Ukončení Xiaomi Cloudu znamená konec soukromých alb v Galerii
V říjnu loňského roku jsme informovali o plánovaném ukončení synchronizace fotek z aplikace Galerie do cloudového úložiště Xiaomi. Čínský výrobce nyní přistupuje k avizovaným krokům, které bohužel mají za následek mimo jiné i konec soukromých alb v Galerii.
Na problém upozornil v naší Poradně uživatel Zdeněk, který napsal: „Když chci fotografií přesunout do soukromé složky, nenabídne mi ji to. Ačkoliv tam fyzicky je a pomocí otisku se do ní dostanu. … Ještě před pár dny to normálně fungovalo.“
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Ukončení Xiaomi Cloudu
O ukončení synchronizace Galerie do Xiaomi Cloudu informuje dokument publikovaný 25. října 2022 na oficiálních stránkách, který je dokonce v češtině (byť ne zcela dokonalé). Firma v něm informuje o plánovaných termínech ukončování služby s tím, že Česko patří do třetí skupiny. To znamená, že zahájení procesu ukončování služeb začalo dle plánu „Před 1. únorem 2023“.

Počínaje tímto datem skončila možnost synchronizace položek z Galerie do Xiaomi Cloudu, není možné předplatit si tuto službu a aplikace Galerie začala uživatelům nabízet přesun fotografií a videí do Fotek Google. Nutno upozornit, že úložiště v rámci Fotek Google není zdarma – bezplatně lze uložit jen 15 GB dat, přičemž do tohoto limitu se započítávají i e-maily na Gmailu, data uložená na Disku Google a v dalších službách Google.
Až do 31. července tohoto roku je možné položky z Galerie uložené Xiaomi Cloudu přenést buď do Fotek Google nebo si je stáhnout do svého Xiaomi zařízení. Po dokončení přenosu nebo stažení položek z Galerie uložených v Xiaomi Cloudu již nebude dále možné položky z Galerie synchronizovat se Xiaomi Cloudem.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Konec soukromých alb v Galerii
Vraťme se ale k problému načrtnutému na začátku tohoto článku. V posledních týdnech se ozvalo několik uživatelů, kterým přestala fungovat možnost přidávat fotky do soukromých alb v Galerii. Původně to vypadalo jako nějaký softwarový problém, leč následně se ukázalo, že příčinou je ukončení podpory synchronizace s Xiaomi Cloudem.
Abyste mohli používat soukromé album, musíte ho v aplikaci Galerie vytvořit a nastavit heslo nebo ověřování otiskem prstu. Poté můžete vybrat fotografie nebo videa, které chcete přesunout do soukromého alba, a klepnout na tlačítko Přesunout do soukromého alba. To však nyní na řadě telefonů nefunguje.
Uživatelé, kterým již byla synchronizace ukončena, to mohou poznat poměrně snadno. Stačí se podívat do Nastavení-Xiaomi účet-Xiaomi cloud-Galerie – pokud zde není možnost synchronizaci vypnout, nebo zapnout, pak byla tato funkce na daném zařízení ukončena.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Podrobnosti k ukončení synchronizace
V dokumentu Oznámení o ukončení synchronizace Xiaomi Cloudu je v sekci Časté dotazy týkající se ukončení služby odpověď na otázku „Které z funkcí Galerie budou ukončením služby synchronizace ovlivněny?“ Kromě možnosti obnovení smazaných souborů je jmenována i funkce Soukromá alba.
Tím je vlastně řečeno vše. K tomu, aby soukromá alba v aplikaci Galerie fungovala, je nutná synchronizace s Xiaomi Cloudem (na to ostatně aplikace Galerie jasně upozorňuje při zakládání soukromého alba). Tu však čínský výrobce v těchto dnech českým uživatelům postupně ukončuje, což znamená i konec soukromých alb v Galerii.
Je velkou otázkou, zda Xiaomi přijde s nějakým jiným způsobem, jak ukládat fotografie a videa tak, aby se k nim nedostal nikdo nepovolaný. V případě, že se rozhodnete přejít na Fotky Google, budete mít k dispozici funkci Uzamčená složka, která funguje velmi podobně. Podrobnosti se můžete dočíst v oficiální nápovědě.
Dotkl se vás konec soukromých alb v Galerii?
Zdroj: i.mi.com.
Myslím že příští telefon už nebude Xiaomi.
A bude vyřešeno.
Dobrý den,
to je samozřejmě Vaše rozhodnutí a já Vám ho nebudu vymlouvat. Zabezpečení soukromých fotek lze řešit i jinak. Osobně bych to i dělal jinak, protože nahrávat fotky, které chci nějak zabezpečit, do čínského cloudu, mi nepřipadá jako úplně dobrý nápad.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den pane Kiliáne, chtěl jsem se zeptat zda nevíte zda tohle ukončení se týká případně i záznamů z kamerových systémů Xiaomi popř. s ostatních chytrých zařízení?
