Uživatelé hlásí po aktualizaci problémy s Xiaomi Mi A2

Xiaomi Mi A2 je zatím posledním počinem čínského výrobce na poli telefonů s čistým operačním systémem Android, tedy bez nadstavby MIUI. Po poslední aktualizaci však uživatelé hlásí problémy s Xiaomi Mi A2.

Model Mi A2 spatřil světlo světa 24. července jako nástupce vůbec prvního telefonu čínského výrobce v rámci projektu Android One – Xiaomi Mi A1. Spolu s ním byla představena také verze „Lite“, která však po hardwarové stránce zcela odpovídá loňskému modelu.

Problémy s Xiaomi Mi A2

Nejzásadněji komplikuje používání telefonu vysoká spotřeba baterie, která se po poslední aktualizaci začala projevovat. Důvodem je údajně nepřetržitý běh všech jader procesoru na maximální výkon, což se pochopitelně velmi radikálně podepisuje na spotřebě elektrické energie. Výdrž odpovídá tomu, že telefon běží na nejvyšší výkon, takže se počítá maximálně na několik hodin.

V tuto chvíli není známo, co přesně způsobuje zatížení všech jader procesoru. Dotčení uživatelé dospěli (nutno podotknout, že k neoficiálnímu) závěru, že potíže mají příčinu v nějaké chybě, která souvisí se snímačem otisků prstů.

Tuto variantu však vyvrací několik uživatelů, kteří odstranili všechny uložené otisky a přestali používat tento způsob odemykání. I poté však narazili na to, že baterie doslova mizela před očima vlivem maximálního zatížení.

Uživatelé hlásí po aktualizaci problémy s Xiaomi Mi A2
Uživatelé hlásí po aktualizaci problémy s Xiaomi Mi A2

Pátrání po příčině

Další uživatelé jsou přesvědčeni, že problém je způsoben chybou ve Službě Google Play, a navrhují odstranit data aplikace. Přinejmenším jeden uživatel, který to zkusil, však hlásí, že problémy s Xiaomi Mi A2 neustaly a podivné chování trvá. Řešením nebylo ani odemknutí bootloaderu (což obnoví tovární nastavení), opětovné nastavení telefonu, provedení dalšího vymazání a uzamčení bootloaderu.

Jako dočasné, avšak velmi nepraktické řešení, se jeví restartování telefonu každou jednu až dvě hodiny. Čistě z praktického hlediska se však jedná o poměrně zásadní komplikaci, zásadně ovlivňující možnost používání.

Samotný výrobce se k problémům s Xiaomi Mi A2 zatím nevyjádřil, takže v tuto chvíli můžeme jen sledovat situaci a hledat možné souvislosti.

Máte po aktualizaci problémy s Xiaomi Mi A2? Dejte nám o nich vědět v diskuzi!

Zdroje: gizchina.com, xiaomitoday.com, xda-developers.com.

36 komentářů: „Uživatelé hlásí po aktualizaci problémy s Xiaomi Mi A2

  • 16. 11. 2018 (19:32)
    Permalink

    Neustále píše, že nejste připojení na Wi-Fi i když je zaplá, často se vypíná a sám zapíná, z nějakého důvodu je velká spotřeba baterie 😕

  • 19. 11. 2018 (8:03)
    Permalink

    Dobrý den,
    v první řadě bych doporučil provést zálohu a následně reset do továrního nastavení.
    Karel Kilián

  • 24. 12. 2018 (16:08)
    Permalink

    Já mám problém s GPS. Nefunguje správně ve Waze i Google mapách. Zkoušel jsem leccos, částečně se zlepšilo po nainstalování GPS status a vypnutí přesností urcovani polohy Google

  • 25. 12. 2018 (6:23)
    Permalink

    Dobrý den,

    máte-li povolenou nejvyšší přesnost, zkuste ještě aplikaci GPSTest, zda telefon „vidí“ satelity. Pokud ne, nebo jestliže vypadávají, bude patrně problém hardwarového rázu a doporučil bych reklamaci.

