Jak Xiaomi připravuje, testuje a vydává aktualizace?
Jako jeden z předních výrobců chytrých telefonů Xiaomi pečlivě připravuje softwarové aktualizace, jejichž cílem je poskytnout zákazníkům co možná nejlepší uživatelský zážitek. Pojďme se společně podívat na to, jak se aktualizace připravují, testují a jak nakonec dochází k jejich vydání.
Stálým uživatelům a majitelům telefonů značek Xiaomi, Redmi a Poco jistě nemusíme opakovat, že na těchto zařízeních běží nad operačním systémem Android grafická nadstavba MIUI (aktuálně ve verzi 14). Ta přináší celou řadu aplikací, ale i funkcí, které v čistém Androidu nenajdete. Kromě toho poměrně zásadně mění i uživatelské rozhraní.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Jak Xiaomi připravuje a testuje aktualizace?
Mobilní zařízení se stala nepostradatelnou součástí našeho každodenního života. Pravidelné aktualizace softwaru jsou nezbytné pro efektivnější a bezpečnější používání chytrých telefonů. V tomto směru čínský technologický gigant poskytuje aktualizace MIUI, aby uživatelům nabídl lepší zážitky, vyšší bezpečnost a lepší výkon jejich zařízení.

Aktualizace lze rozdělit na malé a velké. V případě malých aktualizací se mění číslo za jednou z desetinných teček (např. ze 14.0.11.0 na 14.0.12.0) a update zpravidla přináší opravy zabezpečení, případně i nalezených chyb a problémů. Velké aktualizace, při kterých se mění celé číslo verze, zpravidla přicházejí jednou rodně a přinášejí významné změny v uživatelském rozhraní i „pod kapotou“.
Vývojáři Xiaomi připravují softwarové aktualizace ve třech různých sestaveních: denním, týdenním a ve stabilní verzi. V první fázi se testují nejprve denní verze. Ve druhé fázi začíná proces beta testování a beta testerům jsou poskytovány týdenní verze. Nakonec jsou pro koncové uživatele uvolněny stabilní verze.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Tři typy testovacích verzí
Vývojářský tým připravuje každý den nové sestavení – tzv. denní verze. Tyto verze jsou počáteční fází, kdy probíhá experimentování a testování. Do denních verzí jsou přidávány nové funkce, opravy a vylepšení výkonu. Následně probíhá identifikace chyb a potenciálních problémů.

Jednou týdně jsou publikována sestavení určená pro beta testery – takzvané týdenní verze. V této fázi mají beta testeři možnost vyzkoušet si aktualizace s předstihem před běžnými uživateli a jejich hlavním úkolem je poskytnout zpětnou vazbu. Beta testery jsou většinou uživatelé Xiaomi v Číně. Týdenní verze se zaměřují na opravu chyb a problémů z denních verzí.
Na základě zpětné vazby od beta testerů jsou v týdenních verzích provedeny opravy a vylepšení. Po odstranění všech problémů lze aktualizaci označit jako stabilní. Následně bývá stabilní verze vydána jako oficiální aktualizace a nabídnuta koncovým uživatelům.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Opravy na základě zpětné vazby
Ani tím však proces hledání a opravování chyb nekončí! Uživatelé stabilních verzí mohou poskytnout zpětnou vazbu, kterou se vývojáři následně zabývají. Pokud se objeví opakované hlášení o nějaké chybě, zahrnou její opravu do některé z dalších aktualizací.

