Co dělat s chybou „Aplikace Optimalizace pravidelně přestala fungovat“?
Od sobotního večera hlásí uživatelé v naší Poradně problémy, projevující se opakovaným zobrazením hlášky „Aplikace Optimalizace pravidelně přestala fungovat“. Na telefonech ve slovenském jazyce se pak zobrazuje podobná hláška, týkající se aplikace Zabezpečenie.
Během dvou dnů nahlásily uvedenou chybu desítky uživatelů s nejrůznějšími telefony značek Xiaomi, Redmi a Poco s nadstavbou MIUI. Z toho bylo očividné, že se jedná o větší problém, pravděpodobně související s aktualizací inkriminované aplikace.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Aplikace Optimalizace pravidelně přestala fungovat
Podrobnosti hlášení vypadají následovně:
java.lang.NoSuchMethodError: No static method asInterface(Landroid/os/IBinder;)Lcom/miui/guardprovider/aidl/IAntiVirusServer; in class Lcom/miui/guardprovider/aidl/IAntiVirusServer$Stub; or its super classes (declaration of ‚com.miui.guardprovider.aidl.IAntiVirusServer$Stub‘ appears in base.apk)
at com.miui.securitycenter.dynamic.app.UpdateVirusUtils$GpServiceConn.onServiceConnected(UpdateVirusUtils.java:48)
at android.app.LoadedApk$ServiceDispatcher.doConnected(LoadedApk.java:1956)
at android.app.LoadedApk$ServiceDispatcher$RunConnection.run(LoadedApk.java:1988)
at android.os.Handler.handleCallback(Handler.java:883)
at android.os.Handler.dispatchMessage(Handler.java:100)
at android.os.Looper.loop(Looper.java:224)
at android.app.ActivityThread.main(ActivityThread.java:7562)
at java.lang.reflect.Method.invoke(Native Method)
at com.android.internal.os.RuntimeInit$MethodAndArgsCaller.run(RuntimeInit.java:539)
at com.android.internal.os.ZygoteInit.main(ZygoteInit.java:950)
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Co je aplikace Optimalizace, respektive Zabezpečenie?
Aplikace Optimalizace, respektive Zabezpečenie, se v originále jmenuje Mi Security a jedná se o balíček com.miui.securitycenter. Je nedílnou součástí grafické nadstavby MIUI – na telefonech jiných značek ji tedy nenajdete.

Tato aplikace dostala koncem týdne aktualizaci (pravděpodobně na verzi 4.7.4, ale číslo se může lišit v závislosti na konkrétním sestavení MIUI), jež opakovaně havarovala a vykazovala výše uvedenou hlášku, že Aplikace Optimalizace pravidelně přestala fungovat.
Velice záhy začali tento problém řešit nejen uživatelé v naší Poradně, ale i na zahraničních serverech – například na Redditu, jakož i na mnoha dalších diskuzních fórech. Začala se také objevovat první řešení, spočívající ve smazání dat postižené aplikace, případně v odinstalaci aktualizací.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Aplikace Optimalizace pravidelně přestala fungovat – řešení č. 1
První řešení je o něco méně drastické, nemusí však pomoci ve všech případech. Spočívá ve smazání dat aplikace Optimalizace/Zabezpečenie – pochopitelně jde pouze o data dotčeného programu, nikoli data nebo soubory uživatele.
- Otevřete Nastavení.
- Přejděte do sekce Aplikace.
- Pokračujte do Správa aplikací.
- Vyhledejte (např. přes vyhledávání) aplikaci Optimalizace (na telefonech ve slovenštině Zabezpečenie) a otevřete ji.
- Klepněte na tlačítko Vymazat data.
