Xiaomi znovu spouští aktualizaci na Android 10 pro Mi A3

Příběh aktualizace na Android 10 pro Mi A3 je už nepěkně dlouhý a kostrbatý. Telefon, který měl dostat novou verzi systému jako jeden z prvních, ji nakonec neměl ani v polovině března. Nelze se tak divit zklamání majitelů tohoto modelu, jejichž důvěra v Xiaomi a projekt Android One značně klesla.

Telefon Xiaomi Mi A3 jsme podrobně testovali a museli jsme uznat, že má hned několik silných stránek. Tou první byla skvělá výdrž baterie, chválili jsme také schopnosti fotoaparátu a čistý Android. Líbila se nám i AMOLED obrazovka, mnohými (dle našeho mínění neoprávněně) kritizovaná za nízké rozlišení.

Android 10 pro Mi A3 – dlouhý příběh

Android 10 už dostala celá řada telefonů zařazených do projektu Android One, v jehož rámci poskytují výrobci svá zařízení bez grafické nadstavby, jen s čistým Androidem. Uživatelé tak mají možnost okusit podobný zážitek, jako majitelé smartphonů Google Pixel.

Příběh aktualizace na Android 10 pro Mi A3 je už nepěkně dlouhý
Příběh aktualizace na Android 10 pro Mi A3 je už nepěkně dlouhý

Xiaomi Mi A3 přišel na trh v červenci loňského roku a do vínku dostal v té době aktuální Android 9 Pie. Počátkem září vypustil Google Android 10 a čekalo se, že telefony Android One dostanou novou verzi v průběhu následujících měsíců – nejpozději do konce roku. To se ale nakonec nestalo.

V Číně propukla epidemie koronaviru, spojená v mnoha oblastech se zákazem vycházení. Už v v polovině ledna jsme psali, že telefon Xiaomi Mi A3 dostane update na Android 10 až v únoru. Ani to se ale nestalo a v únoru už francouzská pobočka hlásila, že aktualizace přijde v březnu. To se sice nakonec opravdu stalo, leč po několika hodinách byla aktualizace pozastavena z důvodu problémů, které přinesla.

Xiaomi opravilo problémy

O rok starší Xiaomi Mi A2 již update na Android 10 obdržel, což je poněkud překvapivé, neboť obecně jsou jako první aktualizovány novější modely. Podstatně hůř dopadl poslední pokus o aktualizaci Xiaomi Mi A2 Lite, který v mnoha případech skončil neschopností telefonu nastartovat a výrobce radí zákazníkům, aby situaci řešili cestou reklamace.

Xiaomi opravilo problémy
Xiaomi opravilo problémy

V případě Xiaomi Mi A3 byly po poslední aktualizaci nejčastěji hlášeny problémy se čtečkou otisků prstů, která nefungovala nebo fungovala špatně. Objevily se i další potíže, takže čínský výrobce raději proces OTA aktualizace zastavil. Bohužel však neuvedl, kdy by se uživatelé mohli dočkat nové verze s opravami. Až později zazněla informace, že by se tak mělo stát do konce března.

Ve středu 18. března začali uživatelé, kteří již obdrželi aktualizaci na Android 10 pro Mi A3, hlásit dostupnost dalšího aktualizačního balíčku. Ten byl velký 32,6 MB a updatoval systém telefonu na verzi 11.0.8.0.QFQMIXM. Podle všeho se jednalo především o opravu nahlášených chyb.

Android 10 pro Mi A3 – už snad konečně?

Podstatnější je informace, že taktéž ve středu 18. března začali někteří majitelé Xiaomi Mi A3, kteří ještě měli Android 9 Pie, hlásit dostupnost nové aktualizace. Velikost instalačního balíčku se pohybuje mezi 1,3 a 1,37 GB, přinášející Android 10 s březnovými bezpečnostními záplatami.

Android 10 - už snad konečně?
Android 10 – už snad konečně?

V popisku aktualizace je zmíněno, že update přináší tmavý režim, možnost ovládání dotykovými gesty a lepší kontrolu bezpečnosti. Aktualizace je uvolňována postupně v několika etapách, takže lze předpokládat, že nebude dostupná hned všem. Situaci budeme nadále sledovat a o všem podstatném hodláme informovat na našem blogu.

Roborock S5 Max

Těšíte se na Android 10 pro Mi A3?

Zdroj: piunikaweb.com.

