Některé telefony trápí po aktualizaci na MIUI 12 zvýšená spotřeba baterie
Od července, kdy začalo uvolňování aktualizací na MIUI 12, trápí část uživatelů zvýšená spotřeba baterie. Ta je patrná především ve srovnání s předchozí verzí MIUI 11, se kterou telefony na jedno nabití vydržely očividně delší dobu. Co se s tím dá dělat? V tomto článku načrtneme některé možnosti.
Grafickou nadstavbu MIUI najdete prakticky na všech telefonech Xiaomi, Redmi a Poco, s výjimkou modelové řady Mi A s čistým Androidem. Kromě spousty (většinou) užitečných aplikací přináší také řadu vychytávek a nejrůznějších vylepšení. K dispozici je na všech mobilech, které aktuálně prodáváme v našem českém i slovenském e-shopu.
Zvýšená spotřeba baterie
Úvodem si musíme říci jeden podstatný fakt: zvýšená spotřeba baterie hned po aktualizaci je běžným jevem. Ačkoli telefon po spuštění normálně funguje, na pozadí může ještě běžet celá řada operací – například reindexace databází – které zvyšují odběr elektrické energie.
Většinou trvá asi jeden den, než se situace vrátí do normálního stavu. Pokud tedy zaznamenáte „drancování“ baterie a/nebo zahřívání krátce po instalaci updatu, pak to ještě nemusí nic znamenat. Dejte telefonu čas, aby provedl všechny operace, které potřebuje k dokončení přechodu na novou verzi.
Jestliže se baterie vybíjí rychlejším tempem i nadále, pak lze předpokládat, že jde o problém. Nemusí však jít nutně o chybu v MIUI – často je na vině aplikace, která není kompatibilní s novější verzí nebo se může jednat o nějakou chybu, která se aktualizací umocnila.
MIUI 12 není bez viny
Zvýšená spotřeba baterie po instalaci MIUI 12 však není nic výjimečného. Hlásí ji uživatelé z celého světa s různými modely telefonů Xiaomi, Redmi a Poco. Jeden z moderátorů fóra podpory Mi Community, vystupující zde pod přezdívkou happybuddhist, uvedl doslova, že jde o známý problém, projevující se na mnoha zařízeních s poslední verzí MIUI.
Lze předpokládat, že nejnovější verze MIUI má problémy s optimalizací, jejichž nežádoucím následkem je zvýšená spotřeba baterie. Xiaomi má údajně v plánu řešit to vydáním opravné aktualizace, nicméně v tuto chvíli není znám žádný konkrétní termín, kdy bychom se jí mohli dočkat.
Podle některých diskuzí na toto téma může být příčinou potíží příliš časté probouzení telefonu, dle jiných zdrojů za něj může špatně optimalizovaná komunikace s cloudem. Doprovodným jevem bývá často zahřívání zařízení i v situacích, kdy zdánlivě nic nedělá.
Zvýšená spotřeba baterie: možná řešení
Patrně nejspolehlivějším řešením je vyčkat na vydání opravné aktualizace. Nicméně to může trvat až několik měsíců, takže uživatelé řeší zvýšenou spotřebu svépomocí. Jedno jednu z možných cest, jež údajně funguje, uvádějí odstranění účtu Mi. To však nemůžeme doporučit, neboť tím přijdete o celou řadu funkcí včetně zálohy do cloudu Xiaomi.
Některým uživatelům prý pomohlo vymazání cache aplikace Obchod Google Play. Tuto možnost najdete v Nastavení-Aplikace-Správa aplikací-Obchod Google Play-Vymazat data-Vyčistit mezipaměť-OK. Poté je doporučeno restartovat telefon.
Další častou příčinou vyšší spotřeby mohou být nekompatibilní aplikace. V tomto případě lze spoléhat pouze na to, že jejich autoři vydají aktualizace, které doporučujeme nainstalovat. Dostupnost aktualizací aplikací zjistíte v Obchod Play-tři čárky vlevo nahoře-Moje aplikace a hry-Aktualizovat vše.
Obnovení do továrního nastavení
Pokud problém přetrvá, pak dalším možným řešením je obnovení telefonu do továrního nastavení. Zde je samozřejmě nutné počítat s určitou časovou náročností – opětovné nastavení telefonu od nuly prostě nějakou chvilku potrvá. Každopádně obnova do továrního nastavení by měla eliminovat všechny potenciální softwarové chyby.
