Xiaomi Mi A2, Mi A2 Lite a Mi A1 nelze z Androidu 9 Pie vrátit na Oreo

Telefony Xiaomi Mi A2, Mi A2 Lite a Mi A1 dostávají očekávanou aktualizaci na nejnovější Android 9 Pie. Pro většinu majitelů je to dobrá zpráva – poslední verze systému přináší celou řadu nových funkcí a vylepšení. Méně pozitivní však je, že pokud se pokusíte udělat downgrade na Android 8 Oreo, narazíte. Takzvaný „rollback“ není možný.

Modelová řada Mi A je součástí projektu Android One. V jeho rámci výrobci nabízejí své telefony s čistým operačním systémem bez jakýchkoli nadstaveb. V našem e-shopu nabízíme oba aktuální modely: Mi A2, jehož cena začíná na 4560 Kč, a Mi A2 Lite, startující na ceně 3990 Kč.

Na Oreo se nevrátíte!

Výhodou těchto telefonů je čistý Android, díky čemuž může výrobce rychleji vydávat aktualizace na poslední verze. To platí u všech tří telefonů: Mi A1, Mi A2 a Mi A2 Lite již (postupně) dostávají update na aktuální Android 9 Pie.

V pondělí se na oficiálních stránkách Xiaomi objevilo důležité oznámení. V případě, že na uvedených telefonech proběhne aktualizace na Android 9 Pie, není již možné telefon vrátit na předchozí verzi Android 8 Oreo. Nehraje přitom roli, zda poslední verzi systému flashnete, nebo na ni přejdete díky aktualizaci.

Telefony Xiaomi Mi A1, A2 a A2 Lite nelze vrátit na Oreo
Telefony Xiaomi Mi A1, A2 a A2 Lite nelze vrátit na Oreo

Důvodem je, že Android 9 Pie přináší řadu nevratných změn. Případný návrat na předchozí verzi systému by způsobil problémy, jež by se projevovaly řadou chyb, které mohou mít vliv na normální fungování zařízení.

Na druhou stranu nutno podotknout, že poslední verze systému přináší řadu novinek a vylepšení. Jmenovat můžeme například duální VoLTE, FM rádio, funkci adaptivní baterie, adaptivní jas, nová navigační gesta a další.

Anti Rollback v praxi

Situace připomíná zprávu z poloviny září, podle které telefony Redmi Note 5 a Redmi Note 5 Pro nelze vrátit na starší verzi Androidu. Novinka přišla s Androidem 8.0 Oreo, kam Google implementoval funkci Anti Rollback, která se stará o to, aby nebylo možné přejít na nižší verzi systému.

Běžných uživatelů se tato novinka patrně nedotkne. Přeci jen provedení downgrade nebývá úplně jednoduché, takže se do něj pouštěli jen ti pokročilejší (a odvážnější). V případech, kdy se operace nepovedla, zůstal telefon v nefunkčním stavu a mohl sloužit maximálně tak jako těžítko.

Obecně lze říci, že návrat k předchozí verzi systému Android (takzvaný „rollback“) nelze doporučit, a to zejména s ohledem na bezpečnost. Nejnovější systém vždy obsahuje aktualizace a „zalepuje“ bezpečnostní nedostatky, zatímco starší verze již nebývá výrobcem udržována. Je tedy i v zájmu uživatele mít vždy v telefonu poslední dostupnou verzi.

Co říkáte na to, že z Androidu 9 Pie nebude možný downgrade na Oreo?

Zdroje: xiaomiadvices.com, en.miui.com.

27 komentářů: „Xiaomi Mi A2, Mi A2 Lite a Mi A1 nelze z Androidu 9 Pie vrátit na Oreo

  • 12. 12. 2018 (16:01)
    Permalink

    Dobrej kdy bude k dispozici android 9 na Xiaomi mi A2 dekuji

  • 13. 12. 2018 (7:18)
    Permalink

    Dobrý den,

    aktualizace byla spuštěna a řada telefonů ji už dostala. Nicméně asi se projevily nějaké problémy a patrně byla pozastavena. Podle posledních zpráv, které mám, bude znovu spuštěna v průběhu prosince s prosincovými bezpečnostními záplatami.

