Jak opravit telefon po nepovedené aktualizaci MIUI 6.12.15? (videonávod)

Páteční aktualizace s číslem 6.12.15 znamenala pro některé uživatele Xiaomi telefonů krušné chvíle. Pokud totiž používáte developerskou verzi s týdenními aktualizacemi, mohli jste narazit na bricknutí telefonu. Jak tento problém opravit?

Problém se týká pouze vývojářské verze, ne stabilní

V první řadě je potřeba si uvědomit, že tento problém nepostihl uživatele Xiaomi telefonů globálně. Jedná se pouze o problém vývojářské verze MIUI, kterou uživatelé používají na vlastní nebezpečí a která dostává aktualizace každý týden. Zákazníci, kteří nakoupili telefon u Xiaomimobile.cz, mají ve svém přístroji stabilní verzi, které se problém netýká. Samozřejmě pokud následně neaktualizovali záměrně na týdenní vývojářskou. Problémem u zmíněné verze je český překlad, jiné jazyky fungují bez problémů.

Opravou uživatelé přijdou o svá data v telefonu

Smutný je fakt, že každý návod na opravu takto zaseknutého telefonu vyžaduje tovární restart a tedy i smazání uživatelských dat. To mnohé uživatele nepotěší, na druhou stranu alespoň dostanou zpět funkční telefon a mohou pro příště sáhnout po stabilní verzi systému, kterou tyto problémy nepotkají.

redmi_note_3_pro_fastboot_mode_full

Jednodušší cesta – vymazání telefonu přes Google správce

První možností, kterou doporučujeme vyzkoušet, je smazání dat přes správce Google z počítače. Tento postup není vždy účinný a zabere jen v případě, že jste měli již v telefonu vyplněn alespoň jeden Google účet. Návod je jednoduchý, ale bohužel kvůli tomuto postupu přijdete o veškerá data:

  1. Přejděte na stránku Android Správce zařízení a přihlaste se pod Google účtem, který je vyplněn v telefonu.
  2. Měl by se zde zobrazit váš mobilní telefon, u kterého stačí vybrat možnost Vymazat.
  3. Celý proces vymazání může trvat až 30 minut.
  4. Po restartování telefonu při výběru jazyka nastavte angličtinu nebo slovenštinu. Pokud vyberete češtinu, telefon se po ukončení průvodce opět zasekne.

xiaomi-aktualizace-6-12-15-google-spravce

Flashnutí stabilní verze systému přes MiFlash

Druhým způsobem, který už je ale o něco složitější, je ruční nahrání nového systému pomocí počítače a nástroje MiFlash. Na tento návod pro Xiaomi Redmi 3 upozornil uživatel kutululu a vychází z anglického návodu na anglickém fóru miui. Návod je ověřen na počítači s Windows 7 64b, v případě jiného systému bohužel nemusí být funkční.

Co je třeba

Postup:

  1. Nainstalovat MiFlash – je nutné mít povolenou instalaci nepodepsaných ovladačů (týká se asi hlavně Win 7, 8 a 10), u mne ve Vistách stačilo jen odklikat souhlas se všemi výstrahami. Instalace trvala v mém případě překvapivě dlouho, takže trpělivost (obr. 1 – 4).
  2. Staženou ROM někam rozbalit (stažený soubor bude mít příponu *.tgz, po dvojím kliknutí je tento archiv prázdný, ale po rozbalení přes pravé tlačítko se rozbalí celá rom ), v adresáři s rozbalenou ROM pak bude podadresář „images“ a několik dalších souborů.
  3. Spustit MiFlash.
  4. Na telefonu zmáčknout a držet současně tlačítka VOL+ a POWER dokud se neobjeví Mi logo, poté pustit POWER a počkat, než se objeví obrazovka s čínskými nápisy, část z nich má vedle i anglický ekvivalent. Klepnout na „download“, telefon zhasne (viz obr. 5).
  5. Připojit USB kabel do telefonu a do USB portu počítače, proběhne detekce nového zařízení a instalace Qualcomm ovladače (rozbalit archiv z odkazu a ručně vybrat), poté bude ve Správci zařízení pod položkou „Porty (COM a LPT)“ nové zařízení Qualcomm HS-USB QDLoader 9008.
  6. V MiFlash klepnout na „browse“ a zvolit adresář s rozbalenou ROM, poté „refresh“, následně se objeví zařízení, v mém případě Device „COM10“. Pokud ne, zkusit jiný USB port.
  7. Nadechnout se zhluboka, klepnout na „flash“ a pak už jen čekat, dokud proces neskončí (u mne 306s).
  8. Po hlášce o skončené operaci odpojit telefon od kabelu a podržet POWER, dokud telefon nezavibruje. Náběh systému chvíli trvá, min. 10 minut, může i déle. Poté je již telefon opět plně funkční.