43 komentářů: „Xiaomi znovu spouští aktualizaci na Android 10 pro Mi A3

  • 19. 3. 2020 (12:51)
    Permalink

    EU verze Mi A3 stále bez aktualizace…. 🙁

  • 19. 3. 2020 (19:50)
    Permalink

    Teraz mi prišla aktualizácia android 10 na mi 9 lite. Dúfam že nebude taký problem

  • 20. 3. 2020 (0:27)
    Permalink

    mám model Xiaomi mi A3 a nepřišlo mi aktualizace na android 10

  • 20. 3. 2020 (8:28)
    Permalink

    Tak to vypadá, že se zase nepovedlo 🙁 Na fórech se objevují informace, že čtečka stále nefunguje, problémy jsou údajně i s foťákem.

  • 20. 3. 2020 (8:34)
    Permalink

    Dobrý den,

    @name Nezbývá než čekat 🙂 Ale první zpravidla dostává update globální verze.

    @Anonym Na Mi 9 Lite zatím nikdo problémy nehlásil.

    @Patrik Jak píšu na konci článku: „Aktualizace je uvolňována postupně v několika etapách, takže lze předpokládat, že nebude dostupná hned všem.“

    @RomanGC To snad ne :-/ Ach jo.

    Přeji hezký den.
    Karel Kilián

  • 20. 3. 2020 (10:55)
    Permalink

    Na Mi 9 Lite zatím vše ok. I bez TO. Systém je rychlejší, taky mi přijde menší spotřeba baterie.

  • 20. 3. 2020 (11:54)
    Permalink

    Dobrý den, když už Mi 9 Lite tak jak je na tom SEčko? Docela se těším.

  • 20. 3. 2020 (12:54)
    Permalink

    Dobrý den,

    @Petr Kubeš děkujeme za info!

    @Mi Xiaomi bohužel oficiálně nepublikuje informace o plánovaných aktualizacích či jejich termínech. Nezbývá tedy než čekat, zda a kdy aktualizace přijde.

    Jinak bohužel mám špatnou zprávu. Dle tohoto zdroje byla aktualizace pro Mi A3 opět zastavena z důvodu problémů. Viz https://piunikaweb.com/2020/03/20/xiaomi-mi-a3-android-10-update-pullback-for-second-time-after-re-release-officially-acknowledged/
    Děkuji RomanoviGC za informaci!

    Přeji hezký den.
    Karel Kilián

  • 20. 3. 2020 (23:32)
    Permalink

    Tak zase máme všichni 20 dni odpočinek super programátoři budou ladit super android 10 . A až to vydají a bude to trošičku fungovati melo by Xaiomi získat Nobelovou cenu za nejlepší výkon v programování čistého androidu

  • 21. 3. 2020 (11:25)
    Permalink

    @ladislav
    Dobrý den,

    no, uvidíme, jak rychle se povede ty problémy vyřešit.

    Přeji hezký den.
    Karel Kilián

  • 22. 3. 2020 (18:42)
    Permalink

    Xiaomi si uřizlo nedkutečnou ostudu…

  • 23. 3. 2020 (10:26)
    Permalink

    @Anonym
    Dobrý den,

    to musíme, bohužel, souhlasit.

    Přeji hezký den.
    Karel Kilián

  • 23. 3. 2020 (17:48)
    Permalink

    Zatím nic. Je to ostuda.

  • 24. 3. 2020 (10:03)
    Permalink

    @Bob
    Dobrý den,

    ano, momentálně je aktualizace (zase) pozastavena.

    Přeji hezký den.
    Karel Kilián

  • 24. 3. 2020 (19:24)
    Permalink

    Ono je otázka, jestli je problém aktualizace, nebo oprava stávajících problémů – I když mám nový, vyměněný kus, tak pořád musím říct, že low endy mých dětí Mi 6A a 7A se chovají líp – začal mi opět blbnout jas displeje a mám podezření, že Bluetooth taky není u A3 bez chyby, sluchátka s mírně slabším přijímačem (jinde fungující v pohodě) trpí s A3 dropouty i při vzdálenosti do 1m. Ono by to chtělo spíš dodělat celý telefon a pak ho teprve aktualizovat.

  • 25. 3. 2020 (5:44)
    Permalink

    Mi 9 SE nyní mi přišla OTA na android 10, stahuju. To to trvalo… 🙂

  • 25. 3. 2020 (9:24)
    Permalink

    @Luboš
    Dobrý den,

    Xiaomi Mi A3 jsem testoval a určitě jsem nezaznamenal problémy, které popisujete. Například bezdrátová sluchátka jsem používal zcela bez výpadků.
    Na jas displeje si stěžovalo více uživatelů, to je pravda.

