Jak spárovat náramek Xiaomi Smart Band 8 s mobilním telefonem?
Od minulého týdne se v Česku prodává nová verze chytrého náramku od Xiaomi – Smart Band 8. Protože si tento produkt kupují nejen zkušení uživatelé, ale také naprostí začátečníci, připravili jsme pro ně návod, jak spárovat náramek Xiaomi Smart Band 8 s mobilním telefonem.

Rozbalení a příprava
Náramek je dodáván v bílé papírové krabičce s poutkem pro zavěšení na prodejní stojan. Nejrychlejší je otevřít ji shora a poté z krabičky vysunout papírové lůžko, ve kterém kromě náramku najdete ještě stručnou uživatelskou příručku a nabíjecí kabel.

Náramek patrně dorazí se zhasnutou obrazovkou, takže bude nutné ho oživit. To lze provést jeho připojením k napájení. Připojte tedy jeden konec nabíjecího kabelu do USB portu napájecího adaptéru (není součástí balení, tj. musíte mít vlastní) nebo zapnutého počítače či notebooku a druhý konec ke kovovým nabíjecím pinům na spodní straně těla náramku.

Na náramku by se nejprve mělo na krátkou dobu zobrazit bílé logo Mi na černém pozadí, následně se ukáže aktuální čas (který skoro jistě nebude přesný) a informace o stavu baterie. V tomto okamžiku náramek odpojte od nabíjecího kabelu.

Na obrazovce náramku se následně zobrazí nabídka jazyků, kterou můžete procházet vertikálním posouváním. Klepnutím zvolte jazyk, kterým má náramek komunikovat – v nabídce nechybí čeština, slovenštinu však budete hledat marně. Po nastavení jazyka se na displeji náramku zobrazí QR kód. Nyní můžete náramek odložit stranou – pokračovat budete na telefonu.

Úvodní nastavení aplikace Mi Fitness
Zatímco loňskou verzi náramku Smart Band s číslem sedm bylo možné spárovat buď s aplikací Mi Fitness, nebo Zepp Life, u letošní nutnost volby odpadá. Lze ji totiž párovat výhradně s aplikací Mi Fitness, která je k dispozici zdarma pro telefony s operačními systémy Android 6.0 a novějším nebo iOS 12.0 a vyšším. Můžete ji stáhnout a nainstalovat přes následující odkazy.
Po nainstalování aplikaci spusťte. Zobrazí se uvítací obrazovka, na které klepněte na tlačítko Začít. V dalším kroku budete muset souhlasit se smluvními podmínkami a zásadami ochrany osobních údajů – aktivujte tedy příslušnou volbu. Se zapojením do programu optimalizace na základě uživatelských zkušeností souhlasit nemusíte. Poté stiskněte tlačítko Souhlasím.
V následujícím kroku můžete vybrat oblast. Patrně není důvod volit jinou než Česko, následně stačí stisknout tlačítko Další. Tím se dostanete na úvodní obrazovku aplikace Mi Fitness. Než začnete párovat náramek, doporučujeme zapnout synchronizaci – klepněte tedy na položku Přihlásit se.
Vytvoření účtu
Pokud si kladete otázku, proč je nutné se registrovat, respektive přihlašovat, má to docela dobrý důvod. Veškerá data naměřená náramkem totiž budou synchronizována nejen do mobilní aplikace, ale také do cloudu. To v praxi znamená, že o naměřené údaje nepřijdete, ani když vyměníte hodinky za nové, ztratíte je, nebo dojde k jejich poškození. Stejně tak můžete vyměnit telefon, ale svá data budete mít stále k dispozici. V sekci pro přihlášení bohužel nelze pořizovat snímky obrazovky, takže si budeme muset vystačit se slovním popisem.
K používání aplikace Mi Fitness budete potřebovat účet Xiaomi. Pokud ho již máte, můžete se přihlásit e-mailem, telefonním číslem či ID Xiaomi účtu. Dále bude nutné zadat heslo a stisknout tlačítko Přihlásit se, což by mělo být vše, a následující dva odstavce můžete přeskočit.
