V každém balení jiná nabíječka: Proč se to děje a jak se k tomu stavíme
Pokud jste v posledních letech koupili nový mobilní telefon, možná jste si všimli, že balení není vždy stejné. A to nejen mezi jednotlivými výrobci, ale často i mezi různými modely stejné značky. Xiaomi (a další výrobci) totiž nemají jednotný přístup k tomu, jakou nabíječku (pokud vůbec nějakou) do balení přidají. Výsledkem je, že jednou najdete v krabičce 120W nabíječku, jindy tam bude pouze 67W nebo dokonce 33W nabíječka, a někdy nabíječku nenajdete vůbec. Zákazník tak často nemá žádnou jistotu, co ho vlastně čeká.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Jak to poznat? A proč je to pro prodejce výzva
Jako prodejci se samozřejmě snažíme poskytovat co nejpřesnější informace o tom, co balení obsahuje. Problém je v tom, že ani výrobce v mnoha případech neuvádí, jakou nabíječku k danému telefonu přibalil. Nemáme tak žádnou spolehlivou možnost, jak to při objednávání zjistit. Je pravda, že pokud je balení telefonu podezřele tenké, můžeme odhadovat, že nabíječka chybí. Ale to není pravidlem.
Spoléháme se tedy na informace od našich dodavatelů a výrobců. Když dostaneme nové zboží, často teprve unboxing videa (které sami natáčíme) nám umožní s jistotou potvrdit, co se uvnitř krabičky skrývá. Ale i tady narazíme na problém – během pár týdnů se na trh může dostat jiná varianta balení stejného modelu a my o tom nemusíme ani vědět. Výrobci nás na tyto změny totiž pravidelně neupozorňují, takže otevírat každou jednotlivou krabičku by bylo nejen časově náročné, ale asi ani zákazníci by nebyli zrovna nadšení, kdyby jejich zboží bylo předem rozbaleno.

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Jak se k tomu stavíme a co od vás žádáme
Děláme samozřejmě vše pro to, abychom u každého zboží měli co nejpřesnější popisky. Bohužel ale není v našich silách natáčet unboxing každé varianty a každé nové dodávky. Pokud tedy v balení najdete jinou nabíječku, než jakou jsme ukázali v unboxingu, prosíme vás o pochopení. Situace se může rychle měnit, a i když se snažíme držet krok s realitou, někdy se nám nové informace dostanou do rukou až po té, co jste telefon zakoupili.
Ano, samozřejmě máte právo zboží vrátit, pokud nejste spokojeni, i když důvodem je třeba to, že balení obsahuje méně výkonnou nabíječku, než jste čekali. Nicméně bychom vás rádi požádali, abyste se zamysleli, zda je to opravdu důvod k vrácení produktu. Telefon samotný je přece pořád tím skvělým zařízením, jaké jste si vybrali.
Na závěr bychom rádi zdůraznili, že i když se balení může měnit, stále je naším cílem poskytovat vám co nejpřesnější a nejaktuálnější informace. Pokud máte jakékoli otázky, neváhejte se na nás obrátit. Jsme tu pro vás!
Zdravím. Osobně si myslím, že kdo si chce koupit nový mobil (Xiaomi, Redmi, Poco) a beru to tak, že si dotyčný rozumí s internetem, tak je schopen sehnat si k danému telefonu, který si chce pořídit na netu co nejvíce informací. Od toho, co jej čeká v rozbalené krabičce až po info, jaký v něm tiká procesor. Zda dá přednost Snapdragonu, či Mediateku. Ale je řeč o nabíječkách. Prodejce telefonu přeci nemůže za to, že výrobce nepřidá do krabičky s telefonem nabíječku, ale pouze originální USB kabel. Seriozní prodejce by ale měl tuto celkem důležitou skutečnost vypíchnout v popisku o telefonu, že výrobce nepřidal nabíječku. Už jen pro ty, co chtějí třeba koupit takový telefon svým starým rodičům jako dárek. Aby nedošlo ke zklamání. Sám vlastním RN10 Pro (33W nabíječka v balení ), POCO F5 Pro (67W nabíječka v balení) a tablet Xiaomi Pad 6 (33W nabíječka v balení). Takže nabíječek od Xiaomi
mám doma vícero. V dnešní době už umí elektronika v nabíječce komunikovat s elektronikou v telefonu a „domluví se spolu“, takže by neměl být problém s 67W nabíječkou dobíjet RN10 Pro či tablet Xiaomi Pad 6 a bát se, že dojde k poškození telefonu. A opačně se bude mobil pomaleji nabíjet, ale to mi nevadí.
Dobrý den, bobasso,
Máte naprostou pravdu. A jako seriózní prodejce dbáme na to, aby v popisku zboží bylo jasné uvedeno, zda nabíječka součástí balení je či není.
Problém ale není ani tak v tom zda nabíječka v balení je, ale v tom, že výrobce do balení přikládá pokaždé jinak výkonnou nabíječku. Jako prodejce to nemáme jak poznat, aniž bychom každé jednotlivé balení rozbalili, protože prodejce tuto informaci nikde neuvádí. Bohužel, již několikrát se stalo, že si zákazník objednal telefon a následně ho vrátil s tím, že v unboxingu byla 120 W nabíječka, ale on v balení měl „pouze“ 67 W. A proto vznikl tento článek jako vysvětlení. Snažíme se svým zákazníkům poskytnout co nejpřesnější informace, ale výrobce nám to v poslední době takto znepříjemňuje. A jelikož zkrátka nemůžeme otevírat každé balení, nezbývá nám, než na to alespoň takto upozornit. Stejně tak to budu zmiňovat i v každém unboxingu, protože krátká nikdy nevíme, kdy se výrobce k danému modelu přibalí jednotnou nabíječku, a kdy se rozhodne je balit „podle aktuální nálady“.
Doufám, že jsem to vysvětlil pochopitelně
Dobrý den,
naprosto s Vámi souhlasím. Téma nabíječek, zejména při nákupu nových telefonů, je velmi aktuální, a Vaše zkušenost i úvahy přesně odrážejí některé klíčové otázky, které si zákazníci dnes kladou.
Skutečnost, že výrobci, včetně Xiaomi, někdy nepřidávají nabíječky do balení telefonů, se stává čím dál tím běžnější. Může za to snaha o ekologičtější přístup a redukci elektroodpadu, což na jednu stranu dává smysl. Mnoho uživatelů má již doma více nabíječek, jak zmiňujete, čili to může být pro ně praktické. Na druhou stranu, je to přesně, jak říkáte – prodejci by měli tuto informaci jasně zdůraznit, protože pro někoho, kdo není technicky zdatný nebo to nečeká (například při koupi pro rodiče či prarodiče), by absence nabíječky mohla být nepříjemným překvapením.
Myslím, že transparentnost ze strany prodejců je zde klíčová, a to nejen v případě absence nabíječky, ale také při upozornění, jaký typ nabíjení telefon podporuje. Rychlé nabíjení je dnes jedním z velkých prodejních argumentů, ale pokud kupující nemá správnou nabíječku, nebude moci využít jeho plný potenciál.
Přeji hezký den.
Karel Kilián