Rozdíly: koloběžky Mi Electric Scooter 3 vs. Mi Electric Scooter Pro 2
Elektrické koloběžky jsou aktuálním hitem městské mobility. Téměř zadarmo vás dovezou až na vzdálenost několika desítek kilometrů, jsou rychlé a skladné. Jenže jakou si vybrat? Porovnali jsme nejnovější Xiaomi Mi Electric Scooter 3 s maličko starší verzí Mi Electric Scooter Pro 2.

Tradičně začneme porovnáním cen. Xiaomi Mi Electric Scooter 3 prodáváme v českém e-shopu za 10 640 Kč a ve slovenském online obchodě pak za 415 eur. Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2 přijde v českém obchodě na 11 790 Kč a ve slovenském e-shopu ji nabízíme za 460 eur. Doprava je ve všech případech zdarma, a pokud při objednávce použijete slevový kód DOMACNOST5, dostanete navíc 5% slevu.

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Mi Electric Scooter 3, nebo Mi Electric Scooter Pro 2?
Koloběžky vypadají na první pohled poměrně podobně a nutno říci, že mnohé jejich parametry jsou prakticky stejné. Oba stroje se dají bez problémů (opravdu doslova během pár sekund) složit a přenášet – o něco lehčí to (doslova) budete mít s Mi Electric Scooterem 3, který váží 13,2 kilogramů, zatímco Mi Electric Scooter Pro 2 je přesně jeden o kilogram těžší.
Obě koloběžky mají vpředu i vzadu 8,5″ pneumatiky s duší, které by měly tlumit nerovnosti z vozovky. Bohužel ani v jednom případě však nelze počítat s jakýmkoli odpružením – obě koloběžky jsou primárně určené k provozu po městě či na cyklostezkách a kvalitních komunikacích. Mi Electric Scooter 3 i Mi Electric Scooter Pro 2 mají maximální nosnost 100 kilogramů.

V základní výbavě nechybí přední světlo bílé barvy, zadní červené světlo a oranžové odrazky na bocích. Obě koloběžky jsou vybavené kotoučovou brzdou na zadním kole s podporou E-ABS. S ohledem na provoz v nejrůznějším počasí můžete počítat se zvýšenou odolností proti vodě a prachu dle standardu IP54. To znamená, že se nemusíte bát deště, loužím ale doporučujeme se raději vyhýbat.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Elektrické koloběžky z jedné stáje
Mi Electric Scooter 3 i Mi Electric Scooter Pro 2 mají na řidítkách displej, zobrazující informace o aktuální rychlosti, stavu baterie a režimu jízdy. K ovládání slouží jedno tlačítko – dlouhým podržením koloběžku zapnete/vypnete, krátkým stiskem rozsvítíte/zhasnete přední a zadní světlo a dvojitým stiskem můžete přepínat mezi jízdními režimy.
Obě koloběžky nabízejí tři jízdní režimy: sportovní (S), při kterém shodně dosahují maximální rychlosti až 25 km/h, běžný (D) s rychlostí omezenou na 20 km/h a režim chůze, v němž se koloběžka pohybuje rychlostí maximálně 5 km/h.

Případné zájemce musíme upozornit, že při zprovoznění je koloběžku nutné spárovat s aplikací v mobilním telefonu a následně zhlédnout instruktážní video s bezpečnostními pokyny. V aplikaci pak lze sledovat přesný stav baterie, ujetou vzdálenost, průměrnou rychlost a nastavovat řadu parametrů.