    Přeji hezký den.
    Karel Kilián

  • 25. 3. 2020 (9:27)
    Permalink

    @Mi 9 SE
    Dobrý den,

    děkujeme za info. Podělíte se také o zkušenosti, jak Android 10 na tomto modelu funguje?

    Přeji hezký den.
    Karel Kilián

  • 25. 3. 2020 (10:37)
    Permalink

    Nad ránem dorazila konečně dnes uvolněná bezpečnostní aktualizace únor 2020 a s ní android 10 verze EU, global byla o několik dnů dříve. Velikost 2,2GB. Instalace v pohodě, cihla se z telefonu nestala :-). Zatím vše bez problémů, ale vše ukáže teprve čas.

  • 25. 3. 2020 (16:09)
    Permalink

    @Xiaomi Mi9 SE
    Dobrý den,

    moc děkujeme za informaci, která jistě udělá radost všem majitelům tohoto modelu 🙂

    Přeji hezký den.
    Karel Kilián

  • 25. 3. 2020 (16:46)
    Permalink

    Taky jsem obdržel aktualizaci na Mi 9 SE a musím říct jedno slovo – katastrofa. Po spuštění telefonu telefon začal problikávat a extrémně se sekat. Telefon koupený v Datartu. Bohužel se nemůžu obrátit na jejich reklamaci, protože jejich prodejny jsou jen výdejny. Musím s telefonem pracovat na domácí škole, a tato aktualizace mi práci zastavila tak na 2 měsíce než telefon vyreklamuji a budu ho moct zase používat

  • 25. 3. 2020 (17:30)
    Permalink

    @Karel Kylián
    S těmi sluchátky to bude model od modelu. Problémy jsem zaznamenal s Koss Porta Pro wireless a Evolveo SupremeSound E7 – oboje pracují s jinými zařízeními bez problémů. V naprosté pohodě s A3 fungovala sluchátka SoundMAGIC BT100 a i levné čínské TWS špunty Tronsmart ONYX NEO. U těch Evolveo mně to tak nepřekvapuje, jsou to relativně levná sluchátka, byť s Aptx. Ale Koss Porta Pro wireless? To už by člověk měl zpozornět.

  • 25. 3. 2020 (17:51)
    Permalink

    @Mi
    Dobrý den,

    v takovém případě bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.

    Přeji hezký den.
    Karel Kilián

  • 25. 3. 2020 (21:33)
    Permalink

    @Mi
    Souhlasím s @Karel Kilian. Mně se nainstalovala bez problémů a vše běhá bez sekání a pod.. Pouze u některých programů se objevila hláška, že může nastat problém, neb byly napsány pro starší operační systém. Ale jsou to pouze „doplňkové“ programy, bez kterých se v případě nouze klidně obejdu. Pokud nejsou programátoři schopni jít se systémem, je to hlavně jejich problém :-).

  • 26. 3. 2020 (9:15)
    Permalink

    @Xiaomi Mi9 SE
    Dobrý den,

    přesně tak – mnohdy za problémy po aktualizaci na novou verzi Androidu mohou aplikace. Nejen proto doporučuji po tak velkých aktualizacích provádět obnovení do továrního nastavení.

    Přeji hezký den.
    Karel Kilián

  • 27. 3. 2020 (2:39)
    Permalink

    Včera dorazila březnová záplata, bohužel stále bez androidu 10. Do konce března to xiaomi určitě nezvládne. MiA3

  • 27. 3. 2020 (8:19)
    Permalink

    @Dušan
    Dobrý den,

    to už asi opravdu nezvládnou, no 🙁

    Přeji hezký den.
    Karel Kilián

  • 27. 3. 2020 (8:51)
    Permalink

    Taky se přidám. Dorazila pouze březnová záplata nic víc. Opravdu si myslím, že tohle je od Xiaomi obrovský přešlap… A výmluvy typu-nestíháme k vůli Covidu je opravdu trapná, jelikož když na ostatní jejích telefony aktualizace vydat jde tak nevím proč ne na Mi A3- a i kdyby měli snad upřednostnit telefon s androidem one, já si totiž asi naivně myslel, že by tyhle telefony měli být mezi prvními aktualizovanými… Vím na 100%, že příště do Xiaomi k vůli tomu nejdu.

