Co můžete zkusit, když telefon hlásí, že Nelze aktivovat SIM kartu?
Nastavili jste si nový telefon a po spuštění systému se v notifikacích pořád dokola objevuje chybová hláška „Služba aktivace Xiaomi SIM Karty. “Najít zařízení” Nelze aktivovat SIM kartu. Telefonní číslo nebylo možné ověřit“? Máme pro vás několik tipů, kterými můžete zkusit tento problém vyřešit.
Uvedený problém se týká výhradně telefonů Xiaomi, a to jen těch s grafickou nadstavbou MIUI, tedy prakticky všech, s výjimkou modelové řady Xiaomi Mi A. Neprojevuje se vždy, ale není ani úplně výjimečný. V naší Poradně jsme ho řešili už několikrát.
Služba aktivace Xiaomi SIM Karty
Uvedený problém se nejčastěji vyskytuje ve dvou situacích: po dokončení konfigurace a spuštění nového telefonu, nebo po výměně SIM karty. Oznámení je poměrně frustrující, protože neustále upozorňuje, aniž by vlastně říkalo, k čemu je nebo, jak můžete situaci vyřešit.

Tuto službu Xiaomi používá k ověření telefonního čísla kvůli používání služeb, jako je Mi Messaging (u nás nedostupná) či zálohování zpráv a historie telefonních hovorů do Mi Cloudu. Podstata ověření spočívá v odesílání SMS z telefonu na „server“ Xiaomi.
Chyba je způsobena tím, že se telefon z dané SIM karty pokouší odeslat zprávu, aby ověřil její telefonní číslo. Textová zpráva je tedy odesílána na zahraniční telefonní číslo, takže jednou z možných příčin může být, když máte SMS na zahraniční čísla zablokované.
Nutno konstatovat, že řešení chyby „Nelze aktivovat SIM kartu“ není jednoznačné – někomu pomohl postup, který u ostatních telefonů nefungoval. Proto budeme rádi, když v diskuzi pod tímto článkem napíšete, který z tipů vám potíže vyřešil.
Jak řešit chybu Nelze aktivovat SIM kartu?
Začněme tipem, který v naší Poradně publikoval Bobasso, jemuž ještě touto cestou moc děkujeme za jeho aktivitu a ochotu při řešení problémů s telefony Xiaomi. Jde o vymazání mezipaměti aplikace Služba aktivace Xiaomi SIM karty.
Jak řešit chybu Nelze aktivovat SIM kartu?
- Otevřete Nastavení.
- Pokračujte do Aplikace.
- Otevřete Správa aplikací.
- Klepněte na tři tečky v pravém horním rohu.
- Z nabídky zvolte Zobrazit všechny aplikace.
- Vyhledejte a otevřete aplikaci Služba aktivace Xiaomi SIM karty.
- Klepněte na tlačítko Vyčistit mezipaměť.
- Potvrďte tlačítkem OK.
- Restartujte telefon.
Některým uživatelům při řešení tohoto problému pomohlo povolení mobilních dat v roamingu. Čistě teoreticky to ale nedává moc smysl, protože aktivace SIM karty neprobíhá přes mobilní data. Níže uvedený postup tak pomohl jen v jednotkách případů.
Jak povolit mobilní data v roamingu?
- Otevřete Nastavení.
- Pokračujte do SIM karty a mobilní sítě.
- Přejděte do sekce Datový roaming.
- Přepněte položku Datový roaming na Vždy.
- Restartujte telefon.
Další možnosti řešení
Problém může spočívat také v tom, že aplikace Služba aktivace Xiaomi SIM karty nemá povolený přístup k textovým zprávám. Pak – celkem logicky – ani nemůže odeslat a přijmout ověřovací SMS. Zkontrolujte tedy následující:
- Otevřete Nastavení.
- Pokračujte do Aplikace.
- Otevřete Správa aplikací.
- Klepněte na tři tečky v pravém horním rohu.
- Z nabídky zvolte Zobrazit všechny aplikace.
- Vyhledejte a otevřete aplikaci Služba aktivace Xiaomi SIM karty.