I tento postup samozřejmě smaže data ve vašem telefonu, získáte ovšem funkční telefon se stabilní verzí ROM, které se následně problém netýká. Můžete tedy používat telefon klidně i v češtině.

Videonávod pro telefon Xiaomi Redmi 3S

Pokud vlastníte telefon Xiaomi Redmi 3S, můžete vyzkoušet náš podrobný videonávod (nezapomeňte aktivovat české titulky). Tento návod bude fungovat i pro jiné telefony, pokud použijete správný soubor s ROM (vždy Latest Global Stable Version Fastboot).

Ani jeden z postupů nefunguje? Obraťte se na nás

Jak již zaznělo v úvodu, výše popsaný problém se netýká telefonů Xiaomi zakoupených na našem e-shopu. Pokud ale patříte mezi uživatele, kteří mají v telefonu vývojářskou verzi systému, postihl váš telefon problém s aktualizací a nedaří se jej vyřešit, můžete se obrátit na náš servis. Telefon vám zdarma opravíme.

20 komentářů: „Jak opravit telefon po nepovedené aktualizaci MIUI 6.12.15? (videonávod)

  • 20. 12. 2016 (9:02)
    Permalink

    Děkuji, zabralo.

  • 20. 12. 2016 (10:44)
    Permalink

    Já jsem bohužel skončil u bodu 3. Rozbalil jsem a nenašel MIFlash

  • 20. 12. 2016 (11:59)
    Permalink

    Václav Kovařík
    Jaký máte telefon?

  • 20. 12. 2016 (12:15)
    Permalink

    Redmi S3

  • 20. 12. 2016 (12:55)
    Permalink

    Václav Kovařík
    Ve složce Images je soubor dummy.img, ale tento soubor se má jmenovat dummy.bin. Zkuste jej přejmenovat.

  • 20. 12. 2016 (14:55)
    Permalink

    To nějak neumím

  • 20. 12. 2016 (14:56)
    Permalink

    Ale v každém případě děkuji za to, že se mi trpělivě věnujete.

  • 20. 12. 2016 (15:30)
    Permalink

    Tak mi dochází trpělivost. Od soboty na mne čumí tučňák z černé obrazovky. Jestli jsem to dobře pochopil, tak chybu udělali vývojáři z Xiaomi. A jak se k tomu Xiaomi postavilo??? Přetisklo návod někoho zdatného v mobilních technologiích a teď se desítky nebo stovky lidí snaží flashnout svůj telefon. Já ho mám necelé 2 měsíce. Zveřejním to na sociálních sítích. Telefon jsem koupil v Xiaomi.cz a jak se k tomu postaví: „přijeďte do Prahy a mi vám ho opravíme“ to je sakra samozřejmé. Spíš by se hodilo, kdyby zřídili linku technické podpory a pomohli nám s flashnutím. Takhle se bude hrabat hromada lidí do Prahy, tam stát frontu, pak čekat na opravu a hrabat se desítky nebo i víc kilometrů domů. V předvánočním týdnu. Je to ok? Nebo se mýlím?? No zaslouží si to patřičnou medializaci

  • 20. 12. 2016 (15:47)
    Permalink

    Václav Kovařík
    Dobrý den, připravujeme videonávod, podle kterého to půjde snadno nainstalovat. V každém případě chyba není na straně Xiaomimobile.cz – telefony jsou prodávány se stabilní verzí ROM, které se tato chyba netýká. Ta je jen u týdenní verze, tedy u uživatelů, kteří zakoupili telefon jinde, nebo si tam úmyslně stáhli verzi ROM pro vývojáře. Děkujeme za pochopení. Návod zveřejníme co nejdříve to bude možné.

