Články

Google a Renault chystají Androidí „Vůz zítřka“

Společnost Google se již dlouhou dobu snaží proniknout do automobilového průmyslu. Jeho operační systém Android Auto již běží v automobilech velkých výrobců, jako jsou například Škoda Auto, Volkswagen, Volvo, Honda a mnoho dalších. Nyní se však Google spojil s francouzskou výrobcem aut číslo 1, automobilkou Renault. Společnými silami mají vytvořit „softwarově definovaný“ vůz, který aktuálně obě společnosti nazývají „The vehicle of tomorrow“, čili „Vůz zítřka“.

Ono „softwarově definované“ vozidlo má být kompletně postavené na digitální platformě Android Auto. Díky tomu má chystaný vůz těžit z odborných znalostí Googlu v oblasti umělé inteligence a cloud computingu.

Sílu těchto schopností společnosti Google můžeme pozorovat i my, obyčejní uživatelé. A to díky telefonům řady Pixel. Tyto telefony jasně dokazují, že když Google spojí vlastní hardware s vlastním softwarem a umělou inteligencí, dějí se velké věci. A zdá se, že společnost z Mountain View chce stejné principy uplatnit i v tomto novém vozidle.

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!

Trochu Renault, trochu Google

Jak Google, tak i Renault tvrdí, že toto nové chystané vozidlo spojí to nejlepší z automobilového a digitálního světa. Bude vycházet ze stávajícícho systému Android Auto a z technologií Google Cloud, které umožní a zajistí nové služby na vyžádání a průběžné aktualizace.

Oba partneři vyvinou sadu palubních a mimopalubních softwarových komponent určených pro softwarově definované vozidlo (zkráceně SDV). Google pomůže vytvořit digitální dvojče automobilu, které bude vybaveno pokročilými funkcemi umělé inteligence pro snadnější a průběžnou integraci funkcí do skutečného vozidla.

Renault koncept
Jeden z konceptů budoucnosti z dílny automobilky Renault

Až bude vůz na trhu, měl by být schopen personalizovat se každému uživateli na míru díky zjištěným datům a rutinám. Bude umět sledovat vaše chování při jízdě a vyhodnotit v jakých situacích si poradíte sami a kdy naopak preventivně převezme kontrolu, naučí se, jaké jsou vaše často využívané cíle, kde například nejraději dobíjíte baterky, nakupujete apod.

Jak by se vám takový vůz z dílny Renaultu a Googlu zamlouval? Já osobně rovnou prozradím, že jsem vlastníkem vozu Renault, a že se jedná o jediné z mnoha aut různých značek, které mne dosud nijak nezklamalo. Takže v Renault by důvěra byla. Ale trochu se bojím toho zapojení Googlu. Po stránce umělé inteligence věřím, že to má Google opravdu zmáknuté, vždyť to sami vidíme na těch Pixelech. Ale když si vybavím, že mě Google sleduje už i při řízení, mám z toho trošku zvláštní pocit…

[zdroj]

Xiaomi Robot Vacuum

Zaujal Vás tento text a chcete vědět o nových článcích hned, jak vyjdou? Sledujte nás prostřednictvím komunikační aplikace Telegram na https://t.me/xm_cz a skupinu na Facebooku!

Daniel Macho

Jsem geek z Chomutova, který k technologiím tíhnul od dětství. Aktuálně se nejvíce věnuji fotografii a videu ve svém studiu White Whale Media. Dělám ale nejen videa na zakázku, ale i na svůj YouTube kanál, na kterém představuji své zážitky z cest. Také natáčím unboxingy pro tento blog a související e-shop. Mimo jsem také gamer, takže občas si zahraju něco na PC nebo na konzoli. Občas tedy i něco zastreamuji na Twitchi. Hraní na mobilu mi ale moc neříká. Také vládnu lokální komunitě nerdů tady u nás v Chomutově. Patříme pod celonárodní komunitu GUG.cz a pořádáme soutěžně naučné eventy pro každého.

Přihlásit odběr
Upozornit na
guest


4 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
zdeněk
zdeněk
2 let před

Dobrý den Danieli,

osobně bych do toho nešel, cena bude jistě nad možnosti českých uživatelů.

Lépe vypadá to XIAOMI EV (https://www.arenaev.com/first_electric_car_from_xiaomi_will_be_a_4_door_sedan_with_lidar-news-661.php), ale i tak ceny budou asi moc nahoře ($21000 popř. $43000).

K tomu sledování, v dnešní době AndroidAuto je spojené s telefonem a tím pádem i s velkým bráchou Google, dále tam jsou ty asistenční systémy pro nehody, které jsou také on-line a mohou posílat GPS lokaci někam.

Takže raději klasické auto na klasický pohon

Příjemný den

Karel Kilián
Odpovědět  zdeněk
2 let před

Dobrý den,

no, uvidíme, jaká bude dostupnost elektromobilů od Xiaomi. Je jasné, že Čína bude hrát v tomto segmentu obrovskou roli – možná větší, než si dnes umíme představit. Velkou otázkou jsou samozřejmě ceny.

Přeji hezký den.
Karel Kilián

zdeněk
zdeněk
Odpovědět  Karel Kilián
2 let před

Dobrý den, To co chtějí dnes ti v EU je Utopie, není dostatek stanic na nabíjení nehledě na provoz auta + pořízení nového, které něco ujede. I tak se s nějakým normálním autem blížíme k 1M na což většina populace mít nebude. Není na to ani infrastruktura (aby se to nabíjelo u paneláků), současné nabíjení může znamenat i black-out (kapacita sítě není dostatečná).

Příjemný den

Karel Kilián
Odpovědět  zdeněk
2 let před

Dobrý den,

souhlasím s Vámi! Sice fandím elektromobilitě, ale rozhodně ne za cenu restrikcí jiných typů pohonu (včetně spalovacích) či dotací.
Když se podívám, kolik stojí elektrifikované Citygo, tak nevěřím vlastním očím. To je prostě absurdita.
S tou infrastrukturou máte také pravdu. Nápad ukončit do roku 2035 všechny auta se spalovacími motory je podle mne jedna z největších hloupostí.

Přeji hezký den.
Karel Kilián

4
0
Napište nám svůj komentář!x