Při obnovování telefonu doporučujeme postupovat dle našeho návodu jak obnovit telefon do továrního nastavení? Zdůrazňujeme především vhodnost začít zálohou a pokračovat odstraněním účtů Xiaomi/Mi a Google, díky čemuž předejdete mnoha nepříjemnostem.
Dodejme, že nejčastěji uvedené problémy se zkrácením výdrže hlásí majitelé telefonů Redmi Note 8 Pro, Xiaomi Mi 9, Xiaomi Mi 9T Pro a POCO F1. Zdaleka ale nejsou jediní a zvýšená spotřeba baterie se projevuje i na jiných modelech.
Trápí vás vyšší spotřeba baterie po aktualizaci na MIUI 12?
Zdroje: phoneswiki.com, notebookcheck.net, webeenow.com, xiaomist.com.
v MIUI 12 je problémom proces android.system.suspend@1.0-service Ten si berie 20-30% batérie.. Tento problém sa objevil po prechode na MIUI 12. Po cca dvoch rokoch používania telefónu som tento týždeň nakoniec spravil FR. Proces stále beží, ale aspoň telefón vydrží cca 24 hodín bežného používania (telefonovanie, sociálne siete, maily, YT..)
Dobrý den,
také jsem dělal obnovení do továrního nastavení a za sebe mohu říci, že mi tento proces baterii nezatěžuje. Mohlo se jednat o chybu, kterou jste tím továrním nastavením vyřešil.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Poco f2 pro, MIUI12 u mna so zapnutym setricom batérie sa často budí telefón v noci a vyzerá, že to spôsobuje always on display ktorý mám mimochodom vypnutý a napriek tomu si v nočných hodinách berie okolo 40 – 60% spotrebovanej energie.
Dobrý den,
v takovém případě bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
normalka – posiela data do Ciny… ja som zatial nezbadal ziadny problem – normalne to nefunguje tak isto ako aj pred aktualizaciou…
Dobrý den,
ano, netýká se to všech telefonů. Např. s Xiaomi Mi 9 tento problém také nemám 🙂
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Po čtyřech letech celkem spokojeného užívání (vyjma ostudy s Mi A3) to jednoznačně vidím na přechod k REALME.
Dobrý den,
souhlasím s tím, že Xiaomi Mi A3 byl mimořádně problematický telefon z hlediska softwarových aktualizací. Dost možná proto už výrobce nenabízí žádné další zařízení v rámci programu Android One.
Telefon značky Realme jsem zatím neměl v ruce, abych dokázal posoudit, zda je přechod krokem správným směrem. Ale říká se, že změna je život 🙂
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Podle mě Xiaomi tento bug snad brzy opraví. Podle mě jen kvůli této chybě přecházet na jinou značku nemá smysl. Předtím jsem měl Apple iPhone XR po aktualizaci zase nefungovala WIFI a byl to problém více uživatelů. Takže jakékoliv značce se může stát chyba v softwaru. Přeci jen software dělají lidé 🙂
Dobrý den,
přesně tak. Měl jsem telefony snad všech značek (Huawei, LG, Samsung, OnePlus, Xiaomi) a v podstatě všude je to stejné.
Jen Xiaomi vyniká častými aktualizacemi a aktualizováním i relativně starých modelů.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Koupil jsem si nový telefon Xiaomi MI 10T pro a mám menší problém, telefon jsem spároval se svým starým telefonem Xiaomi většina aplikací normálně funguje a s telefonem jsem obecně spokojen. Akorát jedna aplikace nefunguje jak má “Magic puzzle – Jigsaw puzzle zimad. Mohl by jste mi prosím pomoci ?
Dobrý den,
asi úplně nerozumím: jak jste telefon spároval s původním?
Nepomůže tu aplikaci odinstalovat a nainstalovat z Obchodu Google Play?
Přeji hezký den.
Karel Kilián
MI 9T Pro má s MIUI od verze 12 problém při spojení s handfree ve vozech honda, konkrétně CR-V rok 2014 stará verze radia. Dokud jsem měl MIUI verze 11, tak po nasednutí se za chvilku telefon připojil, bylo možno volat, poslouchat hudbu ze Spotify atd. Od instalace MIUI 12 se BT připojí a hned opojí a tak to jde stále dokola. Včera jsem instaloval poslední MIUI veze 12.0.3 s nadějí, že konečně bude spojení fungovat správně a nic. Chová se to stále stejně. Do továrního nastavení se mi nechce, je to hodně práce s nejistým výsledkem. Jediné co budu asi muset provést, pokud nebude nějaký způsob jak BT umravnit, tak downgrade na MIUI 11. Setkal jste se s tím někdo? Na webu reportují stejné problémy i ve vozech Civic starších generací.