- Otevřete Oprávnění aplikací.
- Zkontrolujte, zda je SMS v sekci Povoleno.
Uvedená chyba může také souviset s nesprávným nastavením APN. V tomto případě bude nejprve nutné zjistit si příslušné údaje u vašeho operátora – najít je můžete zadáním jména operátora a zkratky APN (například „T-Mobile APN“).
Následně tyto údaje zkontrolujte, eventuálně nastavte následujícím způsobem:
- Otevřete Nastavení.
- Pokračujte do SIM karty a mobilní sítě.
- Zvolte příslušnou SIM kartu.
- Pokračujte do Názvy přístupových bodů (APN).
- Klepněte na šipku vedle položky Internet.
- Zkontrolujte, zda všechny položky odpovídají nastavení u daného operátora.
Podstata problému může spočívat také v tom, že nemáte dostatek kreditu k odeslání SMS, případně máte-li zakázané odesílání textových zpráv na zahraniční čísla. To můžete ověřit u operátora – například v zákaznické sekci na jeho webu.
Který z uvedených postupů vám pomohl vyřešit problém?
Zdroje: itigic.com, xiaomi.eu.
POCO X3 NFC – ŽÁDNÁ Z VÝŠE UVEDENÝCH VĚCÍ MI NEPOMOHLA …. dále má problém POCO X3 NFC s fw (síť Vodafon). Nelze se dostat do nastavení – SIM karty a mobilní sítě. Po odkliknutí skočí do domovské obrazovky. Proto nelze nastavit VoLTE a ani VoWiFi/WLAN-Volání. USSD KÓDY také nebere
VoLTE:
*#*#86583#*#*
VoWiFi/WLAN-Volání:
*#*#869434#*#*
Na telefonu Ulefone Armor 3T to jede jak má (VoLTE i VoWiFi) ze stejnou SIMkou.
Dobrý den,
děkujeme za zpětnou vazbu. Uvidíme, zda najdeme další způsoby možného řešení.
Zkuste poslat zpětnou vazbu přímo do Xiaomi – možná se tam na problém podívají a vyřeší ho nebo poradí.
Mělo by to fungovat takto:
1. Otevřete Nastavení.
2. Sjeďte úplně dolů a tam je položka Služby a zpětná vazba – klepněte na ni.
3. Pomocí přepínače označte věc jako Problém.
4. Popište (asi nejlépe anglicky), v čem je problém.
5. V sekci Vyberte položky zvolte štítky, které definují podstatu problému.
6. Zadejte své telefonní číslo nebo (raději) e-mail.
7. Klepněte na tlačítko Odeslat.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Po včerejším aktualizaci fw POCO X3 NFC 6/128GB jde registrace SIM, jde se už dostat do složky SIM karty a mobilní sítě ovšem položka VoLTE a VOWIFI tam nenajdete a v CIT (Informace o telefonu 1 a 2) nejde ani v jedné povolit položky ikdyž tam jsou:
Poskytnutí VoLTE
Zajištění videohovoru
Zajištění volání přes Wi-Fi
Zajištění EAB/přítomnosti
Ono by to asi dostupné bylo, ale to by museli chodit USSD příkazy. Myslím, že USSD příkazy jsou, ale jiné než u jiných telefonů:
VoLTE *#*#86583#*#*
VoWiFi/WLAN-Volání *#*#869434#*#*
Opěr nechápu proč XIAOMI to vlastně v menu má, když to nejde povolit. Pro mě je zcela zásadní aby především WIFI volání makalo, protože ve sklepě nemám signál. S tou samou SIM a mobilem Ulefone ARMOR 3T mi chodí volání přes Wi-Fi, takže to nebude problém operátora a nebo SIM, ale jednoznačně FW v telefenu.
Co mě zcela zásadně štve, je také nahrávání hovorů, které na obrovské řadě mobilů které během během 15 let jsem koupil, maká bez problémů a umí to některé mobily i s Androidem 10.
V každém případě by se měli pánové u XIAOMI zamyslet.