    Karel Kilián

  • 26. 12. 2018 (11:00)
    Permalink

    Dobrý den, taky jsem měl problém s gps. V aplikaci GPS test mi to neukazovalo vůbec nic. Přijde mi že mi pomohlo když jsem v nastavení polohy vypnul veškeré sdílení a spresnovani polohy Google. Po tomto kroku se najednou vše zpravilo.

  • 26. 12. 2018 (13:04)
    Permalink

    Dobrý den,

    děkuji za zajímavý poznatek. Jsem zvědav, zda to vydrží fungovat například po restartu.

    Karel Kilián

  • 5. 1. 2019 (0:03)
    Permalink

    Dobrý den.
    Po update přestal fungovat jeden reproduktor a celkově se tím i snížila hlasitost vyzvánění např u budíku.

  • 5. 1. 2019 (13:36)
    Permalink

    Dobrý den,

    Xiaomi Mi A2 má ale jen jeden reproduktor (dole v mřížce). Ten druhý slouží jen pro hovory.

    Karel Kilián

  • 8. 1. 2019 (13:37)
    Permalink

    Koncem prosince mi přišla výzva k aktualizaci na verzi 9 (což jsem nic netuše udělal), zmizela mi řada ikon z plochy. Zásadní, že zmizela ikona aplikace – nejdou prstem přetáhnout zmizelé ikony (když otevřu seznam aplikací z Nástroje – Aplikace) Zmizelé aplikace lze spustit jen přes Google Play. U některých aplikaci problém vyřešilo ji odinstalovat a přes Google Play znovu nainstalovat (např. kalkulačka). Bohužel to nelze u Kalendář (nelze odinstalovat) – takže mohu jen složitě otevírat přes Google Play – Mé aplikace – Kalendář.

  • 9. 1. 2019 (7:18)
    Permalink

    @David Brož
    Dobrý den,

    určitě v takovém případě doporučím zálohu dat a reset do továrního nastavení. To by mělo všechny výše uvedené problémy vyřešit.

    Karel Kilián

  • 10. 1. 2019 (15:48)
    Permalink

    Dobrý den,
    u telefonu xiaomi a2 po aktualizaci na android 9 mi nelze uskutečnit hovory, odesílat sms. Nikdo se mi nedovolá. Upozornění na zmeškaná volání přijde cca po 30 minutách. V sim kartě problém není. Nemáte někdo podobný problém? Nevím si už rady, mohla odejít anténa u telefonu? Mám ho cca 14 dní. prosím radu 🙂

  • 10. 1. 2019 (19:34)
    Permalink

    Dobrý den,

    pokud se to stalo po aktualizaci, tak v takovém případě bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte reset zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.
    Pokud nezmizí a bude se projevovat i po továrním resetu, lze celkem spolehlivě předpokládat, že se jedná o hardwarovou závadu. S tou doporučuji obrátit se na servis.

    Karel Kilián

  • 20. 1. 2019 (12:12)
    Permalink

    Dobrý den, ¨
    po aktualizaci na android 9 mi špatně snímá mikrofon. S kymkoliv mluvím tak mě špatně slyší, jakoby přes látku.
    Telefon Mi A2

  • 20. 1. 2019 (17:00)
    Permalink

    @Jakub
    Dobrý den,

    s ohledem na to, že se to začalo dít po aktualizaci, doporučím v takovém případě jako první provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.