    Karel Kilián

  • 14. 12. 2018 (2:17)
    Permalink

    akorat instaluji na Xiaomi A2 …

  • 14. 12. 2018 (7:07)
    Permalink

    Dobrý den,

    moc díky za info. Očividně to na Mi A2 právě spustili.

    Karel Kilián

  • 17. 12. 2018 (13:25)
    Permalink

    …no to mám radost… Některé aplikace přestaly fungovat… A nikdo mě nepřesvědčí, že rollback není možný – když je možno změnit obsah paměti dopředu, tak lze změnit obsah téže paměti i dozadu (tedy nahrát tam kompletní obraz minulého čistého systému)…

  • 19. 12. 2018 (6:21)
    Permalink

    Dobrý den,

    prodáváme, jak jsme koupili 🙂 A takto to píše přímo Xiaomi na oficiálním webu. Údajně tam dochází k nějakému přerozdělení oblastí úložiště. A při flashnuí starší verze se ty oblasti nevrátí do původního stavu. Neříkám, že to nějaký odborník nedokáže dát zpět, ale takovou tou standardní cestou to nepůjde určitě.

    Jinak pokud Vám přestaly fungovat některé aplikace, pak bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte reset zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.

    Karel Kilián

  • 26. 12. 2018 (12:56)
    Permalink

    Dobrý den ,aktualizaci android9 sem provedl 23.12.2018 na mém MiA1 a přestalo mi fungovat LTE mimo město tedy na frekvenci 800Mhz(O2).Má ještě někdo takový problém?

  • 26. 12. 2018 (13:01)
    Permalink

    Normálně jsem to downgradeoval. Sice problémy byli, ale po flashnutí červencovou Rom je po problémech. Každopádně sem s Pie vydržel asi tři dny. Má hromadu chyb a nedostatků.

  • 27. 12. 2018 (8:22)
    Permalink

    Dobrý den,

    ano, několik uživatelů hlásilo, že po aktualizaci nemají 4G data. I v tomto diskuzním fóru se řeší, že po updatu na Android Pie „zmizela“ podpora některých pásem. Někdy prý pomáhá zvolit v nastavení 2G sítě a pak to vypnout, ale patrně to vyřeší až vydání opravy.

    Karel Kilián

  • 27. 12. 2018 (8:23)
    Permalink

    Dobrý den,

    díky za zkušenost. A s tou starou ROM vše funguje normálně? Žádné chyby a pády aplikací, jak varovalo Xiaomi?

    Karel Kilián

  • 3. 1. 2019 (9:49)
    Permalink

    Dobrý den. Mám problém s nastavením plochy. Po nějaké aktualizaci se mi plocha úplně přenastavila.. mám tam 2* vyhledávač google, s nímž jeden je ve spodní části a když ho chci posunout, tak nejde a jakmile potáhnu prstem nahoru, tak se mi ukážou ostatní aplikace. Prosím jak to nastavím zpět do původního stavu? Moc děkuji za radu.

  • 4. 1. 2019 (7:57)
    Permalink

    @Silvie
    Dobrý den,

    to se očividně při aktualizaci něco nepovedlo. Doporučil bych tedy provést zálohu dat a následně uvést telefon do továrního nastavení.

    Karel Kilián

  • 18. 1. 2019 (19:24)
    Permalink

    Dobrý den, mám stejný problém jako Silvie. Nelíbí se mi ani ovládání zvuku. Tohle se prostě nepovedlo ten android 9 Pie. Co si budeme povídat/psát, Apple je 2 až 3 roky napřed.

  • 19. 1. 2019 (16:08)
    Permalink

    @Martin Benian
    Dobrý den,

    to máte pravdu, že se nepovedlo. Ale není to zdaleka problém jen u Xiaomi. Na OnePlus 5 je to podobné a také se mi to nelíbí.

