ČSOB smart klíč – nelze zapnout biometrie

Xiaomi poradnaKategorie dotazu: Redmi NoteČSOB smart klíč – nelze zapnout biometrie
Tom zeptal se před 2 roky

Ahoj všem. Mám telefon Redmi note 10, verze MIUI 14.0.5. Mám problém, že mi nejde zapnout biometrické ověření v ČSOB smart/ani v klíči. Když dát v klíči zapnout biometrii, vyskočí tam hláška: „Přejít na biometrii? Váš mobil umí použit biometrické potvrzování. Chcete ho zapnout?“ Když ale kliknu na ANO, tak mě telefon přesune do všeobecného NASTAVENÍ telefonu. A nevím, co dál – co mám kde nastavit. Přitom v jiných Xiaomi/Redmi telefonech (např. v Redmi 7) vše probíhá bez problémů.
Telefon jsem restartoval.
Aplikaci Smart klíč přeinstaloval.
Otisky jsem odebral a přidal nové.
Na helpdesk ČSOB jsem volal, tam mi neporadili nic, že je to v nastavení telefonu a ne jejich aplikace.
Už si opravdu nevím rady, co s tím dál.
Díky za odpověď.

23 Odpovědi
Karel Kilián Personál odpověděl před 2 roky

Dobrý den,

dosud nikdo takový problém na naší Poradně neřešil. Zkoušel jsem hledat i na internetu, ale ani tam jsem nenašel žádnou zmínku o podobných problémech s ČSOB klíčem.

Bohužel sám používám jinou banku, takže nemohu otestovat, jak se aplikace chová na mém telefonu. Zkuste napsat na helpdeskeb@csob.cz – tam by možná mohli vědět, oč se jedná.

Přeji hezký den.

Karel Kilián

Tom odpověděl před 2 roky

Dobrý den. Zkusím tedy ještě ten mail, uvidíme, co z nich vypadne.
Díky.
 

Karel Kilián Personál odpověděl před 2 roky

Dobrý den,
není zač, rádo se stalo. Rád bych poradil něco víc, ale zjevně se jedná o příliš ojedinělý problém a nejsou k tomu dohledatelné žádné informace, které bych Vám mohl předat.
Přeji hezký den!
Karel Kilián

nemohouci odpověděl před 2 roky

Možná, že bych radu měl, ale předem poznamenávám, že je poněkud nestandardní. Předpokládám, že další účet u jiné banky asi nemáš, takže nemáš ani další kartu. Existují další banky, např. Raiffeissen Bank (a i další), které naprosto bez problémů ti sjednají účet on-line a ve velmi krátké době ti pošlou i kartu. Takže …

Karel Kilián Personál odpověděl před 2 roky

Dobrý den,
nemám z původního dotazu pocit, že by se jednalo o nemožnost platit kartou. Pochopil jsem, že uživateli nefunguje biometrické ověření v aplikaci sloužící pro jeho ověření (např. pro potvrzení plateb). Což nic nemění na tom, že bohužel nikdo další podobný problém neřešil, takže netuším, kde by mohla být příčina.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

Tom odpověděl před 2 roky

Přesně tak – není problém s kartou, pouze s biometrickým přihlášením do klíče/smartu. Právě že jsem též hledal na netu, ale žádnou radu jsem nenašel. Je to prostě divné. Psal jsem na helpdesk, ale zatím neodepsali. Bohužel si myslím, že mi tam nedokážou poradit.

nemohouci odpověděl před 2 roky

Asi jsem to špatněpodal a netrefil. Ale měl jsem na mysli založení účtu jinde s tím, že pak bude jednoduché dát vale bance, kde to jaksi nefunguje – problém, který náš kolega řeší, samozřejmě obsahuje kooperaci a spolupráci objektů, mezi kterými banka nemůže chybět. S „čobkou“ už jsem zažil svoje, kdy např. bankovat, který byl přímo v prostorách banky, páchal něco, co lze nazvat „psí kusy“ a banka reagovala „zájmem“ typu „když to tam neumíš a neznáš, tak se snaž sám“. 

Karel Kilián Personál odpověděl před 2 roky

Dobrý den,
děkuji tazateli za potvrzení. Nemohouci má určitě svůj díl pravdy, že pokud banka takto přistupuje k zákazníkům, tak to není dobrá vizitka. Na druhou stranu možná má pro tazatel nějaký důvod, proč u té banky je (např. výhodná hypotéka apod.).
Přeji hezký den.
Karel Kilián

Tom odpověděl před 2 roky

Tak v bance se s tímto problémem nesetkali, tak nejsou schopni poradit. Na emailu to samo – všeobecná rada, která k ničemu nevedla. Z banky odcházet nechci, protože mám u nich víc věcí. V ostatních telefonech z rodiny biometrika funguje a já se teda přihlašuji PINem. Problém bude někde v telefonu. Zkoušel jsem nastavit odemčení telefonu pomocí tváře, ale to taky nejde. Buď se blbě fotím nebo je tam nějaká chyba. Ale o to mi ani tak nejde, to jsem spíš jen zkoušel.

