Telefony Xiaomi 13T Pro mají problém: zamlžuje se čočka foťáku
Během posledních dvou týdnů se na naši Poradnu obrátilo hned několik majitelů telefonů Xiaomi 13 a Xiaomi 13T Pro, kteří řešili podobný problém: při přechodu z tepla do zimy se zamlžuje čočka foťáku. Kvůli tomu následně dochází ke značné degradaci pořízených snímků. Rozhodli jsme se problém prozkoumat podrobněji.
Bohužel Xiaomi se k problémům se zamlžováním optiky hlavního fotoaparátu oficiálně nevyjádřilo. Podařilo se nám ale získat reakce dvou zahraničních poboček, které uvedené potíže neoznačují jako chybu, ale označují ji za přirozenou vlastnost, projevující se při prudké změně teploty.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Zamlžuje se čočka foťáku
Jako první přišel s tímto problémem Petr Kadeřábek, který napsal: „Mám úplně nový telefon Xiaomi 13T Pro. Dnes jsem s ním vyrazil ven s tím, že pořídím fotky zasněžené krajiny. Venku bylo pod nulou, k mému překvapení se však čočka hlavního fotoaparátu začala zamlžovat, a tím pádem výrazně klesala kvalita pořízených fotografií. Zamlžení bylo velmi výrazné. Zkoušel jsem čočku otřít, ale zamlžení bylo uvnitř.

Pomohlo až když jsem telefon dal do kapsy, chvilku ho nechal v kapse a poté vyndal. Nicméně zamlžení opět po nějaké době na chladném vzduchu začalo být vidět. Nevím, zda je to normální nebo chyba mého telefonu případně konstrukční chyba, každopádně telefon by měl mít ochranu IP68 a toto zamlžení by tedy dle mě nastávat nemělo. Zamlžení nastává jen u hlavní fotoaparátu, u druhého nikoliv. “
Záhy se v komentářích začali ozývat další majitelé tohoto modelu, kteří potíže se zamlžováním optiky hlavního fotoaparátu zaznamenali také. Pustili jsme se tedy do pátrání „po vlastní ose“, abychom zjistili, nakolik je tento problém rozšířený.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Jak se zamlžuje čočka foťáku?
Přinášíme několik snímků, ukazujících uvedený problém, které zaslali naši čtenáři s telefony Xiaomi 13T a Xiaomi 13T Pro.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Co jsme vypátrali?
Na diskuzním webu Reddit jsme narazili na vlákno s více než třiceti reakcemi. „Minulý týden jsem si koupil nový 13T Pro, a když nahrávám videa venku, čočka se po několika minutách začne zevnitř mlžit. Z komentářů v tomto vlákně o prodeji se zdá, že stejný problém mají téměř všichni, a rychlé vyhledávání na Googlu naznačuje, že se to stává i u jiných modelů.“ zahájil diskuzi uživatel s přezdívkou Eddie02956.
Další diskutující pak popisuje stejný problém s telefonem z globální distribuce, který koupil ve Spojených státech. Při nahrávání videa v rozlišení 4K při 60 snímcích za sekundu se asi po minutě a půl objevila kondenzace, která pokryla asi 70 % objektivu a následně se (patrně vlivem zahřívání čipu fotoaparátu) zmenšovala.

Jeden z postižených zmiňuje, že problém se zamlžováním optiky hlavního fotoaparátu vyřešil tak, že nechal telefon nahrávat video v rozlišení 8K, dokud nezaplnil celou interní paměť. Od té doby se údajně zamlžování již neprojevuje. Čistě laicky lze předpokládat, že se mu zahřátím fotografického čipu vlastně povedlo eliminovat vlhkost v prostoru fotoaparátu.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Co na to Xiaomi?