    Karel Kilián

  • 21. 1. 2019 (6:39)
    Permalink

    Dobrý den, také mám problém, začalo to s odemykání dotyku prstu, kdy odemknutí po nějaké době začíná trvat hodně dlouho, po resetu se to na chvíli napraví. Další problém mam s tím že se mi přestal zobrazovat příchozí hovor pouze jde vyzvánění, dále to šílené nepovedené ovládání zvuku:-/ chtělo by to nějaké opravy a to co nejdříve!

  • 21. 1. 2019 (6:44)
    Permalink

    @Marcela
    Dobrý den,

    pokud se to děje po aktualizaci, rozhodně bych jako první v takovém případě doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalila z krabičky.

    Karel Kilián

  • 21. 1. 2019 (12:43)
    Permalink

    Dobrý den, cca poslední 2 dny mi výrazně klesla živostnost baterie, vydrží ani né 3/4 dne….nic jsme neměnila, jen se upgradoval android….. můžete poradit co s tím?
    Díky

  • 21. 1. 2019 (12:56)
    Permalink

    @markéta
    Dobrý den,

    pokd se to projevilo po aktualizaci systému, vřele bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.

    Karel Kilián

  • 25. 1. 2019 (23:48)
    Permalink

    Omlouvam se ale mam samsung s9+ jen pro info to s tou baterii mam taky o 50% za den mene.

  • 27. 1. 2019 (21:13)
    Permalink

    @Martin
    Dobrý den,

    určitě bych po aktualizaci v takovém případě jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky.

    Karel Kilián

  • 29. 1. 2019 (8:12)
    Permalink

    Tak si myslím, že aktualizace nebyla dobrá volba. Alespoň pro mě. Zatím vše, co jsem maximálně využíval se pokazilo. Často telefonuji a často mi telefonují. Často přecházím z hlučného prostředí to tichého. Protože často dlouho telefonuji se zákazníky či dodavateli, stává se čsto, že mám zmeškané hovory. Jenže mi přestala fungovat funkce druhého volání, takže vůbec netuším, že mi někdo volal. Žádná ikonka o nepřijatém hovoru, zmeškaném hovoru a do sluchátka také žádný zvukový signál. Prostě nic. V nastavení hovorů žádná možná volba pro druhé volání.
    Druhý problém vidím ve změně nastavení zvuků. Na starém Oreu jsem mohl rychle přepínat na hlasité a tiché profily. Nyní je to dost ztížené tím, že hlasitost vyzvánění je prioritně nastavena jako další v pořadí a při stisku hlasitosti vyzvánění se nastavuje hlasitost médií, nikoli vyzvánění.
    O plusových změnách zatím nic nevím, tak nemám co pochválit.
    Děkuji

  • 30. 1. 2019 (7:08)
    Permalink

    @Petr
    Dobrý den,

    u těch hovorů na druhé lince – jak se to chová z pohledu volajícího (tj. toho, kdo Vám volá?).

    Karel Kilián

  • 9. 4. 2019 (18:50)
    Permalink

    U Mi A2 lite se mně, po přechodu na 9pie, snížil maximální jas, takže na slunci je téměř nepoužitelný.
    Ze začátku, po aktualizaci, se snížila výdrž baterie, ale nyní už je na stejných hodnotách.

  • 10. 4. 2019 (9:37)
    Permalink

    @Já
    Dobrý den,

    a dělal jste po aktualizaci obnovu do továrního nastavení? Doporučil bych ho zkusit kvůli tomu jasu.

    Karel Kilián

  • 10. 4. 2019 (10:03)
    Permalink

    Dobrý den, ano dělal. Bohužel nepomohlo.

  • 10. 4. 2019 (10:06)
    Permalink

    Na Oreo jsem běžně používal jas na jedné třetině a teď ho mám na trictvrtine škály.

  • 10. 4. 2019 (16:08)
    Permalink

    @Já
    Dobrý den,

    tak to je skutečně divné, protože takový problém, alespoň co jsem hledal, ještě nikdo nehlásil. Napadá mě, jestli se něco nestalo přímo s podsvětlením v obrazovce. Ale to by asi vyvrátil nebo potvrdil jen servis.

    Karel Kilián

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.