Peklo zamrzlo: Xiaomi slibuje, že omezí otravné reklamy v MIUI
Když čínský výrobce začal na telefonech s nadstavbou MIUI zobrazovat reklamy, vyvolal tím poměrně silnou vlnu převážně negativní odezvy. Protože pro některé zákazníky to může být důvod, proč sáhnout po telefonu jiné značky, rozhodlo se Xiaomi ke vstřícnému kroku: produktový ředitel Wang Teng Thomas slíbil, že firma omezí reklamy v MIUI.
Na reklamách v MIUI bylo zajímavé, že se zobrazovaly jen části uživatelů. Některým se je povedlo odstranit dle dříve publikovaného postupu, jiní se s nimi prostě museli smířit. Nepotvrdil se ani fakt, že reklamy v MIUI se zobrazují jen tehdy, pokud je telefon přihlášen k účtu Mi. To potvrzuje aktuálně testovaná vlajková loď Xiaomi Mi 9, kterou v našem e-shopu pořídíte za cenu od 13 990 Kč – na ní se reklama zobrazuje například po nainstalování aplikace z Obchodu Google Play.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Xiaomi omezí reklamy v MIUI
Wang Teng Thomas na čínské sociální síti prezentoval údajný slib generálního ředitele firmy Lei Juna. Podle něj hodlá čínský výrobce snížit objem nepříjemné reklamy v MIUI, zobrazované v rámci systému. Jako důvod uvedl, že negativně ovlivňuje uživatelské prostředí.
V tuto chvíli není známo, které reklamy hodlá Xiaomi odstranit, nicméně určitě v tomto případě platí, že čím více, tím lépe. Přeci jen rozhodnutí prodávat produkty s reklamou je poměrně odvážné, byť by touto cestou výrobce kompenzoval nízkou cenu svých výrobků. V řadách zákazníků by se jistě našli i tací, kteří by byli ochotni připlatit si za prostředí bez reklam.

Podle jiných zdrojů společnost integraci reklam zdůvodňuje argumentem, že ze získaných prostředků kompenzuje náklady na vývoj vlastních aplikací. Stávající vyjádření rozhodně neznamená, že zmizí všechny reklamy – patrně se bude jednat jen o omezenou podmnožinu těch, které narušují prostředí.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Uživatelé mohou hlasovat o novinkách
Kromě oznámení o omezení reklamy v MIUI chce čínský výrobce přijít také s novými funkcemi. Nabídl jich celkem šest, přičemž nechal uživatele hlasovat o tom, které to budou. Vybrat by měl tři, jež získají nejvíce hlasů.
- Podpora nahrávání hovorů realizovaných přes WeChat/QQ.
- Místní koše pro SMS, fotografie, dokumenty a další soubory, které budou automaticky vymazány po třech dnech.
- Zvětšovací sklo, aktivované klávesovou zkratkou, které by pomohlo uživatelům přiblížit obrázek nebo text.
- Nová oznamovací sekce s možností definice uživatelských filtrů, kam budou automaticky přidávány notifikace, jež uživatel nepřečte během 12 hodin.
- Úsporný režim Ultimate Power Saving, ve kterém bude uživatel moci používat pouze SMS a telefon.
- Upozornění kalendáře pro různé plány událostí v průběhu dne.
V tomto případě však je třeba poznamenat, že uvedené novinky budou nasazeny do čínské varianty MIUI. Některé pravděpodobně také přijdou v globální verzi, ale hlasování a následný slib implementace se primárně týká čínské ROM.
Není jasné, zda tyto funkce mají přijít do MIUI 10, nebo MIUI 11, která je ve vývoji od ledna tohoto roku. Jako pravděpodobnější se jeví druhá varianta. Na našem blogu jsme se otázkou, s čím přijde MIUI 11, věnovali v samostatném článku, vydaném v pondělí.
Co říkáte na slib, že Xiaomi omezí reklamy v MIUI?
Zdroje: androidauthority.com, xda-developers.com, fonearena.com.
Včera na mě vyskočila reklama v MiFit…takže nejenom MiUi. :-/
A díky hrozbě reklam v systému jsem zvažoval, zda vůbec kupovat mobil od Xiaomi.
@DanBlack
Dobrý den,
ano, také jsem ji zaznamenal. Tak snad se polepší, jak slibuje tento článek.
Karel Kilián
Popravdě mam Mi Mix 3 ani jedna reklama stačí si to občas zablokovat nebo zakázat pišou to při nastavení telefonu .
@Her Erbas
Dobrý den,
asi záleží na verzi. Mne se Mi 9 určitě na nic neptal a reklamy v něm mám.
Karel Kilián
tohle řeší xiaomi.eu
@Martin
Dobrý den,
ne tak úplně. Většina uživatelů si neumí nainstalovat alternativní ROMku.
Karel Kilián
Vadí reklamy a nejvíce s erotickým podtextem. Copak si neuvědomují že telefon v dnešní době má i malé dítě.
@Milan
Dobrý den,
reklamy s erotickým podtextem jsem na telefonech Xiaomi ještě neviděl. Je ale otázkou, zda jde opravdu o reklamy ze systému, nebo jestli nejde o reklamy zavlečené a zobrazované nějakou aplikací nebo hrou.
Karel Kilián