Z hlediska rozměrů jsou koloběžky skoro stejné – Mi Electric Scooter Pro 2 je však o 5 centimetrů delší a nabízí tak trochu více místa pro nohy.
- Mi Electric Scooter 3 měří v rozloženém stavu 108 × 43 × 114 cm a ve složeném stavu 108 × 43 × 49 cm
- Mi Electric Scooter Pro 2 měří v rozloženém stavu 113 × 43 × 118 cm a ve složeném stavu 113 × 43 × 49 cm
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
V čem se tedy koloběžky liší?
Výkonnostně jsou na tom oba stroje stejně – pohání je stejnosměrný bezkartáčový motor s jmenovitým výkonem 300 wattů a maximálním výkonem až 600 wattů. Z hlediska dynamických vlastností tak poskytnou prakticky identické schopnosti.
Jednoznačně největší rozdíl spočívá v baterii. V případě Xiaomi Mi Electric Scooter 3 zajišťuje energii lithium-iontový akumulátor s kapacitou 7650mAh, respektive 275Wh. Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2 je na tom o celých 62 % lépe – jeho baterie má kapacitu 12400 mAh, respektive 446 Wh. Jediná (a tak trochu polemická) výhoda menší baterie je v kratší době potřebné pro její nabití.

Co z toho plyne? Nejvíce ze všeho ovlivňuje kapacita baterie dojezd stroje na jedno nabití. A zde jednoznačně zůstává trumf v rukách verzi Pro 2, která dle oficiálních specifikací zvládne ujet až 45 kilometrů. Proti tomu Mi Electric Scooter 3 má oficiální deklarovaný dojezd až 30 kilometrů. Takové vzdálenosti v praxi ale nejspíš nedosáhnete – měření bylo prováděno při zatížení 75 kg, v bezvětří, na rovné komunikaci v úsporném režimu a při konstantní rychlosti 15 km/h.

Další argument, proč se rozhodnout pro Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2, je schopnost vyjet kopec se stoupáním až 20 %. Xiaomi Mi Electric Scooter 3 je v tomto směru lehce pozadu – dle oficiální deklarace zvládne kopce se stoupáním do 16 %.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Kterou tedy vybrat?
Závěrem zbývá doplnit, že Mi Electric Scooter 3 lze sehnat v černé barvě s modrými prvky, nebo v bílé s oranžovými prvky. Mi Electric Scooter Pro 2 je z designového hlediska maličko konzervativnější – nabízí jen černou barvu bez barevných prvků.

Jak tedy shrnout toto srovnání? Pokud je váš limit deset tisíc korun (přesněji 10 108 Kč při použití slevového kódu DOMACNOST5), a přes to nejede vlak, pak je jasnou volbou Xiaomi Mi Electric Scooter 3. Jestliže ale můžete investovat tisíc korun navíc, získáte za ně o polovinu lepší dojezd, schopnost vyjet prudší kopce a o maličko víc místa pro nohy. Podle nás to za to určitě stojí.