Xiaomi se k problému zatím oficiálně nevyjádřilo. Jeden z diskutujících ale publikoval snímek obrazovky ze sociální sítě Facebook, kde si uživatel Travis Brown stěžuje na to, že se mu zamlžuje čočka foťáku. „Jsem z Xiaomi opravdu rozčarován. Můj 13T Pro přišel včera a hlavní fotoaparát se zamlžuje během několika sekund a s přicházející zimou to bude ještě horší. Tohle je potřeba vyřešit hned.“
Zástupce britské pobočky v odpovědi uvádí: „Prověřili jsme to a potvrzujeme, že se nejedná o problém s kvalitou produktu související s naší společností Xiaomi. U každého smartphonu, který je odolný proti stříkající vodě a prachu, platí, že pokud jej vezmete z relativně teplého prostředí do chladnějšího venkovního prostředí, vzduch uvnitř telefonu může kondenzovat, což způsobí mlhu uvnitř ochranného skla fotoaparátu. Je to normální fyzikální jev. Po umístění do stabilního prostředí po určitou dobu mlha přirozeně rychle zmizí. Buďte si jist, že to váš smartphone nepoškodí a neváhejte jej používat jako obvykle.“

O zamlžující se optice hlavního fotoaparátu Xiaomi 13T Pro se diskutuje i na dalších webech. Například na fóru Lowyat.net zveřejnil jeden z uživatelů následující odpověď od místní pobočky Xiaomi: „Omlouváme se za nepříjemnosti. Nejedná se o problém kvality výrobku, ale o přirozený jev, kdy se objektiv fotoaparátu zamlžuje v důsledku teplotních rozdílů mezi objektivem a okolním vzduchem v určitém specifickém prostředí. K tomu dochází častěji v situacích, kdy se okolní teplota rychle mění z vysoké na nízkou, při dlouhodobém vystavení vysoké teplotě s vysokou vlhkostí nebo při poškození vodou. Pokud dojde k zamlžení čočky, doporučujeme nechat zařízení v suchém prostoru s prouděním vzduchu, abyste pomohli zmírnit vlhkost.“

Z odpovědí tedy celkem jednoznačně vyplývá, že Xiaomi (respektive místní pobočky) nepovažuje zamlžování optiky hlavního fotoaparátu za vadu, ale označuje to jako „přirozený jev“. Je ale zvláštní, že u většiny telefonů jiných značek či ostatních modelů Xiaomi se většinou takové potíže neobjevují.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Nejen u Xiaomi 13T Pro se zamlžuje čočka foťáku
Nutno podotknout, že Xiaomi 13T Pro není prvním telefonem, který má potíže se zamlžováním čočky fotoaparátu. Podobné problémy byly v minulosti zaznamenány například u Xiaomi 12 a Xiaomi 12 Pro. Někteří uživatelé na fóru XDA reportovali, že se hlavní foťák zamlží v situacích, kdy je telefon vystaven teplotnímu šoku – například při přechodu z velmi horkého venkovního prostředí do chladnějšího prostředí s klimatizací.

Za vším pravděpodobně stojí kondenzace vlhkosti uvnitř telefonu. Když se sklo foťáku rychle ochladí, vlhký vzduch uvnitř zařízení může kondenzovat na povrchu čočky, což vede k zamlžení. Tento jev je způsoben fyzikálními zákony a je běžný v mnoha typech elektronických zařízení. Uživatelé Xiaomi 12 Pro uvedli, že zamlžení čočky obvykle rychle zmizí, což naznačuje, že jde o dočasný jev a není způsoben trvalým poškozením.
Přestože je tento problém u modelů Xiaomi 12 a Xiaomi 12 Pro zdánlivě běžný, zdá se, že Xiaomi na něj dosud nemá oficiální odpověď nebo řešení. To naznačuje, že se může jednat o designovou vlastnost nebo omezení současných technologií používaných v těchto telefonech. Pro uživatele to může znamenat nutnost přizpůsobit se těmto podmínkám nebo hledat alternativní řešení, jako je použití jiného zařízení.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Jaké je řešení?
Problém zamlžování čočky fotoaparátu u telefonů Xiaomi 13T Pro je zjevně u tohoto modelu poměrně rozšířený. Tento jev, způsobovaný kondenzací vlhkosti uvnitř telefonu při rychlých teplotních změnách, vede ke zhoršení kvality snímků. Skutečnost, že se tento problém objevuje i u jiných modelů, jako jsou Xiaomi 12 a Xiaomi 12 Pro, naznačuje, že může jít o vlastnost spojenou s designem nebo technologií těchto zařízení.