- V následujícím dialogu zvolte Vymazat všechna data.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Aplikace Optimalizace pravidelně přestala fungovat – řešení č. 2
Pokud by nepomohl výše uvedený postup, pak je nutné jít na celou věc o něco nekompromisněji. V tomto případě máme od uživatelů zpětnou vazbu, že níže uvedené řešení stoprocentně funguje. Každopádně jde jen o dočasný způsob eliminace problému – aplikace dříve nebo později opět dostane aktualizaci (snad na novější, již bezproblémovou verzi).
- Otevřete Nastavení.
- Přejděte do sekce Aplikace.
- Pokračujte do Správa aplikací.
- Vyhledejte (např. přes vyhledávání) aplikaci Optimalizace (na telefonech ve slovenštině Zabezpečenie) a otevřete ji.
- Klepněte na tlačítko Odinstalovat aktualizace.
- Potvrďte tlačítkem OK své rozhodnutí.
Z dosavadních zjištění vyplývá, že se uvedený problém objevuje na telefonech s MIUI přinejmenším v rámci evropského regionu. Předpokládáme, že ho Xiaomi nakonec vyřeší vydáním opravné aktualizace. Firma se však zatím nijak oficiálně nevyjádřila.
Měli jste také problém s aplikací Optimalizace?
Zdroje: Poradna XM.cz, reddit.com, forum.dobreprogramy.pl.
Redmi Note 9 pro evropská verze,zatím bez problému,Optimalizace jede normálně,jako jindy…..
Dobrý den,
děkujeme za info. Zjevně se to neprojevuje na všech telefonech. Na mém Xiaomi Mi 9 se to například také neděje.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Ten postup č.2 funguje OK. Dva dni som sa snažil zrušiť to hlásenie.
Ďakujem.
Dobrý den,
není zač, rádo se stalo. Jsem rád, že se povedlo problém vyřešit.
Přeji hezký den!
Karel Kilián
Mě to nefunguje. Skusila jsem obě možnosti a nic
Dobrý den,
tak to jste zatím první, komu tyto návody nepomohly
Obávám se, že jiné řešení aktuálně není známo. Ještě mě napadá po obou pokusech zkusit zrestartovat telefon…
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Měl jsem až do včerejška, i sd kartu plnou hudby a obrázků když jsem udělal fotku telefon se automaticky zamrznul a musel jsem provést „tvrdý reset celeho mobilu , mám ho již delší dobu ale , i tak citím že mobil jde kompletně asi do haje ..čištění“optimalizaci jsem dělal když jsem byl vyzván aplikaci jinak ne TEĎ v posledni době to bylo co týden .
Dobrý den,
bohužel neuvádíte, o jaký model telefonu se jedná, takže těžko konstatovat, zda už může „odcházet“.
Každopádně může odcházet i paměťová karta – to je mnohem pravděpodobnější. Obzvlášť, jestli fotky ukládáte na kartu, je to s tím zamrznutím docela možné.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Mě bohužel to samé skusil jsem ten první postup a uvidíme co bude .Mě optimalizace, nabíhá co druhý den .A už jsem v zoufalé situaci .
Dobrý den,
kdyby nepomohlo to první řešení, zkuste to druhé.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Xiaomi Mi 9 lite, podobný problém, aplikace se stále objevuje na obrazovce s chybovým hlášením. Když ji zruším, za 2 vteřiny je znovu zpět. Vymazal jsem aktualizace a pomohlo to.
Dobrý den,
jsem rád, že se povedlo problém vyřešit!
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Zdravím, mám ten samý problém. Když vymazu vsechny data mohu přijít o fotky? Díky za info Z.
Dobrý den,
ne, když to uděláte dle tohoto návodu, nepřijdete o nic – nemusíte se bát.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Super se mi ulevilo, první krok pomohl. Mám takovou radost. Díky
Dobrý den,
jsem rád, že se povedlo problém vyřešit :-).
Není zač, rádo se stalo.
Přeji hezký den!
Karel Kilián
Návod č.1 nám pomohl při opravě strýcova Mi 9 SE. Moc díky!
Dobrý den,
tak to jsem rád!
