Články

V každém balení jiná nabíječka: Proč se to děje a jak se k tomu stavíme

Pokud jste v posledních letech koupili nový mobilní telefon, možná jste si všimli, že balení není vždy stejné. A to nejen mezi jednotlivými výrobci, ale často i mezi různými modely stejné značky. Xiaomi (a další výrobci) totiž nemají jednotný přístup k tomu, jakou nabíječku (pokud vůbec nějakou) do balení přidají. Výsledkem je, že jednou najdete v krabičce 120W nabíječku, jindy tam bude pouze 67W nebo dokonce 33W nabíječka, a někdy nabíječku nenajdete vůbec. Zákazník tak často nemá žádnou jistotu, co ho vlastně čeká.

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!

Jak to poznat? A proč je to pro prodejce výzva

Jako prodejci se samozřejmě snažíme poskytovat co nejpřesnější informace o tom, co balení obsahuje. Problém je v tom, že ani výrobce v mnoha případech neuvádí, jakou nabíječku k danému telefonu přibalil. Nemáme tak žádnou spolehlivou možnost, jak to při objednávání zjistit. Je pravda, že pokud je balení telefonu podezřele tenké, můžeme odhadovat, že nabíječka chybí. Ale to není pravidlem.

Spoléháme se tedy na informace od našich dodavatelů a výrobců. Když dostaneme nové zboží, často teprve unboxing videa (které sami natáčíme) nám umožní s jistotou potvrdit, co se uvnitř krabičky skrývá. Ale i tady narazíme na problém – během pár týdnů se na trh může dostat jiná varianta balení stejného modelu a my o tom nemusíme ani vědět. Výrobci nás na tyto změny totiž pravidelně neupozorňují, takže otevírat každou jednotlivou krabičku by bylo nejen časově náročné, ale asi ani zákazníci by nebyli zrovna nadšení, kdyby jejich zboží bylo předem rozbaleno.

Pokaždé jiná nabíječka je prolbém, ale máme svázané ruce...
Close up top view of woman hands connected with wire cable to smartphone gadget.

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!

Jak se k tomu stavíme a co od vás žádáme

Děláme samozřejmě vše pro to, abychom u každého zboží měli co nejpřesnější popisky. Bohužel ale není v našich silách natáčet unboxing každé varianty a každé nové dodávky. Pokud tedy v balení najdete jinou nabíječku, než jakou jsme ukázali v unboxingu, prosíme vás o pochopení. Situace se může rychle měnit, a i když se snažíme držet krok s realitou, někdy se nám nové informace dostanou do rukou až po té, co jste telefon zakoupili.

Ano, samozřejmě máte právo zboží vrátit, pokud nejste spokojeni, i když důvodem je třeba to, že balení obsahuje méně výkonnou nabíječku, než jste čekali. Nicméně bychom vás rádi požádali, abyste se zamysleli, zda je to opravdu důvod k vrácení produktu. Telefon samotný je přece pořád tím skvělým zařízením, jaké jste si vybrali.

Na závěr bychom rádi zdůraznili, že i když se balení může měnit, stále je naším cílem poskytovat vám co nejpřesnější a nejaktuálnější informace. Pokud máte jakékoli otázky, neváhejte se na nás obrátit. Jsme tu pro vás!

Xiaomi Buds 5

Zaujal Vás tento text a chcete vědět o nových článcích hned, jak vyjdou? Sledujte nás prostřednictvím komunikační aplikace Telegram na https://t.me/xm_cz a skupinu na Facebooku!

Daniel Macho

Jsem geek z Chomutova, který k technologiím tíhnul od dětství. Aktuálně se nejvíce věnuji fotografii a videu ve svém studiu White Whale Media. Dělám ale nejen videa na zakázku, ale i na svůj YouTube kanál, na kterém představuji své zážitky z cest. Také natáčím unboxingy pro tento blog a související e-shop. Mimo jsem také gamer, takže občas si zahraju něco na PC nebo na konzoli. Občas tedy i něco zastreamuji na Twitchi. Hraní na mobilu mi ale moc neříká. Také vládnu lokální komunitě nerdů tady u nás v Chomutově. Patříme pod celonárodní komunitu GUG.cz a pořádáme soutěžně naučné eventy pro každého.

Přihlásit odběr
Upozornit na
guest


3 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
bobasso
bobasso
5 měsíců před

Zdravím. Osobně si myslím, že kdo si chce koupit nový mobil (Xiaomi, Redmi, Poco) a beru to tak, že si dotyčný rozumí s internetem, tak je schopen sehnat si k danému telefonu, který si chce pořídit na netu co nejvíce informací. Od toho, co jej čeká v rozbalené krabičce až po info, jaký v něm tiká procesor. Zda dá přednost Snapdragonu, či Mediateku. Ale je řeč o nabíječkách. Prodejce telefonu přeci nemůže za to, že výrobce nepřidá do krabičky s telefonem nabíječku, ale pouze originální USB kabel. Seriozní prodejce by ale měl tuto celkem důležitou skutečnost vypíchnout v popisku o telefonu, že výrobce nepřidal nabíječku. Už jen pro ty, co chtějí třeba koupit takový telefon svým starým rodičům jako dárek. Aby nedošlo ke zklamání. Sám vlastním RN10 Pro (33W nabíječka v balení ), POCO F5 Pro (67W nabíječka v balení) a tablet Xiaomi Pad 6 (33W nabíječka v balení). Takže nabíječek od Xiaomi
mám doma vícero. V dnešní době už umí elektronika v nabíječce komunikovat s elektronikou v telefonu a „domluví se spolu“, takže by neměl být problém s 67W nabíječkou dobíjet RN10 Pro či tablet Xiaomi Pad 6 a bát se, že dojde k poškození telefonu. A opačně se bude mobil pomaleji nabíjet, ale to mi nevadí.

Karel Kilián
Odpovědět  bobasso
5 měsíců před

Dobrý den,

naprosto s Vámi souhlasím. Téma nabíječek, zejména při nákupu nových telefonů, je velmi aktuální, a Vaše zkušenost i úvahy přesně odrážejí některé klíčové otázky, které si zákazníci dnes kladou.

Skutečnost, že výrobci, včetně Xiaomi, někdy nepřidávají nabíječky do balení telefonů, se stává čím dál tím běžnější. Může za to snaha o ekologičtější přístup a redukci elektroodpadu, což na jednu stranu dává smysl. Mnoho uživatelů má již doma více nabíječek, jak zmiňujete, čili to může být pro ně praktické. Na druhou stranu, je to přesně, jak říkáte – prodejci by měli tuto informaci jasně zdůraznit, protože pro někoho, kdo není technicky zdatný nebo to nečeká (například při koupi pro rodiče či prarodiče), by absence nabíječky mohla být nepříjemným překvapením.

Myslím, že transparentnost ze strany prodejců je zde klíčová, a to nejen v případě absence nabíječky, ale také při upozornění, jaký typ nabíjení telefon podporuje. Rychlé nabíjení je dnes jedním z velkých prodejních argumentů, ale pokud kupující nemá správnou nabíječku, nebude moci využít jeho plný potenciál.

Přeji hezký den.
Karel Kilián

3
0
Napište nám svůj komentář!x