    Karel Kilián

  • 26. 1. 2019 (21:15)
    Permalink

    Dobrý den,
    k vánocům jsem si koupil mobil Xiaomi MI A2 Lite kvůli velké kapacitě baterie. Android One byl docela zklamání – chybí několik důležitých nastavení. Hlavní problém je v grafice a odpojování WiFi. Grafika má rozmazané obrysy a barvy jsou přepálené, až z toho bolí oči. Jediné co se dá nastavit je jas. Nejhorší je ale neustálé odpojování WiFi, kdy mi aplikace oznámí, že nejsem na internetu, přitom lidem okolo přihlášeným ke stejné WiFi internet funguje. Děje se to doma – vzdálenost od routeru cca 4m i v práci, kde je router ode mne 2m. Po aktualizaci na android 9 je situace neúnosná – některé aplikace se ani nespustí, protože služba Google Play se neustále odpojuje. Všechny aplikace jsem již reinstaloval, včetně všech aplikací Google play. Reset do továrního nastavení je nemožný, protože telefon nemá možnost synchronizovat kontakty na SIM kartu a při záloze na disk Google se vždy po chvíli objeví chyba, že se synchronizace nezdařila. Opravdu lituji dne, kdy jsem si tento telefon objednal.

  • 27. 1. 2019 (21:21)
    Permalink

    Dobrý den,

    obecně je s tímto modelem je minimum problémů, leč samozřejmě můžete mít smůlu na vadný kus. Každopádně doporučil bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se situace nezmění, určitě doporučím jako další reklamaci.

    Karel Kilián

  • 7. 2. 2019 (10:39)
    Permalink

    Dobrý den, jakým způsobem provést zálohu dat, před uvedením do továrního nastavení?
    Můj problém u Mi A2 Lite je že se mi po aktualizaci Androidu neustále odpojuje SD karta v případě, že mám na telefonu zapnutá data. Když mám data vypnutá,
    problém s odpojovanim SD karty zmizí…

    Děkuji za odpověď.

  • 8. 2. 2019 (9:05)
    Permalink

    Mám od Vánoc Xiaomi Mi A2 Lite. Android 9 v nastavení. Objevily se mi tyto chyby:
    1) při přijetí hovoru zůstává obrazovka neaktivní, (zcela černá), nefunguje žádný dotyk. Musím zmáčknout tlačítko aktivace startu, čímž se vyzvánění i hovor přeruší. Musím volajícího volat zpětně.
    2) přestože mám vše nastaveno jak má být, neozývá se mi signál při přijetí SMS.

  • 8. 2. 2019 (12:00)
    Permalink

    @M.
    Dobrý den,

    pokud máte telefon spárovaný s účtem Google, kontakty synchronizované do Kontaktů Google a zálohované fotky (např. přes Fotky Google), pak toho moc zálohovat nemusíte. Další informace můžete najít třeba zde.

    Karel Kilián

  • 8. 2. 2019 (12:01)
    Permalink

    Dobrý den,

    v takovém případě bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.

    Karel Kilián

  • 10. 2. 2019 (21:55)
    Permalink

    Dobrý den,
    Mám Xiaomi Mi A2 lite a po aktualizaci na A9 se mi sama vypíná WiFi a po 10 sekundách se znovu zapne. Na jiných zařízeních se to neděje a dělá mi to když jsem připojená na jakoukoliv WiFi. Prosím o pomoc. Děkuji.

  • 11. 2. 2019 (8:03)
    Permalink

    @Lucie
    Dobrý den,

    v takovém případě bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.

    Karel Kilián

  • 16. 2. 2019 (13:58)
    Permalink

    @Karel Kilián
    Dobrý den, obnovu od továrního nastavení jsem provedla. Opakovaně sei WiFi vypíná a zapíná. Byla jsem u kamarádky která má stejný telefon jako já a dělá jí to tu samou věc (vypíná a zapíná WiFi) a má také mi A2 lite. Už si fakt nevím rady. Nashledanou

  • 17. 2. 2019 (18:16)
    Permalink

    @Lucie
    Dobrý den,

    a nepomůže se od té Wi-Fi odpojit, nechat ji telefon „zapomenout“ (smazat ji) a pak se znovu připojit?

    Karel Kilián

  • 18. 2. 2019 (19:46)
    Permalink

    Dobrý den, to jsem taky zkoušela a dělá to na všech WiFinách takže nevím v čem je problém..