Kamery ukládají sice na IMLAB, u některých kamer tam byl i Cloud od Xiaomi.
Každopádně se jedná od nich o krok zpět otázkou nadále bude zda se bude dát Cloud použít na zálohy prostých dat (jako aplikace aj.)
Příjemný den
Dobrý den,
zatím máme informace o tom, že bude ukončena možnost ukládání do cloudu pouze u dvou modelů kamer Xiaomi – Mi Home Security Camera 360° 1080P a Mi Home Security Camera Basic 1080P. Pro více informací vizte náš článek Xiaomi ukončuje ukládání nahrávek do cloudu u dvou svých kamer.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
děkuji,
takže tato Vaše
používá IMILAB a již s Cloudem nemá co společného. U této kamery mi vadí, že není popsáno jak ji lze dobít, popř. zda k tomu gate lze připojit nějakou kameru od Vás jako další kameru (zase není jasné kterou)
Díky
Dobrý den,
no, pokud to chápu správně, tak si myslím, že této kamery by se ukončení cloudu týkat nemělo. Xiaomi jmenovalo jen dva výše uvedené modely.
Co se týká té gate – nikde jsem nenarazil na informaci, že by k ní šly připojit jiné kamery než IMILAB EC4 Wireless Security Camera.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
děkuji, již jsem se na to díval, lze připojit kameru druhou, která je o pár stokorun levnější. Nabíjení přes Solar panel také není nic moc, jak jsem se díval, u Vás Solární nabíječku pro IMILAB nemáte k dispozici.
Dobrý den,
přesně tak, máte pravdu. Pokud se dívám správně, tak podle Heuréky má ten solární panel pouze Alza. Údajně dokonce skladem.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Zaujímavá správa, mam Xiaomi 12 a aj zaplatený 200GB program Xiaomi Cloudu a doteraz mi tato informácia nikde nevyskočila, dokonca začiatkom tohoto roka som navyšoval plan z pôvodných 50GB na už spomínaných 200GB. Teda ako ďalej postupovať?
Dobrý den,
jedinou možností je přesunout data jinam, pokud o ně nechcete přijít. Například fotky by mělo jít přenést do Fotek Google. Podrobnosti najdete v Oznámení o ukončení synchronizace Xiaomi Cloudu a Galerie a přenos položek do Fotek Google.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Zdravím, dnes jsem pár fotek přenesl do soukromého alba (myslel jsem si že je to pouze skryté album) , ale za boha to nemohu nikde najít. Nějaká rada? Xiaomi účet jsem založil až poté
a ani tam jsem je nikde nenašel.
Dobrý den,
v jaké aplikaci jste ukládal fotky do soukromého alba? V Galerii, nebo ve Fotkách Google?
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Bylo to v galerii, ale už jsem to rozlousknul. Nemohl jsem přijít na to potažení prstem dolů aby naskočila nabídka se zadáním gesta na odemčení.
Dobrý den,
tak to jsem rád, že se podařilo problém vyřešit.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den. Nedávno jsem si uložila fotky do soukromého alba v galerii a nevěděla jsem že to Xiaomi cloud zrušil a teď ty fotky nemůžu nikde najít. Ani když pojedu prstem dolů v záložce alba a nic se neděje m znamená to, že jsem ty fotky ztratila už navždy? Nemůžu to najít ani ve fotkách Google. Prosím pomozte mi
Dobrý den,
ve Fotkách Google by být měly, pokud jste měla zapnuté zálohování do této služby. Co se týká těch soukromých alb: pokud jste do nich fotky uložila v době před zrušením, pak ano, v takovém případě jste o fotky patrně skutečně přišla.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
prosím o radu, mel jsem v telefonu Xiaomi Mi 9 ve spravci souboru vytvorenou soukromou slozku (nejsem si jisty jestli to nebylo v galerii soukrome album) poridil jsem si novy telefon Xiaomi 11T pro, a prehral si tam veskery obsah (myslim ze tenkrat jsem pouzil aplikaci MiDrop, protoze veskera nesoukroma videa z telefonu MI9 mam nyni v telefonu T11 ve slozce ktera se jmenuje MiDrop) ale uz si presne nepamatuji, mozna jsem nejake soubory nahral i do PC a z nej pak do noveho telefonu.
ty zakodovane fotky a videa mam nyni v novem telefonu 11T v „interni ulozsite/MIUI/Gallery/Cloud/secretAlbum“ (ukazuje to pod slozkou datum 15.04.2023 a 149 polozek a ty zakodovane soubory v ni maji datum 11.08.2023)
fotky tam jsou s priponou .lsa a videa .lsav
Po x hodinach patrani na internetu jsem neprisel na to jak je „odkodovat“ abych se na ne mohl podivat.