Oficiální odpovědi od Xiaomi poukazují na to, že problém není chybou produktu, ale normálním fyzikálním jevem, ke kterému dochází v důsledku teplotních rozdílů. Vzhledem k tomu, že zamlžení čočky je obvykle dočasné a nezpůsobuje trvalé poškození, je jednou z možností řešení nechat telefon v teplejším prostředí nebo v suchém prostoru s prouděním vzduchu, aby se vlhkost rozptýlila.
Dalším možným řešením, které navrhli uživatelé, je použití telefonu v režimu, který zvyšuje teplotu zařízení, jako je například nahrávání videa v rozlišení 8K, což může pomoci odpařit vlhkost z vnitřku zařízení. Toto řešení však může být pro některé uživatele nepraktické.
Situaci budeme nadále důkladně sledovat a o případných zjištěních vás budeme podrobně informovat buď rozšířením tohoto článku, nebo v novém článku věnovaném tomuto tématu.
Zamlžuje se vám v zimě čočka foťáku?
Dělá i xiaomi 13T
Dobrý den,
děkuji za informaci. Já právě hledal a našel jsem jen Xiaomi 12 a 12 Pro. Na tu 13T jsem nikde nenarazil.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Mám taky 13T Pro a ze začátku používání jsem měl obdobný problém.Problem postupně vymizel.Pravdepodobne i díky používání hadříku z mikrovlákna pro venkovním použití v nízkých teplotách.Problem je pryč.Xiaomi mi sdělilo výše uvedené ve Vašem článku a zpochybnili i úspěšnost reklamace.Pak se to vyřešilo samo a vše jede,jak má.Co mě zaráží je, že se tento problém řeší už třetí měsíc a nikdy nikdo nereagoval na tyto podněty a nikoho se nezastal.
Dobrý den,
moc děkuji za informaci ohledně možného řešení. Určitě se bude hodit majitelům tohoto telefonu.
Co se týká řešení – ona je otázka, zda se to dá nějak vyřešit. To, bohužel, netušíme.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
co jsem se nějak stihl podívat tak by to měly dělat všechny modely od Xiaomi, které mají odpařovací komoru – chlazení procesoru. Takže Xiaomi 12 a výše včetně modelů T/Pro.
Vlastnost telefonu? Tohle zase Xiaomi nedává, proč tím netrpí i modely Oneplus 11 / Nord3 / VIVO X80/X90 / Samsung S21 / 22 / 23 ?
Výrobce nám tím říká, že pokud s telefonem půjdu fotit ven tak se orosí a neudělám žádné venkovní fotky s ledem / sněhem.
V podstatě je to pro smích nic jiného. Dát za telefon od 10 000 > 25 000 a on tohle udělá tak určo ne.
A proto je čas se vykašlat na telefony xiaomi a kopit si jinou značku já jsem to udělal a kopil si Samsung a jsem spokojen 5 léta podpora 4 aktualizaci androidu a je toho víc jo a čtečka otisku v displeji
Dobrý den,
Xiaomi 13 má také čtečku otisků v displeji a taktéž aktualizace po dobu pěti let.
Jen o značce to není. Je to i o cenové kategorii telefonu. Je jasné, že výrobce nebude aktualizovat pět let telefon za 3000 Kč, protože by na tom prostě prodělal.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Jo to jo ale žádná střední třída od xiaomi nemá čtečku v displeje jen na boku tlačítka ale nevím jak to bude mít note 13 a 13pro, jako to má Samsung galaxie A 54
A54 je ve srovnani s xiaomi takova nizsi trida… V nicem nevynika a nicim nenadchne. Samsung zacal stagnovat uz nekde od s6…. S7 jeste fajn, ale takovy vylepseny klon s6, ale pozdejsi telefony jsou bez jakychkoliv zasadnich inovaci, navic s hnusnym designem….
to určitě A 54 je vyšší třída a nadchne dovičím má čtečku v displeji je vodotěsný atd to střední třída od xiaomi nemá
Dobrý den,
no, však o tom to je. Na Androidu je prostě možnost výběru. Někomu vyhovuje Samsung, někomu Xiaomi a někomu třeba Huawei.
Nemyslím, že by mělo jakýkoli efekt snažit se kohokoli přesvědčovat o tom, že je jedna značka lepší než jiná.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
V podstatě se 13Tpro prodává něco kolem 15 000, jde o vyšší střední třídu, ano je blbost k němu srovnávat A54, to by člověk musel srovnávat S23FE (v podstatě za podobné prachy), klasiské 13T je srovnatelné s A54.