Pokud účet Xiaomi ještě nemáte, klepněte na odkaz Vytvořit účet. V dalším kroku zadejte svou zemi (tj. Česká republika), e-mailovou adresu a dvakrát heslo. Poté aktivujte souhlas se smluvními podmínkami a zásadami ochrany osobních údajů a vše potvrďte stiskem tlačítka Další. Poté budete muset pomocí jednoduchého testu potvrdit, že nejste robot.
Na zadanou e-mailovou adresu vám následně přijde zpráva s předmětem „Ověřovací kód Xiaomi účtu“, obsahující šestimístný kód. Opište tento kód do aplikace, čímž potvrdíte, že jste majitelem zadané schránky, a dojde k založení účtu.
Nastavení aplikace Mi Fitness
Poté, co si založíte účet, budete požádáni o zadání několika základních informací. Důrazně doporučujeme uvádět je dle skutečnosti – pokud například zadáte nesprávnou váhu, bude vám aplikace špatně počítat spálené kalorie. Při zadání nesprávné výšky bude počítat se špatnou délkou kroku.
V prvním kroku zadejte datum svého narození a stiskněte tlačítko Další. V následujícím kroku zvolte, jestli jste Muž, nebo Žena (jiné možnosti k dispozici nejsou) a opět stiskněte Další. Poté uveďte svou výšku v centimetrech a opět pokračujte tlačítkem Další. Nakonec zadejte váhu v kilogramech a zakončete celý proces stiskem tlačítka Hotovo. Údaje můžete kdykoli upravit v sekci Profil, kde klepněte na ID číslo svého účtu.
Poté se zobrazí dialogové okno s dotazem, zda si přejete zapnout synchronizací. Rozhodně doporučujeme souhlasit, tedy stisknout tlačítko OK. Pokud synchronizaci nezapnete, pak v případě ztráty, odcizení či poškození telefonu přijdete o veškerá naměřená data.

Jak spárovat náramek Xiaomi Smart Band 8?
Dostáváme se k tomu nejdůležitějšímu – totiž jak spárovat Xiaomi Smart Band 8 s aplikací Mi Fitness. V té nejprve klepněte na tlačítko Plus v pravém horním rohu a zvolte možnost Přidat zařízení. Aplikace následně požádá o přenos pomocí Bluetooth – potvrďte to stiskem tlačítka Souhlasím.
V dalším kroku se zobrazí požadavek na udělení oprávnění – opět stiskněte tlačítko Souhlasím. Na požadavek o oprávnění „Povolit aplikaci Mi Fitness najít zařízení v okolí, připojit se k nim a zjistit jejich relativní polohu“ odpovězte stiskem tlačítka Povolit.
Aplikace poté začne v okolí vyhledávat zařízení, se kterými by se mohla spárovat. Pokud se to nepodaří, stiskněte tlačítko Hledat znovu. Jestliže náramek nenajde ani na druhý pokus, pokračujte stiskem tlačítka Přidat model.
Na další obrazovce vyberte Xiaomi Smart Band 8, načež Mi Fitness začne znovu hledat ve svém okolí náramek. Pokud se to podaří, zobrazí se na obrazovce náramku výzva ke spárování s telefonem, kterou je nutné odklepnout.
Následně se vás ujme průvodce, který vám na třech obrazovkách představí základní principy ovládání.
Další konfigurace
Po úvodním průvodci následuje nastavení oznámení z telefonu na náramek. Pokud chcete synchronizovat všechna oznámení všech aplikací, ponechte aktivovanou volbu Synchronizovat všechna oznámení. Jestliže si přejete na náramku zobrazovat oznámení pouze z vybraných aplikací, zvolte možnost Zvolit oznámení a klepněte na tlačítko Nastavit.
