Elektromobil Xiaomi SU7: podívejte se na fotky auta s HyperOS
Firma Xiaomi požádala o licenci, aby mohla začít prodávat svůj první elektromobil Xiaomi SU7 (SU má znamenat „Speed Ultra“). Odhalila přitom několik fotografií a specifikace vozu. Automobil bude smluvně vyrábět firma Beijing Automotive Industry Holding Co. Ltd (BAIC).

Xiaomi oznámilo, že se hodlá pustit do výroby elektromobilů, před dvěma a půl lety – v březnu 2021. Firma tehdy prohlásila, že do projektu investuje 10 miliard čínských jüanů (v přepočtu asi 31 miliard korun). V srpnu tohoto roku si zaregistrovala doménu XiaomiEV.com, na které v tuto chvíli neběží žádná prezentace.

V Číně musí být každý vůz před uvedením na trh schválen místním regulačním orgánem. Ministerstvo průmyslu a informačních technologií pak každý měsíc zveřejňuje seznam vozidel, která procházejí homologačním procesem. Automobilky jsou z toho nešťastné, protože tím dochází k odhalování obrázků a specifikací vozů, které ještě neuvedly na trh. Snímky Xiaomi SU7 jsou v souladu s dříve uniklými prototypy.

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Elektromobil Xiaomi SU7
Xiaomi SU7 je čtyřdveřový pětimístný elektrický sedan třídy C s rozměry 4997 × 1963 ×1455 milimetrů a rozvorem 3000 milimetrů. Bude mít dvě varianty kol – 19″ a 20″ (specifikace pneumatik jsou 245/45 R19, resp. 245/40 R20). Xiaomi ukázalo dvě verze – s lidarem nad čelním sklem a bez něj, nicméně v tuto chvíli není známo, jakou úroveň autonomie vozy nabídnou.

Pohonné ústrojí má dvě varianty: RWD s pohonem zadní nápravy a motorem o výkonu 220 kW (295 koní) a AWD se dvěma motory, pohonem všech kol a maximálním výkonem 495 kW (681 koní). Motory bude dodávat firma United Automotive Electronic Systems (UAES). V levnější verzi budou lithium-železo-fosfátové akumulátory od společnosti BYD, v případě dražší varianty bude nikl-mangan-kobaltové akumulátory dodávat firma CATL.

Levnější verze má deklarovanou pohotovostní hmotnost 1980 kilogramů a její maximální rychlost je omezena na 210 km/h. Pohotovostní hmotnost modelu v nejvyšší výbavě je 2205 kilogramů – těžší je pravděpodobně nejen kvůli dalšímu motoru, ale i větší baterii. Maximální rychlost je v tomto případě až 265 km/h.
Podle informací zveřejněných čínským ministerstvem průmyslu a informačních technologií budou existovat tři verze označované jako Xiaomi SU7, Xiaomi SU7 Pro a Xiaomi SU7 Max. Některé výbavy mají mít aktivní zadní křídlo a k dispozici bude zřejmě také subvarianta „Founders Edition“.

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
První auto se systémem HyperOS
Poměrně zajímavá je informace o operačním systému. Xiaomi hodlá ve svých elektromobilech používat nedávno představený HyperOS. Určitě bude zajímavé, jakou úroveň integrace bude Xiaomi schopno poskytnout majitelům svých smartphonů s tímto vozem.

Elektromobil Xiaomi SU7 se začne sériově vyrábět v prosinci 2023 a dodávky zákazníkům budou zahájeny v únoru 2024. Továrna BAIC Off-road Vehicle Co. v Pekingu již zahájila zkušební výrobu SU7 a z linky sjely desítky testovacích vozů. Zajímavostí je, že BAIC vyrábí v Číně také vozy Mercedes-Benz.

Vzhledem k tomu, že Xiaomi je čínská značka s ekosystémem produktů a služeb, které jsou z velké části určeny čínským zákazníkům, není jasné, zda má v plánu prodávat SU7 mimo svou domovskou zemi. Očekává se, že cena elektromobilu Xiaomi SU7 bude začínat na 149 000 čínských jüanech, což je v přepočtu asi 462 700 Kč.
Zaujal vás elektromobil Xiaomi SU7?
Zdroje: carnewschina.com, electrek.co, mysmartprice.com, xiaomiui.net.
Dobrý den, tak toto auto by zcela jistě šlo.
Ohledně ceny tak cituji:
Rumors have put the expected price of the SU7 at less than CNY 300,000 (under €40,000, around $40,000).
ze zdroje https://www.arenaev.com/xiaomis_su7_leaks_in_detail_will_arrive_in_early_2024-news-2729.php
Dobrý den,
to mi připadá jako reálnější cena s ohledem na to, jak to auto vypadá a co nabízí. Nicméně na oficiální informaci si patrně budeme muset ještě nějakou chvíli počkat.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, přímá konkurence pro TESLA model 3 – 2023 (cena od 1 053 990 Kč)
a toho málo známého NIO ET5 (ty jsou prozatím vedle v Německu zcela normální ) – ceny jsou, ale o hodně výše než u Tesel – ceny jsou až 1.8M.
No budu zvědav na konečné ceny + ceny pro Evropu (když dopočtu daně, a hlavně dopravu sem do Evropy tak ta cena bude hodně vyšší – Třeba to NIO ET začíná v Číně na cca 800 000 a v Německu je cena od 1.6M)
Příjemný den
Dobrý den,
osobně bych také počítal, že i v té Číně bude tohle auto tak za 750 tisíc v přepočtu na naše v té základní verzi.
Je otázkou, zda nějaké ceny pro Evropu někdy vůbec budou. Aby SU7 nebyl určený jen pro čínský trh.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, prozatím se nic neví a uvidíme co bude obsahovat ta jejich cena CNY300 000.
Dobrý den,
přesně tak. A zda vůbec ta cena bude platit, protože tato částka je zatím jen spekulace.
Přeji hezký den.
Karel Kilián