Aktualizace MIUI procházejí před uvolněním k uživatelům dlouhým testovacím procesem. V každé fázi probíhají podrobné testy, jejichž cílem je identifikovat a opravit případné chyby. Je však možné, že některé chyby nebudou odhaleny nebo že někteří uživatelé budou mít odlišné zkušenosti. Proto Xiaomi vyzývá všechny uživatele, aby poskytovali zpětnou vazbu.
Xiaomi věří, že zpětná vazba od uživatelů je velmi důležitá. Vývojáři věnují pozornost všem nahlášeným problémům, aby zjistili, s čím se uživatelé potýkají, a následně odhalili příčinu a provedli opravu. Aktivní účast uživatelů je zásadní pro neustálý vývoj softwaru a zlepšování uživatelských zkušeností.
Poskytli jste někdy v rámci MIUI zpětnou vazbu?
Zdroj: xiaomiui.net.
Dobrý den,
aktualizace ano, ale na zpětnou vazbu skoro nikdy nikdo nereaguje. Pokud jim člověk něco poskytne s tím, že vydali betu za stable, nebo, že nějaká verze laguje a má žere hodně baterky tak většinou na tyto věci nikdo nereagoval. Nakonec stejně člověk musel hledat nebo zkoušet řešení z XDA nebo z jiných for.
Zkoušel jsem to na MI4Note, MI8, MI9, MI10 a nakonec jsem zahodil hůl na to jim tam cosi hlásit. Kdysi dávno když bylo MIUI někde u 6.X , tak aspoň někdo něco napsal na oficiálním foru v dobých MIUI 8.X už pusto a prázdno.
Byly situace kdy došla OTA aktualizace a během noci telefon sežral 40% baterky a po HR i FR žral pořád něco kolem 35%. A response ? žádné.
Dobrý den,
ano, že by někdo odpovídal jsem zaznamenal jen párkrát. Většinou to byly takové ty obecné rady typu „uveďte telefon do továrního nastavení“. Nicméně když se jednalo o nahlášení nějaké chyby, tak v následující nebo v té další aktualizaci byla často opravena.
Hodně záleží na tom, kolik lidí chybu nahlásí. Pokud se problém projevuje na jednom telefonu, pak asi nemají kapacitu to řešit.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, tehdy MIUI8 i MIUI9 na MI9 , pak na MI10. Tehdy jsem se díval na to forum u nich a stejný error tam mělo víc než 10000 lidí. Tehdy to bylo kvůli té baterce a někdo prostě použil do update-OTA špatný FW. A průšvih byl v tom, že to byl Global a kdo neměl root a odemčený BL tak měl problém.
A tehdy jsem psal někam návod jak to celé reflashnout – vlákno na XDA toho bylo tehdy plné a XIAOMI mlčelo. Po měsící vyšel update patch, který to opravil – ale to byla jen minulá stock rom přejmenovaná na vyšší verzi.
Naposledy to bylo na MI10, kdy se prostě sekala Wifi + GPS – opět podobná chyba, převzatý CFG.
Příjemný den
Dobrý den,
no, já neměl na mysli to diskuzní fórum. Tam je otázkou, zda to tam někdo z Xiaomi vůbec čte. Já myslel odeslání zpětné vazby přes nastavení. Tam mám opravdu opakovanou zkušenost, že byla chyba, nahlášená více uživateli, opravena.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Já jsem to poslal přes nastavení a tehdy to psalo hodně lidí a reakce žádné. A když jsem se díval na forum mi.com tak tam tehdy to poslal každý druhý.
Na updaty je bohužel lepší ten TaTung
Dobrý den,
s tou poslední větou bohužel musím souhlasit.
Každopádně mé zkušenosti s hlášením problémů jsou takové, jak jsem je popsal. Asi záleží na více věcech – lze předpokládat, že některé problémy budou mít složitější hledání příčiny a následné řešení.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Jedina chyba u Xiaomi je ta, ze ide primarne po modeloch, ktore maju najvacsi zaber, t.j. je jedno ci to je vlajka alebo mid. Xiaomi Mi 11 Ultra nahlasovana chyba cez nastavenia (original EU distribucia) a nikto sa na to nepozrel, ani neodpovedal. Nakoniec som nasiel forum, kde sa to zapisovalo cez google sheet a tam bol nejaky typek co to posielal priamo do Xiaomi a daval k tomu spatnu vazbu, ale v principe obecne rady typu budeme dalej sledovat, …
Dobrý den,
běžně se stává, že na hlášení nikdo neodpoví, ale pokud se ukáže (např. podle počtu hlášení), že jde o problém, tak ho vývojáří dost často opraví v některé z následujících aktualizací. Čili jen z toho, že neodpověděli, bych úplně jistě nesoudil, že se na to vykašlali.
Přeji hezký den.
Karel Kilián