Dobrý den,
no, možná bych zkusil provést zálohu dat a následně udělat obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
Jiné řešení se obávám, že není. Pokud to předtím fungovalo, nebude to chyba telefonu ani nějaké nastavení, ale patrně problém při aktualizaci.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Honda infotaiment u starších vozov Honda je tragický. Nefunguje poriadne ani s inými telefónmi, nie len so Xiaomi. Myslím, že Honda problém vyriešila až v r. 2018-2019. Pokiaľ Vám fungovalo autorádio podľa Vaších predstáv s MIUI 11, tak sa k nemu môžete vrátiť. Na tak “starom” aute od Hondy sa asi už nedočkáte aktualizácie infotimentu… Žiaľ. (Tiež som mal Hondu)
Dobrý den,
moc děkuji za užitečnou zkušenost. Osobně nemám s auty této značky zkušenost (resp. mám jen s Accordem 1996 – parádní kočár), takže nevím, jak funguje palubní infotainment. Každopádně mám dojem, že tazatel není první, kdo má problémy s Hondou a mobilem.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Jako nezlobte se na mě,ale s každou aktualizací jde teda aspoň ten můj mobil do kytek a po té včerejší 12 to stojí tak za hov*o,že bude lepší si radši koupit nový mobil. Páč na tohleto já nemám nervy. Baterka se vybíjí jak sviňa a o připojení k internetu snad ani radši nepsat. Vylepšení je to,že se vám najednou nenačítají stránky,čekáte sto let a pokud se na stránkách máte ještě přihlašovat,je to takřka bez šance. Katasrofa !!!!!
Lidi neaktualizujte!!!!!!!!!!!!!!
Jo a pro info mám Redmi 7 note.
Dobrý den,
v takovém případě bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
Redmi Note 7 je jedním z nejrozšířenějších telefonů a podobné problémy, jaké popisujete, dosud nikdo nehlásil. Kdyby to byla chyba aktualizace nebo modelu, tak bychom tu měli desítky podobných příspěvků.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, také jsem aktualizoval a přišlo mi, že se mi zmenšila velikost písma ve zprávách sms. Koukal jsem do nastavení velikosti písma a nemohu najít velikost písma M (střední – medium), mám tam v nastavení (posuvník) velikost S a pak je tam L. M mezi nimi není. Nzaregistroval jste někdo také tento problém? Solv.
Dobrý den,
podle mne v nastavení MIUI 12 velikost M není. Dívám se na to na Xiaomi Mi 9 a mám tam šest možností: XXS, XS, S, L. XL a XXL.
Nicméně je to jen o pojmenování… …těch velikostí je šest, takže by neměl být problém si vybrat.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den,
šest velikostí na výběr tam sice je, ale ta velikost co jsem tam měl nastavenou tam už není(z mě neznámého důvodu). Takže si musím nastavit velikost menší nebo větší. To není dobré a bude třeba aby to Xiaomi opravilo. Vy to tam nějak reportujete, ty bugy co se najdou nebo to dělá každý sám za sebe? Taky bych ještě měl dotaz jestli nejde někde vypnout v nastavenách ten odporný přechodový efekt, kdy se probudí telefon a ikony se jakoby “rozletí” ze středu do stran. Efekt vypadá velice lacině a až hnusně, nejde to někde vypnout? Děkuji za tip a přeju hezký den.
Solv.
Dobrý den,
no, někdy reportujeme, ale v podstatě máme stejnou pozici jako běžný uživatel. Chybu můžete nahlásit takto:
1. Otevřete Nastavení.
2. Sjeďte úplně dolů a tam je položka Služby a zpětná vazba – klepněte na ni.
3. Pomocí přepínače označte věc jako Problém.
4. Popište (asi nejlépe anglicky), v čem je problém.
5. V sekci Vyberte položky zvolte štítky, které definují podstatu problému.
6. Zadejte své telefonní číslo nebo (raději) e-mail.
7. Klepněte na tlačítko Odeslat.
Tyhle efekty/animace si myslím, že vypnout pořádně nejdou. Lze to ale vyřešit instalací alternativního launcheru.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den pane Kilián, už jsem to udělal u obou problémů, uvidíme jestli to pomůže… moc tomu nedávám. Hezký den. Solv.
Dobrý den,
zatím jsou zkušenosti tak půl napůl. Zhruba ve čtvrtině případů dokonce uživateli i odpověděli. V další čtvrtině to opravili v další aktualizaci. V polovině případů se nestalo nic.