Děkuji za zpětnou vazbu.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Děkuji za pomoc, řešení č. 1 pomohlo a bez ztráty dat.
Dobrý den,
jsem rád, že se povedlo.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý večer už 5 ty den se mě zobrazuje aplikace optimalizace a nejde to vypnout poradíte mě díky.Balousova
Dobrý den,
stačí postupovat dle návodu uvedeného v tomto článku….
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Xiaomi Redmi 7 note je bez potizi ! Asi se chybova hlaseni objevuji jen u vyssi rady. Sam Doutnak.
Dobrý den,
je to možné
Zatím jsme nenašli nějakou souvislost, která by spojovala všechny případy.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Konečne riešenie

môj Xiaomi Redmi 9 s tým začal cc před týždňom . Bola som sa samozrejme pýtať operátorov ale sami nevedeli , neskôr som išla do opravy mobilov či by mi nevedeli dáko pomôcť a až tam som zistila , že sa jedna o celkový problém …
Dobrý den,
jsem rád, že Vám náš návod pomohl s vyřešením problému
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Minulý týden se mi to objevilo na Redmi note 7. Přítel má taky stejný telefon jen asi o 3/4 roku mladší a neobjevilo se mu to. Takže jsem viděla chybu opět na mém telefonu (není to poprvé). A jelikož už jsem na tuten telefon naštvaná, tak jsem si objednala raději nový a teď zjistím řešení který jsem odklikávala týden.
Tak hold budu mít nový snad bezporuchový Redmi Note 9.
První řešení zabralo. Děkuji moc. 
Dobrý den,
ano, ta hláška se objevovala jen na některých telefonech a nenašli jsme, co bylo tím rozhodujícím faktorem.
Každopádně myslím, že Redmi Note 9 je dobrá volba
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dnes jsem si došel pro své mi9t pro z reklamace. Dostal jsem nový kus telefonu. Po zapnutí je tato chyba furt dokola u snad všech aplikací. Obnovení do továrka nepomohlo, smazání dat aplikace taky ne, aktualizace jsem neměl jak mazat vzhledem k tomu, že telefon je 3 hodiny zapnutej
takže zítra zase jde na reklamaci … je skvělé být 2 měsíce bez telefonu :/
Dobrý den,
to se musím zeptat: u které firmy jste ten telefon kupoval, že reklamaci vyřešili dalším telefonem, který nefunguje?
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Ahoj, bylo to u alzy. Nutno podotknout, že se mi to u nich stalo prvně, jinak vždy reklamace na jedničku. Upřímně jsem byl překvapen, že mi v rámci reklamace dali nový telefon, protože můj kus šel do reklamace s lehce ťuklým displejem, nefunkčním jackem a nefunkční vysouvací kamerkou. Přičemž jediný, co jsem reklamoval byla kamerka. Volal jsem tam a bylo mi slíbeno, že vzhledem k tomu, co se stalo a že mi stejně dali nový kus, mám si v neděli přijít znovu pro nový kus, tak ten bude snad v pohodě
Dobrý den,
tak budu držet palce
Každopádně díky za info.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Ahoj, přišel jsem nakonec na to, jak to vypnout sám. Na netu nikde nic a druhý telefon dělal to samé. Stačí jít do vývojářského nastavení a vypnout tam hlášení o pádech aplikací.