Karel Kilián Personál odpověděl před 2 roky

Dobrý den,
naprosto rozumím. Ona změna banky není úplně triviální záležitost. Teď je to sice jednodušší než v minulosti, ale stále to není úplně „easy“.
Když se s tím v bance nesetkali a ani jinde tento problém neřešili, pak je otázkou, zda se nejedná o problém jednoho konkrétního zařízení nebo nějaké aplikace. Možná bych tedy doporučil zauvažovat o obnovení do továrního nastavení s tím, že telefon při následné konfiguraci neobnovíte ze zálohy, ale nastavíte jako nový. Je docela dobře možné, že by to mohlo pomoci.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

nerv odpověděl před 2 roky

Ja tedy tuto aplikaci mam a pouzivam bez problemu resp. nejdriv jsem ji musel skryt root, ale to je jina vec,
Napadlo me a omlouvam se za pripadne stupidni otazku – mate biometrii nastavenou globalne pro odemceni telefonu jako takoveho? Manzelka ma nastavene globani odemceni telefonu vzorem a pri nem v aplikaci biometrie nastavit nejde, funguje v ni pouze overeni PINem.

Tom odpověděl před 2 roky

Pro NERV: Jo, telefon otevírám otiskem, tam problém nevidím. Ostatním v rodině, co mají Xiaomi/Redmi jde přístup do aplikace taky prstem. Ještě zítra zkusím aplikaci banky Creditas a uvidím, jestli tam půjde se přihlásit otiskem.

Tom odpověděl před 2 roky

Ahoj všem. Tak problém bude někde v telefonu. Stáhl jsem si aplikaci pro banku Creditas, kde mám taky účet a když jsem chtěl aktivovat přihlášení biometrikou, tak mi tam vyskočila hláška „Keystore key generation failded“ a přihlášení biometrikou nejde zapnout :/
Tak leda ještě zkusit tovární nastavení, ale do toho se mi zatím nechce.

Karel Kilián Personál odpověděl před 2 roky

Dobrý den,
ta hláška „Keystore key generation failed“ už dává na Googlu určité výsledky, bohužel opět žádné, ze kterých by se dalo vyčíst jakékoli řešení. Pouze na jednom diskuzním fóru bylo uživateli doporučeno přeflashovat ROMku.
Podle mě se jedná o problém na úrovni systému. Čili si myslím, že nebude nakonec jiné řešení, než zkusit udělat to obnovení do továrního nastavení a následně telefon nastavit jako nový, tj. neobnovovat ho ze zálohy.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

nemohouci odpověděl před 2 roky

Ono, když havaruje generování klíče nebo je malér s jeho umístěním do úložiště klíčů nebo dokonce obojí, tak je docela zřejmé, že na maléru se lví měrou podílela kooperace aplikace banky (kterážto normálně určitě pracuje OK) a OS (kterýžto normálně určitě pracuje nejinak). Výsledek – nemá se to rádo. Jisté naděje jsou v továrním nastavení a novém stažení aplikace a poslední instancí je flash stock firmware. Pak už je odpadová nádoba.

Karel Kilián Personál odpověděl před 2 roky

Dobrý den,
právě. Také si myslím, že prvním krokem by vzhledem k neobvyklosti, která naznačuje, že jde o problém konkrétního kusu telefonu, mělo být obnovení do továrního nastavení.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

Anna odpověděl před 2 roky

Dobrý den, mám úplně stejný problém jako popisoval Tom. Včera jsem byla v bance, odinstalovali jsme i smart klíč a nainstalovali nový a nic. Také jsem zkoušela vše možné. Bylo mi řečeno, že je problém s telefonem. Mám redmi note 11. Prosím o zpětnou vazbu, zda Tom vyřešil nějak? Díky moc
 

Karel Kilián Personál odpověděl před 2 roky

Dobrý den,
bohužel nemáme v tomto směru žádné další poznatky. Tomovi by měly chodit naše reakce e-mailem, tak se třeba ozve, zda se nějak posunul.
Za sebe mohu jen zopakovat, že podle mě se jedná o problém na úrovni systému. Čili si myslím, že nebude jiné řešení, než zkusit udělat obnovení do továrního nastavení a následně telefon nastavit jako nový, tj. neobnovovat ho ze zálohy.
Přeji hezký den.
Karel Kilián

Tom odpověděl před 2 roky

Ahoj všem. Zatím jsem to neřešil. Nechce se mi totiž dávat telefon do továru a zas vše nastavovat, není to na chvíli a ani to nemusí pomoct :/ Přihlášení do bankovnictví řeším tedy přes PIN. Není to tak komfortní jako otisk, ale na druhou stranu to zas o tolik nezdrží.

nemohouci odpověděl před 2 roky

Tady jen drobnou poznámku, která nechť není vykládána jako odmítání otisku. Potřebnou autentizaci před bankovní operací zásadně a jen pomocí PIN (klidně 20-místného, ale nikdy otisk)

Vaše odpověď

18 + 10 =

Apple iPad Air 11

Zaujal Vás tento text a chcete vědět o nových článcích hned, jak vyjdou? Sledujte nás prostřednictvím komunikační aplikace Telegram na https://t.me/xm_cz a skupinu na Facebooku!