Srovnám li ostatní HI-tech Xiaomi s okolím, tak takové VIVO X80/X90 jsou s nižší cenou určitě lepší koupí než plná 13-tka. Nemluvím o případné jiné konkurenci těchto phonů – jako je Oneplus Nord3, Oneplus11 popř. Motorola 40 Pro. A to nemluvím o konkurenci z řady Samsungu, kdy dnes v akci koupíme S22Ultru za hodně slušné peníze a díky CashBacku lze hodně slušně koupit i S23Ultra.
Řešením je neřešit – poslat telefon na reklamaci popř. to v 14 dnech vrátit.
Pokud chci slušné fotky tak neřeším, beru za 11 000 Oneplus Nord 3 a ušetřím a mám klid. Pokud chci srovnatelné tak vezmu S23FE a zase je klid.
Xiaomi má máslo na hlavě to je zcela jasné, ale pokud se bude k tomu stavět tak jak se staví (nechá to vyhnít) tak to bude mít těžké. Naproti tomu Samsung, když ve FW na S21U byl těžký problém s ostřením tak se omluvil a do pár dnů byl opravný patch.
Dobrý den,
ano, souhlasím s tím, že by se k tomu Xiaomi mělo nějak vyjádřit. Především by pak mělo najít příčinu, proč se to děje. Otázkou je, zda toto půjde řešit softwarově – spíš si myslím, že ne.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Jo a kdyby samsung A 54 byl nižší třida tak by měl nižší výbavu a neměl by OLED displej a stojí jen 3000až 5000 KČ odhad a tolik A 54 rozhodně nestojí
Dobrý den,
OLED se dnes dává i do levnějších telefonů. Akorát není tak kvalitní jako u vlajkových lodí. Například kvůli zvýšené spotřebě energie výrobce u těchto modelů omezuje Always On Display na 10 sekund. Nelze tedy tvrdit, že když má telefon OLED, tak je to vyšší třída.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den
No dobře,Jsem ten telefon Samsung galaxy A 54 5G kupoval za 12.990KČ takže má super Amoled a ta kvalita toho displeje tam bude srovnatelná jak z vlajkovými modely ne
Dobrý den,
ono se to asi nedá srovnávat jen podle ceny, kterou ovlivňuje například zvolená kombinace interní a operační paměti. Telefon za 13 tisíc korun je za mě vyšší střední třída. Ale jestli má kvalitnější displej než Xiaomi ve stejné cenové hladině, to si netroufám posuzovat.
Osobně bych asi navrhoval tuto debatu ukončit, protože je irelevantní vůči článku. Pokud jste spokojený s telefonem značky Samsung, je to fajn. A určitě Vás nebude nikdo přesvědčovat, že byste si místo něj měl pořídit Xiaomi.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
ok Souhlasím jenom ještě dodám, a to je to co jsem chtěl slyšet že je to vyšší středná třida a ne jak mi psal Petr že je to nižší třída se měl nejdříve podívat na specifikace toho telefonu a pak mi odepsat. mě právě že naštvalo to jak xiaomi u NOTE 8T zpackali poslední aktualizaci před ukončení podpory MIUI 12 že dali zašedly pozadí oznamovací roletky místo průhledné.
Dobrý den,
no, on byl Note 8T obecně jeden z nejproblémovějších telefonů Redmi. To, co popisujete, je ještě relativní maličkost.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
z hlediska designu určitě souhlasím, ale upřímně řečeno – opravdu pěkný telefon jsem neviděl už roky (naposledy ve své době Sony Xperii Z).
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
ano, to nemá. A to je právě jedna z výhod Androidu proti iOS – když Vám nevyhovuje produkt jedné značky, můžete si zvolit jinou.
Osobně mám se Samsungy dlouholetou zkušenost. U posledního (S7 Edge) výrobce sliboval dvě velké aktualizace. Než telefon dostal tu druhou, tak skončil v šuplíku, protože už neskutečně lagoval. Proto beru sliby výrobce s velkou rezervou.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, pane Kiliáne, Samsung u řad A3X/5X nabízí 5 let bezpečnostních updatů a tuším 3-4 velké updaty (a to je jen střední třída s cenou někde kolem 7000 ). Natož řada S, která je podobná Xiaomi 13 a má 5-letý cyklus
Ono jde i o to jak se Xiaomi chová k EU a k problémům, (většinou čeká se to vyhnije), Samsung to řeší globálně.