  • 20. 12. 2016 (16:42)
    Permalink

    Já jsem telefon zakoupil u vás a vůbec jsem do jeho nastavení nezasahoval. Jestli tam byla týdenní aktualizace nebo nebyla ani nevím. Možná jsem ji tam nastavil, ale ani nevím. Jen vím, že jsem od víkendu bez telefonu a strávil jsem spoustu hodin neúspěšným flashováním.

  • 22. 12. 2016 (15:09)
    Permalink

    Dobrý den, mám problém u postupu č.4 přesně s touto větou, cituji: “Klepnout na „download“, telefon zhasne (viz obr. 5).“

    Při tomto postupu mi telefon zhasne ale po cca 2s mi najíždí opět na stejnou chybu… tj:. černý display s bílým oknem s textem:( Aplikace system UI bohužel přestala.. atd)

  • 22. 12. 2016 (15:58)
    Permalink

    Jedná se o Redmi 3s

  • 25. 12. 2016 (20:17)
    Permalink

    Dobrý den, nelíbí se mi, že se neustále oháníte tvrzením, že problém se týká pouze telefonů zakoupených jinde než u Xiaomimobile.cz. Já jsem telefon pořídila u vás, nic jiného jsem do něj nenahrávala a mám ho už týden nefunkční. Tak se konečně k celé události postavte čelem a nesnažte se lidem namluvit, že si za to můžou sami. Jana Syslová

  • 25. 12. 2016 (20:18)
    Permalink

    Dobrý den, nelíbí se mi, že se neustále oháníte tvrzením, že problém se týká pouze telefonů zakoupených jinde než u Xiaomimobile.cz. Já jsem telefon pořídila u vás, nic jiného jsem do něj nenahrávala a mám ho už týden nefunkční. Tak se konečně k celé události postavte čelem a nesnažte se lidem namluvit, že si za to můžou sami. Jana Syslová

  • 28. 12. 2016 (17:27)
    Permalink

    Dobrý den. Nevím co dělám špatně mám vše stažené podle Vás a i vše dělám podle videa ale v momentě kdy dám flash tak mi to zhruba ve 3% napíše error ping target failed. Prosím o radu děkuji Kadlčík

  • 2. 12. 2017 (18:54)
    Permalink

    Dobrý den , jak nastavím stabilní verzi ?

  • 25. 3. 2018 (13:12)
    Permalink

    Dobrý den,
    vidím že tento problém už se tady řešil cca před více než rokem a mě to potkalo dnes. Jen nechápu proč? Opět nějaká chyba v aktualizaci? To těžko. Mám mobil zakoupený na xm.cz a žádné týdenní aktualizace sem si nenastavoval a mobil sem ani nijak neaktualizoval. Večer sem ho dal plně funkční na na nabíječku a ráno byl zamrzlý. Po restartu už hláška (Proces system nereaguje. Počkat/OK?) nejde s tím vůbec nic dělat kromě dalšího restartu a opětovné hlášky. Jednou mi ani vůbec nenanběhl. Přes dvě hodiny se načítal, tak sem to už nevydržel a opět restartoval. Co s tím?

  • 26. 3. 2018 (17:07)
    Permalink

    Dobrý den,
    připojuji se k dotazu pana Vojtěcha. Také mne včera „zamrzly“ dokonce dva telefony xiaomi (Redmi 3S a Redmi 4 Pro) po aktualizaci. Bohužel se nepodařilo použít žádný z návodů, protože oba dokáží pouze restartovat a nereagovat. Ani komunikace s počítačem se nezdařila. Telefony sice nejsou koupené u xiamomobile, ale jsou oba v záruce. U nás v servisu požadovali cca 800 korun za opravu jednoho telefonu, pokud prý to bude možné. Je možné u vás provést záruční opravu u tohoto problému nebo musím telefony zaslat tam, kde byly zakoupeny?
    Děkuji za odpověď.

  • 14. 4. 2018 (13:45)
    Permalink

    Dobrý den.
    Máme ten samý problém jako pan Vojtěch. Po restartu už hláška (Proces system nereaguje. Počkat/OK?) nejde s tím vůbec nic dělat. Tedy ho zase restartovat… už se mi načítá hodinu a nic. Tusí někdo co s tím? Děkuji.

  • 14. 9. 2018 (21:41)
    Permalink

    Dobrý den
    Vše probehlo ok jen na 8s. se to zastavilo a v result napsalo error. Tak nevím co stím prosím o radu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.