
(ze zdroje : https://www.arenaev.com/xiaomis_ceo_teases_the_su7-news-2932.php)
Ceny jistě, ale kolik bude stát autičko v Evropě když počítáme dopravu + daně …. myslím, že to bude o hodně více.
Ta zmiňovaná TESLA Model S Long range stojí zhruba 2.2 Mega (€95 000 oficiálně) a ten Porsche Tayacan ještě víc(€153016).
Tušíl bych že v Evropě u nás bude cena někde kolem €80 000 – 85 000
Dobrý den,
také děkuji za informace. Co jsem zatím zachytil, tak se s prodejem mimo Čínu v tuto chvíli nepočítá. Ostatně domácí trh je obrovský, takže to asi dává smysl. Myslím, že ten Váš odhad je ale v případě prodejů v Evropě docela realistický.
Přeji hezký den.
Karel Kilián