Dobrý den,
jak se říká: slibem nezarmoutíš. Samozřejmě bude moc fajn, pokud Samsung své sliby dodrží. Pak prokáže, že to, co říká, opravdu plní.
Osobně mám neblahou zkušenost s dlouho slibovanou (ne)aktualizací Galaxy S7 Edge, které se telefon dočkal až v době, kdy jsme ho přestali používat.
Ale samozřejmě je možné, že dnes už k tomu tento výrobce přistupuje jinak.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
děkuji za zajímavý postřeh s tou odpařovací komorou. Přiznám se, že tato souvislost mě nenapadla.
Snažil jsem se dohledat, zda tím trpí i nějaké další telefony, ale spíše se zdá, že nikoli. Každopádně dobře to určitě není.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Navzdory hloupému vyjádření Xiaomi, jde výrobní vadu. Netěsný foťák vůči vlhkosti je jen první krok, když se tam dostane vlhkost, dostane se tam i prach. Takže servis a výměna., nic jiného nepadá v úvahu.
Dobrý den,
to s tím prachem si myslím, že nemusí být úplně pravda.
Jestli to je, nebo není výrobní vada, bohužel nemohu posoudit. Xiaomi tvrdí to, co je uvedeno v článku.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, ono by to mělo být zcela utěsněné – tak aby se konektory nemohla dostat nějaká vlhkost aj. Ty konektory jsou jedinným místem kudy by to šlo (mnoho lowendů tím trpělo)
Dobrý den,
ano, samozřejmě je to možné, nicméně v tuto chvíli skutečnou příčinu toho jevu bohužel neznáme a můžeme jen spekulovat.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Všechny uvedené typy Xiaomi ,12, 12 Pro,13t, 13t Pro mají stejný foto senzor Sony imx707, ostatní Xiaomi ho nemají, nemůže být problém nějaký fyzikální jev tohoto senzoru
Dobrý den,
ano, na tuto domněnku jsem také opakovaně narazil. Možné to je. Otázkou je, zda a jak může senzor ovlivnit mlžení optiky.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Blbost, absolutní, senzor je pouze komponenta ta na tohle nemá vliv.
Vliv má provedení, umístění, čočky aj.
Takový průser by si Sony nelajznul
Senzor je krytý sklem, senzor se zřejmě zahřívá a to může zamlžovat studené sklíčko zevnitř, netvrdím že za to může Sony, ale třeba tenhle senzor se více zahřívá než ostatní a dochází k fyzikálnímu jevů.
Roberte ano senzory jako takové jsou kryté sklíčkem, na to sklíčko (čipu) se dává čočka + objektiv + sklo, ale to je už zcela v režii Xiaomi ne Sony. Sony dodá pouze čip a je mu zcela jedno jak to oni implementují.
Dle všeho je ten čip prozatím používám pouze Xiaomi.
Podle všeho co jsem viděl se nazmlžuje čip, ale to co je nad tím, tedy sklíčko od objektivu.
Dobrý den,
ano, mlží se to sklíčko, nikoli čip. Je otázkou, zda nejde o nějaký problém, který se projevuje při spojení tohoto čipu a typu chlazení procesoru, ale to je čistě jen má spekulace. Uvidíme, zda se někdy dozvíme skutečnou příčinu.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
ano, možnost to je a takto, jak to píšete, to zní logicky. Nicméně stále se pohybujeme pouze v rovině spekulací.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
osobně si myslím totéž. Jedině, že by se ten senzor nějak atypicky zahříval, ale to se mi nezdá jako pravděpodobná verze.
Uvidíme, zda se někdy dozvíme pravdu.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Proste odflakli vyrobu a nepohlidali si vzdusnou vlhkost u vyroby a toto se pak musi presne takto projevit. Od snimace jde teplo a od ochranneho skla chlad, takze je jasne, ze pokud je uvnitr telefonu diky bordelu ve vyrobe vlhkost, tak se musi presne v tech mistech vysrazet.
Konečně názor který řeší podstatu věci, díky! Je to přesně takto. A je to pro Xiaomi velký problém.