Tak uvidíte.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Mna trapi akurát to ze po aktualizácii mi začal obcas zamrzat telefón bud keď ho odomknem alebo ked chatovu hlavicku od messengeru schovam..bud zamrzne tak ze musim reštartovat telefón alebo po chvíli sa spamäta.. predtým mi to vôbec nerobilo..uz som skusal všetko hard reset a aj znova stiahnuť aktualizáciu a nic.. nepomáha nic.. redmi note 8 pro
Dobrý den,
v takovém případě bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý deň, nesúvisí to s batériou, ale potreboval by som poradiť. Kúpil som si Mi note 10 Lite a po aktualizácii na Miui12 mi prestali odchádzať sms. Zobrazuje “odosiela sa”, správu neodošle a trvá to dokedy to nezrušim. Pri Miui 11 to chodilo bez problémov. Ďakujem.
Dobrý den,
zkuste:
1. vypnout VoLTE (SIM karty a mobilní sítě-Operátor-deaktivujte volbu Použít VoLTE).
2. v aplikaci Zprávy-Nastavení-Obecné deaktivujte funkce Chatu, pokud jsou aktivní.
3. pokud nezabere ani jeden postup, tak v případě, že se to začalo dít po aktualizaci bych v takovém případě jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Ďakujem za radu, napíšem, či to pomohlo.
Prajem pekný deň.
M.Fekete
Dobrý den,
budu moc rád za zpětnou vazbu!
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý deň p.Kilián, po vypnutí VolTe začali sms fungovať. Ešte raz ďakujem za radu. Prajem pekný deň. S pozdravom M.Fekete
Dobrý den,
moc děkuji za Vaší zpětnou vazbu – jistě se bude hodit i ostatním uživatelům, kteří narazí na stejný či podobný problém.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Dobrý den, mám Xiaomi Redmi Note 8t a pořád mi nejde aktualizovat na MIUI 12 můžete mi poradit?
Dobrý den,
pak patrně máte evropskou verzi tohoto telefonu (PCXEUXM) a na tu ještě aktualizace na MIUI 12 nevyšla.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Keby bola spotreba baterie to jedine, co je zle….
V systeme som zbadal hned niekolko chyb.
Zle zobrazovanie notifikazneho riadku. Prekryvaju sa rozne informacie.
Zle prepinanie sieti, ked ste v roamingu. Vo verizii 11 to slapalo na jednotku.
Chybne parovanie bluetooth. Aj ked je pripojeny, odpaja sa. Opat, v 11 to nerobilo.
Po dlhsom pouzivani som spozoroval zasekavanie systemu. 11tka bola v tomto stabilnejsia.
No a co je kamen urazu, mam pocit, ze niektore aplikacie natvrdo uspava, ak ked su povolene.
Telefon som dal do tovarenskeho nastavenia a problem pretrvava. Ergo, tato verzia je zatial dost zla. Skoda, ze som ju vobec nechal instalovat. Velka nespokojnost.
Dobrý den,
škoda, že nepíšete, na jakém telefonu se toto děje. Každopádně těch chyb se u Vás projevilo skutečně mnoho. Divné ovšem je, že nezabralo to obnovení do továrního nastavení.
Zkuste poslat zpětnou vazbu přímo do Xiaomi – možná se tam na problémy podívají a vyřeší je.
Mělo by to fungovat takto:
1. Otevřete Nastavení.
2. Sjeďte úplně dolů a tam je položka Služby a zpětná vazba – klepněte na ni.
3. Pomocí přepínače označte věc jako Problém.
4. Popište (asi nejlépe anglicky), v čem je problém.
5. V sekci Vyberte položky zvolte štítky, které definují podstatu problému.
6. Zadejte své telefonní číslo nebo (raději) e-mail.
7. Klepněte na tlačítko Odeslat.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Mi8 U mna po prejdeni na MIUI12 zacal problem s filtrom modreho svetla (Reading mode) – pri niektorych refreshoch web prehliadaca (Chrome) alebo kliknutiach na webstranke mi ho vypina-len pocas pisania tohto prispevku sa mi to stalo 3x…mate s tym niekto skusenost? Deje sa to aj pri zapnutom aj vypnutom Automatickom jase.
Dobrý den,
podobné problémy zatím nikdo nehlásil. Asi bych s ohledem na fakt, že to začalo zlobit po aktualizaci, jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalila z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
Přeji hezký den.
Karel Kilián