Běžný uživatel chce telefon užívat a ne pracně zjišťovat a trávit hrůzu času jak některé věci zprovoznit. Já používám mobil k práci a ne k hraní a objevování věcí jak dané funkce zprovoznit a používat. Tak snad se to zlepší, ale bohužel mohu konstatovat, že mě první telefon od XIAOMI spíše prozatím zklamal, protože ho vlastně nemohu jej z výše uvedených důvodů používat. Uvidíme, vyčkám snad se pánové proberou a dají to nějak dohromady v další verzi FW. Přes výše uvedenou kritiku věřím, že to dají dohromady. Držím palce.
Dobrý den,
k tomu nevím, co říci. Asi bych doporučil, ať zkusíte poslat zpětnou vazbu přímo do Xiaomi – možná se tam na problém podívají a vyřeší ho.
Mělo by to fungovat takto:
1. Otevřete Nastavení.
2. Sjeďte úplně dolů a tam je položka Služby a zpětná vazba – klepněte na ni.
3. Pomocí přepínače označte věc jako Problém.
4. Popište (asi nejlépe anglicky), v čem je problém.
5. V sekci Vyberte položky zvolte štítky, které definují podstatu problému.
6. Zadejte své telefonní číslo nebo (raději) e-mail.
7. Klepněte na tlačítko Odeslat.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
po zadání těchto kodu na POCO X3 wifi volání funguje (několikrát po sobě) otestováno u Vodafone
po zadání těchto kodu se mi zobrazila položka nastavení sim- použit VoLTE a Uskutečnit hovory pomocí Wi-Fi
Dobrý den,
moc děkuji za Vaší zpětnou vazbu – jistě se bude hodit i ostatním uživatelům, kteří narazí na stejný či podobný problém.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Prosím Vás, můžete mi sdělit jakou máte verzi přesně verzi ROM?
POCO X3 NFC Global: V12.0.2.0.QJGMIXM
POCO X3 NFC EEA: V12.0.2.0.QJGEUXM
Poznámka: EEA je verze EU (čili ořezaná o opatření Google a EU)
Mě ani po několikátem zadání USSD nemaká – kód:
VoWiFi/WLAN-Volání *#*#869434#*#*
V podstatě by i zajímalo, když zadáte nějaký USSD v v aplikaci Telefon, máte nějakou textovou odezvu? Mě telefon na jakýkoliv USSD kód odezvu nedá.
Děkuju.
Redmi note8 pro/ miui 12.pri odemknuti obrazovky se ozyva jakesi upozorneni- zvuk.neni v nastaveni a nejde vypnout.
Dobrý den,
ano, bohužel toto nelze vypnout.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Mně teda u Poco X3 stále nejde aktivovat SIM… vyzkoušel jsem všechny rady, co jsem našel… jen mi nejde do hlavy, že když jdu do nastavení -> o telefonu -> všechny specifikace -> stav, tak zde mám číslo bez +420… přes web, když zadám číslo, tak bez problému ověřovací SMS přijde…
Dobrý den,
teď jsem to zrovna řešil na tom samém telefonu. Zkusil jsem to vymazání mezipaměti, které uvádím v první kapitola a po následném restartu se zdá, že je to OK. Zkuste, uvidíte.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
Zkoušel jsem vymazání mezipaměti a poté restart, ale stále chyba, že telefonní číslo nebylo možné ověřit… vypadá to, že SMS odejde, když zkusím znovu, protože prvotní chyba je jiná, ale přesto aktivovat nejde… zkoušel jsem EN jazyk, zkrátka všechny možnosti, ale bez úspěchu, tak jsem zatím Xiaomi účet odhlásil, protože synchronizace a službu najít telefon má i Google… třeba se k tomu někdy vrátím, ale v tuto chvíli u mě nic nezabralo a nechci každou chvíli mazat oznámení…
Dobrý den,
potvrzuji. Dnes ráno se mi hláška objevila znovu. Hledám a zkouším další postupy, co jsem našel na internetu, ale bohužel nic nezabírá.