Snad to pomůže i jiným
Dobrý den,
no, možnost to je. Ale ta aplikace padá dál, akorát se nezobrazuje to hlášení.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Já vlastně nevím jestli padá, protože vždycky ty aplikace dál fungují. Každopádně, aspoň mě to neotravuje
Dobrý den,
jako ano, jde to. Ale jen to stejné, jako když automechanik vyřeší závadu motoru přelepením kontrolky.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
mne nepomohlo ani jedno ani druhe a mam xiaomy redmi Note 9 pro verziu MIUI global 12.0.2
Dobrý den,
jedná se o problém se systémovou komponentou WebView, který se začal projevovat v noci z pondělí na úterý. Nejde o problém telefonů Xiaomi, ale prakticky všech mobilů s Androidem. Naštěstí na něj existuje poměrně jednoduché řešení – popsali jsme ho v dnes vydaném článku Aplikace msa pravidelně přestává fungovat? Víme, jak problém vyřešit!, na jehož konci najdete podrobný návod.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
skušal som postup aj 1 aj 2 a stale to robi
Dobrý den,
jedná se o problém se systémovou komponentou WebView, který se začal projevovat v noci z pondělí na úterý. Nejde o problém telefonů Xiaomi, ale prakticky všech mobilů s Androidem. Naštěstí na něj existuje poměrně jednoduché řešení – popsali jsme ho v dnes vydaném článku Aplikace msa pravidelně přestává fungovat? Víme, jak problém vyřešit!, na jehož konci najdete podrobný návod.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
mne to nejde mám redmi 7 akože dostanem sa do zabezpečenia… ale nemožem stlačiť deaktivovť
a skusil som aj vymazať vyrovnavaciu pamäť aj vymazať všetky údaje a stale to nefunguje :/
a v oboch pokusoch som reštartoval telefon aj vypol a zapol a nič :/
Dobrý den,
jedná se o problém se systémovou komponentou WebView, který se začal projevovat v noci z pondělí na úterý. Nejde o problém telefonů Xiaomi, ale prakticky všech mobilů s Androidem. Naštěstí na něj existuje poměrně jednoduché řešení – popsali jsme ho v dnes vydaném článku Aplikace msa pravidelně přestává fungovat? Víme, jak problém vyřešit!, na jehož konci najdete podrobný návod.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
jedná se o problém se systémovou komponentou WebView, který se začal projevovat v noci z pondělí na úterý. Nejde o problém telefonů Xiaomi, ale prakticky všech mobilů s Androidem. Naštěstí na něj existuje poměrně jednoduché řešení – popsali jsme ho v dnes vydaném článku Aplikace msa pravidelně přestává fungovat? Víme, jak problém vyřešit!, na jehož konci najdete podrobný návod.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
jedná se o problém se systémovou komponentou WebView, který se začal projevovat v noci z pondělí na úterý. Nejde o problém telefonů Xiaomi, ale prakticky všech mobilů s Androidem. Naštěstí na něj existuje poměrně jednoduché řešení – popsali jsme ho v dnes vydaném článku Aplikace msa pravidelně přestává fungovat? Víme, jak problém vyřešit!, na jehož konci najdete podrobný návod.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dnes po 3 měsících co se tato chyba asi vyskytuje mi to začalo dělat taktéž. Aktualizace mazat nejdou, protože tam žádné nemám a ani nejsou v nabídce ke stáhnutí aktualizace na Optimalizace. Zkusil jsem tedy vymazat data, restartovat a stále to dělá a u většiny aplikací. Mám redmi note 9 Pro cca 2 měsíce. Takhle se však pracovat nedá. Jak mám danou chybu řešit? Reklamací? Či už se na něco přišlo po 3 měsících?
Dobrý den,
jedná se o problém se systémovou komponentou WebView, který se začal projevovat v noci z pondělí na úterý. Nejde o problém telefonů Xiaomi, ale prakticky všech mobilů s Androidem. Naštěstí na něj existuje poměrně jednoduché řešení – popsali jsme ho v dnes vydaném článku Aplikace msa pravidelně přestává fungovat? Víme, jak problém vyřešit!, na jehož konci najdete podrobný návod.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Mám Redmi 10. Nejde mi zapnout telefon pomocí otisku prstu. Otisk mám načteny. Při pokusu otisk smazat mi píše, že otisk nelze odebrat. Jaké je řešení.
Dobrý den,
pokud se nepletu, telefon by měl před odebráním otisku požadovat zadání PINu. Vy ten PIN neznáte?
Přeji hezký den.
Karel Kilián