MIUI 14 – tipy a triky: Mobil hlásí This device is locked. Co s tím?
V dnešním pokračování tipů a triků se zaměříme na situaci, která sice nebývá na denním pořádku, ale když nastane, může méně zkušené uživatele zmást. Po zapnutí telefonu se zobrazí černá obrazovka, na které je bílým písmem napsané This device is locked – tedy „Zařízení je uzamčeno“. Co s tím?

Níže uvedené postupy jsou primárně určeny pro telefony Xiaomi, Redmi a Poco s grafickou nadstavbou MIUI 14. Tu časem obdržíte jako aktualizaci nejen na všech mobilech, které aktuálně nabízíme v našem českém i slovenském e-shopu, ale i na mnoha starších modelech.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Proč se zobrazuje hláška This device is locked?
Základní informaci o tom, proč se zobrazuje hláška „This device is locked“, poskytuje pod ní uvedený text, který v překladu říká: „Toto zařízení je přiřazeno k existujícímu účtu Mi. Z bezpečnostních důvodů je třeba zadat heslo pro ověření zařízení.“
V praxi se jedná o ochranu před používáním telefonu neoprávněnou osobou. V minulost bylo totiž běžné, že zloději uváděli odcizené telefony do továrního nastavení a následně je prodávali, ať už přímo, nebo prostřednictvím bazarů a zastaváren.
Výrobci telefonů i Google na tuto situaci reagovali tak, že pokud není obnovení do továrního nastavení provedeno korektně, dožaduje se systém při dalším spuštění přihlašovacích údajů původního majitele. A právě to je situace, v níž se nachází telefon, který hlásí „This device is locked“.
Ke korektnímu obnovení do továrního nastavení je totiž nutné nejprve odebrat z telefonu účty Xiaomi a Google. K tomu je nutné znát příslušné přihlašovací údaje – bez jejich zadání účty odebrat nelze. Pokud provedete obnovení bez odebrání uvedených účtů, pak bude telefon požadovat ověření v podobě této obrazovky.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Jak postupovat při hlášce This device is locked?
Zásadní podmínkou, abyste se zbavili této hlášky, je znalost přihlašovacích údajů k účtu Xiaomi, pod kterým byl telefon původně přihlášen. Pokud jste takto telefon koupili, doporučujeme požádat prodávajícího, aby vám údaje předal nebo telefon osobně odemkl. Pokud k tomu nebude svolný, lze předpokládat, že vám prodal ukradený telefon, proto přihlašovací údaje nezná.
Jestliže se jedná o váš telefon, pak by s ověřením neměl být problém. Nejprve připojte telefon k bezdrátové síti, tj. klepněte na tlačítko Open Wi-Fi Settings, zvolte bezdrátovou síť a případně zadejte heslo potřebné pro přístup k ní a stiskněte tlačítko Connect. Po připojení se vraťte na předchozí obrazovku.
Následně klepněte na tlačítko Activate this device. Telefon vám ukáže část čísla účtu, se kterým byl spojen, a část telefonního čísla přiřazeného k tomuto účtu. Pokud je to váš účet Xiaomi, zadejte do pole Enter password své heslo a stiskněte tlačítko Activate. V případě správného zadání by se vás měl následně ujmout průvodce úvodním nastavením telefonu.
Pokud heslo ke svému účtu Xiaomi neznáte, můžete si ho obnovit přes oficiální stránku pro resetování hesla. K tomu budete potřebovat jiný telefon, tablet nebo počítač. Musíte však znát telefonní číslo nebo e-mailovou adresu, se kterou byl váš účet spárován, případně jeho číslo. Po obnovení hesla zadejte toto heslo na uzamčeném telefonu.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
A co když informace o účtu Xiaomi neznáte?
Pokud přihlašovací údaje k účtu Xiaomi neznáte, pak můžete zkusit navštívit nějaký servis mobilních telefonů, kde vám zařízení odemknou. Připravte se však na to, že po vás mohou chtít doklad o tom, že jste skutečně majitelem daného zařízení – tj. například fakturu, dodací list, nebo alespoň krabičku.
Pokud jste telefon koupili v bazaru, zastavárně či přes internet, pak doporučujeme požádat o jeho odemknutí prodejce/prodávajícího. Jestliže vám z nějakého důvodu nebude schopen vyhovět, pak je důvodný předpoklad, že by telefon mohl být odcizený. V takovém případě doporučujeme jej vrátit a požadovat zpět své peníze, případně nahlásit celou věc na policii.
Určitě nedoporučujeme pokoušet se telefon odemknout alternativními cestami. Pokud původní majitel nahlásil telefon jako ukradený, může mít na základě IMEI zablokovaný přístup do sítí všech mobilních operátorů. Nebude na něm tedy fungovat volání, zprávy, ani internetové připojení – jinými slovy bude úplně k ničemu.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Další díly seriálu MIUI 14 – tipy a triky
- Jak zabránit ukončování aplikací?
- Servisní menu (CIT) a diagnostika telefonu
- Aktivní displej a možnosti jeho nastavení
- Jak na nahrávání telefonních hovorů?
- Jak na úpravy fotek v telefonu? – 1. díl
- Jak na úpravy fotek v telefonu? – 2. díl
- Mobil hlásí This device is locked. Co s tím?