Kdybych na něco přišel, tak dám vědět a zařadím to do článku.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Po2-3 tyzdnoch nastavovania vsetkych dostupnosti na internete som vyskusal anakoniec som isiel do predajne a poziadal o vymenu SIM karty acuduj sa svete po vlozeni SIM karty bez akych kolvek nastavovani samo sa aktivovalo Xiaomi Redmi Note8T
Dobrý den,
tak to je, abych řekl pravdu, dost nečekané rozuzlení. Každopádně díky za info!
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Taktéž potvrzuji, telefon Poco X3 a žádný z uvedených postupů nefunguje + další co jsem našel na internetu.
Dobrý den,
ano, také se s tím na Poco X3 potýkám a hledám, jak z toho ven.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Problém se Vám ještě nepodařilo vyřešit?
Dobrý den,
bohužel nikoli.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Pokud bych měl tyto problémy také, mohl bych využít možnost vrácení mobilu do 14 dnů?
Dobrý den,
do 14 dnů můžete telefon koupený v elektronickém obchodě vrátit z jakéhokoli důvodu – i bez toho, abyste ten důvod musel uvádět.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Tak přátelé, s problémem „neaktivace SIM karty“ jsem strávil s POCO X3 cca 6 hodin čistého času, prohlédl fóra česká i cizácká, nastavoval všechno všude a nic. Až dnes jsem uspěl – v Nastavení – Xiaomi účet – Zařízení – M2007J20CG (tedy POCO X3) jsem prostě zapnul Najít zařízení, přihlásil se ke Xiaomi účtu … a HOTOVO. Hláška o neaktivaci karty není ani po opakovaném restartu a v položce SIM karta (opět v menu Nastavení – Xiaomi účet – Zařízení – M2007J20CG) už je číslo mojí SIM a nikoliv předchozí hláška, že SIM není vložena. Uffffff
Tak snad vám to pomůže také.
Dobrý den,
moc děkuji za Vaší zpětnou vazbu – jistě se bude hodit i ostatním uživatelům, kteří narazí na stejný či podobný problém.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
XIAOMI MI NOTE 10 – Řešil jsem aktivaci SIM a neúspěšně podle všech zmíněných návodů. A najednou jsem z ničeho nic přišel na další tip. Deaktivujte si Tmavý režim. Během tmavého režimu mi hodně věcí nefungovalo, nevím proč, ale po přechodu zpět na světlý začalo vše správně fungovat včetně aktivace SIM.
Tak snad to někomu pomůže, pokud je taky tak v koncích jako jsem byl já 🙂
Dobrý den,
tak to mě zajímá, zda to opravdu vydrží. Já měl tento problém naposledy na Poco X3, a tam jsem měl světlý režim, takže si myslím, že tímto to spíš nebude.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý deň,
vyskúšala som všetko z článku a nič mi nefungovalo .. potom som vypla tmavý režim, s tým, že to aj tak asi nepôjde (prišlo mi to ako hlúposť :D) .. ale vzápätí sa mi aktivovali obe SIMkarty 🙂 Ďakujem za radu!
Dobrý den,
jsem rád, že se Váš problém s aktivací vyřešil, ale tmavým režimem to nebude. Sám jsem měl tyto problémy výhradně na telefonech se světlým režimem. Obávám se, že šlo spíše o souhru náhod a jiných okolností.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, stále se mi zobrazuje hlášení Vaše sim karta není aktivovaná. Dám aktivovat ale nelze ověřit tel číslo. Našla jsem tu nějaké rady co by mohlo pomoct vše jsem zkusila a stále se to zobrazuje. U operátora jsem taky už byla ale ten řekl že vše mám aktivní ze s tímhle nemá nic společného. Děkuji za kladné vyřízení Ratzkeová.
Dobrý den,
bohužel řešení tohoto problému neznáme. Pokud nezabere některý z výše uvedených postupů, pak už asi není moc co zkoušet.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Nepomohlo nic z uvedeného. Napadlo někoho zakázat oznámení aplikace? Vypnul jsem ho a odebral službě oprávnění na SMS a mám klid.
Dobrý den,
i to je možnost, ale není to řešení problému 🙂
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Ahoj všem. Dovolte mi pár postřehůz mého Note 8T… Na rovinu… Závada vytvořena i odstraněna souhrou několika souběžných operací, z časových důvodů se mi nechce vše opakovat, možná to ale někomu pomůže.
