Co můžete zkusit, když telefon hlásí, že Nelze aktivovat SIM kartu?

Nastavili jste si nový telefon a po spuštění systému se v notifikacích pořád dokola objevuje chybová hláška „Služba aktivace Xiaomi SIM Karty. „Najít zařízení“ Nelze aktivovat SIM kartu. Telefonní číslo nebylo možné ověřit“? Máme pro vás několik tipů, kterými můžete zkusit tento problém vyřešit.

Uvedený problém se týká výhradně telefonů Xiaomi, a to jen těch s grafickou nadstavbou MIUI, tedy prakticky všech, s výjimkou modelové řady Xiaomi Mi A. Neprojevuje se vždy, ale není ani úplně výjimečný. V naší Poradně jsme ho řešili už několikrát.

Služba aktivace Xiaomi SIM Karty

Uvedený problém se nejčastěji vyskytuje ve dvou situacích: po dokončení konfigurace a spuštění nového telefonu, nebo po výměně SIM karty. Oznámení je poměrně frustrující, protože neustále upozorňuje, aniž by vlastně říkalo, k čemu je nebo, jak můžete situaci vyřešit.

Služba aktivace Xiaomi SIM Karty. "Najít zařízení" Nelze aktivovat SIM kartu. Telefonní číslo nebylo možné ověřit
Služba aktivace Xiaomi SIM Karty. „Najít zařízení“ Nelze aktivovat SIM kartu. Telefonní číslo nebylo možné ověřit

Tuto službu Xiaomi používá k ověření telefonního čísla kvůli používání služeb, jako je Mi Messaging (u nás nedostupná) či zálohování zpráv a historie telefonních hovorů do Mi Cloudu. Podstata ověření spočívá v odesílání SMS z telefonu na „server“ Xiaomi.

Chyba je způsobena tím, že se telefon z dané SIM karty pokouší odeslat zprávu, aby ověřil její telefonní číslo. Textová zpráva je tedy odesílána na zahraniční telefonní číslo, takže jednou z možných příčin může být, když máte SMS na zahraniční čísla zablokované.

Nutno konstatovat, že řešení chyby „Nelze aktivovat SIM kartu“ není jednoznačné – někomu pomohl postup, který u ostatních telefonů nefungoval. Proto budeme rádi, když v diskuzi pod tímto článkem napíšete, který z tipů vám potíže vyřešil.

Jak řešit chybu Nelze aktivovat SIM kartu?

Začněme tipem, který v naší Poradně publikoval Bobasso, jemuž ještě touto cestou moc děkujeme za jeho aktivitu a ochotu při řešení problémů s telefony Xiaomi. Jde o vymazání mezipaměti aplikace Služba aktivace Xiaomi SIM karty.

Jak řešit chybu Nelze aktivovat SIM kartu?

  1. Otevřete Nastavení.
  2. Pokračujte do Aplikace.
  3. Otevřete Správa aplikací.
  4. Klepněte na tři tečky v pravém horním rohu.
  5. Z nabídky zvolte Zobrazit všechny aplikace.
  6. Vyhledejte a otevřete aplikaci Služba aktivace Xiaomi SIM karty.
  7. Klepněte na tlačítko Vyčistit mezipaměť.
  8. Potvrďte tlačítkem OK.
  9. Restartujte telefon.

Některým uživatelům při řešení tohoto problému pomohlo povolení mobilních dat v roamingu. Čistě teoreticky to ale nedává moc smysl, protože aktivace SIM karty neprobíhá přes mobilní data. Níže uvedený postup tak pomohl jen v jednotkách případů.

Jak povolit mobilní data v roamingu?

  1. Otevřete Nastavení.
  2. Pokračujte do SIM karty a mobilní sítě.
  3. Přejděte do sekce Datový roaming.
  4. Přepněte položku Datový roaming na Vždy.
  5. Restartujte telefon.

Další možnosti řešení

Problém může spočívat také v tom, že aplikace Služba aktivace Xiaomi SIM karty nemá povolený přístup k textovým zprávám. Pak – celkem logicky – ani nemůže odeslat a přijmout ověřovací SMS. Zkontrolujte tedy následující:

  1. Otevřete Nastavení.
  2. Pokračujte do Aplikace.
  3. Otevřete Správa aplikací.
  4. Klepněte na tři tečky v pravém horním rohu.
  5. Z nabídky zvolte Zobrazit všechny aplikace.
  6. Vyhledejte a otevřete aplikaci Služba aktivace Xiaomi SIM karty.
  7. Otevřete Oprávnění aplikací.
  8. Zkontrolujte, zda je SMS v sekci Povoleno.