V dalším kroku bude nutné povolit náramku přístup k oznámením. Klepněte na tlačítko Nastavit, na další obrazovce otevřete Mi Fitness a aktivujte všechny přepínače, které by poté měly být modré. Následně se vraťte zpět do aplikace Mi Fitness.
Pokud chcete, aby náramek zobrazoval informace o příchozích hovorech, ponechte v následujícím kroku aktivní volbu Příchozí hovory a stiskněte tlačítko Nastavit. Na dialog „Vyžadována oprávnění“ odpovězte stiskem tlačítka OK a povolte aplikaci vše, co si žádá.
V následujícím kroku můžete povolit synchronizaci režimu Nerušit s telefonem. Pokud chcete využívat tuto funkci, kdy náramek nebude vibrovat v době, kdy je telefon v režimu Nerušit, aktivujte volbu Synchronizovat režim Nerušit s telefonem a klepněte na tlačítko Nastavit. Opět udělte nezbytná oprávnění.
Poslední krůčky
Pokud se zobrazí hlášení, že je dostupná nová aktualizace, stiskněte tlačítko Pokračovat. Následně proběhne stažení aktualizace a její instalace do náramku. Na obrazovce si můžete v angličtině přečíst, jaké novinky aktualizace přináší. Počítejte s tím, že celý proces může trvat až několik minut. Nakonec by se mělo zobrazit hlášení „Úspěšně synchronizováno“, které potvrďte stiskem Pokračovat.
Nakonec si nastavte své cíle. Stiskněte tedy tlačítko OK. Pokud by se vás neujal průvodce, můžete cíle nastavit klepnutím na první dlaždici na úvodní stránce aplikace Mi Fitness. Na další obrazovce klepněte na tři tečky v pravém horním rohu a zvolte možnost Statistiky. Nastavte počet kalorií, kroků a stání, které byste chtěli každý den splnit.
To by mělo být z hlediska spárování náramku Xiaomi Smart Band 8 vše. Jako další krok doporučujeme nastavení aplikace Mi Fitness tak, aby ji systém neukončoval. Na telefonech Xiaomi, Redmi a Poco to můžete provést dle našeho článku MIUI 14 – tipy a triky: Jak zabránit ukončování aplikací?
Podařilo se vám dle našeho návodu spárovat náramek Xiaomi Smart Band 8 s mobilním telefonem?
Hezký den, při rozbalení nového náramku mi band 8 jsem se dostala k pokusu propojení s telefonem (iPhone XS) a při otevření aplikace se jeví tlačítko “souhlasím” jako deaktivované. To samé na iPadu. Měli byste prosím nějakou radu, jak to vyřešit?
Díky mockrát.
Dobrý den,
musíte aktivovat to první zatržítko s tím, že souhlasíte se smluvními podmínkami a zásadami ochrany osobních údajů.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Prosím,článek super,všechno funguje jen nejde nastavit apku aby ji systém neukoncoval,aby se synchronizovalo pořád. Porad apka rika,ze mam nastavit automatické spousteni aby byla stale na pozadi ale jak? Zkusila jsrm vse mozne.Mám Samsung a53,prosiiiim o radu,jinak článek úžasný,dik moc moc Nada
Dobrý den,
Mi Fitness nesynchronizuje data průběžně. K provedení synchronizace je nutné aplikaci otevřít a vyčkat. Při běhu na pozadí synchronizace neprobíhá a není to chyba, ale vlastnost.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, článek mi moc pomohl a děkuji za něj! Vše nastaveno, vše ozkoušeno… Náramek by teď rád ozkoušel muž – je nutné to vše uvést do základního stavu? Jde o jiné údaje pro počítání statistiky (váha, výška, výpočet stresu atd.). Předem děkuji!