Vytoření: 1) Unlock Bootloaderu 2) flash Global A10 Miui12 místo originální EU verze 3) nevím co mě napadlo zkusit tam dát druhou SIM, která jak se ukázalo byla pár týdnů deaktivovaná a po odeslání žádosti už neobdržela zpět potvrzení serverů, což se možýná někam zapsalo do mého účtu.
Ostranění: 1) flash STOCK V12.0.1.0.QCXMIXM Global přes MiFlash ve fastboot režimu po předchozím továrním nastavení přes menu telefonu 2) Odebrání zařízení z mého účtu přes web i.mi.com 3) nastaveno telefonní číslo mé SIM v Nastavení-SIM karty… a nastavení SMSC u mě Vodafone v nastavení aplikace Zprávy, dále povolit datový Roaming na aktivní SIM 4) obnovoval jsem si zálohované zprávy Appkou SMS Backup and Restore, která se tím chvilku stává (žádá si) výchozí nastavcení pro SMS
Po těchto krocích, odinstalování SMS Backup and Restore a přepnutí výchozí aplikace na Zprávy proveden reboot a ověření SIM prošlo. Jenom mi nechtěly odcházet SMS, na to zabralo vymazat v nastavení středisko SMSC viz výše (dát Žádný)
Zatím vše funguje, status ověřen, vyhledávání telefonu funkční a po rebootech telefonu ověření SIM vždy OK.
Tak jsem se trochu rozepsal, no, snad to někomu pomůže….
Omlouvám se že z časových důvodů nemám čas zkoumat, která operace byla ta pravá, nebo zda se opravdu musí provést všechny mnou popsané
A samozřejmě hned první krok k odstranění vyžaduje odemčený loader, což mě problém nedělá, někomu možná ano….
Dobrý den,
moc děkuji za Vaší zpětnou vazbu – jistě se bude hodit i ostatním uživatelům, kteří narazí na stejný či podobný problém. Jakmile na něj sám narazím, určitě Váš postup vyzkouším.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Xiaomi Remi Note 9 – tak se mi to rozbehlo, ale az po aktualizaci MIUI na 12.0.3.0
Do te doby problem na Dual s jednou ze SIM..
Dobrý den,
díky za info. Bylo by fajn, kdyby to řešila aktualizace!
Přeji hezký den.
Karel Kilián
POCO X3 pomohl postup číslo 1, takže jsem rád
Dobrý den,
díky za zpětnou vazbu!
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, SMS se odeslala po povolení přístupu k SMS, ale následně se nic nestalo. SIM karta se v telefonu nezobrazuje. MIUI Global 11.0.4. Nevíte prosím jak dále pokračovat? SIM O2 chtela aktivaci z ničeho nic, normálně ji v telefonu (dual, druhá T-Mobile normálně funguje) používám min 2 roky. Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
bohužel nevíme nic víc, než je uvedeno v tomto článku.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý deň, skúste vypnúť tmavý režim.
Dobrý den,
tmavým režimem to podle mne nebude. Sám jsem měl tyto problémy výhradně na telefonech se světlým režimem. Obávám se, že ve Vašem případě šlo spíše o souhru náhod a jiných okolností.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Mě ani tak netrápí fakt, že moje simkarta není ani po 2 letech aktivovaná, jako spíš to, že se o to moje Xiaomi (Redmi note 9) stále snaží, což pravděpodobně vede k tomu, že se bez mého vědomí skrytě* a opakovaně odesílá placené sms na číslo 790865028, a to i přesto, že již z výzev k aktivaci utíkám (přímo odmítnout je jedne) a přístup ke zprávám jsem všem aplikacím zakázal.
*Sms nejsou nikde uložené, dozvím se to až z výpisu
Dobrý den,
bohužel s tímto nemám zkušenost a nikdo další v poslední době podobné problémy nehlásil. Pokud nepomohly postupy uvedené v tomto článku, doporučil bych zkusit obnovení do továrního nastavení.
Přeji hezký den.
Karel Kilián