A co děti, mají si s čím hrát? To je zhruba to, co bych udělal s optikou, která se zamlžuje zevnitř anebo jako u toho na heurece testovaného Xiaomi 13 Pro netěsní. Škoda, vypadalo to na dobrý poměr cena / výkon, ale takhle je to nepoužitelné.
Dobrý den,
to je právě otázka, zda je to způsobeno netěsností (nemyslím si), nebo něčím jiným. Asi bych nepředbíhal a nespekuloval.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
Nejedná se o spekulace. Prostě se jim při výrobě dostala vlhkost do zařízení. Problém je že pokud telefon bude opravdu splňovat IP68 tak se to bude mlžit vždy, nebo dělat jinou paseku v jiné části zařízení. Protože se jen krátkodobě odpaří zamlžení, ale vlhkost prostředí nebude mít kam utéct a zůstane v zařízení.
Dobrý den,
bohužel se jedná o spekulace. Stejný problém hlásili uživatelé telefonů Xiaomi 12 a 12 Pro. Tyto telefony přitom neměly deklarovanou žádnou odolnost proti vodě a prachu.
Čili tím to velmi pravděpodobně nebude.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
nemyslím si, že by to bylo takto jednoduché. Kdyby to byla chyba ve výrobě, bude se projevovat na všech telefonech této značky. Což se neprojevuje.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
ano, zní to logicky, ale přeci jen s tou příčinou bych byl opatrný. Kdyby to byl „bordel ve výrobě“, bude se to projevovat u všech telefonů daného výrobce. Takto to spíše vypadá na nějakou konstrukční chybu. Ostatně jeden čtenář výše zmiňuje možnou souvislost se způsobem chlazení procesoru.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Měl jsem stejný problém,ale u odolného telefonu ulefone Armor 13.Zvlášť u tohohle typu telefonu když má tolik certifikací mi to přišlo trochu podivné.
Dobrý den,
to je právě otázka, zda to nějak může, či nemůže souviset s tou odolností proti vodě. Podle mě ne – Xiaomi 12 a 12 Pro mají stejný problém a odolné proti vodě oficiálně nejsou.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, mám Xiaomi 13t včera koupený a mam stejný problém. Když venku natáčím tak se mi začne pod sklíčkem čočky dělat mlha a tak jsem to vyřešil tím že jsem mobil nechal natáčet za oknem v zimních podmínkách na největší rozlišení, po 40-60 minutách mlha zmizela. Po 2 hodinách kdy byl mobil doma jsem zase začal natáčet za oknem a pozoroval jsem jestli se mlha zase objeví, a neobjevila. Takže problém ale aspoň pro mě fungoval.
Dobrý den,
moc děkuji za zpětnou vazbu. Jsem docela zvědavý, na jak dlouho toto řešení pomůže. Budu rád, když budete dál sdílet své zkušenosti.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den pane Kilián, tak reklamace vyřízena . Ale můj pocit je že to nestihli ve 30 dnech zákoné lhůty tak napsali toto.
Záruka: v záruce (defektní ihned po prodeji)
Stav zakázky: DOKONČENO ?
Reklamovaná závada: Opakovaná závada-při focení se jedna čočka mlží,dělalo to při přechodu z tepla do zimy.
Zjištěná závada: Závada popisovaná zákazníkem byla nalezena během testování. Zjištění původu závady bude zkoumáno výrobcem při pozdější analýze.Zákazník splňuje podmínky pro odstoupení od kupní smlouvy. Zařízení včetně příslušenství bylo ponecháno v servisním středisku a bude vráceno distributorovi/výrobci. Pro kreditaci prosím kontaktujte svého dodavatele
Zpráva technika: Uznán nárok na odstoupení od kupní smlouvy.
Nehledě na to když jsem přišel na prodejnu Datart, kde jsem telefon kupoval. S tím kde je problem s reklamaci že už jsem si zjistil sám stav reklamace který je už po 30 denni kalendářní lhůtě. Tak mi bylo řečeno že byl prosinec a svátky a že o svátky se to prodlužuje plus vikendy kdy nikdo neděla. Reklamace byla přijata 3.12.2023 a den ukončení tedy byl 2.1.2024. Tak mi bylo řečeno ať se zastavím až příjde sms. Tak dořeším dnes až pojedu vyřídit s tím že budu řešit s vedoucím ať si proškolí personál ohledně reklamací. Jelikož 30 denní lhůta je včetně víkendů a svátku.