Dobrý den,
ano, pokud nechcete mít pomíchané svoje a manželovy údaje, určitě bych doporučil odpárovat náramek od aplikace a poté ho spárovat s jeho telefonem, kde bude mít v aplikaci Mi Fitness zadané své vlastní údaje o výšce, pohlaví a váze.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý deň,
náramok Xiaomi Mi Band 8 Pro nieje v apke Xiaomi Wear .Bude to aktualizované,lebo vyhľadávaním náramok nenájde, ďakujem .
Dobrý den,
náramek Xiaomi Smart Band 8 Pro pro globální trh zatím nebyl oficiálně představen. Z tohoto důvodu není dostupný v aplikaci Mi Fitness.
Předpokládáme, že bude představen na veletrhu MWC, který proběhne 26. až 29. února. Očekáváme, že někdy v té době přijde aktualizace aplikace Mi Fitness, která možnost párování odemkne.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, neporadíte, jak přenést data z dřívější aplikace Zepp Life (mi band6)? A jak do nové aplikace přidat váhu Mi Body Composition Scale 2?
Děkuji Jitka
Dobrý den,
bohužel, uvedenou váhu nelze spárovat s jinou aplikací než s Zepp Life. Čili ani neexistuje způsob, jak přenést data.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Je pravda, že aplikace Mi Fitness neumí zobrazovat pulz (srdeční frekvenci, tep) při cvičení na displeji telefonu?
(Při chůzi, při jízdě na kole)
Dobrý den,
pokud měření spustíte z aplikace v sekci Cvičení, pak se tep v aplikaci zobrazuje. Viz obrázek níže.

Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,mám trochu jiný problém.Koupil jsem si Smart band 8 pro.Před tím jsem měl náramek Smart band8. Ten si chce vzít manželka, má telefon Redmi note 9pro. A tady nastal problém. Náramek jsem resetoval do továrního nastavení.Manželce jsem na telefon stáhnul a nainstaloval app MiFit a postupoval jsem podle vašeho návodu.Vše šlo hladce až do doby,kdy se měli telefon a náramek spárovat. Telefon ho nenašel,přestože vše bylo povoleno a zapnuto. Asi po 10 pokusu jsem to vzdal a píšu a prosím o pomoc.Jsem už dědek a tak třeba někde dělám chybu. S mým mobilel Redmi Note 10 pro se náramek bez problému spojil,taky Smart band 8 pro neměl problém. Nemůže to být tím,že náramek si pamatuje můj Xiaomi účet a zablokuje prostě jiný mobil? Jsem dost zoufalý a štve mě to,protože jsem si většinou uměl poradit,ale teď nevím jak na to.Poraďte prosím……
Dobrý den,
pokud chcete náramek spárovat s novým telefonem, je nejprve nutné ho odpárovat od aplikace v původním telefonu. Bez toho to nepůjde – jinak by náramek fungoval se dvěma telefony, což není žádoucí.
Zarazila mě ta zmínka o aplikaci na manželčině telefonu. Možná je to jen překlep, ale opravdu se jednalo o aplikaci Mi Fit? Pokud ano, tak tu Xiaomi už několik let nepodporuje a aplikace nové náramky neumí. Je nutné instalovat aplikaci Mi Fitness. S tou by to mělo jít bez problémů.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Je to překlep, má tam MI Fitness……Zkusím odpárovat ,jak jste mi poradil a dám vědět…..zatím díky
Dobrý den,
OK. Každopádně pokud jste hodinky uvedl do továrního nastavení přes nabídku na hodinkách, tak už od Mi Fitness odpárovat nepůjdou.
Pak je tu zásadní otázka: co v okamžiku pokusu o spárování svítí na obrazovce hodinek? A jaký má paní manželka telefon?
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Tak se to konečně povedlo,všechno funguje jak má,díky za radu…..holt v 74 letech už mám nárok něco nevědět…..ještě jednou díky. Poradil jste mi už párkrát a vždycky dobře…….hezký den přeji……Petr
Dobrý den,
není vůbec zač. Za mě jste borec. Měl jsem taťku ve Vašem věku, a toho jsem nedokázal přesvědčit ani k tomu, aby přešel z tlačítkového telefonu na smartphone. Takže velký respekt pro Vás, že se techniky nebojíte. Fakt to cením.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Děkuji…..