Uvedená chyba může také souviset s nesprávným nastavením APN. V tomto případě bude nejprve nutné zjistit si příslušné údaje u vašeho operátora – najít je můžete zadáním jména operátora a zkratky APN (například „T-Mobile APN“).

Následně tyto údaje zkontrolujte, eventuálně nastavte následujícím způsobem:

  1. Otevřete Nastavení.
  2. Pokračujte do SIM karty a mobilní sítě.
  3. Zvolte příslušnou SIM kartu.
  4. Pokračujte do Názvy přístupových bodů (APN).
  5. Klepněte na šipku vedle položky Internet.
  6. Zkontrolujte, zda všechny položky odpovídají nastavení u daného operátora.

Podstata problému může spočívat také v tom, že nemáte dostatek kreditu k odeslání SMS, případně máte-li zakázané odesílání textových zpráv na zahraniční čísla. To můžete ověřit u operátora – například v zákaznické sekci na jeho webu.

Který z uvedených postupů vám pomohl vyřešit problém?

Zdroje: itigic.com, xiaomi.eu.

MIUI 12 – tipy a triky: jak odstranit reklamy z aplikací Xiaomi
MIUI 12 – tipy a triky

Máme tu úterý, což na našem blogu znamená další várku tipů a triků pro telefony Xiaomi s grafickou nadstavbou MIUI Číst dál...

MIUI 12 – tipy a triky: Aktivní displej a Zamykací obrazovka
MIUI 12 – tipy a triky

Po 43 dílech tipů a triků pro MIUI 11 je čas posunout se dál. Aktualizace na MIUI 12 se postupně Číst dál...

MIUI 12 – tipy a triky: jak zprovoznit Super tapety z MIUI 12?
MIUI 12 – tipy a triky

Jednou z mnoha novinek MIUI 12 měly být takzvané Super tapety, tedy animované, respektive živé tapety zobrazující planety Země, Mars Číst dál...

Roborock S5 Max
Přihlásit odběr
Upozornit na
guest
23 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Buchar
Buchar
1 měsíc před

POCO X3 NFC – ŽÁDNÁ Z VÝŠE UVEDENÝCH VĚCÍ MI NEPOMOHLA …. dále má problém POCO X3 NFC s fw (síť Vodafon). Nelze se dostat do nastavení – SIM karty a mobilní sítě. Po odkliknutí skočí do domovské obrazovky. Proto nelze nastavit VoLTE a ani VoWiFi/WLAN-Volání. USSD KÓDY také nebere

VoLTE:
*#*#86583#*#*

VoWiFi/WLAN-Volání:
*#*#869434#*#*

Na telefonu Ulefone Armor 3T to jede jak má (VoLTE i VoWiFi) ze stejnou SIMkou.

Buchar
Buchar
Odpovědět  Karel Kilián
1 měsíc před

Po včerejším aktualizaci fw POCO X3 NFC 6/128GB jde registrace SIM, jde se už dostat do složky SIM karty a mobilní sítě ovšem položka VoLTE a VOWIFI tam nenajdete a v CIT (Informace o telefonu 1 a 2) nejde ani v jedné povolit položky ikdyž tam jsou:

Poskytnutí VoLTE
Zajištění videohovoru
Zajištění volání přes Wi-Fi
Zajištění EAB/přítomnosti

Ono by to asi dostupné bylo, ale to by museli chodit USSD příkazy. Myslím, že USSD příkazy jsou, ale jiné než u jiných telefonů:

VoLTE *#*#86583#*#*
VoWiFi/WLAN-Volání *#*#869434#*#*

Opěr nechápu proč XIAOMI to vlastně v menu má, když to nejde povolit. Pro mě je zcela zásadní aby především WIFI volání makalo, protože ve sklepě nemám signál. S tou samou SIM a mobilem Ulefone ARMOR 3T mi chodí volání přes Wi-Fi, takže to nebude problém operátora a nebo SIM, ale jednoznačně FW v telefenu.

Co mě zcela zásadně štve, je také nahrávání hovorů, které na obrovské řadě mobilů které během během 15 let jsem koupil, maká bez problémů a umí to některé mobily i s Androidem 10.

V každém případě by se měli pánové u XIAOMI zamyslet.