Co mi dava nadeji je ze telefon Mi 9 jsem sice dal do tovarniho nastaveni, ale daroval ho mamce, ktera ho stale ma.
pouzivam stale stejny xiaomi ucet a po prihlaseni na webu (us.i.mi.com) xiaomi cloud v nastaveni vidim v moje zařízení oba telefony Mi 9 a 11T
jak v galerii tak i ve spravci souboru po protazeni prstem dolu ty zakodovane soubory nevidim. Synchronizaci od xiaomi stale pouzivam a i od googlu, a v aplikaci google fotky jsem ty soukrome fotky a videa z Mi 9 nenasel.
Mje otazka a velka prosba je takova, zdali a jak lze ty zasifrovane fotky a videa odsifrovat.
Napadlo mne ty zakodovane soubory nahrat zpet do Mi 9 a prihlasit se tam mim xiaomi uctem, jestli se tam neukazi a pote bych je odkodoval, pokud neni lehci zpusob nebo jestli vubec nejaky resni existuje.
Dekuji predem za odpoved a pripadnou radu.
Dobrý den,
soubory s příponami .lsa (fotky) a .lsav (videa) jsou šifrované soubory ze soukromého alba v Galerii z Vašeho původního telefonu Xiaomi Mi 9. Nový telefon Xiaomi 11T Pro nemá stejné šifrovací klíče nebo mechanismus na dešifrování těchto souborů.
Obávám se ale, že obnovením původního telefonu do továrního nastavení došlo k odstranění původních šifrovacích klíčů. Sám jsem na toto téma našel informaci: „Neprovádějte žádné formátování nebo tovární reset na telefonu Mi 9, dokud nezkusíte všechny možnosti. Tím byste ztratili šifrovací klíče natrvalo.“ Tím pádem přesun nebo zkopírování fotek patrně nepřinese kýžený výsledek, ale zkusit to určitě můžete.
Osobně ale myslím, že fotky jsou nenávratně ztraceny.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Zkoušel jsem se přihlásit na Mi 9 xioami uctem, po otevreni spravce souboru – soukromá složka vyskocilo hlaseni ze to prohledava jestli se nenachazi nejake zasifrovane soubory nebo tak neco,, po chvilce to ale chtělo po mě zadat nově to čmárání na displej. Ty sifrovane soubory jsem tam nahral az pak, a ty jsem v te slozce nevidel. Nevim jestli by to pomohlo je nejprve nahrat, ale asi uz to vzdavam.
Myslel jsem si ze kdyz prechazim na lepsi telefon od xiaomi, ze si prekopiruju interni uloziste FOTO atd a nenapadlo me ze to nepujde pak pod stejnym uctem odemknout. v te dobe neexistovala jeste aplikace presun do noveho zarizeni.
Az vcera jsem si vzpomnel ze tam ty sifrovane foto a videa mam a ze bych se na ne podival, vedet to driv tak si je nejprv odsifruju a zkopiruju a az pote daruji telefon mamce. Docela me to mrzi ze neexistuje žádný verohodny ci oficialní způsob, na internetu jsou ruzne navody nebo i online pogramy ktery tvrdi ze to mohou desifrovat cca za hodinu, ale zkousel jsem nektere postupy a tem programum neverim ze by fungovali a kdyby jo tak, nechci aby nekdo videl videa ktera jsou soukroma, tak je asi zbytecne to zkouset a ztracet dal cas.
Dekuji za vysvetleni jak to funguje nebo spis nefunguje a omlouvam se ze jsem zalozil par minut po odpovedi novy dotaz, nevsiml jsem si.
Dobrý den Martine,
chápu, že situace s šifrovanými soubory může být frustrující, zvláště když jde o osobní vzpomínky. Je pravda, že Xiaomi šifruje soukromé soubory unikátním klíčem vázaným na konkrétní zařízení. Jakmile dojde k obnovení továrníhonastavení, klíče se bohužel nenávratně smažou. Přenos šifrovaných souborů do nového telefonu tedy bez původního klíče neumožní jejich dešifrování.
Vaše myšlenka nahrát soubory zpět do Mi 9 a přihlásit se pod stejným účtem je logická, ale bohužel, pokud jste telefon vrátil do továrního nastavení, klíče jsou pryč a ani přihlášení pod stejným účtem už je neobnoví.
Pokud se Vám podaří v Mi 9 obnovit starší zálohu, kde by šifrovací klíče mohly ještě být, mohla by to být poslední šance. Zároveň bych doporučil prohledat Xiaomi Cloud ještě jednou, případně zkontrolovat zálohy na PC, zda se tam náhodou některé z těchto souborů nenacházejí v nešifrované podobě.
Co se týče online nástrojů, sdílím Váš pohled. Takové programy často nesplní očekávání, nebo mohou být rizikové. Je mi líto, že Vám nemohu nabídnout lepší řešení. Kdyby se objevily nové možnosti nebo otázky, rád Vám budu k dispozici.
Přeji hezký den.
Karel Kilián