Xiaomi má za sebou rekordní rok. Výrobce zveřejnil své finanční výsledky
Společnost Xiaomi zveřejnila své finanční výsledky za uplynulý kalendářní rok 2021. A nezbývá než se zvednout ze židlí a vestoje čínskému výrobci zatleskat. Čísla totiž vypadají opravdu výborně.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Kolik Xiaomi vydělalo a na čem?
Společnost se sídlem v Pekingu zaznamenala v uplynulém roce tržby ve výši 328 miliard CNY, což představuje 33,5% meziroční nárůst. Pokud jde o čistý zisk, ten činil 22 miliard CNY, což je ve srovnání s rokem 2020 nárůst o jen stěží uvěřitelných 69,5%.
Působivě si vedl segment chytrých telefonů. Po celém světě se jich prodalo 190,3 milionů, což je o 30% více než v předchozím roce. Z toho všeho ale až 24 milionů zařízení spadalo do segmentu prémiových zařízení, což je v meziročním srovnání zlepšení o 160%.
Celkové tržby z mobilních telefonů činily 208,9 miliard CNY. Pokud se na toto číslo podíváme jako na absolutní hodnotu, znamenalo by růst o 37,2%. Ve skutečnosti se však jedná o částku 1097 CNY za jeden telefon, což už tak slavně nevypadá. Jedná se totiž o ekvivalent čínské prodejní ceny telefonu Redmi Note 11. Za prémiové dodávky jsou pak považována všechna zařízení prodávaná na čínském trhu za cenu vyšší než 3000 CNY nebo na globálním trhu za cenu vyšší než 300 EUR.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Co růstu pomohlo?
Xiaomi rozhodně v růstu pomohla expanze na nejrůznější zahraniční trhy. Finanční zpráva odhaluje, že téměř polovina všech finančních příjmů pochází ze zámořských trhů. Konkrétně jde o 163,6 miliardy CNY, což výrobci získalo o 33,7% více financí než v roce předchozím.
Nemůžeme však nevidět celkovou globální popularitu značky. Svědčí o ní mimo jiné i zařazení mez TOP5 výrobce na 62 trzích po celém světě, přičemž na 14 z nich je výrobcem číslo jedna.
Další faktor, který růstu pomáhá je orientace výrobce na širší spektrum spotřební elektroniky. Chytré telefony jsou sice stále tím největším producentem zisku, nicméně sázka výrobce na další různé produkty spojené s slovíčky „smart“ a „umělá inteligence“ také nese své ovoce. I zde totiž Xiaomi zvyšovalo své zisky, a to o více než 26%, na 85 miliard CNY. A perlička na závěr produktového okénka? Byznys s klimatizacemi, chladničkami a pračkami činil v meziročním srovnání o 60%. Znamená to mimo jiné, že si lidé začínají více všímat, že Xiaomi figuruje v mnohem více odvětvích, než dosud tušili.
Aby toho nebylo málo, Xiaomi zveřejnilo i další impozantní čísla. V celosvětovém spektru naměřilo Xiaomi v průměru 509 milionů uživatelů rozhraní MIUI každý měsíc. Což je vlastně dalším důvodem k růstu zisků. Xiaomi totiž mimo prodej svých zařízení vydělává také na reklamě, která je již pár let nedílnou součástí rozhraní MIUI.
Jestli to tímto tempem půjde dál si nejsem jistý. Popravdě jsem docela zvědavý, jaký bude pro Xiaomi (ale i jiné výrobce) právě rok 2022, ve kterém zvláštní kroky, které jak mě, tak ani mým kolegům nedávají naprosto žádný smysl. A pokud za rok uvidím, že Xiaomi opět takto poroste, asi budu muset odcestovat do Číny a udělat si tam nějaký tajný kurz neortodoxního podnikání.
[zdroj]
Dobrý den,
Amerika poslala k ledu HUAWEI a na jeho místo nastoupilo XIAOMI. Proč? Protože v Evropě apod. si lze těžko představit telefon bez GMS.
Příjemný den
Dobrý den,
s tím mohu souhlasit. Nutno ale dodat, že i Xiaomi značně roste konkurence. Třeba takové Realme si vede velmi dobře a do značné míry mi připomíná Xiaomi před několika roky. Dále tu máme Vivo, Oppo, atd.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
Bohužel Xiaomi se hodně napapalo a nyní se snažit vystupovat něco jako ten „Ťatung“, v minulosti mělo nízké ceny a sympatický HW a dnes jsou to jen částečné inovace starších modelů.
Kdysi dávno když byl Redmi Note3 + Redmi Note4 tak na trhu nebyla podstatná konkurence v poměru cena / parametry a dnes je to zcela jiné. Tehdy stálo RN4 kolem 4500 s tím, že podobná konkurence začínala s horšími parametry na cca 6000 (tehdy tuším to byl zase ten HONOR).
Realme + Vivo + Oppo je jedna stáj, ale navenek jsou samostatná značka, kdyby se to dalo dohromady, tak jsou čísla úplně jiná.
Dobrý den,
musím s Vámi souhlasit. Také mám dojem, že nám Xiaomi „Samsungovatí“. Ostatně podobnou cestou šel i Huawei, než ho Trump zařízl. Také býval zpočátku výhodný, a později už maximálně průměrný.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý večer,
Huawei telefonní divize to schytala za divizi routerů / 4G / 5G, kde se USA obávalo únik dat. Nakonec se nic nepotvrdilo a stejně to bylo jen, aby se prodávaly routery aj. od těch co se kamarádí s nimi. Celé to byl jen konkurenční boj
Dobrý den,
ano, působí to tím dojmem.
Přeji hezký den.
Karel Kilián