Xiaomi dominuje segmentu nositelné elektroniky, Apple je až druhý
Během posledních deseti let se staly mobilní telefony nedílnou součástí našich životů. Díky rychlému pokroku mohou mnozí z nás říci to samé o nositelné elektronice – tedy především o chytrých náramcích a hodinkách. Analytická společnost Canalys publikovala statistiky za třetí čtvrtletí tohoto roku, které ukazují, že Xiaomi dominuje tomuto segmentu.
První místo není velkým překvapením, neboť čínský výrobce nabízí celou řadu hodinek a náramků se zajímavými funkcemi a atraktivní cenovkou. Zmínit můžeme například prodejní šlágr v podobě Mi Band 4 za 785 Kč nebo elegantní Amazfit GTS za 3258 Kč.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Xiaomi dominuje
Dominanci Xiaomi patrně nejvíce pomohly náramky Mi Band, kombinující moderní design, mnoho užitečných funkcí a sympatickou cenovku. Podle statistik prodal čínský výrobce během jediného čtvrtletí 12,2 milionů kusů hodinek a náramků, což znamená meziroční nárůst o 74 %. Celkem si díky těmto číslům ukousl 27 % pomyslného koláče.

Na druhém místě skončil Apple, který nejvíce prodával své Apple Watch Series 5, jež tvořily bezmála dvě třetiny všech prodaných nositelných zařízení této značky. K pěkným výsledkům v podobě 15% podílu přispělo i snížení ceny Watch Series 3.
Pomyslnou bronzovou příčku obsadil Huawei, který prodal 5,9 milionů hodinek a náramků. Třetí místo mu tak patří díky 13% podílu, avšak nutno podotknout, že tato čísla znamenají úctyhodný 243% meziroční nárůst.
Na čtvrtém místě je s 8 % Fitbit, který byl nedávno odkoupen Googlem a pátou příčku si díky 6 % udržel jihokorejský Samsung. Poté následuje řada dalších menších značek, jež si dohromady ukously 31% podíl na trhu nositelné elektroniky.
Máte chytré hodinky nebo náramek Xiaomi?
Zdroje: gizmochina.com, canalys.com.