Takže nějaká naděje pro reklamaci tu je.
Dobrý den,
moc děkuji za informaci. Určitě je dobrou zprávou, že prodejce nabídl odstoupení od smlouvy.
Určitě máte pravdu v tom, že v České republice je lhůta pro vyřízení reklamace stanovena na maximálně 30 kalendářních dní od okamžiku jejího uplatnění. Pokud poslední den této lhůty připadne na sobotu, neděli či státní svátek, lhůta končí prvním následujícím pracovním dnem. Tato lhůta může být prodloužena pouze v případě, že se na tom prodávající a zákazník dohodnou. Čili pokud Vám lhůta připadala na 2. ledna, pak to byl všední den a svátky v tom vůbec nehrají roli.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci do této lhůty, vzniká spotřebiteli právo, jako by vada na zboží nebyla odstranitelná. To zahrnuje možnosti jako odstranění vady dodáním nového zboží, opravou, přiměřenou slevou z kupní ceny, nebo odstoupením od smlouvy.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
týden a půl mám nový Xi 14, právě jsem se vrátil z hor a smutně musím napsat, tento telefon trpí zamlžováním čočky fotoaparátu také. Třením čočky prstem a jejím zahřátím se zamlžení vytratilo, ale za pár chvil bylo zpět. Bohužel některá pořízená videa jou nenávratně k ničemu. Zkusím nyní párkrát trik se zahřátím zařízení s vyndaným SIM tray, jestli nedojde k vysušení vzduchu uvnitř zařízení a tím k redukci mlžení. Jsem docela zklamaný, protože jinak má telefon veškeré parametry, které jsem chtěl.
Dobrý den,
tak to rozhodně nejsou dobré zprávy a já děkuji za sdílení zkušeností. Naprosto Vás chápu – tohle by mě také naštvalo.
Teď je otázkou, zda to nezkusit řešit jako reklamaci.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den. Chci si koupit nový telefon a uvažuji o Xiaomi 13T. Ale problém s mlžením čočky mě odrazuje. Došlo k nějaké nápravě ze strany Xiaomi nebo se s tímto problém uživatelé setkávají stále?
Díky za odpověď.
Dobrý den,
uvedený problém se zamlžováním čočky vyřešen nebyl. Otázkou je, zda ho vůbec vyřešit lze. Jde spíše o vlastnost konstrukce a britské zastoupení Xiaomi doslova uvedlo, že se nejedná o chybu.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, ano mohu potvrdit, zakoupený Xiaomi 14 jsem vzal ven, dle teploměru 10*C a 50% vlhkost a během natáčení videa ve 4k 60Hz se za 3 minuty úplně zamlžila hlavní čočka (levá horní). Toto je nepřijatelná vada, většinou točíte a fotíte venku a kdo bude neustále zahřívat čočku v kapse, co je to za blbost.U mé staré Mi 11 se to stalo jednou když jsem ho vzal do lázní kde se pářilo, jinak běžně venku jsem mlžení nikdy neměl ani za vlhka za deště a podobně.
Dobrý den,
souhlasím s Vaším názorem – taktéž si myslím, že zamlžování čočky rozhodně není v pořádku.
Sám mám Xiaomi 12, kde takové chování nepozoruji.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý deň, pred týždňom a pol som si kúpil xiaomi 14 ultra a taktiež mám problém s hlavnou čočkou, iba ta sa mi zahmlela a ostatné čočky boli v poriadku. Vonku bolo len -2….predtým som mal xiaomi mi note 10 a s ním som nemal vôbec problémy s čočkami aj keď bolo -20, takže nechápem. Teraz neviem či ten mobil môžem vôbec ponoriť do vody alebo nie, aj keď to ma certifikáciu.
Dobrý den,
bohužel k tomuto nemáme možnost říci více než je uvedeno ve článku výše. Zkuste řešení spočívající v zahřátí čočky tím, že necháte několik minut nahrávat video v nejvyšším možném rozlišení. S vodotěsností telefonu by tento jev neměl souviset.
Přeji hezký den.
Karel Kilián