Běžný uživatel chce telefon užívat a ne pracně zjišťovat a trávit hrůzu času jak některé věci zprovoznit. Já používám mobil k práci a ne k hraní a objevování věcí jak dané funkce zprovoznit a používat. Tak snad se to zlepší, ale bohužel mohu konstatovat, že mě první telefon od XIAOMI spíše prozatím zklamal, protože ho vlastně nemohu jej z výše uvedených důvodů používat. Uvidíme, vyčkám snad se pánové proberou a dají to nějak dohromady v další verzi FW. Přes výše uvedenou kritiku věřím, že to dají dohromady. Držím palce.

Janek
Janek
Odpovědět  Buchar
1 měsíc před

po zadání těchto kodu na POCO X3 wifi volání funguje (několikrát po sobě) otestováno u Vodafone
po zadání těchto kodu se mi zobrazila položka nastavení sim- použit VoLTE a Uskutečnit hovory pomocí Wi-Fi

Buchar
Buchar
Odpovědět  Janek
1 měsíc před

Prosím Vás, můžete mi sdělit jakou máte verzi přesně verzi ROM?
POCO X3 NFC Global: V12.0.2.0.QJGMIXM
POCO X3 NFC EEA: V12.0.2.0.QJGEUXM

Poznámka: EEA je verze EU (čili ořezaná o opatření Google a EU)
Mě ani po několikátem zadání USSD nemaká – kód:
VoWiFi/WLAN-Volání *#*#869434#*#*

V podstatě by i zajímalo, když zadáte nějaký USSD v v aplikaci Telefon, máte nějakou textovou odezvu? Mě telefon na jakýkoliv USSD kód odezvu nedá.
Děkuju.

Vladan
Vladan
1 měsíc před

Redmi note8 pro/ miui 12.pri odemknuti obrazovky se ozyva jakesi upozorneni- zvuk.neni v nastaveni a nejde vypnout.

Kuba
Kuba
1 měsíc před

Mně teda u Poco X3 stále nejde aktivovat SIM… vyzkoušel jsem všechny rady, co jsem našel… jen mi nejde do hlavy, že když jdu do nastavení -> o telefonu -> všechny specifikace -> stav, tak zde mám číslo bez +420… přes web, když zadám číslo, tak bez problému ověřovací SMS přijde…

IMG_20200923_183531.jpg
Kuba
Kuba
Odpovědět  Karel Kilián
1 měsíc před

Dobrý den,

Zkoušel jsem vymazání mezipaměti a poté restart, ale stále chyba, že telefonní číslo nebylo možné ověřit… vypadá to, že SMS odejde, když zkusím znovu, protože prvotní chyba je jiná, ale přesto aktivovat nejde… zkoušel jsem EN jazyk, zkrátka všechny možnosti, ale bez úspěchu, tak jsem zatím Xiaomi účet odhlásil, protože synchronizace a službu najít telefon má i Google… třeba se k tomu někdy vrátím, ale v tuto chvíli u mě nic nezabralo a nechci každou chvíli mazat oznámení…

Stefan Lacza
Stefan Lacza
23 dní před

Po2-3 tyzdnoch nastavovania vsetkych dostupnosti na internete som vyskusal anakoniec som isiel do predajne a poziadal o vymenu SIM karty acuduj sa svete po vlozeni SIM karty bez akych kolvek nastavovani samo sa aktivovalo Xiaomi Redmi Note8T

Pavel
Pavel
20 dní před

Taktéž potvrzuji, telefon Poco X3 a žádný z uvedených postupů nefunguje + další co jsem našel na internetu.

Vladimír
Vladimír
Odpovědět  Karel Kilián
8 dní před

Problém se Vám ještě nepodařilo vyřešit?

Vladimír
Vladimír
Odpovědět  Karel Kilián
8 dní před

Pokud bych měl tyto problémy také, mohl bych využít možnost vrácení mobilu do 14 dnů?

Alk007
Alk007
Odpovědět  Karel Kilián
4 dní před

Tak přátelé, s problémem „neaktivace SIM karty“ jsem strávil s POCO X3 cca 6 hodin čistého času, prohlédl fóra česká i cizácká, nastavoval všechno všude a nic. Až dnes jsem uspěl – v Nastavení – Xiaomi účet – Zařízení – M2007J20CG (tedy POCO X3) jsem prostě zapnul Najít zařízení, přihlásil se ke Xiaomi účtu … a HOTOVO. Hláška o neaktivaci karty není ani po opakovaném restartu a v položce SIM karta (opět v menu Nastavení – Xiaomi účet – Zařízení – M2007J20CG) už je číslo mojí SIM a nikoliv předchozí hláška, že SIM není vložena. Uffffff
Tak snad vám to pomůže také.

23
0
Napište nám svůj komentář!x
()
x