Nastavte si na mobilu Tísňové SOS! V nouzi vám může zachránit život
Telefony Xiaomi, Redmi a Poco s grafickou nadstavbou MIUI nabízejí již několik let funkci označovanou jako Tísňové SOS. Slouží k rychlému odeslání textové zprávy takzvanému „nouzovému kontaktu“, což se může hodit v situacích, kdy potřebujete pomoc, ale nemůžete telefonovat.
Bohužel většina uživatelů nemá tuto funkci aktivní, čímž se připravují o možnost téměř nepozorovaně upozornit, že se nachází v nouzi. Stačí přitom málo: nastavit si tuto funkci a v případě potřeby ji použít.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Jak funguje Tísňové SOS?
Režim tísňového SOS v MIUI dokáže odeslat textovou zprávu včetně aktuální polohy jednomu nebo více kontaktům. Aktivuje se velmi jednoduše: stačí pětkrát za sebou stisknout tlačítko pro zapnutí/vypnutí telefonu. Je však nutné mít nadefinované nouzové kontakty.
Kromě polohy může telefon odesílat také seznam posledních hovorů. Z nich mohou nouzové kontakty zjistit, s kým jste telefonovali předtím, než jste se ocitli v nepříjemné situaci. Někdy to může pomoci jako záchytný bod, někdy ne.
Každopádně zde platí otřepané „Kdo je připraven, není zaskočen!“ Je tedy nutné nastavit si Tísňové SOS včas. V okamžiku, kdy se ocitnete v nějaké nouzové situaci, nebo přímo v ohrožení života, už na to nemusí být čas.
Odebírejte nás na Telegramu na https://t.me/xm_cz a sledujte naši skupinu na Facebooku!!
Jak funkci nastavit?
Pojďme si projít proces nastavení:
- Otevřete systémové Nastavení.
- Pokračujte do sekce Heslo a zabezpečení.
- Zde pokračujte do Tísňové SOS.
- Aktivujte přepínač Tísňové SOS.
- Odsouhlaste podmínky tlačítkem Povolit.
- Na upozornění, že pro správní fungování je vyžadováno přidání alespoň jednoho nouzového kontaktu, klepněte na tlačítko Přidat.
- Ze seznamu kontaktů vyberte nouzový kontakt.
- Osoby, které jste si zvolili jako nouzový kontakt, byste o tom měli spravit. Klepněte proto v dalším dialogu na Odeslat nyní.
- Nouzovému kontaktu přijde z vašeho čísla SMS s textem „Přidal(a) jsem vás mezi své nouzové kontakty. V naléhavých případech obdržíte zprávu s informacemi o mé poloze. [Mi Tísňové SOS]“
- Pokud chcete mít více nouzových kontaktů, můžete si je přidat v Nastavení-Heslo a zabezpečení-Tísňové SOS-Nouzové kontakty.
- Jestliže chcete v tísňové zprávě odesílat i seznam posledních hovorů, aktivujte v Nastavení-Heslo a zabezpečení-Tísňové SOS volbu Odeslat historii hovorů.
A to je vše! V případě, že se ocitnete v nouzové situaci, stačí pětkrát za sebou rychle stisknout tlačítko pro zapnutí/vypnutí telefonu. Nejprve se zobrazí animace s odpočtem a následně bude automaticky odeslána textová zpráva na všechny nouzové kontakty.
Zpráva obsahuje text: „Jste můj nouzový kontakt. Potřebuji pomoc. Toto je moje přibližná poloha: https://sos.intl.mi.com/?param= Poznámka: Poloha bude aktualizována v reálném čase, pokud je služba Nouzové SOS aktivní. Pamatujte, že osoba, která vám tuto zprávu zaslala, nemusí být schopna váš hovor přijmout.“ Po klepnutí na odkaz lze v mapových podkladech sledovat polohu telefonu.
Zajímalo by mě, jak lze přidat na Obrazovku uzamčení NOUZOVÉ INFORMACE – jako Zdravotní údaje a Nouzové kontakty? V Nastavení existuje sice nabídka Bezpečnost a stav nouze > Nouzové informace, ale na Obrazovce uzamčení se nic nového neobjevuje!
(Mám MIUI 13 Poco F2 Pro)
Dobrý den,
ano, patrně se jedná o chybu MIUI 13 – na problém nezobrazování nouzových informací upozornilo více uživatelů. Náhradní alternativou může být Nastavení-Aktivní displej a zamykací obrazovka-Formát hodin na zamykací obrazovce-Informace o vlastníkovi na zamykací obrazovce.
To nezobrazování nouzových kontaktů můžete zkusit poslat zpětnou vazbu přímo do Xiaomi – možná se tam na problém podívají a vyřeší ho.
Mělo by to fungovat takto:
1. Otevřete Nastavení.
2. Sjeďte úplně dolů a tam je položka Služby a zpětná vazba – klepněte na ni.
3. Pomocí přepínače označte věc jako Problém.
4. Popište (asi nejlépe anglicky), v čem je problém.
5. V sekci Vyberte položky zvolte štítky, které definují podstatu problému.
6. Zadejte své telefonní číslo nebo (raději) e-mail.
7. Klepněte na tlačítko Odeslat.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
to je sice hezký, ale 5x?? a nejde to ani na 158? ale jen někomu, kdo tu od toho neni a může mít svých starostí dost anebo spát apod.. to vbc není domyšlený, klasika
Dobrý den,
na linku 158 nelze posílat SMS, proto nedává smysl ji tam zadávat, čili domyšlené to je. Jinak pět stisknutí zabere zhruba sekundu, maximálně dvě, a je to celkem spolehlivá ochrana proti náhodné aktivaci.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dá se toho krámu nějak úplně zbavit? Volání na 112 jsem zablokoval, protože jeden krásný den jsem ho vytočil 5x (ukládám telefon do přední kapsy kalhot), ale nedaří se mi zbavit se tlačítka „SOS v tísni“ na zamykací obrazovce, kterým se mi v kapse pravidelně spouští SOS siréna a/nebo SOS baterka.
Telefon není Xiaomi, ale OnePlus Nord CE 5G, OxygenOS 13. Dokud to byl Android 12, tak s tím tyhle příšerné problémy nebyly, ale po upgrade je to peklo.
Dobrý den,
pokud problémy nastaly po aktualizaci, pak v takovém případě bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
Přeji hezký den.
Karel Kilián