  • 18. 2. 2019 (22:27)
    Permalink

    @Lucie
    Dobrý den,

    no, s ohledem na to, že jste dělala i obnovu do továrního nastavení, bych to asi tedy viděl na reklamaci.

    Karel Kilián

  • 3. 3. 2019 (12:37)
    Permalink

    Dobrý den, mám problémy s Xiaomi Mi A2 lite po aktualizaci na Android 9 – časté odpojování WiFi, nefunkční některé aplikace, nízká výdrž baterie – při vypnuté GPS, WiFi i datech max 12 hodin, před aktualizací telefon vydržel i 3 dny. Telefon občas zcela vytuhne, že je nutné ho vypnout. Reset do továrního nastavení jsem dělal již 3x, nyní mám jen čistý systém bez aplikací a problémy přetrvávají. Prodejce – O2 mi reklamaci odmítl, že to je věcí firmwaru. Nedá se vrátit zpátky Android 8? Děkuji za radu.

  • 3. 3. 2019 (19:16)
    Permalink

    Dobrý den,

    bohužel vrátit na starší verzi se vrátit nelze. Rozhodně ale v takovém případě jako první doporučím provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalil z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.

    Karel Kilián

  • 10. 3. 2019 (22:43)
    Permalink

    Dobrý den, asi jste přehlédl, že jsem psal, že reset do továrního nastavení jsem zkoušel již 3x. Momentálně mám telefon čistý, bez aplikací, baterie vydrží max 24 hodin, ale to se nesmím telefonu ani dotknout. Telefon zamrzá i během hovoru. Opět jsem zkoušel reklamovat, opět ho v O2 vrátili do továrního nastavení – již počtvrté a po dni používání se telefon zasekl při otevírání SMS zprávy. Pokud chcete vyhodit peníze, kupte si Xiaomi Mi A2 Lite!

  • 11. 3. 2019 (15:28)
    Permalink

    Dobrý den,

    v tom případě opravdu nevím. Pokud se telefon chová takto, rozhodně je to zásadní důvod k reklamaci. Kde jste ho kupoval, že Vám to takto vracejí?

    Karel Kilián

  • 20. 3. 2019 (22:26)
    Permalink

    Zdravim
    Mam xiaomi mi a2 a pise mi ze je dostupna aktualizacia, po staihnuti sa zacne instalovat ale pred koncom hlasi chybu a aktualicacia sa nepodarila. Po case zas hlasi dostupnu aktualizaciu ale scenar je taky isty.
    Dik za rady.

  • 21. 3. 2019 (6:56)
    Permalink

    @Andrej
    Dobrý den,

    jaké je, prosím, přesné znění té chybové hlášky?

    Karel Kilián

  • 21. 3. 2019 (23:59)
    Permalink

    Zdravím, po poslednej aktualizácii u mňa tiež nastal problém, v kolónke nastavenie – mobilné sieť, mi zmizlo 4G! Ostalo tam len 3G a 2G, pred aktualizáciou fungovalo normálne… Neviem si s tým poradiť, nejaká rada ? Vopred ďakujem.

  • 22. 3. 2019 (6:54)
    Permalink

    @Terézia
    Dobrý den,

    v takovém případě bych jako první doporučil provést zálohu dat. Následně udělejte obnovu zařízení do továrního nastavení, čímž telefon dostanete do stavu, jako byste ho právě rozbalila z krabičky. Pokud se jednalo o softwarovou závadu, měl by problém zmizet.

    Karel Kilián

  • 7. 4. 2019 (0:34)
    Permalink

    Zdravim, vlastnim xiaomi mi A2, znicoho nic sa mi vypol a uz nejde zapnut stale ukazuje len androidone, da sa mi dostat len do fastbootu, nejake rady prosim.

  • 7. 4. 2019 (20:10)
    Permalink

    @Lucia
    Dobrý den,

    pokud se nedá ve Fastbootu provést obnova do továrního nastavení, tak zbývá jen servis.

    Karel Kilián

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.