- Co dělat, když telefon nejde zapnout?
- SMS zprávy a možnosti jejich nastavení
- Jak řešit problémy s bezkontaktním placením?
- Jak zálohovat a obnovit SMS zprávy?
- Jak bezdrátově přenést fotky z mobilu do PC?
- Aplikace Fotoaparát a její možnosti – 1. díl
- Aplikace Fotoaparát a její možnosti – 2. díl
- Aplikace Fotoaparát a její možnosti – 3. díl
- Aplikace Fotoaparát a její možnosti – 4. díl
- Nedostali jste aktualizaci? Zkuste změnit oblast!
- Ruční aktualizace MIUI a/nebo Androidu
- Jak proměnit telefon v dálkový ovladač?
- Neprodali vám „šedivku“? Prověřte si telefon
- Jak přidat widgety na domovskou obrazovku?
- Co umí aplikace Počasí od Xiaomi?
- Co umí aplikace Kalkulačka od Xiaomi?
- Jak na rozdělení obrazovky a plovoucí okna?
- Zjednodušte si ovládání díky funkci Quick ball
- Jak spárovat chytré hodinky či náramek?
- Jak nastavit mobil jako Wi-Fi hotspot?
- jak vypnout reklamy v MIUI 14?
- Zamykací obrazovka a její nastavení
- Zkuste ovládat mobil gesty jako iPhone
- Jak přes kabel přenést fotografie do počítače
- Jak vyzvednout zásilku ze Z-BOXu Zásilkovny
- Co dělat, když nejde instalovat či aktualizovat aplikace?
- Jak odemykat mobil otiskem prstu či obličejem?
- Co prozrazují písmena za číslem verze o vašem telefonu?
- Jak změnit prostředí pomocí aplikace Témata?
- Jak k telefonu připojit bezdrátový reproduktor?
- Jak nahrávat telefonní hovory?
- Duální aplikace – jak je nastavit a používat?
- Jak na nahrávání obrazovky?
- Jak nahlásit problém či námět na zlepšení?
- Jak najít ztracený či odcizený telefon?
- Proč neukládat kontakty na SIM kartu?
- Co když mobil startuje do MIUI Recovery?
- K čemu je dobré rozšíření operační paměti?
- Jak na aktualizace aplikací a systému?
- Jak řešit, že se nejde dovolat na jedno číslo?
To je prozatím vše. Další díly našeho seriálu MIUI 14 – tipy a triky budou přibývat (téměř) každé úterý. Pokud tedy chcete ovládnout svůj telefon do sebemenších detailů, sledujte náš blog! Na příští pokračování se můžete těšit za týden, tedy v úterý 28. března.
Narazili jste někdy na uvedenou hlášku?
Jen bych chtel napsat, ze neni treba odebirat ucty. Uplne staci, kdyz je telefon uveden do tovarniho nastaveni polozkou v menu telefonu. Tedy s plne odemcenym telefonem… Mam to vyzkouseno na mnoha znackach, jako Xiaomi, Huawei, Samsung, Lenovo…
Hlaska se zobrazi pouze, je-li tovarni nastaveni provadeno dvoj-troj hmatem pri startu telefonu
Dobrý den,
obávám se, že mám zcela jinou zkušenost. Když jsem na Xiaomi Mi 9 provedl obnovení do továrního nastavení, aniž bych odebral účet Google, chtěl po mně telefon při následném spuštění ověření tímto účtem. Netvrdím, že je to tak vždy, ale přinejmenším v tomto případě to tak u mne proběhlo.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Není po třeba navštivovat žádný servis. Můžete si to udělat sami. Stačí ve fastbootovém režimu zadat příkaz fastboot erase userdata.
Dobrý den,
o tom jsem neslyšel, ale až bude příležitost, určitě to otestuji. Každopádně děkuji za tip.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den
nejsem si zcela jistý zda příkazy
fastboot -w
fastboot erase userdata
budou funkční i bez rootu a bez odemčeného bootloaderu.
Příjemný den
Dobrý den,
to se přiznám, že netuším. Co jsem tak zběžně hledal, narazil jsem na informaci, která potvrzuje Vaší verzi: „Pro provedení příkazu „fastboot erase userdata“ je nutné mít práva roota. Tento příkaz totiž vymaže veškerá data uložená ve vnitřní paměti zařízení, včetně uživatelských dat a aplikací. Aby se zabránilo neoprávněnému smazání dat, musí být přístup k této funkci omezen na uživatele s právy roota.“
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Zdravím, otázka mimo téma.
Při aktualizaci na miui 14 se mi u klávesnice, pod ní, objevila šipka na ukrytí klávesnice. Vytáčí mě, nejsem na to zvyklí. Nikde jsem nenašel, kde ji můžu vypnout. Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
mohl bych poprosit o zaslání snímku obrazovky s uvedeným problémem na kilian.karel@gmail.com? Nějak si to neumím představit, ale rád bych se na to podíval.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý deň som zabudol telefóne číslo a neviem sa dostať v aplikácii
Dobrý den,
upřímně nechápu dotaz. Zapomenuté telefonní číslo nemá přeci vůbec žádnou souvislost s tím, zda se dostanete do aplikací v telefonu. Zkuste svůj problém popsat podrobněji, pokud potřebujete s něčím poradit.
Přeji hezký den.
Karel Kilián