Dobrý den,
není zač, rádo se stalo.
Přeji hezký den!
Karel Kilián
Jak jsou vypočítávané km ke krokům.
Kolik se počítá jede krok
Dobrý den,
délku kroku náramek odvozuje ze zadané výšky postavy. Například u mě (187 cm výška) to počítá jeden krok jako 67 centimetrů.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, pořídila jsem si nový telefon a převodem aplikací se mi přenesla i MI Fitness. Nejde mi spárovat náramek ani ručně přidat zařízení a asi přijdu o všechny data ze starého telefonu ? Děkuji za pomoc
Dobrý den,
náramky a hodinky takto přenést nelze. Ale nebojte se – o svá data nepřijdete. Stačí náramek odpárovat v aplikaci Mi Fitness ze starého telefonu a následně ho spárovat na novém telefonu. Pokud budete přihlášená stejným účtem, pak o data určitě nepřijdete.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Děkuji moc za radu a Váš čas, něco dělám špatně asi neumím odpojit, nevím už jsem i vše restartovala. Náramek se tváří , že je odpojený, starý telefon píše že je zařízení odpojeno v seznamu bluetooth není . a s novým telefonem se nechce spárovat. Původně jsem měla telefon Redmi 7A teď 13C. Děkuj hezký den Zuzana
Dobrý den,
přes Bluetooth náramek nehledejte. Zkuste ho přidat v aplikaci Mi Fitness na novém telefonu.
Pokud to nepůjde, zkuste mi popsat, co se aktuálně zobrazuje na obrazovce náramku.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Hezký den, lze připojit k aplikaci Mi fitnes osobní váhu Mi Body Composition Scale 2 ?
Dobrý den Michale,
Váhu Mi Body Composition Scale 2 bohužel nelze připojit k aplikaci Mi Fitness. Tato váha je určena pro použití s aplikací Zepp Life (dříve Mi Fit).
Jak na to:
Pokud by se váha nespárovala, ujistěte se, že je telefon dostatečně blízko a Bluetooth je zapnutý.
Přeji hezký den!
Karel Kilián
Dobrý den!
Dostal jsem nové XIAOMI 8Pro a pro staré mám v mobilu FitCloudPro ,lze to dát dohromady.
Děkuji
Dobrý den Jindro,
pokud máte na mysli telefon Xiaomi Mi 8 Pro, pak mohu potvrdit, že aplikace FitCloudPro by na něm měla bez problémů fungovat. Tento telefon běží na Androidu 10, zatímco aplikace FitCloudPro vyžaduje alespoň Android 5.0 (Lollipop) – tedy podmínky jsou splněny.
Pokud jste měl na mysli jiný model než Mi 8 Pro, dejte mi prosím vědět – rád to upřesním.
Přeji hezký den!
Karel Kilián
Děkuji, je to funkční Jindra
Dobrý den Jindro,
není vůbec zač – jsem rád, že to funguje, jak má! Kdybyste měl kdykoli další dotaz, klidně se ozvěte.
Přeji hezký den!
Karel Kilián
Dobrý den aplikace mi fitness nemůže najít můj náramek mi band 8. Zkusila jsem i dát náramek do továrního nastavení a znovu instalovat aplikaci.
Dobrý den Lenko,
v tomto případě bych Vám doporučil následující postup: zkuste náramek spárovat s jiným telefonem. Pokud se ani na jiném zařízení náramek nespáruje, je velmi pravděpodobné, že se jedná o závadu samotného náramku.
V takovém případě Vám doporučuji uplatnit reklamaci u prodejce, u kterého jste náramek zakoupila.
Přeji, ať se situace brzy vyřeší k Vaší spokojenosti.
S pozdravem,
Karel Kilián