  • 27. 3. 2020 (9:32)
    Permalink

    @Karel Kilián : záhada se sluchátky vyřešena. Kamarád elektronik mi vysvětlil, že v mobilu obstarává WiFi i Bluetooth jeden čip a stačí mírné poškození spojů a přestane pracovat korektně. Nejjasněji se mi problém projeví při přehrávání filmu z domácí sítě – jakmile aktivuji Bluetooth, přehrávání se začne sekat až se úplně zastaví – a to i v bezprostřední blízkosti routeru. Nemůžu kvůli tomu využívat s BT sluchátky ani Tidal HiFi. Už jsem objednal opravu, tak snad budu mít s A3 na třetí pokus (má tu trojku holt v názvu) konečně štěstí.

  • 27. 3. 2020 (9:47)
    Permalink

    @luboš s jasem mám taky problém a s bluetooth taky,telefon funguje jen s určitým zařízením

  • 27. 3. 2020 (11:46)
    Permalink

    Tak zatim jen bezpecnostni aktualizace, ale na a10 se nedostalo. Snad v dubnu no…

  • 27. 3. 2020 (13:21)
    Permalink

    @Xiaomi Mi A3
    Dobrý den,

    děkujeme za info. Co se týká aktualizací – už i nadnárodní korporace, jako jsou Microsoft a Google, publikovaly info, že nebudou vydávat nové verze softwaru kvůli koronaviru.
    Souhlasím s Vámi v tom, že Mi A3 měl dostat Android 10 jako první. Nicméně očividně je tam nějaký další problém, patrně hardwarového rázu, neboť ani Nokia se stejným procesorem ještě Android 10 nedostala.

    Přeji hezký den.
    Karel Kilián

  • 27. 3. 2020 (13:23)
    Permalink

    @Mi a3
    Dobrý den,

    viz odkaz výše. Tohle je problém celé řady telefonů a zdaleka nejen Xiaomi.

    Přeji hezký den.
    Karel Kilián

  • 27. 3. 2020 (13:24)
    Permalink

    @Robert
    Dobrý den,

    uvidíme, no 🙂 Snad to v dubnu konečně klapne.

    Přeji hezký den.
    Karel Kilián

  • 28. 3. 2020 (13:28)
    Permalink

    @Karel Kilián : tak jsem si to připojení změřil, výsledek je bez Bluetooth 24Mbps a jitter 2ms, s Bluetooth 12Mbps a jitter 149(!)ms. S prastarým Samsungem S3mini kupodivu ten problém není – WiFi a Bluetooth si nepřekážejí.

  • 28. 3. 2020 (13:33)
    Permalink

    Add WiFi & Bluetooth… Změřil jsem to ještě jednou, jitter dokonce 490ms, takže stabilita veškerá žádná.

  • 29. 3. 2020 (11:50)
    Permalink

    @Luboš
    Dobrý den,

    ano, tento problém se neprojevuje u všech telefonů. U některých modelů ho uživatelé zaznamenali až po nějaké aktualizaci, což by naznačovalo spíše na softwarovou záležitost.
    Nicméně ze druhé strany podobné potíže hlásili i uživatelé některých mobilů Huawei a jiných značek.
    Bohužel na to neexistuje žádné nám známé řešení.

    Přeji hezký den.
    Karel Kilián

  • 1. 4. 2020 (3:02)
    Permalink

    Dobrý den, na MI A zatím android 10 také nedorazil, ale možná není nač spěchat.
    Zkusím se zeptat z jiného soudku, než to hodím z okna: patrně po aktualizaci one přestaly chodit notifikace na všechno. Na sms, bohudík aspoň zvoní telefon. V sms nejdou ani vibrace (je jedno, zda předinstalovaná nebo textra, je jedno, zda originál launcher nebo Nova, který normálně používám. Mám fakt vztek, dělala jsem i obnovení do továrního nastavení a prostě NIC. Poradíte, prosím????

  • 1. 4. 2020 (8:24)
    Permalink

    @MI A3 a notifikace
    Dobrý den,

    v takovém případě bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarové závady související s aktualizací, měly by problémy zmizet.

    Přeji hezký den.
    Karel Kilián

  • 1. 4. 2020 (12:32)
    Permalink

    Dobrý den, děkuji za radu, ale píši výše (možná to v rozčíleném textu zaniklo 🙂 – že obnovu továrních dat jsem dělala – a NIC. Už si s tím fakt nevím rady….

  • 1. 4. 2020 (14:14)
    Permalink

    Dobrý den,

    no, pak bych zkusil obnovení ještě jednou, a pokud ani to nezabere, bude to patrně na reklamaci.

    Přeji hezký den.
    Karel Kilián

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.