Zbývá zopakovat, že Xiaomi Mi Electric Scooter 3 prodáváme v českém e-shopu za 10 640 Kč a ve slovenském online obchodě pak za 415 eur. Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2 přijde v českém obchodě na 11 790 Kč a ve slovenském e-shopu ho nabízíme za 460 eur. Doprava je ve všech případech zdarma, a pokud při objednávce použijete slevový kód DOMACNOST5, dostanete navíc 5% slevu.
Proč si vybrat Xiaomi Mi Electric Scooter 3?
- Protože je o víc než tisíc korun levnější.
- Neboť je o 1 kg lehčí.
Proč si vybrat Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2?
- Neboť má o 50 % delší dojezd.
- Protože je o 5 cm delší.
- Jelikož má větší baterii.
- Neboť dokáže vyjet prudší kopec.
Jaký názor máte na koloběžku Xiaomi Scooter Essential?
Alza má na webových stránkách napsáno, že je vhodná pro dospělé, tak jestli je koloběžka vhodná pro dospělé nebo je pro děti?
A jestli uveze člověka, který má asi 75 kg?
Děkuji předem za váš názor
Dobrý den,
no, upřímně bych si ji nekoupil už kvůli baterii a dojezdu. Deklarovaný dojezd je 20 km, tj. v reále to bude tak 15 km +-. To máte 7,5 km tam a 7,5 km zpět. Má i slabší maximální výkon (500 wattů) a vyjede menší kopce.
Xiaomi na oficiálním webu uvádí, že doporučená výška jezdce je 120 až 200 centimetrů. Menším dětem bych ji tedy nedoporučil. Z hlediska nosnosti má deklarováno 100 kilogramů a myslím, že uveze i o něco víc.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
A jak je to u verze Xiaomi Scooter 3? Uveze člověka, který váží 75kg? Tam se právě uvádí dojezd 30 km. Takže když někdo váží 75 až 80 kg, tak koloběžka těch 30 km ujede bez problémů?
Ještě se chci zeptat, na kolik se mají kola u koloběžky nafukovat? Z výroby jsou už určitě napumpovana, ale jaká je doporučena hodnota? Na stránkách Xiaomi jsem nic nenašel
Dobrý den,
ano, Mi Scooter 3 má také maximální nosnost 100 kg, čili člověka vážícího 75 kg uveze v pohodě.
Těch 30 km bylo testováno při plném nabití a za následujících podmínek: při zatížení 75 kg, teplotě 25 ℃, bezvětří na rovné silnici v úsporném režimu (ECO) a při konstantní rychlosti 15 km/h. Skutečný dojezd se může lišit v závislosti na teplotě, zatížení, rychlosti větru, stavu vozovky, provozních návycích a dalších faktorech.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
jsem v šoku… vaše údaje o síle motoru a schopnosti překonávat kopce jsou opačné než jsem našel všude jinde. Mi 3 by měla mít možnost max výkonu 600W / nikde není psáno kdy jak se zapne/ a tedy možnost vyjet prudší kopec než pro 2. U pro 2 nikde údaj, že by motor mohl zvýšit výkon z 300 na 600 nenalézám. Jen na obrázcích u Vás vidím že by Pro 2 měla zdolat ostřejší kopec 20% oproti 16% u Mi 3. Jak to udělá při 300W ? Můžete mi podat vysvětlení ? Děkuji
Vladimír
Dobrý den,
všechny uvedené údaje jsem přebíral přímo ze stránek výrobce. Myslím, že hodnověrnější zdroj neexistuje. Posuďte sám: Mi Electric Scooter 3 a Mi Electric Scooter Pro 2.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
To není „přepínání“ výkonu motoru mezi 300 a 600 W, ale vlastnost a nastavení regulačního algoritmu motoru, který reaguje na režim (S/D/E), reálné zatížení, rychlost, úhel páčky plynu a napětí baterie, kdy v prudkém kopci nebo při rozjezdu mohou špičky odběru dosáhnout 600 W, ale nedoporučuji to praktikovat déle než jednotky minut, neboť hrozí riziko přehřátí motoru, zvláště u dlouhých stoupání. Na rovince to ustáleně nedává více než 300 W, tam obvykle zabírá omezovač rychlosti a při vybití baterie pak její reálné napětí.
Prostě situace, kdy cítíte, že koloběžka do kopce zpomaluje a rychlost klesá třeba až k 10 km/h jsou pro baterii a motor velmi zatěžující.
Dobrý den,
ano, je to přesně tak, jak píšete. Neexistuje možnost uživatelsky přepínat mezi nejvyšším a běžným výkonem – koloběžka to dělá s ohledem na podmínky sama. 600 wattů je krátkodobý špičkový výkon, jinak běžný výkon je 300 wattů.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Pro 2 notně podražila oproti 3, takže jsou misky vah najednou úplně jinak a zájemce o větší baterii si připlatí cca 4k.
Dobrý den,
pravdu díte. Tohle se může stát, když se „potkají“ koloběžky ze starších várek s novějšími koloběžkami, do jejichž koncové ceny se už promítly negativní vlivy, jako je celosvětová inflace, problémy v dodavatelském a přepravním řetězci. Všechno zdražuje a téměř jistě bude i Mi Electric Scooter 3 v příštích dodávkách dražší.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Zdá se, že si pletete produktové řady, Pro je totiž jiná řada (hlavně s větší baterií) než modely bez přídomku a jejich číslování 2 a 3 mohou lidi mást, že je to novější verze, ale NENÍ!
Dobrý den,
Mi Electric Scooter 3 je rozhodně novější model než Mi Electric Scooter Pro 2. Nikde ale netvrdím, že se jedná o nástupce nebo novější verzi této koloběžky. Produktové řady si opravdu nepletu.
Přeji hezký den.
Karel Kilián