Články

Xiaomi testuje svůj elektromobil Modena. Bude konkurovat Tesle?

Čínská firma Xiaomi chystá expanzi do segmentu elektrických automobilů. Ačkoli prvního modelu bychom se měli dočkat až v příštím roce, již probíhá jeho intenzivní testování. Elektromobil, neoficiálně označovaný jako Xiaomi Modena, nedávno testovali v náročných zimních podmínkách v Mongolsku. Čínský web CarNewsChina následně publikoval několik snímků, které naznačily základní parametry.

Elektromobil Xiaomi Modena při testech v Mongolsku
Elektromobil Xiaomi Modena při testech v Mongolsku

Ačkoli prakticky celé auto chrání před zvědavými zraky kamufláž, skrývající veškeré designové prvky, dá se z obrázků vyčíst několik základních informací. Vůz má aerodynamický tvar s protáhlou kapotu, plynule se snižující linii střechy a výsuvné kliky dveří, čímž může připomínat elektromobily od americké Tesly. Dle neoficiálních informací půjde o sedan střední třídy, který má být nabízen ve třech variantách.

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!

Elektromobil Xiaomi Modena

Z hlediska orientace v prostoru bude elektromobil Xiaomi Modena pravděpodobně sázet na LIDAR. To je poměrně zásadní rozdíl proti Tesle, jež v rámci úspor výrobních nákladů používá sadu kamer (spolu s dalšími čidly). Použití LIDARu také naznačuje, že by čínský vůz mohl nabídnout blíže nespecifikované autonomní funkce.

Snímek z testování v Mongolsku
Snímek z testování v Mongolsku

Testování probíhalo v Mongolsku, kde se podle meteorologických stanic Netatmo teploty aktuálně pohybují v rozmezí od -35 do -20 °C. Lze předpokládat, že hlavním smyslem zkoušek v této oblasti je ověření výkonu a výdrže akumulátorů v takto náročných a extrémně chladných povětrnostních podmínkách. Firma zde testovala dvě auta – předpokládá se, že každé mělo baterie od jiného výrobce.

Pravděpodobně se jednalo o testy baterií
Pravděpodobně se jednalo o testy baterií

Dle neoficiálních informací má baterie do dvou verzí vozu dodávat další čínská automobilka BYD Auto a do jedné verze výrobce akumulátorů Contemporary Amperex Technology (CATĹ). Baterii vozidla by mělo být možné nabít z nuly na 80 % její kapacity během patnácti minut, což je na elektromobil poměrně rychlé.

Dvě vozidla Xiaomi pokrytá kamufláží
Dvě vozidla Xiaomi pokrytá kamufláží

Xiaomi hodlá při vývoji elektrického vozidla využít své konexe, které získalo při výrobě mobilních telefonů. Informační a zábavní systém připravovaných vozidel tak bude poháněn osmijádrovým procesorem Qualcomm Snapdragon 8295. Čip je vyráběn 5nm procesem a čítá jedno super jádro X1, tři výkonná jádra A78 a čtyři úsporná jádra A55. Vykreslování náročnější grafiky bude zajišťovat akcelerátor Adreno 690.

Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!

Bude konkurovat Tesle?

Na vývoji prvního elektrického vozu Xiaomi se podílí i nejvyšší šéf společnosti Lei Jun. Zpráva uvádí, že byl dokonce osobně přítomen testování v Mongolsku. O Lei Junovi je známo, že je automobilovým nadšencem, ale informace o jeho účasti na místě nebyla oficiálně potvrzena (přesto se některá média nezdráhala tvrdit, že elektromobil dokonce řídil).

Elektromobil Xiaomi Modena
Elektromobil Xiaomi Modena

Společnost Xiaomi oznámila v září 2021 investici ve výši 1,5 miliardy amerických dolarů do své divize elektrických vozidel. Následně se potýkala s řadou zpoždění ve vývoji, nicméně jak se zdá, vše spěje ke zdárnému cíli. Na základě neoficiálních informací by elektromobil Xiaomi Modena mohl vyjet na silnice už v roce 2024.

Xiaomi Modena
Xiaomi Modena

Na poli spotřební elektroniky se Xiaomi zapsalo jako výrobce kvalitních produktů s příznivými cenovkami. Dost možná se tak etabluje i na trhu elektrických vozů, neboť cena Modeny se má pohybovat v rozmezí mezi 260 000 a 350 000 čínskými jüany, což je v přepočtu zhruba 847 000 až 1 140 000 korun. Cílem firmy je prodat více než 10 milionů elektromobilů ročně.

Zaujal vás elektromobil Xiaomi Modena?

Zdroje: mysmartprice.com, carnewschina.com, hi-tech.mail.ru, gizmochina.com.

Xiaomi Robot Vacuum
Série Redmi Note 14

Zaujal Vás tento text a chcete vědět o nových článcích hned, jak vyjdou? Sledujte nás prostřednictvím komunikační aplikace Telegram na https://t.me/xm_cz a skupinu na Facebooku!

Přihlásit odběr
Upozornit na
guest


8 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Zdeněk
Zdeněk
2 let před

Dobrý večer,

Modena má prý být podobná tomu https://www.arenaev.com/xpeng_p7_2021-96.php, který je už v sériové výrobě.

Ta slabší verze tedy standard 400V BYD lithium iron
Silnější verze 800V architektura CATL’s Qilin Battery

Ale i tak mi stále výhodněji vychází spalovací motor

Zdeněk
Zdeněk
Odpovědět  Karel Kilián
2 let před

Dobrý den,

v dnešní době určitě, nabíjet před domácí 220V nabíječku je utopie (přes noc se nenabije ani ten úplný low-end od Dacie a pokud chce člověk nabíjet rychleji tak to znamená investice do 400V kabelu popř. WallBoxu – to jsou ceny od 15 000)

Elektroauto je jen dnes velkým „IN“ pro Green Deal, cena kolem 1M se nemůže nikdy vrátit (cena Km vychází v nejlepším případě kolem 1,40, přitom spalovák vyjde kolem 2,20 – 2,70 Km).

A nabíjet někde Super-Ultra na dálnici s Power-On nabíječkou , to je garda celkem ( 1 Kw tam je někde kolem 12-15Kč ), nehledě na to, že jich je celkem málo a v zimě jde dojezd rapidně dolů.

Příjemný den

Zdeněk
Zdeněk
Odpovědět  Karel Kilián
2 let před

Dobrý den,

u spalováku i u elektroauta musíme počítat s podobným opotřebením – gumy aj. U elektro budou dražší servisní prohlídky než u spalovacího.

Záruky na baterie jsou na ujetí 150 000 Km a dávat tam novou tak to je asi třetina auta.

Dnes, když člověk na D1 neví jak a dlouho někde bude stát tak bych asi já neriskoval s EV. To za pár let by hasiči v kolonách v zimě na Vysočině chodili místo s benzínem s agregátem.

A dojezdy papírově kolem 520 km u těch lepších aut ….

Příjemný den

Daniel Macho
Editor
2 let před

Mno, myslím, že Ferrari se ten název moc líbit nebude 😀

8
0
Napište nám svůj komentář!x